Календарно-тематичне планування з української літератури для 5 класу 2018-2019 н.р.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з української літератури для 5 класу 2018-2019 н.р. (70 годин на рік; 2 години на тиждень)
Перегляд файлу

 

5 клас

Українська література

(2 год. на тиждень)

 

 

Зміст програмового матеріалу

Клас / Дата

Вступ

1

Вступ. Слово в житті людини. Образне слово — першоелемент літератури. Художня література як мистецтво слова. Види мистецтва.

5-А

5-Б

5-В

Світ фантазії, мудрості

(Міфи і легенди українців. Народні казки)

2

Початок словесного мистецтва: фольклор і літописи. Міфи і легенди давніх українців. Міфи як первісні уявлення про всесвіт і людину, реальні та фантастич­ні елементи людської поведінки.

ТЛ: міф, фольклор.

5-А

5-Б

5-В

3

Легенди: «Про зоряний Віз», «Берегиня», «Чому пес живе коло людини?» (за С. Плачиндою).

ТЛ: легенда (повторення).

5-А

5-Б

5-В

4

Легенди: «Дажбог», «Неопалима купина» (за Є.Шморгуном), «Як виникли Карпати», «Чому в морі є перли і мушлі».

5-А

5-Б

5-В

5

Народні перекази: «Прийом у запорожців». Лицарство та відвага запорозьких козаків.

ТЛ: переказ.

5-А

5-Б

5-В

6

Народні казки. Тематика народних казок, їхні різновиди (про звірів, побутові, чарівні (героїко-фанта- стичні). «Яйце-райце». Світогляд народу, його морально-етичні принципи в казці; зв'язок із міфами.

ТЛ: народна казка.

5-А

5-Б

5-В

7

«Про правду і кривду». Народне уявлення про добро і зло в казці АБО «Мудра дівчина». Зміст твору. Побудова казки, її яскравий національний колорит.

ТЛ: тема.

5-А

5-Б

5-В

8

Характеристика казкових героїв.

5-А

5-Б

5-В

9

«Ох». Зміст казки. Характеристика казкових героїв АБО «Летючий корабель». Аналіз фантастичного і реального, смішного і страшного, красивого і потвор­ного в казках.

ТЛ: гіпербола.

5-А

5-Б

5-В

10

Реальне та фантастичне у казках.

5-А

5-Б

5-В

11

РМ №1. Усний переказ фрагмента твору.

5-А

5-Б

5-В

12

ПЧ №1. Сучасні казки: Фоззі. «Гупало Василь. П'ять з половиною пригод».

5-А

5-Б

5-В

13

Контрольна робота №1 (тестові завдання). Вступ. Світ фантазії та мудрості (міфи, легенди, перекази, казки).

5-А

5-Б

5-В

14

Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі.

Літературні казки. Особливості літературної казки, її відмінність від народної. Іван Франко. Дитинство письменника. І. Франко-казкар (збірка «Коли ще звірі говорили»), «Фарбований Лис».

ТЛ: літературна казка.

5-А

5-Б

5-В

15

Іван Франко. «Фарбований Лис». Зміст казки, головні і другорядні персонажі.

ТЛ: мова автора і мова персонажів, прозова мова.

5-А

5-Б

5-В

16

Виразне читання епізодів казки «Фарбований Лис».

5-А

5-Б

5-В

17

«Фарбований Лис». Образ Лиса, риси його характеру (відкритий урок).

5-А

5-Б

5-В

18

Василь Королів-Старий. «Хуха-Моховинка». Короткі відомості про письменника і його фантастичні казки. Образи фантастичних істот, створені уявою автора на основі українського фольклору.

5-А

5-Б

5-В

19

Василь Королів-Старий. «Хуха-Моховинка». Добро і зло казці. Світлий, життєствердний погляд на світ. Аналіз зовнішності (портрета) казкових істот. Наскрізний гуманізм казок.

ТЛ: портрет.

5-А

5-Б

5-В

20

Василь Симоненко. Цікава сторінка з життя митця. Казкова історія і сучасне життя у творі «Цар Плаксій та Лоскотон».

5-А

5-Б

5-В

21

Василь Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон».

Виразне читання казки.

ТЛ: віршована мова (рима, строфа, ритм).

5-А

5-Б

5-В

22

Василь Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон».

Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона (песимістична й оптимістична).

ТЛ: порівняння, епітети.

5-А

5-Б

5-В

23

Галина Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладні». Повість-казка сучасної дитячої письменниці.

TJI: повість-казка (повторення).

5-А

5-Б

5-В

24

Галина Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії».

Морально-етичні проблеми в казці: добро і зло, відповідальність за свої вчинки, вміння долати перешкоди на шляху до мети.

5-А

5-Б

5-В

25

Характеристика героя, який найбільше сподобався.

5-А

5-Б

5-В

26

РМ №2. Написання продовження пригод An і та її нових друзів АБО написання інсценізації з власною назвою за твором.

5-А

5-Б

5-В

27

Елементи незвичайного в повісті. Символіка країни Недоладії та її мешканців.

5-А

5-Б

5-В

28

Контрольна робота №2 (комбінована). Світ фантазії та мудрості (літературні казки).

5-А

5-Б

5-В

29

Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі.

5-А

5-Б

5-В

30

Повторення та узагальнення вивченого в І семестрі.

5-А

5-Б

5-В

ІІ СЕМЕСТР

Світ фантазії та мудрості (продовження)

31

Із народної мудрості. Загадки. Загадка як вид усної народної творчості. Розгляд змісту і форми загадок. Види загадок (про людей, їхнє життя, про природу та її явища, про рослин, тварин).

ТЛ: загадка, метафора.

5-А

5-Б

5-В

32

Прислів'я та приказки. Народне уявлення про довколишній світ та його оцінка в прислів'ях і приказках. Краса і мудрість народних прислів'їв та приказок.

ТЛ: прислів'я, приказка.

5-А

5-Б

5-В

33

Леонід Глібов. Відомий український поет і байкар. Фольклорна основа його віршованих загадок. «Химерний, маленький...»

5-А

5-Б

5-В

34

«Що за птиця?», «Хто вона?», «Хто розмовляє?», «Хто сестра і брат?». Особливості поетичних загадок Л. Глібова, роль у них казкових елементів, фольклорної основи, гумору, пестливих слів.

ТЛ: акровірш (повторення).

5-А

5-Б

5-В

Історичне минуле нашого народу

35

Літописні оповіді: «Три брати — Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь», «Святослав укладає мир з греками...», «Володимир вибирає віру», «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві Похвала книгам» (подавати на основі «Повісті минулих літ» у переказі В.Близнеця).

5-А

5-Б

5-В

36

«Повість минулих літ» — найдавніший літопис нашого народу. Значення літописання для' нащадків. Казкові та історичні мотиви літописних сюжетів. Любов руських (українських) князів до своєї землі; їхня сила духу, воля, благородство, сміливість, рішучість, вірність тощо.

ТЛ: літопис.

5-А

5-Б

5-В

37

Олександр Олесь. «Заспів», «Україна в старовину», «Похід на Царгород», «Ярослав Мудрий» (із книги «Княжа Україна»). Поезії з книги «Княжа Україна», їхній зв'язок з літописами. Поетична оповідь про минуле нашого народу, князів Київської Русі, їхню мудрість, благородство, хоробрість, любов до рідної землі.

5-А

5-Б

5-В

38

РМ №3. Письмовий твір-роздум про зв'язок минулого із сучасним «Заповіти наших предків».

5-А

5-Б

5-В

39

Олександр Олесь. «Микита Кожум'яка». Драматичний твір на тему народної казки.

ТЛ: драматичний твір і його побудова.

5-А

5-Б

5-В

40

Виразне читання в особах драми-казки «Микита Кожум'яка». Виокремлення в ній найнапруженіших епізодів.

5-А

5-Б

5-В

41

ПЧ №3. Історичне минуле українського народу в сучасній літературі. Ірина Цілик «МІСТОрія однієї дружби».

5-А

5-Б

5-В

42

Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі». Пригодницька повість сучасної письменниці.

ТЛ: епічний твір.

5-А

5-Б

5-В

43

Фантастичне і реальне в повісті З.Мензатюк «Таємниця козацької шаблі». Важливість знань про історичне минуле нашого народу в житті людини.

5-А

5-Б

5-В

44

«Таємниця козацької шаблі» — твір про справжні життєві цінності. Стосунки між дорослими й дітьми.

5-А

5-Б

5-В

45

Контрольна робота №3 (відповіді на запитання). Світ фантазії та мудрості (загадки, прислів'я, приказки, твори Л.Глібова). Історичне минуле нашого народу

(літописні оповіді, твори Олександра Олеся, 3.Мензатюк).

5-А

5-Б

5-В

Рідна Україна. Світ природи

46

Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі. Україна часів Т.Шевченка. Розповідь про поета, його дитинство (на основі повісті С.Васильченка «В бур'янах» або О.Іваненко «Тарасові шляхи»).

5-А

5-Б

5-В

47

Тарас Шевченко. «За сонцем хмаронька пливе...»

Картини довколишнього світу, природи в поезії.

ТЛ: персоніфікація, ліричний твір.

5-А

5-Б

5-В

48

Тарас Шевченко. «Садок вишневий коло хати...»

Картини довколишнього світу, природи в поезіях Т.Шевченка — інша, художня реальність, створена уявою митця за допомогою засобів образної мови.

5-А

5-Б

5-В

49

Виразне читання. Декламування творів Тараса Шевченка.

5-А

5-Б

5-В

50

Павло Тичина. Коротко про поета і край, де він народився. «Не бував ти у наших краях!». Майстерне відтворення краси природи, яка надихає ліричного героя й зміцнює його патріотичні почуття. Мелодійність віршів П.Тичини.

ТЛ: ліричний герой.

5-А

5-Б

5-В

51

Павло Тичина. «Гаї шумлять...», «Блакить мою душу обвіяла...»

Мелодійність віршів Павла Тичини.

5-А

5-Б

5-В

52

Євген Гуцало. Основні відомості про письменника. «Лось». Вічне протистояння добра і зла — наскрізна тема світового мистецтва. Порушення цієї теми в оповіданні «Лось».

5-А

5-Б

5-В

53

Євген Гуцало. «Лось». Співчуття, милосердя — шлях до перемоги добра. Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань.

ТЛ: оповідання.

5-А

5-Б

5-В

54

Контрольна робота №4 (тестові завдання). Рідна Україна. Світ природи (твори Т.Шевченка, П.Тичини, Є.Гуцала).

5-А

5-Б

5-В

55

Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі.

Максим Рильський. «Дощ» («Благодатний, довгожданий...»).

Основні відомості про поета. Краса рідної природи й відтворення її поетом засобами поетичної мови.

5-А

5-Б

5-В

56

Максим Рильський. «Осінь-маляр із палітрою пишною...» Єдність людини і природи, зв'язок між станом людської душі та довкіллям.

5-А

5-Б

5-В

67

Григір Тютюнник. Коротко про письменника. «Дивак».

Зміст твору. Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини. Паралельність і єдність двох світів — природи і людини, зображених в оповіданні. Точність і лаконізм описів природи.

5-А

5-Б

5-В

58

Допитливий, чуйний, добрий хлопчик Олесь, його жага пізнати загадковий світ природи, уміння фантазувати, уявляти. Гідна поведінка Олеся як позиція особистості.

5-А

5-Б

5-В

59

РМ №4. Усний твір-характеристика літературного героя на основі складеного плану.

5-А

5-Б

5-В

60

Микола Вінграновський. «Сіроманець».

Захоплива і драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини та природи.

5-А

5-Б

5-В

61

Микола Вінграновський. «Сіроманець».

Переказ найцікавіших епізодів твору. Гуманізм повісті.

5-А

5-Б

5-В

62

Микола Вінграновський. «Сіроманець». Доброта, ви­гадливість, рішучість Сашка, його здатність на самостійні вчинки, особливо у відстоюванні своєї позиції.

5-А

5-Б

5-В

63

Характеристика головного героя за планом.

5-А

5-Б

5-В

64

Повторення теми. Підготовка до написання контрольного  твору.

5-А

5-Б

5-В

65

Контрольна твір.

5-А

5-Б

5-В

66

Аналіз контрольного твору.

5-А

5-Б

5-В

67

Контрольна робота № 5 Рідна Україна. Світ природи (твори М.Рильського, Гр.Тютюнника, Вінграновського).

5-А

5-Б

5-В

68

Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі.

5-А

5-Б

5-В

69

ПЧ № 4. Бесіда про самостійно прочитані твори. Рекомендація літератури для додаткового читання в 6 класі.

5-А

5-Б

5-В

70

Урок-підсумок. Бесіда про твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення.

5-А

5-Б

5-В

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Євдокимова Тетяна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
26 березня 2020
Переглядів
2962
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку