економічного життя, розв’язувати конфліктні ситуації, приймати рішення, брати на себе відповідальність, формувати моделі поведінки, необхідні для успішного розв’язання нагальних виробничих проблем.
9. Загальнокультурна – здатність учня усвідомлено сприймати надбання культури як цінність, аналізувати й оцінювати досягнення національної та світової культури, орієнтуватися в культурному та духовному контексті сучасного суспільства, застосовувати традиційні для культури українського народу методи самовиховання.
10. Екологічна грамотність і здорове життя – здатність розумно й раціонально користуватися природними ресурсами, усвідомлене ставлення до ролі довкілля для життя й здоровя людини; готовність виявляти активну життєву позицію в питаннях захисту довкілля, дотримуватися здорового способу життя й пропагувати його.
Наскрізні змістові лінії
Ключові компетентності увиразнено через наскрізні лінії: «Екологічна безпека і сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність».
Наскрізна лінія «Екологічна безпека і сталий розвиток»спрямовує діяльність учителя й учнів на формування соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, усвідомлення ідеї сталого розвитку, що задовольняє потреби всіх членів суспільства за умови збереження й поетапного відновлення природного середовища, готовності брати участь у розв’язанні питань довкілля та розвитку суспільства; конкретизує роботу зі збереження й захисту довкілля.
Наскрізна лінія «Громадянська відповідальність» забезпечує розвиток соціальної й громадянської компетентностей відповідального громадянина.
Наскрізна лінія «Здоров’я і безпека» орієнтована на формування учня як духовно, емоційно, соціально й фізично повноцінного громадянина, що дотримується здорового способу життя, активно долучається до облаштування безпечного для життя й діяльності середовища.
Метою наскрізної лінії «Підприємливість і фінансова грамотність» є навчання молодого покоління українців ощадливості, раціонального використання коштів, планування витрат, стимулювання у них лідерських ініціатив, прагнення успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі.
УКРАЇНСЬКА МОВА
10 клас ( рівень стандарту )
Календарно-тематичне планування для 10-го класу складено відповідно до чинної програми «Навчальні програми для учнів 10 – 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання». ( затверджені наказом МОН України від 07.06.2017 №804).
Підручник: Українська мова 10 клас / О.П.Глазова (рівень стандарту), – Харків «Ранок», 2018
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
Перевірка мовної теми (тест) |
2 |
2 |
Письмо: |
|
|
есе |
2 |
3 |
Діалог |
1 |
— |
Усний переказ |
1 |
- |
Усний твір |
- |
1 |
I семестр
№ з/п
|
Скоригована |
Дата |
Скоригована |
Зміст навчального матеріалу |
Примітки |
|
|
|
10-А |
10-Б |
|
Вступ |
|
1 |
|
|
|
|
Вступ. Лексикографія. Сучасні лексикографічні джерела: словники, довідкова література (у числі на електронних носіях) |
|
2 |
|
|
|
|
Інформативна й нормативна функції їх. Основні типи словників. Довідкові медіаресурси |
|
3 |
|
|
|
|
Нормативне й ненормативне мовлення. Типи норм |
|
4 |
|
|
|
|
Практична риторика. Риторика як мистецтво, наука й навчальна дисципліна. Роль риторики в сучасному світі. Переказування художніх текстів (на вибір) |
|
|
|
|
|
|
Лексична помилка |
|
5 |
|
|
|
|
Лексичне значення слова. Лексична помилка |
|
6 |
|
|
|
|
Слово і контекст; залежність значень слова від контексту |
|
7 |
|
|
|
|
Слововживання: вибір слова, лексична сполучуваність |
|
8 |
|
|
|
|
Слова власне українські й запозичені. Виправдані й небажані запозичення |
|
9 |
|
|
|
|
Лексичні й фразеологічні синоніми. Синонімічне багатство української мови |
|
10 |
|
|
|
|
Лексичні й фразеологічні антоніми |
|
11 |
|
|
|
|
Практична риторика Мовленнєва ситуація. Елементи мовленнєвої ситуації (мовець (адресат), слухач (аудиторія). Комунікативний стан мовця |
|
12 |
|
|
|
|
Пароніми. Запобігання помилок у вживанні паронімів |
|
13 |
|
|
|
|
Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми. Кальки з інших мов, недоречне вживання українських слів у невластивому їм значенні |
|
14 |
|
|
|
|
Основні групи фразеологізмів, багатозначність, синонімія й антонімія фразеологізмів |
|
15 |
|
|
|
|
Уживання слів у фразеологізмах відповідно до їхнього стилістичного забарвлення |
|
16 |
|
|
|
|
Практична риторика Аудиторія (слухач, слухачі). Види слухання. Цілі слухання. Моделювання аудиторії. Контакт з аудиторією. Прийоми налагодження контакту |
|
17 |
|
|
|
|
Утвердження лексичної норми в словниках української мови (повторення й узагальнення). Діалог на тему «Гаджети чи реальне спілкування» |
|
18 |
|
|
|
|
Контрольна робота №1 |
|
|
|
|
|
|
Орфоепічна норма |
|
19 |
|
|
|
|
Орфоепічна помилка. Орфоепічний словник. Чергування у//в, і//й як засіб милозвучності |
|
20 |
|
|
|
|
Основні правила вимови голосних звуків. |
|
21 |
|
|
|
|
Основні правила вимови приголосних звуків |
|
22 |
|
|
|
|
Наголос. Основні правила наголошування слів. Нормативний наголос |
|
23 |
|
|
|
|
Варіантне наголошування слів в українській мові. Діалектичний наголос |
|
24 |
|
|
|
|
Слово розрізнювальний наголос. Складні випадки наголошування слів |
|
25 |
|
|
|
|
Контрольне есе «Наголос – душа слова» |
|
26 |
|
|
|
|
Практична риторика Текст як одиниця спілкування. Етапи підготовки тексту виступу. Види читання і записування тексту виступу. Естетика тексту |
|
27 |
\ |
|
|
|
Контрольна робота №2 |
|
|
|
|
|
|
Орфографічна норма |
|
28 |
|
|
|
|
Орфограма. Орфографічна помилка. Словник. Принципи української орфографії |
|
29 |
|
|
|
|
Ненаголошені е, и в корені слова(практично) |
|
30 |
|
|
|
|
Уживання апострофа. Вправи |
|
31 |
|
|
|
|
Позначення м’якості приголосних. Уживання знака м’якшення |
|
32 |
|
|
|
|
Підсумковий урок |
|
ІI семестр
№ з/п
|
Скоригована |
Дата |
Скоригована |
Зміст навчального матеріалу |
Примітки |
|
|
|
10-А |
10-Б |
|
Орфографічна норма |
|
33 |
|
|
|
|
Чергування голосних звуків |
|
34 |
|
|
|
|
Чергування приголосних звуків |
|
35 |
|
|
|
|
Зміни приголосних та збігу їх у процесі словотворення |
|
36 |
|
|
|
|
Практична риторика. Комунікативний намір |
|
37 |
|
|
|
|
Спрощення груп приголосних |
|
38 |
|
|
|
|
Тренувальні вправи |
|
39 |
|
|
|
|
Подвоєння та подовження приголосних |
|
40 |
|
|
|
|
Правопис префіксів |
|
41 |
|
|
|
|
Правопис суфіксів |
|
42 |
|
|
|
|
Уживання великої літери |
|
43 |
|
|
|
|
Правила перенесення слів із рядка в рядок |
|
44 |
|
|
|
|
Написання складних слів разом, окремо, з дефісом |
|
45 |
|
|
|
|
Урок–практикум. Виконання тестових завдань |
|
46 |
|
|
|
|
Написання слів іншомовного походження. Правило «дев’ятки» |
|
47 |
|
|
|
|
Складні випадки написання прізвищ |
|
48 |
|
|
|
|
Складні випадки написання географічних назв |
|
49 |
|
|
|
|
Розрізнення прислівників і співзвучних сполук (збоку – з боку, зрештою – з рештою, всередині – в середині тощо). Правила написання їх |
|
50 |
|
|
|
|
Написання НЕ, НІ з різними частинами мови |
|
51 |
|
|
|
|
Правила графічних скорочень слів |
|
52 |
|
|
|
|
Контрольна робота. Тести |
|
53 |
|
|
|
|
Тренувальні вправи. Аналіз контрольних робіт |
|
54 |
|
|
|
|
Практична риторика. Суперечка як вид комунікації |
|
55 |
|
|
|
|
Морфологічна норма |
|
56 |
|
|
|
|
Іменник. Рід іменників. Паралельні родові форми |
|
57 |
|
|
|
|
Іменники чоловічого і жіночого роду, що означають назви людей за діяльністю (фемінітиви) |
|
58 |
|
|
|
|
Іменники спільного і подвійного роду. Випадки узгодження роду іменників |
|
59 |
|
|
|
|
Визначення ролу невідмінюваних іменників та абревіатур |
|
60 |
|
|
|
|
Іменники, що мають лише одну форму однини чи множини |
|
61 |
|
|
|
|
Складні випадки відмінювання іменників |
|
62 |
|
|
|
|
Контрольне есе за змістом висловів народної мудрості |
|
63 |
|
|
|
|
Закінчення іменників чоловічого роду ІІ відміни |
|
64 |
|
|
|
|
Практична риторика. Аргументи й доказовість |
|
65 |
|
|
|
|
Закінчення іменників ІІІ відміни в орудному відмінку |
|
66 |
|
|
|
|
Словозміна іменників ІV відміни Особливості кличного відмінка. |
|
67 |
|
|
|
|
Творення й відмінювання чоловічих і жіночих імен по батькові |
|
68 |
|
|
|
|
Контрольна робота. Тести |
|
69 |
|
|
|
|
Урок-практикум. Аналіз контрольної роботи |
|
70 |
|
|
|
|
Підсумковий урок. |
|