Календарно - тематичне планування з української мови для 2 класу (ІІ семестр) складено відповідно до «Навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1 – 4 класи.» – К.: Видавничий дім «Освіта», 2011 (зі змінами 2016 року), автор - Захарійчук М. Д.
Українська мова
(за підручником «Українська мова: підруч. для 2 кл.
загальноосвіт. навч. закл. /Захарійчук М.Д, з навч. укр. мовою.– К.:
Грамота, 2012.- 176 с.: іл.»)
ІІ семестр
(3 години на тиждень)
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Прим. |
|
Повторення написання великої букви у кличках тварин. Повторення назв літер за абеткою (с.5) |
|
|
|
Велика буква у назвах міст, сіл, вулиць, річок. Повторення назв літер за абеткою (с.5) |
|
|
|
Тренувальні вправи написання великої букви у назвах міст, сіл, вулиць, річок. Повторення українського алфавіту |
|
|
|
Прикметник. Дієслово. |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання казкиза поданим початком, планом, малюнками «Як реп’яшок світ побачив» |
|
|
|
Прикметник. Слова, які називають ознаки предметів. Зв’язок прикметників з іменниками (с. 87-88). Повторення складу (с.8) |
|
|
|
Зв’язок прикметників з іменниками. Змінювання прикметників з іменниками за зразком «один— багато». (с. 88-89). Повторення правил переносу (с.8) |
|
|
|
Прикметники, протилежні за значенням. Вживання прикметників у переносному значенні (с. 89-91). Повторення голосних звуків (с.11) |
|
|
|
Зв’язок прикметників з іменниками. Закріплення змінювання прикметників з іменниками за зразком «один — багато». Переказування тексту (с. 91-92). Повторення наголосу (с.13) |
|
|
|
Прикметники, близькі за значенням. Робота з прислів’ями (с. 93) Повторення приголосних звуків (с.21) |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Опис істоти за малюнком, планом «Оленятко» |
|
|
|
Дієслово. Слова, які називають дії предметів. Встановлення зв’язку слів у реченні ( с. 98-99). Повторення приголосних звуків (с.21) |
|
|
|
Спостереження за роллю дієслів у реченнях і текстах. (с. 100-101). Повторення приголосних звуків (с.22) |
|
|
|
Зв’язок дієслів з іменниками у формі однини і множини (без уживання термінів) (с. 101-102). Контрольна робота: діалог. |
|
|
|
Закріплення зв’язку дієслів з іменниками. Дієслова, протилежні за значенням (с. 104-105). Контрольна робота: діалог. |
|
|
|
Тренувальні вправи на використання дієслівних форм у реченнях і текстах. Переказування тексту (с. 106-108). Контрольна робота: діалог. |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання основної частини казки за початком і кінцівкою казки «Про сіре мишенятко та рудого хом’ячка» |
|
|
|
Службові слова та їх роль у реченні (с. 110-111) Повторення букви щ, позначення нею звукосполучення [шч] (с.26) |
|
|
|
Практичне ознайомлення з прийменниками, їх роллю в реченні. Вправляння у доречному вживанні прийменників у мовленні (112) Повторення звуків [г], [ґ], позначення їх буквами г, ґ. (с. 29) |
|
|
|
Спостереження за роллю службових слів у реченні. Робота з прислів’ями ( с. 112-114) Повторення про дзвінкі й глухі приголосні звуки (с.32) |
|
|
|
Контрольна робота: перевірка мовних знань і умінь «Прикметник. Дієслово. Службові слова» |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи Узагальнення і систематизація знань. |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання казки за поданим початком, схемами речень «Звідки прилетів метелик» |
|
Тема |
Речення |
|||
|
Поняття про речення. ( с. 129-130).Розповідні речення. Розділові знаки в кінці розповідних речень (с. 131-132). Повторення звуку [ф], звукосполучення [хв] (с.33) |
|
|
|
Питальні речення. Розділові знаки в кінці питальних речень. Переказування тексту (с. 132-134) Повторення про тверді і м’які приголосні звуки |
|
|
|
Вправи на інтонаційне виділення в реченнях слів, найважливіших для вираження думки. Переказування тексту (с 134-135) Повторення позначення м’якості приголосних буквами і, я, ю, є (с.37) |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання казки за поданим початком і кінцівкою «Кому дістався бублик» |
|
|
|
Спонукальні речення. Розділові знаки в кінці спонукальних речень (с, 135-136) Повторення позначення м’якості приголосних звуків знаком м’якшення (ь) (с.42) |
|
|
|
Контрольна робота: списування |
|
|
|
Аналiз перевiрної роботи. Закріплення знань про розповідні, питальні та спонукальні речення. (с. 137) Повторення про подовжені м’які приголосні звуки (с.49) |
|
|
|
Головні слова в реченні. Доповнення речень (с. 139-140) Повторення переносу слів з подовженими м’якими приголосними звуками (с.49) |
|
|
|
Зв’язок слів у реченні. Встановлення зв’язку слів у реченнях за питаннями (с. 142-143) Повторення звуко-буквеного аналізу слів з подовженими приголосними звуками (с.50) |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання розповіді «Подорож у Карпати» за малюнком та опорними словами Повторення апострофу (с.54) |
|
|
|
Встановлення зв’язку слів у реченнях за питаннями. Написання записки. (с. 143-144) Повторення правил переносу слів з апострофом.(с.55) |
|
|
|
Закріплення знань про речення. Поширення речень. Побудова речень (с. 145) Повторення правил переносу слів з апострофом.(с.55) |
|
|
|
Контрольна робота: диктант |
|
|
|
Аналіз перевірної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів. |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Упорядкування структури тексту «Дванадцятиголовий Дракончик» |
|
Тема |
Текст |
|||
|
Текст-розповідь. Складання продовження казки за поданими запитаннями і схемами речень (с. 151-152). Повторення іменників (с.65) |
|
|
|
Текст-опис. Робота з деформованим текстом (с. 153-154). Повторення іменників істот та неістот (с.66) |
|
|
Мова і мовлення |
|||
|
Уявлення про мову як засіб людського спілкування. Українська мова — державна мова України (с. 159- 160). Повторення групування предметів за родовими та видовими ознаками (с.72) |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання розповіді за поданим малюнком та планом |
|
|
|
Усне і писемне мовлення . Культура мовлення ( с. 161-162).Слова ввічливості. Звертання. Засвоєння етикетних форм спілкування. Навчальний діалог ( с. 162-164). Повторення великої букви в іменах, по батькові та прізвищах людей (с.75) |
|
|
|
Контрольна робота: перевірка мовних знань і умінь. «Речення. Текст. Мова і мовлення» |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань. |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Розповідь на тему «Мої літні канікули» |
|
|
Повторення вивченого |
|||
|
Узагальнення знань учнів про звуки і букви (с. 166) |
|
|
|
Узагальнення знань учнів про звуки і букви |
|
|
|
Узагальнення знань учнів про частини мови. (с.167) |
|
|
|
Узагальнення знань учнів про речення. текст |
|
|
|
Узагальнення знань учнів про частини мови. (с. 168) |
|
|
|
Узагальнення знань учнів про речення. текст |
|
|
|
Узагальнення знань учнів про речення. текст |
|
|
|
Підсумковий урок за рік. |
|
Тема |