Календарно-тематичне планування
з української літератури
(70 годин, 2 години на тиждень)
Програма. Українська література. 5 – 9 класи : програма для ЗНЗ (зі змінами, затвердженими наказом МОНУ № 804 від 07.06.2017 р.) / укл. : Р.В. Мовчан та ін.
Підручник. Авраменко О.М. Українська література : підруч. для 7 кл. загальноосвітн. навч. закладів. / О.М. Авраменко. – К. : Грамота, 2016. – 288 с.
Види контролю з української літератури |
||
|
І семестр |
ІІ семестр |
Контрольні роботи у формі: |
3 |
3 |
контрольного класного твору |
1 |
1 |
виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо) |
2 |
2 |
Уроки розвитку мовлення (РМ) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
Уроки виразного читання (ВЧ) |
1 (поезія) |
1 (проза) |
Уроки позакласного читання (ПЧ) |
2 |
2 |
Уроки літератури рідного краю (ЛРК) |
2 |
2 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
№ з/п |
№ з/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Примітка |
І семестр |
||||
Із пісенних скарбів. Про минулі часи (творчість Івана Франка) |
||||
|
|
|
Вступ. Художній твір як явище мистецтва, новий і реальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва. |
С. 3, 4 – чит., пит. 1 – 3 – відповідати. |
|
|
|
Суспільно-побутові пісні. Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно художнє багатство. Жанрово-тематичне розмаїття пісень, їхнє ідейно-художнє багатство. Трагізм і героїзм у козацьких і чумацьких піснях. «Ой на горі та женці жнуть». ТЛ: суспільно-побутові пісні. |
С. 6 – 8 – чит., аналіз пісні – пис. |
|
|
|
Трагізм і героїзм у козацьких і чумацьких піснях «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві». Вивчити напам’ять 1 пісню (на вибір). |
С. 8 – 9 – чит., аналіз пісень – пис. С. 10, пит. 1 – 3 – пис. Вивчити напам’ять 1 пісню (на вибір). |
|
|
|
Жанрово-тематичне розмаїття пісень. Чумацька пісня «Ой у степу криниченька». |
С. 11 – 13 – чит., аналіз пісні – пис. С. 13, пит. 1 – 3 – пис., 4 – 9 – усно. |
|
|
|
Коломийки «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» – «перли розсипаного намиста». Особливості жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. ТЛ: коломийки. |
С. 14 – 19 – чит., аналіз пісень – пис. С. 13, пит. 3 – пис., 4 – 10 – усно. |
|
|
|
ЛРК № 1. Відлуння сивої прадавнини у віршах Д. Шупти «Трипілля», «Стовпи Голуня». |
Григір Тютюнник. «Вогник далеко в степу» – чит. |
|
|
|
ПЧ № 1. Григір Тютюнник. «Вогник далеко в степу». |
С. 21 – 22 – чит., анкету І. Франка – пис. С. 23 – 34 – чит. |
|
|
|
Про минулі часи. Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. Історична повість «Захар Беркут». Історична основа твору. Робота з текстом. ТЛ: історична повість. |
С. 35 – 56 – чит. С. 35 – повідомлення – пис. С. 57 – 58 – чит., конспект. |
|
|
|
Іван Франко. «Захар Беркут». Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських нападників. Робота з текстом. |
С. 46 – 47 – відповідати на питання. |
|
|
|
Іван Франко. «Захар Беркут». Образ тухольської громади: роль і місце кожного в суспільному житті. Патріотична ідея (головна думка) у творі. Робота з текстом. Аналіз повісті. |
С. 58 – 59 – відповідати на питання. Виписати цитатні характеристики Захара Беркута. |
|
|
|
Іван Франко. «Захар Беркут». Характеристика образу Захара Беркута, лідерські якості головного героя. Проблема вибору людини у вирішальній ситуації. Робота з текстом, підбір цитат. |
Виписати цитатні характеристики Максима, Мирослави, Тугара Вовка. |
|
|
|
Характеристики персонажів повісті: Максима, Мирослави, Тугара Вовка. |
С. 59, пит. 12 – пис.. |
|
|
|
Іван Франко. «Захар Беркут». Патріотичні почуття, повага до батьків, вірність у дружбі й коханні – загальнолюдські морально-етичні цінності героїв повісті. Художні засоби, особливості мови, роль діалектизмів у творі. |
С. 3 – 59 – повт., підготуватися до контр. роботи. |
|
|
|
Контрольна робота № 1 за темою «Із пісенних скарбів. Про минулі часи (творчість Івана Франка)». Контрольний твір: «В єдності сила народу», «Уроки нашої української історії (за повістю «Захар Беркут» І.Я. Франка)», «Значення українських пісень в житті людини». |
С. 60 – 61 – чит., анкету Т. Шевченка – пис. |
Про минулі часи (творчість Тараса Шевченка, Андрія Чайковського) |
||||
|
|
|
Тарас Шевченко. Життєпис поета. «Мені тринадцятий минало…». Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі. Аналіз поезії. |
С. 61 – 62 – чит., аналіз поезії – пис. С. 63 – відповідати на питання. С. 64 – 67 – чит. |
|
|
|
Тарас Шевченко. Балада «Тополя». Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності. ТЛ: балада, метаморфози. |
С. 68 – конспект. |
|
|
|
Тарас Шевченко. «Як умру, то поховайте…» – твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього. ТЛ: ідея. Вивчити напам’ять «Як умру, то поховайте...». |
С. 70 – 71 – конспект. Вивчити напам’ять «Як умру, то поховайте...». |
|
|
|
ВЧ № 1. Конкурс читання напам’ять поезій Т.Г. Шевченка. |
С. 73 – 74 – чит., анкету А. Чайковського С. 74 – 86 – чит. |
|
|
|
Андрій Чайковський. Коротко про митця. Повість «За сестрою». Відтворення історичних подій із позицій гуманізму. Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті. ТЛ: героїко-романтична повість. |
С. 87 – 104 – чит. С. 106 – конспект. |
|
|
|
Андрій Чайковський. «За сестрою». Змалювання героїчної боротьби козаків-запорожців. Патріотичні провідні мотиви в творі. Використання фольклорних мотивів, художніх засобів (зокрема прийому гіперболізації) у повісті. ТЛ: композиція. |
С. 108, пит. 10 – пис. Виписати цитатні характеристики Павлуся. |
|
|
|
Андрій Чайковський. «За сестрою». Образ Павлуся як утілення благородства й лицарства, сміливості й винахідливості. Родинні цінності й патріотизм у творі. РМ № 1 (п.). Написання листа головному герою. |
С. 108, пит. 1 – пис. |
|
|
|
Андрій Чайковський. «За сестрою». Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків. |
Андріан Кащенко. «Над Кодацьким порогом» – чит. |
|
|
|
ПЧ № 2. Андріан Кащенко. «Над Кодацьким порогом». |
С. 60 – 108 – повт.,підготуватися до контр. роботи. |
|
|
|
Контрольна робота № 2 за темою «Про минулі часи (творчість Тараса Шевченка, Андрія Чайковського)». Різнорівневі тестові завдання. |
С. 109 – чит., анкету М. Стельмаха , С. 110 – 125 – чит. |
Про минулі часи (творчість Михайла Стельмаха) |
||||
|
|
|
Михайло Стельмах. Коротко про митця. Його поетичне сприйняття світу. Автобіографічна повість про дитинство «Гуси-лебеді летять…» (фрагменти твору, розділи 1-9 на вибір учителя). ТЛ: автобіографічний твір. |
С. 127 – 139 – чит. С. 140 – 142 – конспект. |
|
|
|
Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять…». Єдність світу природи і світу дитячої душі (у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях). |
С. 140, пит. 2 – пис. |
|
|
|
Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять…». Звичаї, традиції українців. |
Написати цитатну характеристику Михайлика. |
|
|
|
Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять…». РМ № 2 (у.). Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика. |
Написати цитатні характеристики діда, батьків, Люби. |
|
|
|
Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять…». Образи гусей-лебедів. Інші образи повісті (діда, батьків, подружки Люби). Роль художніх засобів та елементів фольклору у творі. |
С. 110 – 140 – повт., підготуватися до контр. роботи. |
|
|
|
Контрольна робота № 3 за темою «Про минулі часи (творчість Михайла Стельмаха). Різнорівневі тестові завдання. |
О. Олійников «Повертайтеся, хлопці» – чит. |
|
|
|
ЛРК № 2. Утвердження спадкоємності поколінь у віршах О. Олійникова «Повертайтеся, хлопці». |
Повторити вивчене. |
|
|
|
Повторення в кінці семестру. |
Повторити вивчене. |
№ з/п |
№ з/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Примітка |
ІІ семестр |
||||
«Про минулі часи» (творчість Григора Тютюнника). Ти знаєш, що ти – людина…» |
||||
|
|
|
Григір Тютюнник. Коротко про дитинство письменника. Повість «Климко». Автобіографічна основа твору. (Друга світова війна). |
С. 143 – 144 – чит., анкету Г. Тютюнника повт. – с. 3, 4. |
|
|
|
Григір Тютюнник. «Климко». Доля дитини в часи воєнного лихоліття в Україні. Ідея самопожертви. |
С. 151, пит. 1 – 3, с. 169 – 170, пит.1 – 3 – пис. Повт. – с. 6 – 8. |
|
|
|
Григір Тютюнник. «Климко». Характеристика образу Климка. Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних. |
Записати в зошит характеристики Климка. Повт. – с. 9. |
|
|
|
Григір Тютюнник. «Климко». Художні особливості твору (мова персонажів, художня деталь). ТЛ: художня деталь. |
С. 180, пит. 11 – пис. Повт. – с. 11 – 12. |
|
|
|
РМ № 3 (п.). Написання власної кінцівки повісті «Климко» Г. Тютюнника. |
С. 183 – 184 – чит., анкету О. Стороженка С. 184 – 190 – чит. Повт: с. 14 – 15. |
|
|
|
Ти знаєш, що ти – людина… Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. Оповідання «Скарб». Морально-етичні проблеми в оповіданні. |
Скласти план твору. С. 190, пит. 2, 3 – пис. Повт. – с. 16 – 19. |
|
|
|
Олекса Стороженко. «Скарб». Скарб – узагальнений образ щастя. Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Повчальний характер оповідання. |
С. 193 – 194 – чит., анкету Б. Лепкого – пис. С. 194 – 196 – чит. Повт. – с. 21 – 22. |
|
|
|
Богдан Лепкий. Біографія. «Мишка». Актуальні морально-етичні проблеми у творі. Збереження загальнолюдських цінностей – необхідна умова життя в суспільстві. |
Аналіз твору – пис. Повт. – с. 23 – 34. |
|
|
|
Богдан Лепкий. «Мишка (Казка для дітей, для малих і великих)». Реальне й уявне у творі. Трагічна й комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі. |
Прочитати Олекса Стороженка «Голка». |
|
|
|
ПЧ № 3. Олекса Стороженко «Голка». |
С. 143 – 196 – повт., підготуватися до контр. роботи. Повт. – с. 36 – 46. |
|
|
|
Контрольна робота № 4 за темою «Про минулі часи» (творчість Григора Тютюнника). Ти знаєш, що ти – людина…». Різнорівневі тестові завдання. |
С. 198 – чит., анкету Л. Костенко – пис. Повт. – с. 48 – 55. |
«Ти знаєш, що ти – людина… (творчість Л. Костенко, В. Симоненка, М. Павленко, Л. Пономаренко)» |
||||
|
|
|
Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Поезії «Дощ полив…», «Чайка на крижині». Уявне, фантастичне і реальне в поезіях, їхні основі мотиви. |
«Дощ полив…», «Чайка на крижині» – читати, аналіз – пис. Повт. – с. 57 – 58. |
|
|
|
Ліна Костенко. «Крила». Ідея глибокого духовного наповнення людини – її «крилатості», що проявляється індивідуально. Духовне багатство – найбільший скарб у житті. Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір). |
«Крила» – аналіз поезії. С. 204 – чит. Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір). Повт. – с. 60 – 61. |
|
|
|
Ліна Костенко. «Кольорові миші». Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту в поезії. Робота з текстом. Виразне читання поезії. |
«Кольорові миші» – аналіз поезії пис. Повт. – с. 61 – 63. |
|
|
|
Ліна Костенко. «Кольорові миші». Образ особливої дівчинки Анни. Усвідомлення високих моральних якостей, духовного багатства людини. |
С. 206 – чит., анкету В. Симоненка – пис. Повт. – с. 64 – 69. |
|
|
|
Василь Симоненко. Поезія «Лебеді материнства». Символічний зміст образу лебедів. Усвідомлення важливості любові до матері, Батьківщини. Художні засоби. |
С. 207 – виразне чит. «Лебеді материнства» – аналіз поезії пис. Повт. – с. 70 – 71. |
|
|
|
Василь Симоненко. «Ти знаєш, що ти – людина…». Громадянські патріотичні мотиви в поезії. Значення патріотизму в житті сучасної людини. Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір). |
С. 209 – виразне чит. «Ти знаєш, що ти – людина…» – аналіз поезії пис. Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір). Повт. – с. 73 – 74. |
|
|
|
РМ № 4 (у.). Конкурс читання поезій Василя Симоненка напам’ять. |
С. 208, 210 – відповідати на питання. Повт. – с. 74 – 85. |
|
|
|
Василь Симоненко. «Гей, нові Колумби і Магеллани…» Провідні мотиви та ідеї в поезії (романтичний максималізм, почуття власної гідності й самодостатності |
С. 210 – виразне чит. «Гей, нові Колумби і Магеллани…» – аналіз поезії пис. С. 212 – чит., анкету М. Павленко – пис. Повт. – с. 87 – 104. |
|
|
|
Марина Павленко. Про письменницю. Повість «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Сюжет повісті, особливості її композиції. ТЛ: повість-казка. |
С. 212 – 223 – чит., с. 224 – відповідати на питання. Повт. – с. 106 – 107. |
|
|
|
Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці. Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного. Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині. |
С. 225 – 241 – чит., с. 232 – відповідати на питання. Повт. – с. 109. |
|
|
|
Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Характеристика образів дітей та дорослих, аналіз їхніх вчинків. Роль художніх засобів у творі. Робота з текстом. |
С. 242 – відповідати на питання. С. 243 – чит., анкету Л. Пономарено – пис. С. 243 – 245 – чит. Повт. – с. 110 – 125. |
|
|
|
Любов Пономаренко. Про письменницю. Новела «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності у творі. Особливості художніх засобів новели. Робота з текстом. ТЛ: новела. |
С. 245 – 246 – відповідати на питання. С. 198 – 246 – повт., підгот до контрольної роботи. Повт. – с. 127 – 132. |
|
|
|
Контрольна робота № 5 за темою «Ти знаєш, що ти – людина… (творчість Л. Костенко, В. Симоненка, М. Павленко, Л. Пономаренко)». Контрольний твір «Мій улюблений літературний герой». |
С. 247 – чит., анкету О. Ольжича – пис. Повт:с. 132 – 139. |
Ми – українці (творчість О. Ольжича, О. Теліги, О. Гавроша, А. Малишка |
||||
|
|
|
Олег Ольжич. Поезії «Господь багатий нас благословив», «Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові») Українські національні герої, лицарі духу. |
С. 248 – виразне чит., аналіз поезій – пис. Повт. – с. 143 – 144. |
|
|
|
Олена Теліга. Життя і героїчна загибель поетки. Поезії «Сучасникам», «Радість». Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом. Ідея оптимізму й життєлюбства у творах. Моральний заповіт нащадкам. |
С. 250 – 251 – виразне чит., аналіз поезій – пис. С. 254 – чит., анкету О. Гавроша – пис. С. 254 – 261 – чит. Повт. – с. 144 – 150. |
|
|
|
Олександр Гаврош. Повість «Неймовірні пригоди Івана Сили». Ознайомлення з історичною довідкою про Івана Фірцака. Повість про пригоди українського силача. |
С. 262 – 277 – чит. Повт. – с. 152 – 169. |
|
|
|
Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Зміст повісті. Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність. |
Виписати характеристику Івана Сили. Повт. – с. 171 – 179. |
|
|
|
О. Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Образ Івана Сили – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості. Інші герої повісті. |
С. 278 – відповідати на питання. Повт. – с. 181. |
|
|
|
Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Дискусія за змістом повісті про необхідність серйозного ставлення до свого здоров’я, бажання здобувати спортивні перемоги, досягати вершин у житті на образі Івана Сили. |
Вивчити напам’ять уривок з тексту. Повт. – с. 183 – 184. |
|
|
|
ВЧ № 2. Читання напам’ять уривків повісті О. Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили». |
О. Різників «Я маю пашпорт українця» – чит. Повт. – с. 184 – 189. |
|
|
|
ЛРК № 3. Громадянські, патріотичні мотиви у творчості письменників Одещини. Важкий шлях народу до волі й незалежності. О. Різників «Я маю пашпорт українця». |
С. 279 – чит., анкету А. Малишка – пис. Повт. – літературні роди. |
|
|
|
Андрій Малишко. «Пісня про рушник». Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в поезіях. Художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам’яті. Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір). |
«Пісня про рушник» – аналіз поезії пис. Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір). Повт. – жанри творів. |
|
|
|
Андрій Малишко. «Чому, сказати, й сам не знаю…». Основні мотиви, роль художніх засобів, символічність образів. Виразне читання і коментування поезії. |
С. 247 – 281 – повт., підготуватися до контр. роботи. Повт. – художні засоби. |
|
|
|
Контрольна робота № 6 за темою «Ми – українці (творчість О. Ольжича, О. Теліги, О. Гавроша, А. Малишка». Різнорівневі тестові завдання. |
В. Королів-Старий «Потороча Хрипка» – чит. Повт. – художні засоби. |
|
|
|
ПЧ № 4. Василь Королів-Старий «Потороча Хрипка». |
Г. Могильницька «Серафима» – чит. Повт. – художні засоби. |
|
|
|
ЛРК № 4. Доброзичливість, щирість, жертовність, співчуття до гнаних і скривджених як риси українського менталітету в поемі Г. Могильницької «Серафима». |
Повторити вивчене. |
|
|
|
Підсумковий урок. |
Література на літо. |