Календарно-тематичне планування з української мови 2 семестр у 2 класі за підручником Галини Іваниці

Про матеріал
Календарне планування з української мови 2 семестр у 2 класі за підручником Галини Іваниці відповідно до Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом Р.Б. Шияна
Перегляд файлу

                                                                                                                                                                                                                                                                                                     Українська мова

за підручником Г.А. Іваниці

5 год/тиждень

ІІ – семестр

з/п

 

Тема уроку

 

Дата

 

Примітка

Вартість і цінність

Слова, які називають дію предмета (дієслова)

82.

Слова, які означають – предмети, якості, відношення, дії.  Виразне читання  вірша «Рідна мова» Варвара Гринько. Вибіркове читання. С. 5-7

15.01

 

83.

Слова, які називають дії предметів (дієслова). Синоніми, антоніми. Оповідання ««Чемний» Миколка» Алла Потапова.

С. 8-9

16.01

 

84.

Слова, які називають дії предметів (дієслова). Лексичне значення слова. Питальні, розповідні, спонукальні речення; окличні  й  неокличні речення. Робота над оповіданням ««Чемний» Миколка» Алла Потапова: гра- драматизація. С. 8-9

17.01

 

85.

Зміна форми слова, що називає дію. Форма однини / множини в словах. С. 10. Вірш Оксани Кротюк «Різдвяні гостинці» Хрестоматія  (с. 11)

18.01

 

86.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Зміна форми слова, що називає дію. Роль синонімів у художньому тексті. Слухання та обговорення вірша «Ялинка» Олександр Олесь. С.11

19.01

 

87.

Пряме й переносне значення слів у художньому тексті. Засоби художньої виразності у тексті. Читання  з передбаченням  казки

«Лісова красуня» Даніїл Корсун. Обговорення  прочитаного. С.11-14

22.01

 

88.

Роль дієслів у художньому тексті. Виразне читанням  казки «Лісова красуня» Даніїл Корсун.  Пошук  у тексті  дієслів, прямим та переносним лексичним значенням. С.11-14

23.01

 

89.

Спостереження за роллю дієслів у реченнях і текстах. Вибіркове читання. Засоби художньої виразності  у  тексті. Порівняння творів: «Ялинка» Олександр Олесь, «Лісова красуня» Даніїл Корсун.  С.14

24.01

 

Близькі та протилежні за значенням слова, що називають дії

90.

Спостереження за словами – назвами дій, близькими   за значенням. Робота з лексичним значенням слова. Мовні явища в тексті. Слухання вірша «Навкруги казкові шати» Вадим Скомаровський. Аналіз твору. С. 15

25.01

 

91.

Спостереження за словами – назвами дій, протилежними за значенням. Анатолій Дімаров казка  «Для чого людині серце?» Обговорення  прочитаного. С. 16

26.01

 

92.

Пряме та переносне значення слів, що називають дію. Виразне читання уривку казки Анатолія Дімарова  «Для чого людині серце?»  С.16

29.01

 

93.

Діагностувальна робота. Аудіювання «Їжачок» Г. Труфанов

 

30.01

 

Споріднені слова

94.

Аналіз діагностувальної роботи. Робота над помилками.

Спостереження за спорідненими словами – назвами предметів, ознак, дій. Мовні явища в тексті. Виразне читання тексту «Серце – інструмент  життя». С.17

31.01

 

95.

Слова, які звучать однаково, але мають різне значення (омоніми). Читаємо вірш напам'ять «Під парканом» Василь Плахотников  (Підручник с.18)

01.02

 

96.

Використання слів, що називають дії для відображення явищ дійсності. Робота над текстом «Калина – в серці українців».

 Творче читання: переказ уривка зі зміною оповідача. С. 19

02.02

 

97.

Діагностувальна робота. Робота з мовними одиницями «Дієслово».

05.02

 

Хочу – можу – треба

               Загальне поняття про частини мови. Значення слова. Службові слова

98.

Аналіз діагностувальної роботи. Робота над помилками.

Роль заголовка. Зв’язок між заголовком і змістом тексту. Репліки в діалозі. Створення власного висловлення:

обговорення з триголовим Дракончиком теми за малюнком.

С. 20-21

06.02

 

99.

Лексичне значення слова. Службові слова (сполучники, прийменники). Прислів'я та  приказки. Робота над  текстом

« Дракончик  хочу – можу – треба» С. 22

07.02

 

100.

Слова, що служать для зв'язку інших слів у реченні.

Слова-назви предметів, дій, ознак. Продовження роботи над  текстом  « Дракончик  хочу – можу – треба»  С. 22-23

08.02

 

101.

Слова, що служать для зв'язку інших слів у реченні.  С. 23

Казка «Півтора бажання» Марини Павленко. Вибіркове читання. Хрестоматія (с. 115-119)

09.02

 

102.

Робота з лексичним значенням слова. Створення власного висловлення. «Металеве серце України». Аналіз художнього тексту: риси характеру, вчинки персонажів. С.24

12.02

 

103.

Службові  слова та їх  роль у  реченнях текстах. Робота з лексичним значенням слова. Частини тексту: зачин, основна частина, кінцівка. Ознаки літературної казки. Робота над текстом «Чому Хочу – можу – треба?» С.25  

13.02

 

Службові слова. Форми слова та споріднені слова

104.

Форми слова та споріднені слова. Читаємо вірш напам'ять

 «В лісі є зелена хата» Платон Воронько  (Підручник с. 26)

14.02

 

105.

Службові слова. Мовні явища в тексті: слова зі звуками [дж], [дз], правило переносу. Виразне читання казки «Про двох бездомних джинів та один нічний глек» Сашко Дерманський. Читання в ролях.  Хрестоматія  (с. 125 – 127.) С. 27.

15.02

 

106.

Службові слова у реченні. Роль службових слів у реченні. Виразне читання твору «Потрібно робити як треба!»  С. 27

16.02

 

107.

Пошук у тексті зразків відповідних мовних явищ: споріднені слова. Читання із зупинками оповідання «Смітник» (За Василем Сухомлинським). Аналіз художнього тексту: риси характеру, вчинки персонажів. С. 28

19.02

 

108.

Службові слова. Запис слів під диктування. Робота з орфографічним словником. Виразне читання казки «Каша» Зірки Мензатюк. Хрестоматія  (с. 41 - 43). С. 29

20.02

 

109.

Службові слова. Імпровізація. Читання із зупинками  казки «Каша» Зірки Мензатюк. Аналіз твору.

 Хрестоматія  (с. 41 - 43) Дискусія.  С. 29

21.02

 

110.

Вправляння у доречному вживанні службових слів у реченні з певними формами повнозначних слів. Перегляд та обговорення мультфільму «Квітка-семибарвниця».  С. 30

22.02

 

111.

Форми слова. Правила оформлення висловлення на письмі. Анотація. «Квітка бажання». С. 31

23.02

 

                               Форми слова. Будова слова

112.

Мовні явища в тексті: споріднені слова та форми слова. Виразне читанння твору «Дракони існують не лише в казках». Виявлення словотворчих  зв’язків  між словами. С. 32

26.02

 

113.

Споріднені слова та слова омоніми. Дослідження даних слів у текстах. Виразне читання вірша «У царстві лева» Любов Відута. Хрестоматія  (с. 59 – 61.  С. 33

27.02

 

114.

Жанрові ознаки казки. Утворення споріднених слів. Виразне читання твору «Василь Тимофійович» Ніни Найдич. Аналіз характеру персонажа. Вибіркове читання. С. 34

Хрестоматія  (с. 64 - 67)

28.02

 

115.

Створення тексту-опису «Котик»  доповнення його  ілюстрацією. Робота над казкою «Василь Тимофійович» Ніни Найдич. Хрестоматія  (с. 64 – 67.) С. 33

Діагностувальна робота. Усний твір «Моя домашня тварина».

29.02

 

116.

Будова слова. Значущі частини слова.  Запис слів під диктування. Виразне читання тексту «Хочу – можу – треба». Діагностувальна робота. Усний твір «Моя домашня тварина»  С. 35

01.03

 

117.

Лексичне значення значущих частин у словах. Запис слів під диктування.  Аналіз тексту «Хочу – можу – треба».

Діагностувальна робота. Усний твір «Моя домашня тварина» С. 35

04.03

 

Ідеї - винаходи – відкриття

Будова слова. Корінь слова. Спільнокореневі слова (споріднені) слова

118.

Мова і мовлення. Запис слів під диктування. Передбачення за заголовком тексту.  Читання твору «Тарас Григорович Шевченко». Переказ тексту з опорою на записані слова. С. 36-37  

05.03

 

119.

Інформація. Виразне читання  твору «YouTube».

Перегляд та обговорення  анмаційного серіалу «Моя країна Україна» 1 та 2 серії. С. 38

06.03

 

120.

Підрір споріднених слів до поданого. Інформація. Створення власного висловлення: текст-опис на основі ілюстрації та інформації, отриманої з тексту про фантастичних звірів Марії Приймаченко.  С. 38

07.03

 

121.

Корінь слова. Спільнокореневі слова. Виразне читання  твору «Світ чекає на відкриття».  Робота за змістом твору. Створення письмового висловлення на задану тему по сюжету мультфільму «Абетка»  С. 39

08.03

 

122.

Спільнокореневі слова. Робота за змістом твору «Вінчі й Едісон» Сергія Пантюка. Норми і правила мовленнєвого етикету: ввічливі слова в спілкуванні. Читання уривків із твору із зупинками, міркуваннями, передбаченнями за поданим алгоритмом  С. 39.  Хрестоматія  (с. 103 - 104)

11.03

 

123.

Алгоритм визначення кореня у слові. Малі фольклорні форми. Загадка. Виразне читання та відгадування  загадок Любові Відути.  Хрестоматія  (с. 62). С. 40

12.03

 

124.

Діагностувальна робота. Робота з літературним твором «Прогаяний день» Василь Сухомлинський.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

13.03

 

Будова слова. Основа та закінчення. Перетворення інформації

125.

Аналіз діагностувальної роботи. Робота над помилками.

Закінчення слова. Пряме й переносне значення слова. Форми слова та споріднені слова. Запис  слів під диктування. Робота над текстом «Запитайко» С. 41

14.03

 

126.

Основа слова. Лексичне значення слова. Робота з тлумачним словником. Виразне читання вірша «Ділові розмови». Складання розповіді за поданим початком.С. 42

15.03

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

127.

Корінь слова. Лексичне значення слова. Чергування звуків  в коренях слів.  Легенда «Тернопільська квітка»  С. 43

25.03

 

128.

Легенда.  Виразне читання твору «Поштовий індекс». Розбір слів за будовою. Написання листа другові. С. 43

26.03

 

129.

Споріднені слова. Корінь слова. Пряме й переносне значення слова. Робота над текстом «Сергій Корольов – перший!» С. 44

27.03

 

130.

Значущі частини слова. Корінь слова. Добір, утворення спільнокореневих слів. Виразне читання   твору із зупинками «Як мавпи подорожували». С. 45

28.03

 

131.

Діагностувальна робота. Диктант «Весна»

29.03

 

Будова слова. Значущі частини слова. Чергування звуків у корені слова

132.

Аналіз діагностувальної роботи. Робота над помилками.

Чергування звуків у корені слова. Визначення основи та закінчення, кореня слова. Лексичне значення слова. Робота над текстом про мандрівників. Виразне читання віршів «Пан Перевертас», «Веселий крутисловик» Сергія Пантюка. Хрестоматія  (с. 101, 102). С. 46

01.04

 

133.

Вимова та правопис слів з ненаголошеними звуками [е] та [и] в корені слова.  Пряме й переносне значення слова. Робота над текстом про вертоліт. С.47

02.04

 

134.

Чергування приголосних у коренях слів. Робота з лексичним значенням слова. Утворення споріднених слів. Омоніми. Читання із зупинками та передбаченнями оповідання «Шуша і побиті байдики» Лариси Денисенко.

Хрестоматія  (с. 77-81).  С.48

03.04

 

135.

Форми слова та споріднені слова. Утворення споріднених слів. Омоніми. Читання із зупинками та передбаченнями оповідання «Шуша і побиті байдики» Лариси Денисенко.

 Хрестоматія  (с. 77-81).  С.49  

04.04

 

136.

Форми слова та споріднені слова. Утворення споріднених слів. Мовні явища в тексті. Багатозначні слова і омоніми.

 Виразне читання оповідання «Про запитання». С.49

05.04

 

137.

Діагностувальна робота. Робота з мовними одиницями «Будова слова»

08.04

 

Рух і час

Будова слова. Спільнокореневі слова та слова близькі за значенням. Форма слова

138.

Аналіз діагностувальної роботи. Робота над помилками.

Спільнокореневі слова та форми слова. Лексичне значення слова. Прогнозування змісту за заголовком та ілюстрацією до тексту «Равлик Ельф» С.50-51

09.04

 

139.

Спільнокореневі слова. Визначення основи, закінчення, кореня слова. Читання із передбаченнями «Казка про час та годинники» (За М. Кірносвою) С. 52-55

10.04

 

140.

Синоніми. Виразне читання твору «Казка про час та годинники» (За М. Кірносовою). С. 52-55.  

11.04

 

141.

Спільнокореневі слова та синоніми. Пошук у тексті «Казка про час та годинники» (За М. Кірносовою) зразків відповідних мовних явищ: спільнокореневі слова та синоніми в прямому чи переносному значенні слова. С. 52-55.  

12.04

 

142.

Перевірка сумнівних написань за  орфографічним словником.

Читання віршів Юрка Бердика «Сумна скоромовка», «Був день народження колись…», «Чай».

Хрестоматія  (с. 32-35). С. 55.

15.04

 

Будова слова. Значення та роль значущих частин слова

143.

 Значення та роль значущих частин слова. Робота з лексичним значенням слова. Читання   передмови  Лесі Вороніної до казки «Слон Гудзик і вогняна квітка»  

Хрестоматія  (с. 136). С. 56

16.04

 

144.

 Скоромовки. Місце і час подій, персонажі (вчинки, мотиви поведінки, думки, емоції). Аналіз вчинків персонажів (причини і наслідки). Казка «Слон Гудзик і вогняна квітка» Леся Вороніна. Читання уривку казки.  Хрестоматія  (с. 137-139). С.57

17.04

 

145.

 Значущі частини слова. Визначення значущих частин слова за певним алгоритмом. Продовження роботи над казкою «Слон Гудзик і вогняна квітка» Леся Вороніна. Читання уривку казки.  Хрестоматія  (с. 140-141). С. 58

18.04

 

146.

 Будова слова. Продовження роботи над казкою «Слон Гудзик і вогняна квітка» Леся Вороніна. Читання уривку казки.  Хрестоматія  (с. 142-143). С.59

19.04

 

147.

Спільнокореневі слова. Синоніми. Антоніми. Робота над уривком вірша Наталі Забілої «Стоїть собі годинник». Робота із тлумачним словником. Перегляд мультфільму «Місяці і пори року». Робота над змістом. С. 59

22.04

 

148.

Чергування голосних і приголосних у коренях слів. Порядок визначення значущих частин слова. Виразне читання  і відгадування загадок. С. 60

23.04

 

 

Порядок визначення значущих частин у слові. Передавання інформації

149.

Порядок визначення значущих частин у слові. Форми слова та споріднені слова. Виразне читання тексту «19 квітня – міжнародне свято підсніжника». С. 61

24.04

 

150.

Інформація. Тема тексту та його головна думка. Види інформації: текстова, графічна, звукова (без уведення термінів). Виразне  читання  твору «Голубина пошта».  С. 62

25.04

 

151.

Добір спільнокореневих слів. Мовні явища в тексті. Запис слів під диктування, Основа та закінчення. Корінь слова. Виразне читання  вірша Мар’яни Савки «Чотири міхи для бобрихи».

Хрестоматія  (с. 92). С. 63

26.04

 

152.

Добір спільнокореневих слів. Запис тексту під диктування.  Мовні явища в тексті. Виразне читання  твору «Час». Складання усного повідомлення за малюнками «Вимірювання часу». С. 63

29.04

 

153.

Добір спільнокореневих слів. Велика буква в іменах людей. Запис речень під диктування. Робота над віршем Ліни Костенко «Сонце сипле квіти».  Пошук у тексті необхідної інформації. Вибіркове читання. С. 64

30.04

 

154.

Добір спільнокореневих слів. Малюнкове письмо стародавніх народів (на рівні оповідань). Пошук у тексті необхідної інформації. Читання казки у особах «Писанка» (За З. Мензатюк). Вибіркове читання. С. 64

01.05

 

155.

Слова, що мають зменшувально-пестливе значення. Виразне читання твору. Стратегії  вдумливого читання. Вірш. «Сонце стукає у віконце» Михайло Стельмах.  Рима, ритм, настрій у вірші. С. 65

02.05

 

156.

Спільнокореневі слова. Правопис слів з апострофом.

Запис слів під диктування та списування з орфографічного зразка. Багатозначні слова і омоніми. Робота над прислів’ям. Тлумачення прислів’я. С. 65

03.05

 

157.

Діагностувальна робота. Списування «Калина»

06.05

 

     Співвідношення звуків і букв. Склад як вимовна одиниця. Алфавіт

158.

Аналіз діагностувальної роботи. Робота над помилками.

Голосні і приголосні звуки. Співвідношення звуків і букв. Виразне читання твору. Оксана Лущевська «Про кита». Головна думка твору. Хрестоматія  (с. 21). С. 66-67

07.05

 

159.

Співвідношення звуків і букв. Виразне читання твору. Головна думка твору. Оксана Лущевська «Черепашенята».

Хрестоматія  (с. 22-23).  С. 66-67

08.05

 

160.

Орфографічні та каліграфічні норми української мови. Слова ввічливості. Звертання. Культура мовлення. Мовні норми. Віршовані твори.  Марія Познанська «Здрастуй, сонечко!»  С.68

09.05

 

161.

Склад, як вимовна одиниця.  Робота над текстом «Кругообіг води». Пошук інформації (енциклопедія, Вікіпедія, довідники). С.68

10.05

 

162.

Алфавіт. Робота зі спільнокореневими словами. Звуко-буквений аналіз слів. Робота над віршем «Зайчик-джигунчик» Олена Пчілка. Письмо з пам’яті. Тлумачення прислів’я. С. 69

13.05

 

163.

Перенос слів. Спільнокореневі слова. Синоніми.  Особливості читання творів різних жанрів українських та іноземних авторів. Робота над оповіданням «Як тварини і рослини допомагають одні одним». Сюжетно-образний аналіз творів.  С.70

Діагностувальна робота. Читання вголос

14.05

 

164.

Поділ слів на склади. Правила переносу слів з рядка на рядок.

Робота над віршами «Сорока й горіх», «Їжаки – кравці» Любов Відута. Сюжетно-образний аналіз творів. Діагностувальна робота. Читання вголос Хрестоматія  (с. 62-63). С.70

15.05

 

165.

Наголошені звуки. Слова омоніми. Пошук у тексті необхідної інформації. Робота над віршем «Крилате насіння» Анатолій Костецький. Вибіркове читання.

Діагностувальна робота. Читання вголос  С. 71

16.05

 

                         Одиниці мови: слово, речення, текст

166.

Слова – назви предметів, ознак, дій. Службові слова. Виразне читання твору «Сонце й хмара». Головна думка твору.  С. 72

17.05

 

167.

Лексичне значення слова. Пряме та переносне значення слова. Синоніми. Робота над віршами « Примостився міст до міста», «Загадка про того хто ходить пішки», «Все , що звечора наснилося» григорій фалькович.  Сюжетно-образний аналіз творів. Хрестоматія  (с.111-113). С. 73

20.05

 

168.

Лексичне значення слова. Антоніми. Виразне читання твору. Письмо з пам’яті. Читаємо вірш напам'ять  

«Два хлопчики» Наталя Забіла  Підручник (С. 74)  

21.05

 

169.

Речення. Робота з текстом. Окличні речення. Розділові   знаки в кінці окличного речення. Виразне читання із зупинками «Казочка про яблуню» Андрій М’ястківський. С. 75-76

22.05

 

170.

Речення. Речення за метою висловлювання.  Робота з текстом «Казочка про яблуню» Андрій М’ястківський.  Сюжетно-образний аналіз. С. 75-76

23.05

 

171.

Діагностувальна робота. Диктант «По ягоди».

24.05

 

           Монологічне та діалогічне мовлення. Усні та письмові  висловлення

172.

Аналіз діагностувальної роботи. Робота над помилками.

Монолог. Виразне читання твору «Вовк».

Діагностувальна робота. Усний діалог С. 77

27.05

 

173.

Діалог. Завдання, спрямовані на формування та відпрацювання умінь та навичок. Робота з текстом «Казка про сонечко і соняшник». С. 78-79

Діагностувальна робота. Усний діалог

28.05

 

174.

Діалог. Завдання, спрямовані на формування та відпрацювання умінь та навичок. Виразне читання твору «Казка про сонечко і соняшник». С. 78-79

Діагностувальна робота. Усний діалог

29.05

 

175.

Повторення й узагальнення вивченого. Зв'язок слів у реченні. Виразне  читання  твору «Казка про сонечко і соняшник». Поділ на частини, складання плану. С. 78-79

 

30.05

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Планування
НУШ
Додано
31 січня
Переглядів
477
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку