Календарно - тематичне планування
Українська література
5 клас (НУШ)
Модельна навчальна програма «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Архипова В.П., Січкар С.І., Шило С.Б.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
2 год на тиждень (70 годин на рік)
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
|
К-сть |
К-сть |
||
Контрольні роботи у формі: |
Всього |
2 |
3 |
контрольного класного твору |
- |
1 |
|
виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо) |
2 |
2 |
|
Позакласне читання |
2 |
2 |
|
Виразне читання |
2 |
2 |
|
Література рідного краю |
2 |
2 |
|
Розвиток мовлення |
2 у+п |
2 у+п |
№ |
Зміст програмного матеріалу |
Дата |
К-ть год |
Види діяльності |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Міжпредметні зв’язки |
Примітки |
І СЕМЕСТР РОЗДІЛ 1. МИСТЕЦЬКИЙ СПАДОК НАЩАДКАМ ТЕМА 1. НЕВИЧЕРПНІ ДЖЕРЕЛА МУДРОСТІ ( 16 год ) |
|||||||
1 |
Види мистецтва. Художня література як мистецтво слова. Образне слово – першоелемент літератури. ТЛ: образне слово |
|
1 |
Рольова гра «Мандрівка Слова» «Асоціативний ряд» «Коло ідей» «Оживи світлину» |
Розуміє значення і роль художнього слова в житті людини, називає види мистецтва, відрізняє художню творчість від інших видів діяльності людини; визначає основну і другорядну інформацію, важливі деталі в тексті; формулює висновки |
Малі жанри фольклору в творах зарубіжної літератури |
|
2 |
Початок словесного мистецтва. Міфи та легенди. Первісні уявлення людини про світ, добро і зло та їхня роль у житті людини ТЛ: міф, легенда |
|
1 |
«Знайди спільне» «Запитання до тексту» |
Читає міфи та легенди у різний спосіб відповідно до мети читання; розрізняє міфи та легенди за тематичним спрямуванням та жанровими особливостями |
|
|
3 |
Чарівні істоти українського міфу .Міфи: „Берегиня", “Про зоряний Віз”. Легенда «Чому пес живе коло людини?»
|
|
1 |
Гра «Літературне лото» Гра «Так – Ні»
|
Переказує зміст міфів та легенд, визначаючи тему; визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками текстів |
Міфи та легенди інших народів світу |
|
4 |
Легенди міфологічні, біблійні, героїчні. Герої легенд. Легенди : “Неопалима купина”, “Як виникли Карпати”,” Сила рідної землі”. |
|
1 |
Гра «Упізнай героя» |
Характеризує персонажів, ураховуючи їх емоційний стан, поведінку та вчинки, виявляючи толерантність |
|
|
5 |
Урок літератури рідного краю № 1. Перекази та легенди нашого краю |
|
1 |
|
|
|
ЛРК №1 |
6 |
Народні перекази про звичаї та традиції запорозьких козаків, про лицарство та відвагу захисників рідного краю «Прийом у запорожців», «Про запорожців» ТЛ: переказ |
|
1 |
Випереджувальні завдання Робота в групах «Запорозькі козаки» |
Читає народні перекази у різний спосіб відповідно до мети читання; співвідносить зміст переказу з історичним і культурним контекстом |
Історія України – доба козацтва |
|
7 |
Урок виразного читання №1 Виразне читання народних переказів «Як Сірко переміг татар» Зміст та жанрові особливості народних переказів.
|
|
1 |
«Оживи світлину» Ґронування «Образ героя» «Картинна галерея» |
Переказує зміст твору відповідно до завдання, визначає тему переказу; поєднує інформацію, подану в різні способи (словесну, графічну, числову тощо) у межах одного або кількох текстів |
|
УВЧ №1 |
8 |
Фольклор як усний різновид словесного мистецтва. Малі та великі форми. Загадки. Тематичні групи загадок (загадки про людей, проприроду, про рослини, про тварин). ТЛ: фольклор, загадка |
|
1 |
Карта розуму «Фольклорні форми» «Кубування» Літературне лото Синквейн «Загадка» |
Знає види загадок, уміє тлумачити їхній зміст, пояснює особливості будови та роль метафори в загадках |
|
|
9 |
Зміст і форма загадок. Віршовані загадки. Віршовані загадки Л.Глібова |
|
1 |
Гра «Відгадай загадку» «Діаграма Венна» Магнітний (мальований) скрайбінг Гра «Пантоміма» Вивчення напам’ять |
Виявляє і відтворює прихований зміст загадок, розрізняючи невербальні засоби (інтонацію, силу голосу), визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками загадок; фіксує потрібні елементи тексту за допомогою окремих графічних позначок |
|
|
10 |
Прислів’я та приказки. Тематичні групи прислів’їв та приказок (про стосунки людей, про природу, про рідний край, вірування, господарську діяльність людей). ТЛ: прислів’я та приказки |
|
1 |
Гра «Темна конячка» «Літературознавча експертиза» Дослідженняпорівняння явищ «Прислів’я чи приказка?» |
Виявляє і відтворює прихований зміст прислів’їв та приказок, розрізняючи невербальні засоби (інтонацію, силу голосу, логічні наголоси, темп, паузи, міміку, жести, пози), використані для передачі прихованого змісту |
|
|
11 |
Точність, дотепність та повчальний характер прислів’їв та приказок. Жанрові особливості. Засоби художньої виразності в загадках, прислів’ях, приказках. ТЛ: метафора |
|
1 |
«Знайди спільне» Гра «Віднови прислів’я» «У картинній галереї» Виразне читання прислів’їв та приказок Вивчення напам’ять |
Розрізняє прислів’я та приказки за тематичним спрямуванням та жанровими особливостями; використовує різні способи і засоби візуалізації змісту |
|
|
12 |
Народна казка, її яскравий національний колорит. Народне уявлення про добро і зло в казці. Наскрізний гуманізм казок. «Вовк і чапля» ТЛ: народна казка |
|
1 |
«Шість капелюхів мислення» Гра «Здивуй» Гра «Загадкова скринька» Робота в групах «Мудрі сови» |
Читає народні казки у різний спосіб відповідно до мети читання; розрізняє фольклорні й авторські твори, наводить приклади; знає назви, сюжети кількох фольклорних творів, самостійно визначає жанрові ознаки казок |
Народні казки в зарубіжному фольклорі |
|
13 |
Алегоричний зміст казок про звірів Побудова казки. Дійові особи в казках. «Лисиця та рак» ТЛ: дійова особа, алегорія (практично)
|
|
|
Структурно-логічна схема «Усе про казку» Гра «Темна конячка» «Запитання до тексту» «Коло ідей» «У картинній галереї»
|
Формулює тему та основну думку казки; використовує заголовок для оптимізації роботи з текстом; переказує зміст казки відповідно до завдання; відповідає на запитання за змістом казок; характеризує літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу казки; висловлює своє ставлення до думок інших осіб |
|
|
14 |
Урок позакласного читання №1 Українські народні казки |
|
1 |
|
|
|
УПЧ №1 |
15 |
Урок мовленнєвого розвитку №1 Складання власних казок |
|
1 |
|
|
|
РМ №1 усно |
16 |
Контрольна робота №1 з теми «Невичерпні джерела мудрості » (тести) |
|
1 |
|
|
|
КР №1 тести |
Тема №2 Велике диво казки ( 16 год)
|
|||||||
17 |
Побутові та фантастичні казки. Побудова казки, її яскравий національний колорит. «Мудра дівчина» ТЛ: народна казка |
|
1 |
Робота в групах «Досліджуємо казку» |
Читає побутові та фантастичні казки у різний спосіб відповідно до мети читання |
Народні казки в зарубіжному фольклорі |
|
18 |
Народні уявлення про добро і зло в казках. «Про правду і кривду» |
|
1 |
Інсценізація казки |
Характеризує вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття змісту казки |
|
|
19 |
«Яйце-райце». Світогляд народу, його морально-етичні принципи в казці
|
|
1 |
|
|
|
|
20 |
„Летючий корабель". Фантастичне й реальне, смішне і страшне, красиве й потворне в казках |
|
1 |
«Творча майстерня» |
Створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; коригує текст на основі проведеного аналізу |
|
|
21 |
Урок виразного читання №2 Виразне читання народних казок |
|
1 |
|
|
|
УВЧ №2 |
22 |
Урок позакласного читання №2 «Про бідного парубка та царівну» « Красний Іванко і закляте місто», «Золотий черевичок» (на вибір вчителя)
|
|
1 |
|
|
|
УПЧ №2 |
23 |
Літературна казка. Жанрові ознаки літературної казки. Казка «Фарбований лис» ТЛ: літературна казка |
|
1 |
«Візитівка письменника» «Кубування» Гра «Мудрі сови» |
Читає літературні казки у різний спосіб відповідно до мети читання; знаходить у казках відому й нову інформацію; визначає спільні та різні елементи змісту і форми |
Літературні казки у творах зарубіжних письменників |
|
24 |
І.Франко. „Фарбований Лис". Зміст казки, головні і другорядні персонажі Зв’язок літературної казки з фольклорною |
|
1 |
Робота в групах «Спільний пошук» «Діаграма Венна» |
Переказує зміст казки відповідно до завдання; відповідає на запитання за змістом казок; формулює тему та основну думку казки |
|
|
25 |
Образи фантастичних істот у казках. Дійові особи та побудова казки. Елементи сюжету. Василь Королів-Старий «Мавка-Вербинка». |
|
1 |
Гра «Загадкова скринька» Робота в парах «Досліджуємо казку» Гра «Темна конячка» Вправи з ключами |
Характеризує емоційний стан літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу казки |
|
|
26 |
Віршовані казки. Віршована мова (рима, строфа, ритм). Головні і другорядні персонажі. Василь Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон». ТЛ: віршована мова (рима, строфа, ритм) |
|
1 |
Гра «Літературне лото» «Спільний пошук» Гра «Загадкова скринька» «Мікрофон» Створення малюнкового сюжету |
Формулює тему та основну думку казки; використовує заголовок, зміст та анотацію для оптимізації роботи з текстом; відповідає на запитання за змістом казки; розуміє та відтворює зміст почутого повідомлення, толерантно реагує, використовуючи формули мовного етикету, етично висловлює власне ставлення до почутого |
|
|
27 |
Засоби художньої виразності в літературній казці. Мова автора та мова персонажів. ТЛ: мова автора і мова персонажів.
|
|
1 |
Гра «Світлофор» Гра «Загадкова скринька» «Літературний аукціон |
Розпізнає основні виражальні засоби в казках, використовує окремі з них; творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи зроблений вибір |
|
|
28 |
Урок мовленнєвого розвитку №2 Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона (цитатна характеристика) |
|
1 |
|
|
|
РМ №2 письмово |
29 |
Казка-п’єса як різновид драматичного твору. Зміст та художні особливості казки. Дійові особи казки. ТЛ: драматичний твір, гіпербола. Олександр Олесь «Микита Кожум’яка». |
|
1 |
Інсценізація казки. Міні-проєкт «Створи свою казку» |
Характеризує вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття змісту казки; за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт |
|
|
30 |
Василь Симоненко. «Подорож у країну Навпаки». |
|
1 |
Гра «Загадкова скринька» «Літературний аукціон» |
|
|
|
31 |
Урок літератури рідного краю №2 Казки письменників-земляків |
|
1 |
|
|
|
ЛРК №2 |
32 |
Контрольна робота №2 з теми «Велике диво казки» (тести і завдання) |
|
1 |
|
|
|
КР №2 Тести |