Календарно-тематичне планування
з української мови (11 клас)
105 годин (3 години на тиждень)
Підручник. Заболотний О.В. Українська мова : (рівень стандарту) : підруч. для 11-го кл. закл. заг. серед. освіти / Олександр Заболотний, Віктор Заболотний. – Київ : Генеза, 2019. – 240 с.
Фронтальні та індивідуальні види контрольних робіт
Рівень |
Рівень стандарту |
|
Фронтальні види контрольних робіт |
||
Форми контролю |
І |
ІІ |
Перевірка мовної теми |
2 |
2 |
Письмо: есе |
2 |
3 |
переказ |
- |
- |
Індивідуальні види контрольних робіт |
||
Говоріння: діалог |
1 |
- |
усний переказ |
1 |
- |
усний твір |
- |
1 |
І семестр |
|||
Мовна стійкість як ключова риса національномовної особистості |
|||
1. |
Поняття мовної стійкості. Джерела, що живлять мовну стійкість. |
|
|
2 |
Дискусія на тему: «Чи потрібно бути мовно стійким?» |
|
|
Практична риторика |
|||
3 |
Практична риторика. Засоби мовного вираження промови. |
|
|
4 |
Метафора, метонімія, їхня роль у мовленні. |
|
|
5 |
Риторичні фігури (антитеза, градація, повторення). |
|
|
6 |
Риторичні фігури (риторичне запитання, звернення, порівняння). |
|
|
7 |
Робота з текстом: розпізнавання тропів і риторичних фігур. Збагачення тексту й речень тропами й фігурами. |
|
|
8 |
Написання висловлення із використанням тропів і фігур на одну з тем: 1. Перші кроки для досягнення мети. 2. Історія одного успіху. 3. Як стати успішним. |
|
|
9 |
Контрольна робота. Написання висловлення із використанням тропів і фігур. |
|
|
10 |
Аналіз контрольної роботи. Тренувальні вправи. |
|
|
Морфологічна норма |
|||
11 |
Прикметник. Відмінкові закінчення прикметників. Підготовка до НМТ. |
|
|
12 |
Тренувальні вправи. Підготовка до НМТ. |
|
|
13 |
Вищий і найвищий ступені порівняння прикметників. Підготовка до НМТ. |
|
|
14 |
Синонімічні способи вираження різного ступеня ознаки, використання прислівників дуже, вельми, занадто, мало, вкрай, зовсім, особливо, трохи, дещо, злегка та ін. |
|
|
15 |
Контрольна робота. Усний переказ тексту художнього стилю. |
|
|
16 |
Вживання прикметникових суфіксів і префіксів зі значенням суб’єктивної оцінки (величезний, манюсінький, тонкуватий, завеликий, старенький, предобрий). |
|
|
17 |
Прислівник. Ступені порівняння. Підготовка до НМТ. |
|
|
18 |
Контрольна робота. Складання діалогів на теми: 1. На добро відповідай добром, а на зло? 2. Чому Ліна Костенко назвала страшними слова «дволикість», «дворушництво», «двозначність», «двомовність», «двоєдушність»? |
|
|
19 |
Числівник. Підготовка до НМТ. |
|
|
20 |
Складні випадки узгодження й відмінювання числівника. Підготовка до НМТ. |
|
|
21 |
Тренувальні вправи. Підготовка до НМТ. |
|
|
22 |
Дієслово, дієслівні форми. Підготовка до НМТ. |
|
|
23 |
Складні випадки словозміни дієслів дати, їсти, відповісти, бути та ін. Підготовка до НМТ. |
|
|
24 |
Паралельні форми вираження наказового способу дієслів 1 та 2 особи множини (ходімо – ходім, візьміте – візьміть). Підготовка до НМТ. |
|
|
25 |
Тренувальні вправи. Складання плану на канікули з використанням дієслів майбутнього часу. |
|
|
26 |
Активні й пасивні дієприкметники. Підготовка до НМТ. |
|
|
27 |
Тренувальні вправи. Підготовка до НМТ. |
|
|
28 |
Контрольна робота. «Практична риторика. Морфологічна норма» (тестування). |
|
|
29 |
Аналіз контрольної роботи. Підготовка до НМТ. |
|
|
|
Синтаксична норма |
|
|
30 |
Поняття синтаксичної норми. Синтаксична помилка. Підготовка до НМТ. |
|
|
31 |
Складні випадки синтаксичного узгодження. Підготовка до НМТ. |
|
|
32 |
Тренувальні вправи. Підготовка до НМТ. |
|
|
33 |
Складні випадки і варіанти синтаксичного керування (відгук про роботу, радіти з перемоги і радіти перемозі). Підготовка до НМТ. |
|
|
34 |
Уживання прийменників в і на з географічними назвами і просторовими іменниками (відбувається в Україні, побувати в Німеччині; поглянути на Вкраїну; жити на Черкащині; піднятися на Еверест). Підготовка до НМТ. |
|
|
35 |
Словосполучення з прийменником по (піти по гриби; по цей день; зауваження по суті тощо). Підготовка до НМТ. |
|
|
36 |
Словосполучення з прийменниками в(у), при, за, із-за Редагування тексту/речень. Підготовка до НМТ. |
|
|
37 |
Вживання похідних сполучників. |
|
|
38 |
Контрольна робота. Написання есе на одну з тем: 1. Людина, якою ви найбільше захоплюєтесь – хто вона? 2. Гаджети зробили з людей зомбі – наскільки ми залежні від комп’ютерів та смартфонів? 3. Чи всі люди повинні здобувати університетську освіту? |
|
|
39 |
Варіанти граматичного зв’язку підмета й присудка (Він був активним учасником тих подій. Мій однокласник – директор школи. Перегляд вистави становить частину нашого плану на вихідний. Висіло багато картин; більшість громадян учора підтримали; більшість депутатів проголосувало; батько з сином відвідали; виставка-продаж вразила). |
|
|
40 |
Пасивні конструкції з дієсловами на -ся. |
|
|
41 |
Синтаксичні конструкції з формою на -но, -то. |
|
|
42 |
Порядок слів у реченні. Односкладні й неповні речення. Підготовка до НМТ. |
|
|
43 |
Прості ускладнені речення. Підготовка до НМТ. |
|
|
44 |
Написання розповіді «Зірки українського спорту». |
|
|
45 |
Правила побудови складних речень. Підготовка до НМТ. |
|
|
46 |
Логічні помилки в складних реченнях. Підготовка до НМТ. |
|
|
47 |
Контрольна робота. «Синтаксична норма» (тестування). |
|
|
48 |
Аналіз контрольної роботи. Підготовка до НМТ. |
|
|
ІІ семестр |
|||
Пунктуаційна норма |
|||
49 |
Пунктуаційна помилка. Підготовка до НМТ. |
|
|
50 |
Виразне читання текстів різних стилів, інтонування їх відповідно до наявних розділових знаків. |
|
|
51 |
Тире між підметом і присудком у простому реченні. Підготовка до НМТ. |
|
|
52 |
Тире між підметом і присудком у простому реченні. Пунктуаційний практикум. |
|
|
53 |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених звертаннями. Використання речень зі звертаннями з різною комунікативною метою. Підготовка до НМТ. |
|
|
54 |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених однорідними членами речення. Підготовка до НМТ. |
|
|
55 |
Пунктуаційний практикум. Редагування тексту. |
|
|
56 |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених відокремленими означеннями. Підготовка до НМТ. |
|
|
57 |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених відокремленими прикладками. Підготовка до НМТ. |
|
|
58 |
Записування сприйнятого на слух тексту, поставлення розділових знаків. Переписування речень і розставлення розділових знаків. |
|
|
59 |
Контрольна робота. Написання есе на одну з тем: 1. Гроші – інструмент чи мета життя? 2. Якби я жив/-ла на 200 років раніше… 3. Причини високого рівня безробіття. |
|
|
60 |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених відокремленими обставинами. Підготовка до НМТ. |
|
|
61 |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених вставними словами і реченнями. Підготовка до НМТ. |
|
|
62 |
Кома в складному реченні. Підготовка до НМТ. |
|
|
63 |
Крапка з комою у складному реченні. Підготовка до НМТ. |
|
|
64 |
Контрольна робота. Усний твір на тему «Читання робить нас кращими». |
|
|
65 |
Двокрапка у складному реченні. Підготовка до НМТ. |
|
|
66 |
Тире у складному реченні. Пунктуаційний практикум. |
|
|
67 |
Тренувальні вправи. Підготовка до НМТ. |
|
|
68 |
Розділові знаки у складних реченнях. Пунктуаційний практикум. |
|
|
69 |
Розділові знаки при прямій мові. Пунктуаційний практикум. Підготовка до НМТ. |
|
|
70 |
Контрольна робота за темою «Пунктуаційна норма» (тестування). |
|
|
71 |
Аналіз контрольної роботи. Пунктуаційний практикум. |
|
|
Стилістична норма |
|||
72 |
Стилістична помилка. Підготовка до НМТ. |
|
|
73 |
Тренувальні вправи. |
|
|
74 |
Стилістичне використання багатозначних слів. |
|
|
75 |
Стилістичне використання омонімів, синонімів, антонімів і паронімів. Підготовка до НМТ. |
|
|
76 |
Розрізнення близьких за значенням слів. |
|
|
77 |
Стилістичні особливості слів іншомовного походження. |
|
|
78 |
Контрольна робота. Написання есе на одну з тем: 1. Нове в культурі мого народу. 2. Наслідування чи ігнорування традицій. 3. Як не відцуратися свого. |
|
|
79 |
Стилістичне забарвлення лексики. Підготовка до НМТ. |
|
|
80 |
Книжна й розмовна лексика. Оцінна лексика. Підготовка до НМТ. |
|
|
81 |
Стилістична роль неологізмів і застарілої лексики. Підготовка до НМТ. |
|
|
82 |
Стилістичне забарвлення фразеологізмів. Виражальні можливості фразеологізмів. Підготовка до НМТ. |
|
|
83 |
Стилістичні особливості засобів словотвору. Заміна в тексті речень стилістично доречними. |
|
|
84 |
Стилістичні особливості частин мови. |
|
|
85 |
Стилістичні особливості частин мови. Редагування текстів різних стилів. |
|
|
86 |
Вимоги до вживання синтаксичних одиниць у різних стилях. |
|
|
87 |
Вимоги до вживання синтаксичних одиниць у різних стилях. Визначення й обґрунтування стилю. |
|
|
88 |
Контрольна робота за темою «Стилістична норма» (тестування). |
|
|
89 |
Аналіз контрольної роботи. Підготовка до НМТ. |
|
|
Практична риторика |
|||
90 |
Інформаційні жанри (представлення). |
|
|
91 |
Інформаційні жанри (пояснення). |
|
|
92 |
Інформаційні жанри (інструкція). |
|
|
93 |
Інформаційні жанри (повідомлення). |
|
|
94 |
Діалогічні жанри (бесіда, телефонна розмова). |
|
|
95 |
Діалогічні жанри (листування). |
|
|
96 |
Оцінювальні жанри (похвала, осуд). |
|
|
97 |
Оцінювальні жанри (рецензія). |
|
|
98 |
Оцінювальні жанри (характеристика). |
|
|
99 |
Етикетні жанри(привітання, вибачення). |
|
|
100 |
Збирання необхідної інформації й допоміжного матеріалу для написання текстів різних жанрів. |
|
|
101 |
Написання текстів різних жанрів. |
|
|
102 |
Контрольна робота. Написання есе на одну із тем: 1. Корупція та її вплив на суспільство. 2. Війна в Україні. 3. Самомотивація: ключ до успіху. |
|
|
103 |
Аналіз контрольної роботи. Підготовка до НМТ. |
|
|
104 |
Аналіз і самоаналіз навчальної та комунікативної діяльності. Підготовка до НМТ. |
|
|
105 |
Узагальнення вивченого протягом року. |
|
|