календарно-тематичне планування з української мови

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з української мови для 10 класу на І і ІІ семестр складено відповідно до чинної програми "Навчальні програми для учнів10 - 11 класів ЗНЗ з українською мовою навчання".
Перегляд файлу

 економічного життя, розв’язувати конфліктні ситуації, приймати рішення, брати на себе відповідальність, формувати моделі поведінки, необхідні для успішного розв’язання нагальних виробничих проблем.

9. Загальнокультурна – здатність учня усвідомлено сприймати надбання культури як цінність, аналізувати й оцінювати досягнення національної та світової культури, орієнтуватися в культурному та духовному контексті сучасного суспільства, застосовувати традиційні для культури українського народу методи самовиховання.

10. Екологічна грамотність і здорове життя – здатність розумно й раціонально користуватися природними ресурсами,  усвідомлене ставлення до ролі довкілля для життя й здоровя людини; готовність виявляти активну життєву позицію в питаннях захисту довкілля, дотримуватися здорового способу життя й пропагувати його.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Наскрізні змістові лінії

 

Ключові компетентності увиразнено через наскрізні лінії: «Екологічна безпека і сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність».

Наскрізна лінія «Екологічна безпека і сталий розвиток»спрямовує діяльність учителя й учнів на формування соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, усвідомлення ідеї сталого розвитку, що задовольняє потреби всіх членів суспільства за умови збереження й поетапного відновлення природного середовища, готовності брати участь у розв’язанні питань довкілля та розвитку суспільства; конкретизує роботу зі збереження й захисту довкілля.

Наскрізна лінія «Громадянська відповідальність» забезпечує розвиток соціальної й громадянської компетентностей відповідального громадянина.

Наскрізна лінія «Здоров’я і безпека» орієнтована на формування учня як духовно, емоційно, соціально й фізично повноцінного громадянина, що дотримується здорового способу життя, активно долучається до облаштування безпечного для життя й діяльності середовища.

Метою наскрізної лінії «Підприємливість і фінансова грамотність»  є навчання молодого покоління українців ощадливості, раціонального використання коштів, планування витрат, стимулювання у них лідерських ініціатив, прагнення успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі.

 

 

                                                                  

 

 

 

 

 

                                                                     

УКРАЇНСЬКА МОВА

10 клас  ( рівень стандарту )

 

Календарно-тематичне планування для 10-го класу складено відповідно до чинної програми «Навчальні програми для учнів 10 – 11 класів  загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання».  ( затверджені наказом МОН України від 07.06.2017 №804). 

 Підручник: Українська мова 10 клас / О.П.Глазова (рівень стандарту), – Харків «Ранок», 2018

 

 

 

 

Форми контролю

І семестр

ІІ семестр

Перевірка мовної теми (тест)

2

2

Письмо:

 

 

есе

2

3

Діалог

1

  Усний переказ

1

-

Усний твір

-

1

 

 

 

 

 

 

 

I семестр

№ з/п

 

Скоригована

 

Дата

Скоригована

Зміст  навчального  матеріалу

Примітки

 

 

10-А

  10-Б

 

Вступ

 

1

 

 

 

 

Вступ. Лексикографія. Сучасні лексикографічні джерела: словники, довідкова література (у  числі на електронних носіях)

 

2

 

 

 

 

 Інформативна й нормативна функції їх. Основні типи словників. Довідкові медіаресурси

 

3

 

 

 

 

Нормативне й ненормативне мовлення. Типи норм

 

4

 

 

 

 

Практична риторика. Риторика як мистецтво, наука й навчальна дисципліна. Роль риторики в сучасному світі.  Переказування художніх текстів (на вибір)

 

 

 

 

 

 

Лексична помилка

 

5

 

 

 

 

 Лексичне значення слова. Лексична помилка

 

6

 

 

 

 

 Слово і контекст; залежність значень слова від контексту

 

7

 

 

 

 

Слововживання: вибір слова, лексична сполучуваність

 

8

 

 

 

 

Слова власне українські й запозичені. Виправдані й небажані запозичення

 

9

 

 

 

 

Лексичні й фразеологічні синоніми.  Синонімічне багатство української мови

 

10

 

 

 

 

Лексичні й фразеологічні антоніми

 

11

 

 

 

 

Практична риторика Мовленнєва ситуація. Елементи мовленнєвої ситуації (мовець (адресат), слухач (аудиторія). Комунікативний стан мовця

 

12

 

 

 

 

Пароніми. Запобігання помилок у вживанні паронімів

 

13

 

 

 

 

Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми. Кальки з інших мов, недоречне вживання українських слів у невластивому їм значенні

 

14

 

 

 

 

Основні групи фразеологізмів, багатозначність, синонімія й антонімія фразеологізмів

 

15

 

 

 

 

Уживання слів у фразеологізмах відповідно до їхнього стилістичного забарвлення

 

16

 

 

 

 

Практична риторика Аудиторія (слухач, слухачі). Види слухання. Цілі слухання. Моделювання аудиторії. Контакт з аудиторією. Прийоми налагодження контакту

 

17

 

 

 

 

Утвердження лексичної норми в словниках української мови (повторення й узагальнення). Діалог на тему «Гаджети чи реальне спілкування»

 

18

 

 

 

 

Контрольна робота №1

 

 

 

 

 

 

Орфоепічна норма

 

19

 

 

 

 

Орфоепічна помилка. Орфоепічний словник.  Чергування у//в, і//й як засіб милозвучності

 

20

 

 

 

 

Основні правила вимови голосних звуків.

 

21

 

 

 

 

 Основні правила вимови приголосних звуків

 

22

 

 

 

 

Наголос. Основні правила наголошування слів. Нормативний наголос

 

23

 

 

 

 

Варіантне наголошування слів в українській мові.  Діалектичний наголос

 

24

 

 

 

 

Слово розрізнювальний наголос. Складні випадки наголошування слів

 

25

 

 

 

 

Контрольне есе «Наголос – душа слова»

 

26

 

 

 

 

Практична риторика  Текст як одиниця спілкування. Етапи підготовки тексту виступу. Види читання і записування тексту виступу. Естетика тексту

 

27

\

 

 

 

Контрольна робота №2

 

 

 

 

 

 

Орфографічна норма

 

28

 

 

 

 

Орфограма. Орфографічна помилка. Словник. Принципи української орфографії

 

29

 

 

 

 

Ненаголошені е, и в корені слова(практично)

 

30

 

 

 

 

Уживання апострофа. Вправи

 

31

 

 

 

 

Позначення м’якості приголосних.  Уживання знака м’якшення

 

32

 

 

 

 

Підсумковий урок

 

 

 

 

 

 

ІI семестр

 

№ з/п

 

Скоригована

 

Дата

Скоригована

Зміст  навчального  матеріалу

Примітки

 

 

10-А

10-Б

 

Орфографічна норма

 

33

 

 

 

 

Чергування голосних звуків

 

34

 

 

 

 

Чергування приголосних звуків

 

35

 

 

 

 

 Зміни приголосних та збігу їх у процесі словотворення

 

36

 

 

 

 

Практична риторика. Комунікативний намір

 

37

 

 

 

 

Спрощення груп приголосних

 

38

 

 

 

 

Тренувальні вправи

 

39

 

 

 

 

Подвоєння та подовження приголосних

 

40

 

 

 

 

Правопис префіксів

 

41

 

 

 

 

Правопис суфіксів

 

42

 

 

 

 

Уживання великої літери

 

43

 

 

 

 

Правила перенесення слів із рядка в рядок

 

44

 

 

 

 

Написання складних слів разом, окремо, з дефісом

 

45

 

 

 

 

Урок–практикум. Виконання тестових завдань

 

46

 

 

 

 

Написання слів іншомовного походження. Правило «дев’ятки»

 

47

 

 

 

 

Складні випадки написання прізвищ

 

48

 

 

 

 

Складні випадки написання географічних назв

 

49

 

 

 

 

Розрізнення прислівників і співзвучних сполук  (збоку – з боку, зрештою – з рештою, всередині – в середині тощо). Правила написання їх

 

50

 

 

 

 

Написання НЕ, НІ з різними частинами мови

 

51

 

 

 

 

Правила графічних скорочень слів

 

52

 

 

 

 

Контрольна робота. Тести

 

53

 

 

 

 

Тренувальні вправи. Аналіз контрольних робіт

 

54

 

 

 

 

Практична риторика. Суперечка як вид комунікації

 

55

 

 

 

 

Морфологічна норма

 

56

 

 

 

 

Іменник. Рід іменників. Паралельні родові форми

 

57

 

 

 

 

 Іменники чоловічого і жіночого роду, що означають назви людей за діяльністю (фемінітиви)

 

58

 

 

 

 

Іменники спільного і подвійного роду. Випадки узгодження роду іменників

 

59

 

 

 

 

Визначення ролу невідмінюваних іменників та абревіатур

 

60

 

 

 

 

Іменники, що мають лише одну форму однини чи множини

 

61

 

 

 

 

Складні випадки відмінювання іменників

 

62

 

 

 

 

Контрольне есе за змістом висловів народної мудрості

 

63

 

 

 

 

Закінчення іменників чоловічого роду ІІ відміни

 

64

 

 

 

 

Практична риторика. Аргументи й доказовість

 

65

 

 

 

 

Закінчення іменників ІІІ відміни в орудному відмінку

 

66

 

 

 

 

Словозміна іменників ІV відміни Особливості кличного відмінка.

 

67

 

 

 

 

Творення й відмінювання чоловічих і жіночих імен по батькові

 

68

 

 

 

 

Контрольна робота. Тести

 

69

 

 

 

 

Урок-практикум. Аналіз контрольної роботи

 

70

 

 

 

 

Підсумковий урок.

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Планування
Додано
5 вересня
Переглядів
140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку