Календарно-тематичне планування з української літератури для глухих дітей, 10 клас

Про матеріал
Календарно-тематичне планування за програмою "НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ ДЛЯ 5-9 (10) КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ ГЛУХИХ ДІТЕЙ. Українська література", Укладач: Беспалько Тетяна Дмитрівна
Перегляд файлу

Українська література

10 клас

Обов’язкова кількість видів контролю

Семестри

I

ІІ

Контрольні роботи у формі:

3

3

контрольного класного твору;

1

1

виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)

2

2

Уроки розвитку мовлення  (у+п)

2

2

Уроки позакласного читання

2

2

Література рідного краю

1

1

Перевірка зошитів

4

5

 

 

з/п

 

Зміст навчального матеріалу

Дата

проведення

 

Примітки

 

Нова українська література

1

Література українського романтизму (оглядово). Ідейно-художні особливості романтизму. Зв’язок із ідеями Просвітництва, з національним рухом. Осередки романтичного руху на Слобожанщині, Чернігівщині й Полтавщині, у Західній Україні («Руська трійця»).

 

 

2

Поети-романтики (Л. Боровиковський, П. Гулак-Артемовський, Є. Гребінка, М. Костомаров, А. Метлинський, В. Забіла, М. Петренко, О. Афанасьєв-Чужбинський, М. Шашкевич.

 

 

3

РМ № 1. Значення романтизму для нового етапу розвитку слов’янських літератур.

 

 

4

Петро Гулак-Артемовський. Балада “Рибалка”. Вічна тема кохання.

 

 

5

Засоби романтичного зображення. Фольклорна основа твору

 

 

6

Євген Гребінка. Вірш “Човен”. Образ небезпечної морської плавби як уособлення життєвого шляху людини. Пісенна (романсова) лірика поета українською та російською мовами (“Ні, мамо, не можна нелюба любить”, “Чёрные очи” та ін.)

 

 

7

Контрольна робота № 1 за творчістю поетів-романтиків

 

 

8

Творчість М. Гоголя, уродженця України, місце його  творчості на порубіжжі культур двох народів. Вираження глибини національного духу у творах прозаїка та драматурга, українська історія та фольклор як їх джерело. Вплив творчості М. Гоголя на розвиток українського письменства

 

 

9

Микола Гоголь. Повість “Тарас Бульба”. Сюжет твору. Внутрішній епічний розмах твору; піднесено-героїчний образ головного героя

 

 

10

Микола Гоголь. Повість “Тарас Бульба”. Внутрішній епічний розмах твору; піднесено-героїчний образ головного героя

 

 

11

Микола Гоголь. Повість “Тарас Бульба”. Колізія морального й національно-культурного вибору в образах синів Тараса Бульби

 

 

12

Тарас Шевченко – геніальний поет, мислитель, пророк національного відродження в Україні.

 

 

13

Тарас Шевченко. Рання творчість.

 

 

14

Перші поетичні твори баладного та елегійного жанрів (“До Основ’яненка”, “Причинна”, “Думи мої…”)

 

 

15

Тарас Шевченко. Оглядове вивчення історичної теми у творчості Кобзаря (“Іван Підкова”, “Тарасова ніч”, “Гайдамаки”). Вісь неперервності історичного часу

 

 

16

Тарас Шевченко. “Сон” (“У всякого своя доля…”).

 

Вивчити напам’ять фрагмент поеми (на вибір)

17

“Сон” і тогочасна суспільно-політична дійсність. Композиційний прийом “сну”, його роль для розширення можливостей поетичного зображення

 

 

18

Тарас Шевченко. “Сон” (“У всякого своя доля…”). Протистояння імперського режиму і вільнодумної, національно свідомої особистості. Сатиричний характер поеми

 

 

19

Національна проблематика періоду “Трьох літ”. Поема (“комедія”)

 

 

20

Тарас Шевченко. “Кавказ”. Пристрасний відгук на тогочасну загарбницьку імперську політику.

 

 

21

Продовження теми національно-визвольної боротьби

 

 

22

Тарас Шевченко. “Кавказ”. Узагальнена ідея поеми – неприйняття насильства, поневолення людей, осуд загарбницьких воєн

 

 

23

Контрольна робота № 2 за творчістю поетів-романтиків, М. Гоголя, Т. Шевченка (тести)

 

 

24

Тарас Шевченко. “І мертвим, і живим, і ненародженим…”. Продовження теми “землячків” у посланні. Викриття конформізму значної частини української еліти.

 

Вивчити напам’ять фрагмент поеми

25

Засудження комплексу меншовартості, національного безпам’ятства та байдужості до рідної мови

 

 

26

Тарас Шевченко. “І мертвим, і живим, і ненародженим…”. Критичний перегляд національної історії задля перспективи її кращого майбутнього. Настроєві інтонації твору (суперечка, пересторога, погроза, заклик).

 

 

27

Тема жіночої долі в творчості Т. Шевченка – одна з провідних тем Шевченкової творчості. “Катерина”. Проблема  материнства. “Вічна” тема матері й сина

 

 

28

Тарас Шевченко. “Наймичка”. Розкриття трагічної долі жінки –матері. Еволюція жіночого образу у творах Т. Шевченка. Різні типи втілення теми жіночої долі

 

 

29

Тарас Шевченко. “У нашім раї на землі…”. Трагедія жінки-матері, боротьба за своє материнство, жорстокість народної моралі. Наскрізний ліризм творів Т. Шевченка про жіночу долю

 

 

30

РМ № 2. Власне закінчення  творів  “Катерина”, “Наймичка” (письмово)

 

 

31

Контрольна робота № 3 Контрольний письмовий твір на тему “Свята Мати – джерело добра, яке змінює світ” (за творчим доробком Т. Шевченка)

 

 

32

ЛРК  № 1. Літературні персоналії територіальної громади (проза)

 

 

 

II семестр

33

Тарас Шевченко. Лірика поета періоду арешту й заслання і після повернення із заслання. “Доля”

 

Вивчити напамять поезію “Доля”

34

Тарас Шевченко. “Росли укупочці, зросли…”. Риси автобіографізму в образі ліричного героя. Ностальгія за ідилією родинного життя, висока філософія життя людини на землі

 

 

35

Біблія в житті Т. Шевченка. Світле пророцтво поета (“Ісаїя. Глава 35”).

 

 

36

Художня інтерпретація творів із Книги псалмів, риси її національної своєрідності у Т. Шевченка.

 

 

37

Глибока смута пророка занепадом моральності, неправедними діяннями “сильних світу”, пригнічення люду новими, внутрішніми “ворогами”. Біблійні реалії в текстах творів

 

 

38

Підсумковий урок. Світова велич українського поета. Визначні діячі світової культури про Шевченка. Його вплив на літератури інших народів.

 

 

39

Шевченко та історико-культурний поступ України. Ушанування пам’яті поета в Україні й за кордоном

 

 

40

П. Куліш – відомий письменник, літературний критик, перекладач, автор підручників та правопису. “Українець у Європі, європеєць в Україні”. Романтична основа світогляду. Ентузіазм і жертовність П. Куліша культурного збагачення нації

 

 

41

Пантелемон Куліш. “Чорна рада”  перший україномовний історичний роман. Походження його назви. Історична основа й авторська уява, романтичність стилю.

 

 

42

Динамічний інтригуючий сюжет роману “Чорна рада”

 

 

43

Пантелемон Куліш. “Чорна рада”. Непросте життя та романтичні пригоди головних героїв. Загальнолюдські риси ініціативності, працьовитості, лицарства, благородства, вірності почуттю та обов’язку

 

 

44

Пантелемон Куліш. “Чорна рада”. Романтичний мотив дороги і його місце у творі. Оцінка роману Т. Шевченком

 

 

45

РМ  3. Усний твір-характеристика персонажа історичного роману П. Куліша “Чорна рада”

 

 

46

Марко Вовчок. Життя і творча діяльність. Марко Вовчок як перекладач (Ж. Верна, Г.  Андерсена, А. Брема)

 

 

47

Марко Вовчок. “Народні оповідання”; продовження теми народного життя в повісті “Інститутка”. Антилюдяна суть кріпосництва та солдатчини

 

 

48

Марко Вовчок. “Інститутка”. Образи персонажів – людей із народу та панночки.

 

 

49

Авторська позиція у творі Марко Вовчок. “Інститутка”

 

 

50

ПЧ. Марко Вовчок “Невільничка”, “Три долі”, “Маша”, “Отець Андрій”, “Чортова пригода”(на вибір учителя і / або учнів)

 

 

51

Контрольна робота № 4 за темою “Нова українська література: творчість П. Куліша, Марка Вовчка” (різнорівневі завдання)

 

 

52

Українська поезія другої половини ХІХ ст. Відомі поети (Степан Руданський, Леонід Глібов, Яків Щоголів, Іван Манжура, Борис Грінченко, Юрій Федькович, Михайло Старицький, Володимир Самійленко).

 

 

53

Страдницький життєвий шлях і творчість Павла ГРАБОВСЬКОГО, революціонера-народника, борця за українську справу

 

 

54

Оптимістичні мотиви у творчості поета-засланця («Надія»). Зразок громадянської лірики («Справжні герої»). Дружні взаємини з Надією Сигидою, її образ у поезії  «До Н. К. С.».

 

 

55

Михайло СТАРИЦЬКИЙ — драматург, поет, прозаїк, театральний діяч.

 

 

56

«Не зaхвати солодкого зомління…» (із циклу «Монологи про кохання»). Духовне начало в коханні. Поетичні засоби (пейзаж, фантастичні мотиви) для вираження почуття.

 

 

57

Володимир САМІЙЛЕНКО.  «Не вмре поезія».  Значення мистецтва, літератури в житті народу, ідея їх незнищенності.

 

 

58

РЗМ №4 за темою «Українська поезія другої половини ХІХ ст. Відомі поети»

 

 

59

Іван НЕЧУЙ-ЛЕВИЦЬКИЙ. Життя митця і його творчість як новий імпульс української літератури

 

 

60

«Кайдашева сім’я» — соціально-побутова повість-хроніка.

 

 

61

«Кайдашева сім’я». Гумористичний ракурс зображення та необхідність його врахування при інтерпретації повісті.

 

 

62

Реалізм твору «Кайдашева сім’я»

 

 

63

Сучасна вічна актуальність проблеми батьків і дітей.

 

 

64

Колоритні характери в повісті.

 

 

65

Українська ментальність, гуманістичні традиції народного побуту й моралі.

 

 

66

Утвердження цінностей національної етики засобами комічного.

 

 

67

Контрольна робота № 6. Контрольний письмовий твір на тему «Сучасне звучання повісті І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»

 

 

68

Контрольна робота №7  за темою «Іван НЕЧУЙ-ЛЕВИЦЬКИЙ «Кайдашева сім’я»

 

 

69

ЛРК  № 1. Літературні персоналії територіальної громади (поезія)

 

 

70

Урок-підсумок. Проведення бесіди або диспуту про твори, що вивчалися протягом року й найбільше запамʼяталися

 

 

 

 

doc
Додано
2 жовтня 2021
Переглядів
1770
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку