Українська література 5 клас
№ з/п |
Тема уроку
|
Дата
|
НЛ |
|
ВСТУП. СВІТ ФАНТАЗІЇ ТА МУДРОСТІ Міфи і легенди давніх українців |
||||
1 |
Слово в житті людини. Художня література як мистецтво слова. Види мистецтва Початок словесного мистецтва: фольклор і літописи. Міфи як первісні уявлення про всесвіт і людину ТЛ: фольклор, міф Міфи: „Берегиня", „Дажбог". Легенда «Чому пес живе коло людини» ТЛ: легенда |
|
|
|
2 |
Легенди: „Неопалима купина", «Як виникли Карпати» Народні перекази. «Прийом у запорожці». Звичаї та традиції запорозьких козаків ТЛ: переказ |
|
|
|
Народні казки |
||||
3 |
Тематика народних казок, їхні різновиди. Побудова казки, її яскравий національний колорит. „Мудра дівчина". ТЛ: народна казка тема, гіпербола |
|
|
|
4 |
„Летючий корабель". Фантастичне й реальне, смішне і страшне, красиве й потворне в казках РМ Складання казок |
|
|
|
Літературні казки |
||||
5 |
Дитинство письменника. І. Франко – казкар (збірка «Коли ще звірі говорили»). Казка „Фарбований Лис". Зміст казки, головні і другорядні персонажі ТЛ: літературна казка |
|
|
|
6 |
І.Франко. „Фарбований Лис". Образ Лиса, риси його характеру. Особливості літературної казки, її відмінність від народної ТЛ: мова автора і мова персонажів, прозова мова |
|
|
|
7 |
Контрольна робота №1. Вступ. Світ фантазії та мудрості |
|
|
|
8 |
В. Королів-Старий. „Хуха-Моховинка". Образи фантастичних істот, створені уявою автора на основі українського фольклору. Добро і зло в казці. ТЛ: портрет |
|
|
|
9 |
Урок позакласного читання. В. Королів-Старий. «Потерчата» |
|
|
|
10 |
В. Симоненко. Цікаві сторінки з дитинства митця. Казка „Цар Плаксій та Лоскотон". Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона. Казкова історія і сучасне життя ТЛ: віршована мова (рима, строфа, ритм), епітети, порівняння |
|
|
|
11 |
Урок літератури рідного краю. Казки письменників-земляків |
|
|
|
12 |
Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Повість-казка сучасної дитячої письменниці. Морально-етичні проблеми у творі ТЛ: повість-казка |
|
|
|
Із народної мудрості |
||||
13 |
Загадка як вид усної народної творчості. Види загадок ТЛ: загадка, метафора Прислів’я та приказки Краса і мудрість цього жанру усної народної творчост ТЛ: прислів’я, приказка Леонід Глібов - відомий український поет і байкар. „Химерний, маленький…", „Що за птиця?" ТЛ: акровірш Фольклорна основа його віршованих загадок. «Хто вона?», „Хто розмовляє?", „Хто сестра і брат?" |
|
|
|
14 |
Контрольна робота №2. Світ фантазії та мудрості |
|
|
|
Українська література 5 клас
ІІ семестр
№ з/п |
Тема уроку
|
Дата
|
НЛ |
|
Тема. Історичне минуле нашого народу |
||||
15 |
«Повість минулих літ» - найдавніший літопис нашого народу. Літописна оповідь «Три брати — Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь» |
|
НЛ-2 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення душевної краси й сили наших предків, любові руських (українських) князів до своєї землі як достойного прикладу для нащадків.
|
|
16 |
Літописні оповіді: «Володимир вибирає віру», «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам». Образи руських князів |
|
НЛ-2 |
|
17 |
Олександр Олесь. Поезії з книги «Княжа Україна», їх зв’язок із літописами. «Заспів», «Україна в старовину», «Царгород», «Ярослав Мудрий» |
|
НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення Зацікавлення історичним минулим українського народу, шанобливе ставлення до заповітів наших предків та осмислене їх виконання. |
|
18 |
Олександр Олесь. Драма-казка «Микита Кожум’яка» |
|
НЛ–2
|
|
19 |
Зірка Мензатюк «Таємниця козацької шаблі». Пригодницька повість про мандрівку історичними місцями сучасної України |
|
НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення Розуміння потреби формувати національну самосвідомість, плекати патріотичні почут тя, мати громадянську позицію. |
|
20 |
Зірка Мензатюк «Таємниця козацької шаблі». Образи козаків. Символіка козацької шаблі у творі. Екзотика замків |
|
НЛ-2 |
|
21 |
Контрольна робота (тести) |
|
|
|
Тема. Рідна Україна. Світ природи |
||||
22 |
Т. Шевченко. Розповідь про поета на основі повісті С. Васильченка «В бур’янах» |
01.03 |
НЛ–1,2 Емоційно-ціннісне ставлення Розуміння важливості виховання естетичного смаку, усвідомлення естетичної насолоди від твору мистецтва, спонукання до оптимістичного, життєствердного погляду на світ. |
|
23 |
Т. Шевченко. «За сонцем хмаронька пливе…», «Садок вишневий коло хати…» |
|
НЛ–1,2
|
|
24 |
П. Тичина. «Не бував ти у наших краях!», «Гаї шумлять», «Блакить мою душу обвіяла,,,» |
|
НЛ–1,2 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення важливості розвитку естетичного смаку, відчуття краси образного слова, абстрактного мислення, спостережливості, уміння доводити власну думку. |
|
25 |
Є. Гуцало. Основні відомості про письменника. Оповідання «Лось» РМ (п) Складання портрета літературного героя |
|
НЛ–1 Емоційно-ціннісне ставлення Розуміння важливості турботи про світ природи і рідних людей як неодмінної ознаки гуманної, гідної поведінки. |
|
26 |
ПЧ Є. Гуцало. «Сім’я дикої качки» |
|
НЛ–1 |
|
27 |
Контрольна робота (твір) |
|
НЛ–1 |
|
28 |
М. Рильський. «Дощ», «Осінь-маляр із палітрою пишною…». Єдність людини і природи |
|
НЛ–1 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення образного бачення світу як важливого чинника розвитку творчих здібностей. |
|
29 |
Григір Тютюнник. «Дивак». РМ (у) Переказ оповідання. |
|
НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення особливого призначення на землі кожного. Потреба збереження індивідуальних особливостей людини як важливих чинників її майбутньої максимальної самореалізації. |
|
30 |
М. Вінграновський. «Сіроманець». Гуманізм повісті |
|
НЛ–3 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення значення людяності, доброти в житті, прагнення гармонії з природою. |
|
31 |
М. Вінграновський. «Сіроманець». Образ Сашка |
|
НЛ–3
|
|
32 |
Контрольна робота (тести) |
|
|
|
Твори для вивчення напам’ять:
- М. Рильський. 1 вірш (на вибір).