Календарно-тематичне планування з української літератури (5 клас) на 2 семестр

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків української літератури на 2 семестр (5 клас) стане у нагоді учителям, які викладають у 5 класі.
Перегляд файлу

ІІ семестр

 

№ уроку

К-сть годин

Дата

Зміст програмового матеріалу

Примітки

33

1

 

Леонід Глібов. Відомий український поет і байкар. «Химерний, маленький…», «Що за птиця?». Фольклорна основа його віршованих загадок.

ТЛ: акровірш (повторення).

 

34

1

 

«Хто вона?», «Хто розмовляє?», «Хто сестра і брат?». Особливості поетичних загадок Л. Глібова, роль у них казкових елементів, фольклорної основи, гумору, пестливих слів.

 

Історичне минуле нашого народу (14 год)

35

1

 

«Повість минулих літ» – найдавніший літопис нашого народу. Літописні оповіді (у переказі В. Близнеця): «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь», «Святослав укладає мир з греками…», «Володимир вибирає віру», «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам». (3 твори на вибір учителя).

ТЛ: літопис.

 

36

1

 

Любов руських (українських) князів до своєї землі, їхня сила духу, воля, благородство, сміливість, рішучість, вірність тощо.

 

37

1

 

Казкові та історичні мотиви літописних сюжетів. Значення літописання для нащадків.

 

38

1

 

Олександр Олесь. Стисло про поета. Поезії з книжки

«Княжа Україна», зв’язок їх із літописами.

 

39

1

 

«Заспів», «Україна в старовину», «Похід на Царгород», «Ярослав Мудрий». Поетична оповідь про минуле нашого народу, князів Русі-України, їхню мудрість, благородство, хоробрість, любов до рідної землі. Зміст заповіту Ярослава Мудрого і його актуальність нині (2 поезії на вибір учителя).

 

40

1

 

«Микита Кожум’яка» – драматичний твір на тему народної казки. Найнапруженіші епізоди у творі.

ТЛ: драматичний твір і його побудова.

 

 

41

1

 

Зв’язок у драмі-казці історичного минулого з сучасністю.

 

42

1

 

Зірка Мензатюк. Стисло про письменницю. «Таємниця козацької шаблі». Пригодницька повість про мандрівку історичними місцями сучасної України. Фантастичне і реальне в ній.

ТЛ: епічний твір.

 

43

1

 

Історичне минуле нашого народу в житті сучасної людини. Образи козаків та символіка козацької шаблі у творі.

 

 

 

44

1

 

Екзотика старовинних українських замків. Проблематика твору. Образ Наталочки Руснак.

 

45

1

 

Значення історичного минулого для сучасної людини. Створення ілюстрацій / буктрейлера до твору.

 

46

1

 

Урок літератури рідного краю. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків.

 

47

1

 

Контрольна робота. Леонід Глібов, літописні оповіді, Олександр Олесь, Зірка Мензатюк (розгорнуті відповіді на запитання).

 

48

1

 

Урок позакласного читання. Марина Павленко.

«Миколчині історії».

 

Рідна Україна. Світ природи (22 год)

49

1

 

Тарас Шевченко. Україна часів поета. Степан Васильченко, «В бур’янах» або Оксана Іваненко, «Тарасові шляхи». Розповідь про поета, його дитинство (на основі твору Степана Васильченка або Оксани Іваненко).

 

50

1

 

Тарас Шевченко. Україна часів поета. Степан Васильченко, «В бур’янах» або Оксана Іваненко, «Тарасові шляхи». Розповідь про поета, його дитинство (на основі твору Степана Васильченка або Оксани Іваненко).

 

51

1

 

Картини довколишнього світу, природи в поезіях Т. Шевченка − художня реальність, створена уявою митця за допомогою засобів образної мови. «За сонцем хмаронька пливе».

ТЛ: персоніфікація, ліричний твір.

Вивчити напам’ять.

52

1

 

«Садок вишневий коло хати...» – перлина української та світової ліричної поезії.

Вивчити напам’ять.

53

1

 

Павло Тичина. Коротко про поета і край, де він народився. Майстерне відтворення краси природи, яка надихає ліричного героя й зміцнює його патріотичні почуття. «Не бував ти у наших краях!»

ТЛ: ліричний герой.

 

Вивчити напам’ять одну поезію (на вибір).

54

1

 

«Гаї шумлять...», «Блакить мою душу обвіяла…».

Мелодійність віршів П. Тичини.

55

1

 

Євген Гуцало. Основні відомості про письменника. Вічне протистояння добра і зла – наскрізна тема світового мистецтва. Порушення цієї теми в оповіданні «Лось».

ТЛ: оповідання.

 

56

1

 

Співчуття, милосердя – шлях до перемоги добра. Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань.

 

57

1

 

Контрольна робота. Тарас Шевченко, Павло Тичина, Євген Гуцало (тестування).

 

58

1

 

Максим Рильський. Основні відомості про поета. Краса рідної природи й відтворення її засобами поетичної мови. «Дощ» («Благодатний, довгожданий…»).

 

Вивчити напам’ять одну поезію (на вибір)

59

1

 

Єдність людини і природи, зв’язок між станом людської душі та довкіллям. «Осінь-маляр із палітрою пишною…»

60

1

 

Урок мовленнєвого розвитку. Художній етюд про природу (письмово).

 

61

1

 

Григір Тютюнник. Коротко про письменника. «Дивак». Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини. Паралельність і єдність двох світів − природи і людини, зображені в оповіданні. Точність і лаконізм описів природи.

 

62

1

 

Допитливий, чуйний, добрий хлопчик Олесь, його жага пізнати загадковий світ природи, уміння фантазувати, уявляти. Гідна поведінка Олеся як позиція особистості.

 

63

1

 

Урок виразного читання. Читання прозового уривка з оповідання «Дивак».

 

64

1

 

Микола Вінграновський. Основні відомості про

письменника. «Сіроманець». Захоплива і драматична

історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи. Гуманізм повісті.

 

65

1

 

Переказування найцікавіших епізодів повісті. Доброта, вигадливість, рішучість Сашка, його здатність на самостійні вчинки, особливо у відстоюванні своєї позиції.

 

66

1

 

Урок мовленнєвого розвитку. Складання власної версії закінчення повісті.

 

67

1

 

Урок позакласного читання. Валентин Чемерис. «Аравійська пустеля».

 

68

1

 

Контрольна робота. Письмовий твір «Мій улюблений літературний герой».

 

69

1

 

Урок літератури рідного краю. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків. Підсумковий урок.

 

70

1

 

Підсумковий урок.

 

 

docx
Додано
15 січня 2021
Переглядів
3255
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку