Календарно-тематичне планування з української літератури

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з української літератури для 7 класу за підручником Авраменка О.М. (Авраменко О.М. Українська література : підруч. для 7 кл. загальноосвітн. навч. закладів. / О.М. Авраменко. – К. : Грамота, 2016. – 288 с.).
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

з української літератури

(70 годин, 2 години на тиждень)

 

Програма. Українська література. 5 – 9 класи : програма для ЗНЗ (зі змінами, затвердженими наказом МОНУ № 804 від 07.06.2017 р.) / укл. : Р.В. Мовчан та ін.

 

Підручник. Авраменко О.М. Українська література : підруч. для 7 кл. загальноосвітн. навч. закладів. / О.М. Авраменко. – К. : Грамота, 2016. – 288 с.

 

 

Види контролю з української літератури

 

І семестр

ІІ семестр

Контрольні роботи у формі:

3

3

 контрольного класного твору

1

1

 виконання інших завдань

 (тестів, відповідей на запитання тощо)

2

2

Уроки розвитку мовлення (РМ)

2 (у+п)

2 (у+п)

Уроки виразного читання (ВЧ)

1 (поезія)

1 (проза)

Уроки позакласного читання (ПЧ)

2

2

Уроки літератури рідного краю (ЛРК)

2

2

Перевірка зошитів

4

5

 


 

з/п

з/п

Дата

Зміст навчального матеріалу

Примітка

І семестр

Із пісенних скарбів. Про минулі часи (творчість Івана Франка)

  1.                

 

 

Вступ. Художній твір як явище мистецтва, новий і реальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва.

С. 3, 4 – чит., пит. 1 – 3 – відповідати.

  1.                

 

 

Суспільно-побутові пісні. Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно художнє багатство. Жанрово-тематичне розмаїття пісень, їхнє ідейно-художнє багатство. Трагізм і героїзм у козацьких і чумацьких піснях. «Ой на горі та женці жнуть».

ТЛ: суспільно-побутові пісні.

С. 6 – 8 – чит., аналіз пісні – пис.

  1.                

 

 

Трагізм і героїзм у козацьких і чумацьких піснях «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві».

Вивчити напам’ять 1 пісню (на вибір).

С. 8 – 9 – чит., аналіз пісень – пис. С. 10, пит. 1 – 3 – пис.

Вивчити напам’ять 1 пісню (на вибір).

  1.                

 

 

Жанрово-тематичне розмаїття пісень. Чумацька пісня «Ой у степу криниченька».

С. 11 – 13 – чит., аналіз пісні – пис. С. 13, пит. 1 – 3 – пис., 4 – 9 – усно.

  1.                

 

 

Коломийки «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» «перли розсипаного намиста». Особливості жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок.

ТЛ: коломийки.

С. 14 – 19 – чит., аналіз пісень – пис. С. 13, пит. 3 – пис., 4 – 10 – усно.

  1.                

 

 

ЛРК № 1. Відлуння сивої прадавнини у віршах Д. Шупти «Трипілля», «Стовпи Голуня».

Григір Тютюнник. «Вогник далеко в степу» – чит.

  1.                

 

 

ПЧ № 1. Григір Тютюнник. «Вогник далеко в степу».

С. 21 – 22 – чит., анкету І. Франка – пис.

С. 23 – 34 – чит.

  1.                

 

 

Про минулі часи.

Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. Історична повість «Захар Беркут». Історична основа твору. Робота з текстом.

ТЛ: історична повість.

С. 35 – 56 – чит.

С. 35 – повідомлення – пис.

С. 57 – 58 – чит., конспект.

  1.                

 

 

Іван Франко. «Захар Беркут». Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських нападників. Робота з текстом.

С. 46 – 47 – відповідати на питання.

  1.            

 

 

Іван Франко. «Захар Беркут». Образ тухольської громади: роль і місце кожного в суспільному житті. Патріотична ідея (головна думка) у творі. Робота з текстом. Аналіз повісті.

С. 58 – 59 – відповідати на питання. Виписати цитатні характеристики Захара Беркута.

  1.            

 

 

Іван Франко. «Захар Беркут». Характеристика образу Захара Беркута, лідерські якості головного героя. Проблема вибору людини у вирішальній ситуації. Робота з текстом, підбір цитат.

Виписати цитатні характеристики Максима, Мирослави, Тугара Вовка.

  1.            

 

 

Характеристики персонажів повісті: Максима, Мирослави, Тугара Вовка.

С. 59, пит. 12 – пис..

  1.            

 

 

Іван Франко. «Захар Беркут». Патріотичні почуття, повага до батьків, вірність у дружбі й коханні – загальнолюдські морально-етичні цінності героїв повісті. Художні засоби, особливості мови, роль діалектизмів у творі.

С. 3 – 59 – повт., підготуватися до контр. роботи.

  1.            

 

 

Контрольна робота № 1 за темою «Із пісенних скарбів. Про минулі часи (творчість Івана Франка)». Контрольний твір: «В єдності сила народу», «Уроки нашої української історії (за повістю «Захар Беркут» І.Я. Франка)», «Значення українських пісень в житті людини».

С. 60 – 61 – чит., анкету Т. Шевченка – пис.

Про минулі часи (творчість Тараса Шевченка, Андрія Чайковського)

  1.            

 

 

Тарас Шевченко. Життєпис поета. «Мені тринадцятий минало…». Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі. Аналіз поезії.

С. 61 – 62 – чит., аналіз поезії – пис. С. 63 – відповідати на питання.

С. 64 – 67 – чит.

  1.            

 

 

Тарас Шевченко. Балада «Тополя». Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності.

ТЛ: балада, метаморфози.

С. 68 – конспект.

  1.            

 

 

Тарас Шевченко. «Як умру, то поховайте…» – твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього.

ТЛ: ідея.

Вивчити напам’ять «Як умру, то поховайте...».

С. 70 – 71 – конспект.

Вивчити напам’ять «Як умру, то поховайте...».

  1.            

 

 

ВЧ № 1. Конкурс читання напам’ять поезій Т.Г. Шевченка.

С. 73 – 74 – чит., анкету А. Чайковського

С. 74 – 86 – чит.

  1.            

 

 

Андрій Чайковський. Коротко про митця. Повість «За сестрою». Відтворення історичних подій із позицій гуманізму. Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті.

ТЛ: героїко-романтична повість.

С. 87 – 104 – чит.

С. 106 – конспект.

  1.            

 

 

Андрій Чайковський. «За сестрою». Змалювання героїчної боротьби козаків-запорожців. Патріотичні провідні мотиви в творі. Використання фольклорних мотивів, художніх засобів (зокрема прийому гіперболізації) у повісті.

ТЛ: композиція.

С. 108, пит. 10 – пис.

Виписати цитатні характеристики Павлуся.

  1.            

 

 

Андрій Чайковський. «За сестрою». Образ Павлуся як утілення благородства й лицарства, сміливості й винахідливості. Родинні цінності й патріотизм у творі.

РМ № 1 (п.). Написання листа головному герою.

С. 108, пит. 1 – пис.

  1.            

 

 

Андрій Чайковський. «За сестрою». Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків.

Андріан Кащенко. «Над Кодацьким порогом» – чит.

  1.            

 

 

ПЧ № 2. Андріан Кащенко. «Над Кодацьким порогом».

С. 60 – 108 – повт.,підготуватися до контр. роботи.

  1.            

 

 

Контрольна робота № 2 за темою «Про минулі часи (творчість Тараса Шевченка, Андрія Чайковського)». Різнорівневі тестові завдання.

С. 109 – чит., анкету М. Стельмаха ,

С. 110 – 125 – чит.

Про минулі часи (творчість Михайла Стельмаха)

  1.            

 

 

Михайло Стельмах. Коротко про митця. Його поетичне сприйняття світу. Автобіографічна повість про дитинство «Гуси-лебеді летять…» (фрагменти твору, розділи 1-9 на вибір учителя).

ТЛ: автобіографічний твір.

С. 127 – 139 – чит.

С. 140 – 142 – конспект.

  1.            

 

 

Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять…». Єдність світу природи і світу дитячої душі (у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях).

С. 140, пит. 2 – пис.

  1.            

 

 

Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять…». Звичаї, традиції українців.

Написати цитатну характеристику Михайлика.

  1.            

 

 

Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять…».

РМ № 2 (у.). Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика.

Написати цитатні характеристики діда, батьків, Люби.

  1.            

 

 

Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять…». Образи гусей-лебедів. Інші образи повісті (діда, батьків, подружки Люби). Роль художніх засобів та елементів фольклору у творі.

С. 110 – 140 – повт., підготуватися до контр. роботи.

  1.            

 

 

Контрольна робота № 3 за темою «Про минулі часи (творчість Михайла Стельмаха). Різнорівневі тестові завдання.

О. Олійников «Повертайтеся, хлопці» – чит.

  1.            

 

 

ЛРК № 2. Утвердження спадкоємності поколінь у віршах О. Олійникова «Повертайтеся, хлопці».

Повторити вивчене.

  1.            

 

 

Повторення в кінці семестру.

Повторити вивчене.

 

 

 

з/п

з/п

Дата

Зміст навчального матеріалу

Примітка

ІІ семестр

«Про минулі часи» (творчість Григора Тютюнника). Ти знаєш, що ти – людина…»

  1.            

 

 

Григір Тютюнник. Коротко про дитинство письменника. Повість «Климко». Автобіографічна основа твору. (Друга світова війна).

С. 143 – 144 – чит., анкету Г. Тютюнника

повт. – с. 3, 4.

  1.            

 

 

Григір Тютюнник. «Климко». Доля дитини в часи воєнного лихоліття в Україні. Ідея самопожертви.

С. 151, пит. 1 – 3, с. 169 – 170, пит.1 – 3 – пис.

Повт. – с. 6 – 8.

  1.            

 

 

Григір Тютюнник. «Климко». Характеристика образу Климка. Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних.

Записати в зошит характеристики Климка.

Повт. – с. 9.

  1.            

 

 

Григір Тютюнник. «Климко». Художні особливості твору (мова персонажів, художня деталь).

ТЛ: художня деталь.

С. 180, пит. 11 – пис.

Повт. – с. 11 – 12.

  1.            

 

 

РМ № 3 (п.). Написання власної кінцівки повісті «Климко» Г. Тютюнника.

С. 183 – 184 – чит., анкету О. Стороженка

С. 184 – 190 – чит.

Повт: с. 14 – 15.

  1.            

 

 

Ти знаєш, що ти – людина… Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. Оповідання «Скарб». Морально-етичні проблеми в оповіданні.

Скласти план твору.

С. 190, пит. 2, 3 – пис.

Повт. – с. 16 – 19.

  1.            

 

 

Олекса Стороженко. «Скарб». Скарб – узагальнений образ щастя. Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Повчальний характер оповідання.

С. 193 – 194 – чит., анкету Б. Лепкого – пис.

С. 194 – 196 – чит.

Повт. – с. 21 – 22.

  1.            

 

 

Богдан Лепкий. Біографія. «Мишка». Актуальні морально-етичні проблеми у творі. Збереження загальнолюдських цінностей – необхідна умова життя в суспільстві.

Аналіз твору – пис.

Повт. – с. 23 – 34.

  1.            

 

 

Богдан Лепкий. «Мишка (Казка для дітей, для малих і великих)». Реальне й уявне у творі. Трагічна й комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі.

Прочитати Олекса Стороженка «Голка».

  1.            

 

 

ПЧ № 3. Олекса Стороженко «Голка».

С. 143 – 196 – повт., підготуватися до контр. роботи.

Повт. – с. 36 – 46.

  1.            

 

 

Контрольна робота № 4 за темою «Про минулі часи» (творчість Григора Тютюнника). Ти знаєш, що ти – людина…». Різнорівневі тестові завдання.

С. 198 – чит., анкету Л. Костенко – пис.

Повт. – с. 48 – 55.

«Ти знаєш, що ти – людина… (творчість Л. Костенко, В. Симоненка, М. Павленко, Л. Пономаренко)»

  1.            

 

 

Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Поезії «Дощ полив…», «Чайка на крижині». Уявне, фантастичне і реальне в поезіях, їхні основі мотиви.

«Дощ полив…», «Чайка на крижині» – читати, аналіз  – пис.

Повт. – с. 57 – 58.

  1.            

 

 

Ліна Костенко. «Крила». Ідея глибокого духовного наповнення людини – її «крилатості», що проявляється індивідуально. Духовне багатство – найбільший скарб у житті.

Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір).

«Крила» – аналіз поезії. С. 204 – чит. Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір).

Повт. – с. 60 – 61.

  1.            

 

 

Ліна Костенко. «Кольорові миші». Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту в поезії. Робота з текстом. Виразне читання поезії.

«Кольорові миші» – аналіз поезії пис.

Повт. – с. 61 – 63.

  1.            

 

 

Ліна Костенко. «Кольорові миші». Образ особливої дівчинки Анни. Усвідомлення високих моральних якостей, духовного багатства людини.

С. 206 – чит., анкету В. Симоненка – пис.

Повт. – с. 64 – 69.

  1.            

 

 

Василь Симоненко. Поезія «Лебеді материнства». Символічний зміст образу лебедів. Усвідомлення важливості любові до матері, Батьківщини. Художні засоби.

С. 207 – виразне чит. «Лебеді материнства» – аналіз поезії пис.

Повт. – с. 70 – 71.

  1.            

 

 

Василь Симоненко. «Ти знаєш, що ти – людина…». Громадянські патріотичні мотиви в поезії. Значення патріотизму в житті сучасної людини.

Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір).

С. 209 – виразне чит. «Ти знаєш, що ти – людина…» – аналіз поезії пис.

Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір).

Повт. – с. 73 – 74.

  1.            

 

 

РМ № 4 (у.). Конкурс читання поезій Василя Симоненка напам’ять.

С. 208, 210 – відповідати на питання.

Повт. – с. 74 – 85.

  1.            

 

 

Василь Симоненко. «Гей, нові Колумби і Магеллани…» Провідні мотиви та ідеї в поезії (романтичний максималізм, почуття власної гідності й самодостатності

С. 210 – виразне чит. «Гей, нові Колумби і Магеллани…» – аналіз поезії пис.

С. 212 – чит., анкету М. Павленко – пис.

Повт. – с. 87 – 104.

  1.            

 

 

Марина Павленко. Про письменницю. Повість «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Сюжет повісті, особливості її композиції.

ТЛ: повість-казка.

С. 212 – 223 – чит., с. 224 – відповідати на питання.

Повт. – с. 106 – 107.

  1.            

 

 

Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці. Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного. Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині.

С. 225 – 241 – чит., с. 232 – відповідати на питання.

Повт. – с. 109.

  1.            

 

 

Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Характеристика образів дітей та дорослих, аналіз їхніх вчинків. Роль художніх засобів у творі. Робота з текстом.

С. 242 – відповідати на питання. С. 243 – чит., анкету Л. Пономарено – пис.

С. 243 – 245 – чит.

Повт. – с. 110 – 125.

  1.            

 

 

Любов Пономаренко. Про письменницю. Новела «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності у творі. Особливості художніх засобів новели. Робота з текстом.

ТЛ: новела.

С. 245 – 246 – відповідати на питання.

С. 198 – 246 – повт., підгот до контрольної роботи.

Повт. – с. 127 – 132.

  1.            

 

 

Контрольна робота № 5 за темою «Ти знаєш, що ти – людина… (творчість Л. Костенко, В. Симоненка, М. Павленко, Л. Пономаренко)». Контрольний твір «Мій улюблений літературний герой».

С. 247 – чит., анкету О. Ольжича – пис.

Повт:с. 132 – 139.

Ми – українці (творчість О. Ольжича, О. Теліги, О. Гавроша, А. Малишка

  1.            

 

 

Олег Ольжич. Поезії «Господь багатий нас благословив», «Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові») Українські національні герої, лицарі духу.

С. 248 – виразне чит., аналіз поезій – пис.

Повт. – с. 143 – 144.

  1.            

 

 

Олена Теліга. Життя і героїчна загибель поетки. Поезії «Сучасникам», «Радість». Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом. Ідея оптимізму й життєлюбства у творах. Моральний заповіт нащадкам.

С. 250 – 251 – виразне чит., аналіз поезій – пис.

С. 254 – чит., анкету О. Гавроша – пис.

С. 254 – 261 – чит.

Повт. – с. 144 – 150.

  1.            

 

 

Олександр Гаврош. Повість «Неймовірні пригоди Івана Сили». Ознайомлення з історичною довідкою про Івана Фірцака. Повість про пригоди українського силача.

С. 262 – 277 – чит.

Повт. – с. 152 – 169.

  1.            

 

 

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Зміст повісті. Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.

Виписати характеристику Івана Сили.

Повт. – с. 171 – 179.

  1.            

 

 

О. Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Образ Івана Сили – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості. Інші герої повісті.

С. 278 – відповідати на питання.

Повт. – с. 181.

  1.            

 

 

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Дискусія за змістом повісті про необхідність серйозного ставлення до свого здоров’я, бажання здобувати спортивні перемоги, досягати вершин у житті на образі Івана Сили.

Вивчити напам’ять уривок з тексту.

Повт. – с. 183 – 184.

  1.            

 

 

ВЧ № 2. Читання напам’ять уривків повісті О. Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили».

О. Різників «Я маю пашпорт українця» – чит.

Повт. – с. 184 – 189.

  1.            

 

 

ЛРК № 3. Громадянські, патріотичні мотиви у творчості письменників Одещини. Важкий шлях народу до волі й незалежності. О. Різників «Я маю пашпорт українця».

С. 279 – чит., анкету А. Малишка – пис.

Повт. – літературні роди.

  1.            

 

 

Андрій Малишко. «Пісня про рушник». Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в поезіях. Художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам’яті.

Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір).

«Пісня про рушник» – аналіз поезії пис. Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір).

Повт. – жанри творів.

  1.            

 

 

Андрій Малишко. «Чому, сказати, й сам не знаю…». Основні мотиви, роль художніх засобів, символічність образів. Виразне читання і коментування поезії.

С. 247 – 281 – повт., підготуватися до контр. роботи.

Повт. – художні засоби.

  1.            

 

 

Контрольна робота № 6 за темою «Ми – українці (творчість О. Ольжича, О. Теліги, О. Гавроша, А. Малишка». Різнорівневі тестові завдання.

В. Королів-Старий «Потороча Хрипка» – чит.

Повт. – художні засоби.

  1.            

 

 

ПЧ № 4. Василь Королів-Старий «Потороча Хрипка».

Г. Могильницька «Серафима» – чит.

Повт. – художні засоби.

  1.            

 

 

ЛРК № 4. Доброзичливість, щирість, жертовність, співчуття до гнаних і скривджених як риси українського менталітету в поемі Г. Могильницької «Серафима».

Повторити вивчене.

  1.            

 

 

Підсумковий урок.

Література на літо.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Загоруйко Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шевченко Тетяна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Сазанська Олександра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Діденко Ірина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Погранична Надія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Стеценко Антоніна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. хоменко інна
    Дякую! Чудове планування, доступне і детальне
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука
docx
Додано
19 вересня 2022
Переглядів
17556
Оцінка розробки
5.0 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку