Контрольна робота №2
Синтаксична норма
Рівень 1
А уздовж річки Південний Буг
Б на вулиці Дерибасівській
В за містом Ужгородом
Г на острові Хортиці
2. Дієслівна форма здійснила не узгоджується з абревіатурою
А УПА В ГЕС
Б СБУ Г США
3. Синтаксичне керування порушено в словосполученні
А чекати на батька В хворий діабетом
Б запобігти хворобі Г зраджувати друга
4. Правильно вжито прийменник по в словосполученні
А по нашим підрахункам В заходи по забезпеченню
Б досвід по роботі з батьками Г брат по батьковій лінії
5. Зв'язок між підметом і присудком порушено в реченні
А Ромашка, деревій та шавлія має лікувальні властивості.
Б Чулася пісня, розмова батьків, а потім запала тиша.
В Ідуть Остап і Соломія широким степом долі шукати.
Г Верба й ставок нагадують про батьківську землю.
6. Дієприкметник бажано замінити на безособову форму на -но в реченні
А Одногрупники засмучені низькими балами за іспит.
Б Дівчата зморені тривалою підготовкою до конкурсу.
В Документи підписані після всіх необхідних погоджень
Г Сестра виснажена безперервними повтореннями вправ.
7. Звертанням ускладнено речення (розділові знаки пропущено)
А Даруйте на слові але ви більш як помиляєтеся.
Б В розлуці з вами солов’ї Вкраїни так ниє серце.
В Іде гроза дзвінка і кучерява садам замлілі руки цілувать.
Г Беручись за велику справу не оглядайся на дрібні помилки.
Рівень 2
Вид односкладного речення |
Приклад |
1 безособове 2 означено-особове 3 неозначено-особове 4 узагальнено-особове |
А Сумним вікам немає вороття. Б Червону руту не шукай вечорами. В З гармат по горобцях не стріляють. Г Весна, і смерть, і світле воскресіння. Д Кругом гомоніли, вешталися, лагодилися до чогось. |
2. Установіть відповідність
Вид односкладного речення |
Приклад |
1 безособове 2 означено-особове 3 неозначено-особове 4 називне |
А Тихий шелест біля вікна. Б Замерзлий полустанок… Ліс… В Смоктало під грудьми від холоду. Г Вирушаю в далеку дорогу світ пізнавати. Д Трояндову олію використовують у парфумерії |
3. Установіть відповідність
Ускладнювальний компонент |
Приклад(розділові знаки пропущено) |
1 відокремлена прикладка 2 однорідні члени речення 3 відокремлена обставина 4 вставне слово |
А І кожен фініш це по суті старт. Б Купаючись у розкошах не втопися. В Ой не ходи Грицю та на вечорниці Г Учи лінивого не молотом а голодом. Д У літописців є найстрашніша зброя замовчування. |
Рівень 3
залишити в спокої --
два відсотка –
без десяти шість –
по п’ятницям –
попередити хворобу –
Рівень 4
Напишіть вільне есе, висловивши в ньому враження від одного з останніх переглянутих вами фільмів.