УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
11 КЛАС
(рівень стандарту)
(Відповідно до навчальних програм,
затверджених наказом МОН від 23.10.2017 №1407)
70 годин, 2 години на тиждень
Форми контролю
|
К-сть
|
Контрольна робота (тест)
Контрольний класний твір (есе чи міні-твір)
|
2
|
1
|
|
Позакласне читання |
1 |
Література рідного краю |
1
|
Розвиток мовлення |
2 (у+п) |
№ з/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Примітки |
І семестр |
|||
ВСТУП. «РОЗСТРІЛЯНЕ ВІДРОДЖЕННЯ» |
|||
1 |
|
Суспільно-історичні умови розвитку української літератури ХХ ст., основні стильові напрями ТЛ: “розстріляне відродження” |
|
ЛІТЕРАТУРНИЙ АВАНГАРД Михайль Семенко |
|||
2 |
|
Авангардні тенденції в українській поезії 1920-х рр. Михайль Семенко — поет- футурист. Урбаністичні мотиви лірики («Бажання», «Місто», «Запрошення») ТЛ: авангард, футуризм, урбанізм
|
|
ПОЕТИЧНЕ САМОВИРАЖЕННЯ Павло Тичина |
|||
3 |
|
Провідна роль поезії у 20-ті роки. Павло Тичина – найбільший модерніст 20-х років. Феномен “кларнетизму”. Збірка «Сонячні кларнети». “Арфами, арфами...” ТЛ: кларнетизм |
|
4 |
|
Павло Тичина. Поєднання тенденцій символізму, неоромантизму, експресіонізму, імпресіонізму. “О панно Інно...”, “Ви знаєте, як липа шелестить...” ТЛ: вітаїстичність, експресіонізм |
|
5 |
|
Павло Тичина. «Одчиняйте двері». Художнє відтворення національно-визвольного пробудження народу. Уславлення борців за вільну Україну у вірші «Пам’яті тридцяти» ТЛ: вітаїстичність, експресіонізм |
Вивчити напам’ять 1 поезію П. Тичини (на вибір) |
Євген Плужник |
|||
6 |
|
Євген Плужник — один із провідних поетів «розстріляного відродження». Урівноваженість душевного стану ліричного героя, мить і вічність у чуттєвому вираженні. «Вчись у природи творчого спокою», «Ніч… а човен — як срібний птах!» ТЛ: поглиблення поняття про ліричного героя |
Вивчити напам’ять 1 поезію (на вибір) |
7 |
|
Урок літератури рідного краю №1. Поети рідного краю |
ЛРК №1 |
«КИЇВСЬКІ НЕОКЛАСИКИ» Максим Рильський |
|||
8 |
|
Група «київських неокласиків». Різногранний творчий шлях М.Рильського. Філософічність, афористичність його лірики. Захоплення красою й величчю світу («Солодкий світ!..») ТЛ: філософічність |
|
9 |
|
Максим Рильський. Сонет «У теплі дні збирання винограду» – вишуканий зразок неокласичної інтимної лірики. Краса природи, краса людини та її почуттів. Звернення до античних образів ТЛ: сонет |
Вивчити напам’ять 1 поезію М.Рильського (на вибір) |
10 |
|
Контрольна робота № 1. “Розстріляне відродження”. Літературний авангард. Поетичне самовираження. “Київські неокласики” |
КР №1 (твір) |
Микола Хвильовий |
|||
11 |
|
Микола Хвильовий. Провідна роль у літературно-мистецькому житті 1920-х років. «Я (Романтика)» — новела про добро і зло в житті та в душі |
|
12 |
|
Микола Хвильовий. «Я (Романтика)». Проблема внутрішнього роздвоєння людини. Образ ліричного «Я». Роль присвяти. Образ матері, його символічність |
|
|
|||
13 |
|
Творча біографія Юрія Яновського. Романтичність світовідчуття. Новаторство художньої форми («Майстер корабля»): модерний сюжет, що інтригує, умовність фабули, зміщення часопростору ТЛ: художній час і простір, умовність зображення |
|
14 |
|
Юрій Яновський. “Майстер корабля”. Проблеми творення нової української культури, духовності української людини, символічність образів. Неоромантичні герої То-Ма-Кі, Режисер, Сев, Тайях та їх прототипи |
|
15 |
|
Модерністські образи Міста, Моря. Морально-етичні колізії твору. Національне крізь призму загальнолюдського. |
|
Валер'ян Підмогильний |
|||
16 |
|
Валер'ян Підмогильний. Життєвий і творчий шлях письменника. Роман «Місто» ТЛ: урбаністичний роман |
|
17 |
|
Валер'ян Підмогильний. «Місто». Світовий мотив підкорення людиною міста, самоутвердження, інтерпретовані на національному матеріалі |
|
18 |
|
Зображення «цілісної» людини: в єдності біологічного, духовного, соціального. Урок мовленнєвого розвитку №1. Письмовий твір-характеристика «Маргінальний образ українського інтелігента» |
УМР №1 (письмово) |
19 |
|
Валер’ян Підмогильний. “Місто”. Морально-етичні колізії твору. Жіночі образи в ньому |
|
Остап Вишня
|
|||
20 |
|
Життя і творчість Остапа Вишні. «Моя автобіографія» — гумористична розповідь письменника про свій життєвий шлях |
|
21 |
|
“Сом”. “Письменники”. Пейзаж, портрет, характер людини, авторський голос, народні прикмети, прислів’я та приказки в усмішках ТЛ: усмішка |
|
22 |
|
Контрольна робота № 2. Прозове розмаїття |
КР № 2 (тест)
|
Микола Куліш |
|||
23 |
|
Розвиток національного театру, драматургії 1920-1930 рр. Життєвий і творчий шлях Миколи Куліша. Сатирична комедія «Мина Мазайло». Специфіка комедійного жанру: про серйозне легко, грайливо ТЛ: сатирична комедія
|
|
24 |
|
Микола Куліш. «Мина Мазайло». Розвінчання національного нігілізму, духовної обмеженості на матеріалі українізації. Сатиричне викриття бездуховності обивателів, які зрікаються своєї мови |
|
25 |
|
Микола Куліш. «Мина Мазайло». Образи дійових осіб. Сценічне втілення. Актуальність п’єси у наш час |
|
26 |
|
Урок позакласного читання №1. Василь Шкляр. “Маруся” |
ПЧ №1 |
ПЕРЛИНИ ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ Богдан-Ігор Антонич |
|||
27 |
|
Література в Західній Україні до 1939 р. Життя і творчість Богдана-Ігоря Антонича. «Зелена євангелія» – нерозривна єдність природи і людини, ідея життєствердження. ТЛ: міфологізм, асоціативність |
|
28 |
|
Поєднання язичницьких мотивів із християнськими («Різдво», *«Коляда»). Роздуми над поезією Богдана-Ігоря Антонича |
Вивчити напам’ять 1 поезію Б.-І.Антонича (на вибір) |
Осип Турянський |
|||
29 |
|
Осип Турянський. «Поза межами болю» - поема у прозі, що хвилює, єднає людські серця, звільняє і просвітлює душу. Загальнолюдські мотиви й гуманістичні цінності ТЛ: поема у прозі |
|
30 |
|
О. Турянський. «Поза межами болю». Біологічні інстинкти і духовна воля до життя. Ідея перемоги духа над матерією. Урок мовленнєвого розвитку №2. Дискусія «У чому сенс життя?» |
УМР №2 (усно) |
31 |
|
Контрольна робота № 3. Модерна драматургія. Перлини західноукраїнської літератури |
КР № 3 (тест)
|
«ПІД ЧУЖИМ НЕБОМ» Євген Маланюк |
|||
32 |
|
Література письменників-емігрантів. «Празька школа» української поезії та її представники. Євген Маланюк. Художнє осмислення трагічної історії України, оптимістичний висновок про її майбутнє в поезії «Уривок з поеми» |
|
ІІ семестр
|
|||
33 |
|
Євген Маланюк. «Напис на книзі віршів…» – ліричний роздум про призначення поезії, важливості місії поета закарбовувати свій час для нащадків |
|
Іван Багряний
|
|||
34 |
|
Іван Багряний. Основні віхи життя й творчості митця. «Тигролови» як український пригодницький роман ТЛ: пригодницький роман |
|
35 |
|
Іван Багряний. «Тигролови». Проблема свободи й боротьби за своє визволення. Жанрові особливості. Ідея перемоги добра над злом |
|
36 |
|
Іван Багряний. «Тигролови». Вольовий характер Григорія Многогрішного. Родина Сірків, майор Медвин. Символіка роману. Актуальність для нашого часу |
|
37 |
|
Урок позакласного читання №2. Сергій Жадан. “Ворошиловград” |
ПЧ №2 |
Олександр Довженко |
|||
38 |
|
Участь українських письменників у Другій світовій війні. Трагічна творча біографія Олександра Довженка. Джерело вивчення історії його життя і трагічної доби – «Щоденник» ТЛ: публіцистичність |
|
39 |
|
Олександр Довженко. “Щоденник”. Правда про український народ, його історію крізь призму авторського бачення й оцінки. Національні та загальнолюдські проблеми |
|
40 |
|
Олександр Довженко. «Зачарована Десна». Історія написання, автобіографічна основа, сповідальність. Поєднання минулого й сучасного. Морально-етичні проблеми ТЛ: кіноповість |
|
41 |
|
Олександр Довженко. «Зачарована Десна». Два ліричні герої: малий Сашко і зріла людина |
|
42 |
|
Урок мовленнєвого розвитку №3. Усний твір-роздум «Моральна краса й духовна велич людини в кіноповісті О. Довженка "Зачарована Десна"» |
УМР №3(усно) |
43 |
|
Загальна характеристика доробку Олеся Гончара. Мрія і дійсність у новелі «Модри Камень». Романтична ідея кохання, що перемагає смерть ТЛ: новела (поглиблено) |
|
44 |
|
Олесь Гончар. “Модри Камень”. Образи українського бійця і юної словачки Терези. Особливість оповіді, роль кольорової гами в новелі |
|
45 |
|
Контрольна робота № 4. Під чужим небом. Воєнне лихоліття |
КР № 4 (тест)
|
Василь Симоненко |
|||
46 |
|
Нова хвиля відродження української літератури на початку 1960-х років. «Шістдесятництво». Василь Симоненко. Коротко про митця. Образ України, громадянський вибір поета («Задивляюсь у твої зіниці…»). Мотив самоствердження людини у складному сучасному світі, її самодостатність і самоцінність («Я...») ТЛ: віршові розміри (повторення) |
|
47 |
|
Основні відомості про Дмитра Павличка. Вірш «Два кольори», який став народною піснею. Збірка любовної лірики «Таємниця твого обличчя». Використання фольклорних, персоніфікованих образів для передачі глибокого почуття кохання (*«Я стужився, мила, за тобою…») |
|
Іван Драч |
|||
48 |
|
Іван Драч - невтомний шукач нового змісту і нової форми в поезії. Переосмислення жанру балади. «Балада про соняшник» – поетичний роздум про суть мистецтва, процес творчості. Символічність образу соняшника, сонця ТЛ: балада (повторення) |
|
Микола Вінграновський |
|||
49 |
|
Микола Вінграновський — поет, прозаїк, кіномитець. «У синьому небі я висіяв ліс». Інтимна лірика зб. «Цю жінку я люблю». Глибокі любовні переживання ліричного героя, передані образною символікою, символічною кольористикою (синім кольором) |
Вивчити напам’ять 1 вірш шістдесятни- ків (на вибір) |
Григір Тютюнник |
|||
50 |
|
Григір Тютюнник. Життєвий і творчий шлях письменника. «Три зозулі з поклоном». «Вічна» тема «любовного трикутника» в новітній інтерпретації |
|
51 |
|
Григір Тютюнник. «Три зозулі з поклоном». Образ любові як втілення високої християнської цінності. Роль художньої деталі в розкритті характеру, ідеї ТЛ: художня деталь (поглиблено) |
|
Ліна Костенко |
|||
52 |
|
Ліна Костенко. Творчий шлях. «Страшні слова, коли вони мовчать», «Хай буде легко. Дотиком пера…» – ліричні роздуми про значення слова в житті людини, суть мистецтва, його роль у суспільстві |
Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір) |
53 |
|
Ліна Костенко. «Недумано, негадано…» – інтимна лірика як спонука до роздумів про суть кохання. «По сей день Посейдон посідає свій трон…»: мотив єднання людини зі світом рукотворної краси (мистецтво) і природою. Зв’язок із античною міфологією |
|
54 |
|
Історико-фольклорна основа історичного роману у віршах «Маруся Чурай» Ліни Костенко ТЛ: роман у віршах |
|
55 |
|
Роман у віршах «Маруся Чурай». Духовне життя нації крізь призму нещасливого кохання |
|
56 |
|
Ліна Костенко. «Маруся Чурай». Центральні проблеми: митець і суспільство, індивідуальна свобода людини |
|
57 |
|
Ліна Костенко. «Маруся Чурай». Урок мовленнєвого розвитку №4. План-характеристика Марусі Чурай |
УМР №4 (письмово) |
58 |
|
Контрольна робота №5. Літературне “шістдесятництво”. Митець і суспільство |
КР № 5 (тест)
|
Василь Стус |
|||
59 |
|
Василь Стус. Загальний огляд творчості. Поезія Стуса – зразок «стоїчної» поезії у світовій ліриці («Крізь сотні сумнівів я йду до тебе…»). Стан активної позиції ліричного героя. |
|
60 |
|
Василь Стус. «Господи, гніву пречистого…». Екзистенційна (буттєва) проблема вибору, віра в себе, надія на здолання всіх перешкод. Упевненість у власному виборі. Приклад великої мужності й сили духу ТЛ: екзистенційні ідеї в художньому творі |
Вивчити напам’ять 1 поезію В.Стуса (на вибір) |
61 |
|
Урок літератури рідного краю №2. Письменники рідного краю |
ЛРК №2 |
СУЧАСНА УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
|
|||
62 |
|
Історико-культурна ситуація наприкінці ХХ – на початку ХХІ століття. Оксана Забужко. «Рядок з автобіографії», «Читаючи історію» ТЛ: постмодернізм; література елітарна, масова |
|
63 |
|
Юрій Андрухович. «Астролог», «Пісня мандрівного спудея» |
|
64 |
|
Галина Пагутяк. «Потрапити в сад» |
|
65 |
|
В.Діброва . «Андріївський узвіз» |
|
66 |
|
В.Діброва . «Андріївський узвіз» |
|
67 |
|
Контрольна робота № 6. Стоїчна українська поезія. Сучасна українська література |
КР № 6 (твір)
|
68 |
|
Узагальнення та систематизація вивченого |
|
69 |
|
Повторення вивченого |
|
70 |
|
Підсумковий урок |
|