ІІ семестр
№ уроку |
К-сть годин |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
Примітки |
33 |
1 |
|
Леонід Глібов. Відомий український поет і байкар. «Химерний, маленький…», «Що за птиця?». Фольклорна основа його віршованих загадок. ТЛ: акровірш (повторення). |
|
34 |
1 |
|
«Хто вона?», «Хто розмовляє?», «Хто сестра і брат?». Особливості поетичних загадок Л. Глібова, роль у них казкових елементів, фольклорної основи, гумору, пестливих слів. |
|
Історичне минуле нашого народу (14 год) |
||||
35 |
1 |
|
«Повість минулих літ» – найдавніший літопис нашого народу. Літописні оповіді (у переказі В. Близнеця): «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь», «Святослав укладає мир з греками…», «Володимир вибирає віру», «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам». (3 твори на вибір учителя). ТЛ: літопис. |
|
36 |
1 |
|
Любов руських (українських) князів до своєї землі, їхня сила духу, воля, благородство, сміливість, рішучість, вірність тощо. |
|
37 |
1 |
|
Казкові та історичні мотиви літописних сюжетів. Значення літописання для нащадків. |
|
38 |
1 |
|
Олександр Олесь. Стисло про поета. Поезії з книжки «Княжа Україна», зв’язок їх із літописами. |
|
39 |
1 |
|
«Заспів», «Україна в старовину», «Похід на Царгород», «Ярослав Мудрий». Поетична оповідь про минуле нашого народу, князів Русі-України, їхню мудрість, благородство, хоробрість, любов до рідної землі. Зміст заповіту Ярослава Мудрого і його актуальність нині (2 поезії на вибір учителя). |
|
40 |
1 |
|
«Микита Кожум’яка» – драматичний твір на тему народної казки. Найнапруженіші епізоди у творі. ТЛ: драматичний твір і його побудова. |
|
41 |
1 |
|
Зв’язок у драмі-казці історичного минулого з сучасністю. |
|
42 |
1 |
|
Зірка Мензатюк. Стисло про письменницю. «Таємниця козацької шаблі». Пригодницька повість про мандрівку історичними місцями сучасної України. Фантастичне і реальне в ній. ТЛ: епічний твір. |
|
43 |
1 |
|
Історичне минуле нашого народу в житті сучасної людини. Образи козаків та символіка козацької шаблі у творі. |
|
44 |
1 |
|
Екзотика старовинних українських замків. Проблематика твору. Образ Наталочки Руснак. |
|
45 |
1 |
|
Значення історичного минулого для сучасної людини. Створення ілюстрацій / буктрейлера до твору. |
|
46 |
1 |
|
Урок літератури рідного краю. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків. |
|
47 |
1 |
|
Контрольна робота. Леонід Глібов, літописні оповіді, Олександр Олесь, Зірка Мензатюк (розгорнуті відповіді на запитання). |
|
48 |
1 |
|
Урок позакласного читання. Марина Павленко. «Миколчині історії». |
|
Рідна Україна. Світ природи (22 год) |
||||
49 |
1 |
|
Тарас Шевченко. Україна часів поета. Степан Васильченко, «В бур’янах» або Оксана Іваненко, «Тарасові шляхи». Розповідь про поета, його дитинство (на основі твору Степана Васильченка або Оксани Іваненко). |
|
50 |
1 |
|
Тарас Шевченко. Україна часів поета. Степан Васильченко, «В бур’янах» або Оксана Іваненко, «Тарасові шляхи». Розповідь про поета, його дитинство (на основі твору Степана Васильченка або Оксани Іваненко). |
|
51 |
1 |
|
Картини довколишнього світу, природи в поезіях Т. Шевченка − художня реальність, створена уявою митця за допомогою засобів образної мови. «За сонцем хмаронька пливе». ТЛ: персоніфікація, ліричний твір. |
Вивчити напам’ять. |
52 |
1 |
|
«Садок вишневий коло хати...» – перлина української та світової ліричної поезії. |
Вивчити напам’ять. |
53 |
1 |
|
Павло Тичина. Коротко про поета і край, де він народився. Майстерне відтворення краси природи, яка надихає ліричного героя й зміцнює його патріотичні почуття. «Не бував ти у наших краях!» ТЛ: ліричний герой. |
Вивчити напам’ять одну поезію (на вибір). |
54 |
1 |
|
«Гаї шумлять...», «Блакить мою душу обвіяла…». Мелодійність віршів П. Тичини. |
|
55 |
1 |
|
Євген Гуцало. Основні відомості про письменника. Вічне протистояння добра і зла – наскрізна тема світового мистецтва. Порушення цієї теми в оповіданні «Лось». ТЛ: оповідання. |
|
56 |
1 |
|
Співчуття, милосердя – шлях до перемоги добра. Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань. |
|
57 |
1 |
|
Контрольна робота. Тарас Шевченко, Павло Тичина, Євген Гуцало (тестування). |
|
58 |
1 |
|
Максим Рильський. Основні відомості про поета. Краса рідної природи й відтворення її засобами поетичної мови. «Дощ» («Благодатний, довгожданий…»). |
Вивчити напам’ять одну поезію (на вибір) |
59 |
1 |
|
Єдність людини і природи, зв’язок між станом людської душі та довкіллям. «Осінь-маляр із палітрою пишною…» |
|
60 |
1 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Художній етюд про природу (письмово). |
|
61 |
1 |
|
Григір Тютюнник. Коротко про письменника. «Дивак». Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини. Паралельність і єдність двох світів − природи і людини, зображені в оповіданні. Точність і лаконізм описів природи. |
|
62 |
1 |
|
Допитливий, чуйний, добрий хлопчик Олесь, його жага пізнати загадковий світ природи, уміння фантазувати, уявляти. Гідна поведінка Олеся як позиція особистості. |
|
63 |
1 |
|
Урок виразного читання. Читання прозового уривка з оповідання «Дивак». |
|
64 |
1 |
|
Микола Вінграновський. Основні відомості про письменника. «Сіроманець». Захоплива і драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи. Гуманізм повісті. |
|
65 |
1 |
|
Переказування найцікавіших епізодів повісті. Доброта, вигадливість, рішучість Сашка, його здатність на самостійні вчинки, особливо у відстоюванні своєї позиції. |
|
66 |
1 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Складання власної версії закінчення повісті. |
|
67 |
1 |
|
Урок позакласного читання. Валентин Чемерис. «Аравійська пустеля». |
|
68 |
1 |
|
Контрольна робота. Письмовий твір «Мій улюблений літературний герой». |
|
69 |
1 |
|
Урок літератури рідного краю. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків. Підсумковий урок. |
|
70 |
1 |
|
Підсумковий урок. |
|