Календарно-тематичне планування з української літератури на ІІ семестр для учнів 9 класу

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з української літератури для учнів 9 класу, ІІ семестр
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

з української літератури для учнів 9 класу

за оновленою навчальною програмою 2017 року

«Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів»

(затверджено наказом Міністерства освіти і науки України

 від 07.06.2017 №804)

 

Обов’язкова кількість видів контролю

 

 

І семестр

ІІ семестр

Контрольні роботи

у формі:

  • контрольного    класного твору;
  • виконання інших завдань (тестів,  відповідей на запитання тощо)

3

 

1

 

2

3

 

1

 

2

Уроки розвитку мовлення* (РМ)

2

(у + п)

2

(у + п)

Уроки позакласного читання (ПЧ)

2

2

Уроки літератури рідного краю

1

1

Перевірка зошитів

4

5

 

 

№ п/п

Зміст навчального матеріалу

Дата

К-сть год

При

мітка

ІІ семестр

 

31.

Григорій Квітка-Основ’яненко - батько української прози. «Маруся» - перша україномовна повість нової української літератури, приклад прози з виразними рисами сентименталізму.

 

1

 

32

Григорій Квітка-Основ’яненко. «Маруся». Художнє розкриття письменником традиційних народних моральних уявлень.

 

1

 

33.

Григорій Квітка-Основ’яненко. «Маруся». Утілення морального й естетичного ідеалів в образі головної героїні твору.

 

1

 

34

 

 

Ідейно-художні особливості  романтизму. Зв’язок із ідеями Просвітництва, з національним рухом. Осередки романтичного руху. Поети-романтики. Значення романтизму.

 

1

 

35.

Петро Гулак-Артемовський. Балада «Рибалка». Вічна тема кохання. Засоби романтичного зображення. Фольклорна основа твору.

ТЛ: романтизм

 

1

 

36.

Євген Гребінка. Вірш «Човен» Образ небезпечної морської плавби як уособлення життєвого шляху людини. Пісенна лірика поета («Ні, мамо, не можна нелюба любить», «Черные очи» та ін.).

ТЛ:  романс.

 

1

 

37.

Позакласне читання № 3. М. Костомаров «Сава Чалий».

 

1

УПЧ №3

38.

Микола Гоголь.Творчість уродженця України, місце його  творчості на порубіжжі культур двох народів. Вираження глибини національного духу у творах прозаїка та драматурга, українська історія та фольклор як їх джерело.

 

1

 

 

39.

Микола Гоголь. Повість  «Тарас Бульба».  Сюжет твору як узагальнення й символізація драматичної історії України. Внутрішній епічний розмах твору; піднесено-героїчний образ головного героя.

 

1

 

40-41.

Микола Гоголь. Повість «Тарас Бульба».  Колізія морального й національно - культурного вибору в образах синів Тараса Бульби.

 

2

 

42.

Контрольна тестова робота № 3. Нова українська література. Література українського романтизму. Творчість М. Гоголя.

 

1

КТР №3

(тести)

43.

Тарас Шевченко. Геніальний поет, мислитель, пророк національного відродження в Україні.

 

1

 

44.

Рання творчість. Перші поетичні твори баладного та елегійного жанрів («Причинна», «Думи мої…»). Оглядове вивчення історичної теми у творчості Кобзаря («Іван Підкова», «Тарасова ніч», «Гайдамаки»).

 

1

 

45.

Тарас Шевченко. «До Основ’яненка»  Вісь неперервності історичного часу. Виразне читання вірша. 

ТЛ: послання

 

1

 

46.

Тарас Шевченко. «Сон» («У всякого своя доля…»). Поема («комедія») «Сон» і тогочасна суспільно-політична дійсність. Композиційний прийом «сну», його роль для розширення можливостей поетичного зображення.

 

1

 

47.

Тарас Шевченко «Сон». Протистояння імперського режиму і вільнодумної, національно свідомої особистості. Сатиричний характер поеми.

ТЛ: гротеск, контраст, умовність.

 

1

Фраг

мент  поеми напа

м’ять

48-49.

Тарас Шевченко. «Кавказ». Пристрасний відгук на тогочасну загарбницьку імперську політику. Продовження теми національно-визвольної боротьби. Узагальнена ідея поеми — неприйняття насильства, поневолення людей, осуд загарбницьких воєн.

 

2

 

50.

Тарас Шевченко. «І мертвим, і живим, і ненарожденним…» Продовження теми «землячків» у посланні. Викриття конформізму значної частини української еліти. Засудження комплексу меншовартості.

 

1

Напа

мять фрагмент поеми (на вибір)

51.

Тарас Шевченко. «І мертвим, і живим, і ненарожденним…» Критичний перегляд національної історії задля перспективи її кращого майбутнього. Настроєві інтонації твору (суперечка, пересторога, погроза, заклик тощо).

 

1

 

52.

«Вічна» тема матері й сина. Еволюція жіночого образу в поезії Шевченка.

 

1

 

53.

Тарас Шевченко. Різні типи втілення теми жіночої долі: романтичний («Катерина»), реалістично-побутовий («Наймичка»). 

 

1

 

54.

Тарас Шевченко. Трагедія жінки-матері, боротьба за своє материнство, жорстокість народної моралі («У нашім раї на землі…»).

 

1

 

55.

Лірика Т. Шевченка періоду арешту й заслання і після повернення з нього. «Доля», «Росли укупочці, зросли…». Риси автобіографізму в образі ліричного героя.

ТЛ: ліричний герой (поглиблено), лірична медитація.

 

1

Напа

м’ять

«Доля»

56.

Тарас Шевченко. «Доля», «Росли укупочці, зросли…».  Ностальгія за ідилією родинного життя, висока філософія життя людини на землі. Вірш «Доля».

 

1

 

57.

РМ №3. Ідейно-художній аналіз віршів       

Т. Шевченка (усно).

 

1

РМ №3 (усно)

58.

Біблія в житті Т. Шевченка. Світле пророцтво поета («Ісаія. Глава 35»). Художня інтерпретація творів із Книги псалмів, ознаки її національної своєрідності в Т. Шевченка. Глибока смута пророка занепадом моральності, неправедними діяннями. Біблійні реалії в текстах творів.

ТЛ: псалом.

 

1

 

59.

Підсумковий урок: Світова велич українського поета. Визначні діячі світової культури про Шевченка. Його вплив на літератури інших народів. Ушанування пам’яті поета в Україні й за кордоном.

 

1

 

60.

Література рідного краю №2.

Особистісне сприйняття Т. Шевченка у творчості поетів та письменників Сумщини.

 

1

УЛРК №2

61.

Контрольний  класний твір. «Досить було однієї людини, щоб урятувати цілу націю!» Остап Вишня про Т. Шевченка.

 

1

Контр. твір

(Тема)

62.

П. Куліш – відомий письменник, перший український літературний критик, перекладач, автор підручників, українського правопису. Романтична основа світогляду. Ентузіазм і жертовність у громадській та культурницькій роботі.

 

1

 

63.

Пантелеймон Куліш. «Чорна рада» – перший україномовний історичний роман-хроніка. Походження його назви. Історична основа й авторська уява, романтичність стилю. Динамічний інтригуючий сюжет.

ТЛ: роман, роман-хроніка, історичний роман.

 

1

 

64.

Пантелеймон Куліш. «Чорна рада». Непросте життя та романтичні пригоди головних героїв. Виразне читання роману за ролями.

 

1

 

65.

Пантелеймон Куліш. «Чорна рада» . Загальнолюдські риси ініціативності, працьовитості, лицарства, благородства, вірності почуттю та обов’язку. Оцінка роману  

Т. Шевченком.

 

1

 

66.

Марко Вовчок (Марія Олександрівна Вілінська). Життя і творча діяльність. Марко Вовчок як перекладач (Ж. Верна, Г. К. Андерсена, А. Е. Брема). «Інститутка». Антилюдяна суть кріпосництва та солдатчини в повісті

 ТЛ: реалізм.

 

1

 

67.

 

 

Марко Вовчок . «Інститутка». Образи персонажів — людей із народу та панночки. Авторська позиція у творі.

 

1

 

 

   

 

 

68.

РМ № 4. Складання анкети літературного героя (письмово).

 

1

РМ №4

69.

Позакласне читання №4.  Марко Вовчок. «Маруся».

 

1

УПЧ №4

70.

Контрольна тестова робота № 4.

Творчість П. Куліша та М. Вовчок.

 

1

КТР №4

(тести)

 

 

 

docx
До підручника
Українська література 9 клас (Борзенко О.І., Лобусова О.В.)
Додано
5 січня 2022
Переглядів
6791
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку