Календарно-тематичне планування
з української літератури для учнів 9 класу
за оновленою навчальною програмою 2017 року
«Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів»
(затверджено наказом Міністерства освіти і науки України
від 07.06.2017 №804)
Обов’язкова кількість видів контролю
|
І семестр |
ІІ семестр |
Контрольні роботи у формі:
|
3
1
2 |
3
1
2 |
Уроки розвитку мовлення* (РМ) |
2 (у + п) |
2 (у + п) |
Уроки позакласного читання (ПЧ) |
2 |
2 |
Уроки літератури рідного краю |
1 |
1 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
№ п/п |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
К-сть год |
При мітка |
ІІ семестр |
|
|||
31. |
Григорій Квітка-Основ’яненко - батько української прози. «Маруся» - перша україномовна повість нової української літератури, приклад прози з виразними рисами сентименталізму. |
|
1 |
|
32 |
Григорій Квітка-Основ’яненко. «Маруся». Художнє розкриття письменником традиційних народних моральних уявлень. |
|
1 |
|
33. |
Григорій Квітка-Основ’яненко. «Маруся». Утілення морального й естетичного ідеалів в образі головної героїні твору. |
|
1 |
|
34
|
Ідейно-художні особливості романтизму. Зв’язок із ідеями Просвітництва, з національним рухом. Осередки романтичного руху. Поети-романтики. Значення романтизму. |
|
1 |
|
35. |
Петро Гулак-Артемовський. Балада «Рибалка». Вічна тема кохання. Засоби романтичного зображення. Фольклорна основа твору. ТЛ: романтизм |
|
1 |
|
36. |
Євген Гребінка. Вірш «Човен» Образ небезпечної морської плавби як уособлення життєвого шляху людини. Пісенна лірика поета («Ні, мамо, не можна нелюба любить», «Черные очи» та ін.). ТЛ: романс. |
|
1 |
|
37. |
Позакласне читання № 3. М. Костомаров «Сава Чалий». |
|
1 |
УПЧ №3 |
38. |
Микола Гоголь.Творчість уродженця України, місце його творчості на порубіжжі культур двох народів. Вираження глибини національного духу у творах прозаїка та драматурга, українська історія та фольклор як їх джерело. |
|
1 |
|
39. |
Микола Гоголь. Повість «Тарас Бульба». Сюжет твору як узагальнення й символізація драматичної історії України. Внутрішній епічний розмах твору; піднесено-героїчний образ головного героя. |
|
1 |
|
40-41. |
Микола Гоголь. Повість «Тарас Бульба». Колізія морального й національно - культурного вибору в образах синів Тараса Бульби. |
|
2 |
|
42. |
Контрольна тестова робота № 3. Нова українська література. Література українського романтизму. Творчість М. Гоголя. |
|
1 |
КТР №3 (тести) |
43. |
Тарас Шевченко. Геніальний поет, мислитель, пророк національного відродження в Україні. |
|
1 |
|
44. |
Рання творчість. Перші поетичні твори баладного та елегійного жанрів («Причинна», «Думи мої…»). Оглядове вивчення історичної теми у творчості Кобзаря («Іван Підкова», «Тарасова ніч», «Гайдамаки»). |
|
1 |
|
45. |
Тарас Шевченко. «До Основ’яненка» Вісь неперервності історичного часу. Виразне читання вірша. ТЛ: послання |
|
1 |
|
46. |
Тарас Шевченко. «Сон» («У всякого своя доля…»). Поема («комедія») «Сон» і тогочасна суспільно-політична дійсність. Композиційний прийом «сну», його роль для розширення можливостей поетичного зображення. |
|
1 |
|
47. |
Тарас Шевченко «Сон». Протистояння імперського режиму і вільнодумної, національно свідомої особистості. Сатиричний характер поеми. ТЛ: гротеск, контраст, умовність. |
|
1 |
Фраг мент поеми напа м’ять |
48-49. |
Тарас Шевченко. «Кавказ». Пристрасний відгук на тогочасну загарбницьку імперську політику. Продовження теми національно-визвольної боротьби. Узагальнена ідея поеми — неприйняття насильства, поневолення людей, осуд загарбницьких воєн. |
|
2 |
|
50. |
Тарас Шевченко. «І мертвим, і живим, і ненарожденним…» Продовження теми «землячків» у посланні. Викриття конформізму значної частини української еліти. Засудження комплексу меншовартості. |
|
1 |
Напа мять фрагмент поеми (на вибір) |
51. |
Тарас Шевченко. «І мертвим, і живим, і ненарожденним…» Критичний перегляд національної історії задля перспективи її кращого майбутнього. Настроєві інтонації твору (суперечка, пересторога, погроза, заклик тощо). |
|
1 |
|
52. |
«Вічна» тема матері й сина. Еволюція жіночого образу в поезії Шевченка. |
|
1 |
|
53. |
Тарас Шевченко. Різні типи втілення теми жіночої долі: романтичний («Катерина»), реалістично-побутовий («Наймичка»). |
|
1 |
|
54. |
Тарас Шевченко. Трагедія жінки-матері, боротьба за своє материнство, жорстокість народної моралі («У нашім раї на землі…»). |
|
1 |
|
55. |
Лірика Т. Шевченка періоду арешту й заслання і після повернення з нього. «Доля», «Росли укупочці, зросли…». Риси автобіографізму в образі ліричного героя. ТЛ: ліричний герой (поглиблено), лірична медитація. |
|
1 |
Напа м’ять «Доля» |
56. |
Тарас Шевченко. «Доля», «Росли укупочці, зросли…». Ностальгія за ідилією родинного життя, висока філософія життя людини на землі. Вірш «Доля». |
|
1 |
|
57. |
РМ №3. Ідейно-художній аналіз віршів Т. Шевченка (усно). |
|
1 |
РМ №3 (усно) |
58. |
Біблія в житті Т. Шевченка. Світле пророцтво поета («Ісаія. Глава 35»). Художня інтерпретація творів із Книги псалмів, ознаки її національної своєрідності в Т. Шевченка. Глибока смута пророка занепадом моральності, неправедними діяннями. Біблійні реалії в текстах творів. ТЛ: псалом. |
|
1 |
|
59. |
Підсумковий урок: Світова велич українського поета. Визначні діячі світової культури про Шевченка. Його вплив на літератури інших народів. Ушанування пам’яті поета в Україні й за кордоном. |
|
1 |
|
60. |
Література рідного краю №2. Особистісне сприйняття Т. Шевченка у творчості поетів та письменників Сумщини. |
|
1 |
УЛРК №2 |
61. |
Контрольний класний твір. «Досить було однієї людини, щоб урятувати цілу націю!» Остап Вишня про Т. Шевченка. |
|
1 |
Контр. твір (Тема) |
62. |
П. Куліш – відомий письменник, перший український літературний критик, перекладач, автор підручників, українського правопису. Романтична основа світогляду. Ентузіазм і жертовність у громадській та культурницькій роботі. |
|
1 |
|
63. |
Пантелеймон Куліш. «Чорна рада» – перший україномовний історичний роман-хроніка. Походження його назви. Історична основа й авторська уява, романтичність стилю. Динамічний інтригуючий сюжет. ТЛ: роман, роман-хроніка, історичний роман. |
|
1 |
|
64. |
Пантелеймон Куліш. «Чорна рада». Непросте життя та романтичні пригоди головних героїв. Виразне читання роману за ролями. |
|
1 |
|
65. |
Пантелеймон Куліш. «Чорна рада» . Загальнолюдські риси ініціативності, працьовитості, лицарства, благородства, вірності почуттю та обов’язку. Оцінка роману Т. Шевченком. |
|
1 |
|
66. |
Марко Вовчок (Марія Олександрівна Вілінська). Життя і творча діяльність. Марко Вовчок як перекладач (Ж. Верна, Г. К. Андерсена, А. Е. Брема). «Інститутка». Антилюдяна суть кріпосництва та солдатчини в повісті ТЛ: реалізм. |
|
1 |
|
67.
|
Марко Вовчок . «Інститутка». Образи персонажів — людей із народу та панночки. Авторська позиція у творі. |
|
1
|
|
68. |
РМ № 4. Складання анкети літературного героя (письмово). |
|
1 |
РМ №4 |
69. |
Позакласне читання №4. Марко Вовчок. «Маруся». |
|
1 |
УПЧ №4 |
70. |
Контрольна тестова робота № 4. Творчість П. Куліша та М. Вовчок. |
|
1 |
КТР №4 (тести) |