Календарно-тематичне планування з української мови

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з української мови для учнів 10 класу. Усього 105 год., 3 год. на тиждень.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

з української мови для 10 класу

 

Календарно-тематичне планування з української мови в 10 класі розроблено згідно з Навчальною програмою з української мови (рівень стандарту) для 10-11 класів загальноосвітніх шкіл, затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки № 1407 від 23 жовтня 2017 року.

Підручник. Українська мова (рівень стандарту): підруч. для 10 кл. закл.  загальн. середн. освіти / О.В. Заболотний, В.В. Заболотний – Київ: Генеза, 2018. -192 с.

 

Усього 105 год.,

3 год. на тиждень.

(48+ 57 год.)

Фронтальні та індивідуальні види контрольних робіт

 

Форми контролю

І семестр

ІІ семестр

Перевірка мовної теми

2 /3

2/3

Письмо:

есе

 

2

 

3

Говоріння:

               діалог

 

1

 

-

               переказ

1

-

               твір

-

1

Перевірка зошитів

4

5

 

№ з/п

 

Зміст навчального матеріалу

 

Дата

 

Приміт

ка

І СЕМЕСТР

 

1.

Тема № 1. Вступ. Лексикографія. Сучасні лексикографічні джерела: словники, довідкова література (у  тому числі на електронних носіях). 

Обговорення теми «Словники в нашому житті».

 

 

2.

Інформативна й нормативна функції словників. 

Складання й редагування словникових статей.

 

 

3.

Основні типи словників. Довідкові медіаресурси.

Диспут на тему: «Не бійтесь заглядати у словник: Це пишний яр, а не сумне провалля…» (М. Рильський).

 

 

4.

Укладання словників-мінімумів «Складні випадки наголошування», «Незнайомі слова», тематичних словників-мінімумів тощо.

 

 

5.

Поняття норми в сучасній українській літературній мові.

Нормативне й ненормативне мовлення. Типи норм.

Редагування текстів на суспільну тематику.

 

 

6

Лексична норма. Лексична помилка. Лексичне значення слова. Слово і контекст; залежність значень слова від контексту.

 

 

7

Контрольна робота. Написання вільного есе «Чи потрібна вища освіта сьогодні?»

 

 

8

Слововживання: вибір слова, лексична сполучуваність. 

Слова власне українські й запозичені. Виправдані й небажані запозичення.

 

 

9

Лексичні й фразеологічні синоніми, антоніми. Синонімічне багатство української мови.

Підготовка до НМТ.

 

 

10

Написання повідомлення «Соціальні мережі: зміна спілкування» (із використанням синонімів та антонімів).

 

 

11

Контрольна робота. Написання формального есе (есе-розповідь) «Вплив екології на здоров’я людини».

 

 

12

Пароніми. Запобігання помилок у вживанні паронімів. Складання тексту рекомендаційного характеру «Як уникати помилок у мовленні».

 

 

13.

Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми. Кальки з інших мов, недоречне вживання українських слів у невластивому їм значенні. 

Підготовка до НМТ.

 

 

14.

Основні групи фразеологізмів, багатозначність, синонімія й антонімія фразеологізмів. Укладання словника фразеологізмів за творами українських письменників.

Підготовка до НМТ.

 

 

15

Усний контрольний переказ тексту художнього стилю.

 

 

16.

Уживання слів у фразеологізмах відповідно до їхнього стилістичного забарвлення.

 Підготовка до НМТ.

 

 

17.

Утвердження лексичної норми в словниках української мови (повторення й узагальнення). Складання лінгвістичних мініатюр про правильність мовлення.

 

 

18.

Контрольна робота № 1 за темою «Вступ. Лексикографія. Поняття норми в сучасній українській літературній мові. Лексична норма» (тестові завдання закритої та відкритої форми).

 

 

19.

Тема № 2. Практична риторика. Риторика як мистецтво, наука й навчальна дисципліна. Роль риторики в сучасному світі.

Аналіз контрольної роботи.

 

 

20.

Мовленнєва ситуація. Елементи мовленнєвої ситуації (мовець (адресат), слухач (аудиторія), предмет мовлення, умови успішного спілкування.

 

 

21.

Добір аргументів до конкретної тези (на актуальні теми сучасності: «Чистота міста/села залежить від нас», «Вплив інтернету на освіту», «Вплив реклами на споживачів»).

 

 

22

Особистість мовця (чарівність, артистизм, упевненість у собі, щирість, обізнаність, об’єктивність, доброзичливість). 

Переказування взірцевих текстів промов.

 

 

23

Риси гарного співрозмовника. Вимоги до мовлення оратора. Комунікативний стан мовця.

 

 

24

Аудиторія (слухач, слухачі). Види слухання. Цілі слухання. Моделювання аудиторії.

 

 

25

Контакт з аудиторією. Прийоми налагодження контакту.

 

 

26.

Усний контрольний діалог. Складання діалогу «Чи модна нині українська мова?»

 

 

27

Текст як одиниця спілкування. Етапи підготовки тексту виступу.

Складання плану виступу.

 

 

28

Види читання і записування тексту виступу. Естетика тексту.

 

 

29

Підготовка композиційних частин виступу (вступу, основної частини і висновків).

 

 

30.

Контрольна робота. Написання формального есе (есе-дослідження) «Екологія мовлення».

 

 

31.

Ефективність мовлення. Стратегія і тактика мовленнєвої поведінки. 

 

 

32

Комунікативний намір. Мовленнєвий вчинок. Мовленнєва подія.

 

 

33

Визначення комунікативних намірів мовців за текстом промови. Висловлення особистого ставлення до почутого.

 

 

34

Контрольна робота № 2 

(тестові завдання закритої та відкритої форми).

 

 

35

Тема № 3. Орфоепічна норма.

Орфоепічна помилка. Орфоепічний словник.

 

 

36

Сприймання на слух чужого мовлення й аналіз його.

 

 

37

Поняття милозвучності. Чергування у//в, і//й як засіб милозвучності.

Підготовка до НМТ.

 

 

38

Виразне читання текстів різної жанрово-стильової належності.

 

 

39

Основні правила вимови голосних звуків.

Підготовка до НМТ. 

 

 

40

Складання рекомендацій «Мовна гігієна».

 

 

41

Основні правила вимови приголосних звуків.

Підготовка до НМТ.

 

 

42

Складання діалогу «Вплив моди на молодь».

 

 

43

Наголос. Основні правила наголошування слів. Нормативний наголос. Варіантне наголошування слів в українській мові. 

Підготовка до НМТ.

 

 

44

Словорозрізнювальний наголос. Форморозрізнювальний наголос. 

Діалектний наголос. Складні випадки наголошування слів.

Підготовка до НМТ.

 

 

45

Написання вільного есе «Вплив міграції на економіку».

 

 

46

Контрольна робота №3 ( тестові завдання).

 

 

47

Аналіз контрольної роботи.

Підготовка до НМТ.

 

 

48

Підсумковий урок за І семестр.

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ СЕМЕСТР

 

 

49.

Тема № 4. Орфографічна норма.

Орфограма. Орфографічна помилка. Орфографічний словник.

Принципи української орфографії.

Підготовка до НМТ.

 

 

50.

Ненаголошені е, и в корені слова.

Добір слів для словникового диктанту.

Підготовка до НМТ.

 

 

51.

Апостроф. Позначення м’якості приголосних.

Підготовка до НМТ.

 

 

52.

Контрольна робота. Написання формального критичного есе «Чого варто уникати в спілкуванні».

 

 

53.

Чергування голосних. Чергування приголосних в українській мові. Зміни приголосних при збігові їх у процесі словотворення.

Підготовка до НМТ.

 

 

54.

Спрощення приголосних.

Підготовка до НМТ.

 

 

55.

Подвоєння та подовження приголосних.

Підготовка до НМТ.

 

 

56.

Правопис префіксів. Правопис суфіксів.

Підготовка до НМТ.

 

 

57.

Уживання великої літери. Складання карти «Волонтерство в сучасній Україні».

Підготовка до НМТ.

 

 

58.

Правила перенесення слів із рядка в рядок.

 

 

59

 

Написання складних слів разом, окремо, з дефісом. Правила графічних скорочень слів.

Підготовка до НМТ

 

 

60.

Письмове обґрунтування свого вибору «Чи важливо бути пунктуальним».

 

 

61.

Написання слів іншомовного походження. Правило «дев’ятки».

Підготовка до НМТ

 

 

62.

Усний контрольний твір «Життя без конфліктів».

 

 

63.

Складні випадки написання прізвищ.

 

 

64.

Складні випадки написання географічних назв.

Підготовка до НМТ

 

 

65.

Розрізнення прислівників і співзвучних сполук (збоку – з боку, зрештою – з рештою, всередині  – в середині тощо). Правила написання їх.

 

 

66.

Написання не, ні з різними частинами мови.

Підготовка до НМТ

 

 

67.

Контрольна робота № 4  за темою «Орфографічна норма» (тестові завдання закритої та відкритої форми).

 

 

68.

Тема № 5. Морфологічна норма.

Аналіз контрольної роботи. Морфологічна помилка. Іменник.

 

 

69.

Рід іменників (складні випадки узгодження роду іменників типу кір, дріб, біль, нежить, пил, степ, ступінь, путь та ін. з іншими частинами мови). 

Підготовка до НМТ

 

 

70.

Паралельні родові форми іменника (зал – зала, птах – птаха, плацкарт – плацкарта тощо).

Іменники чоловічого та жіночого роду, що означають назви людей за діяльністю (поет – поетеса, поетка; директор – директорка, робітник – робітниця та ін.).

Підготовка до НМТ

 

 

71

Контрольна робота. Написання формального есе (есе-розповідь) «Ще назва є, а річки вже немає (Л. Костенко)».

 

 

72

Складання діалогів «Моя майбутня професія» із використанням іменників на позначення назв осіб за родом діяльності у формі чоловічого та жіночого роду.

 

 

73

Іменники спільного і подвійного роду.

Підготовка до НМТ 

 

 

74

Складання речень з іменниками спільного роду (бідолаха, причепа, базіка, трудяга, ледащо, шульга, староста, ручище, забудько тощо).

 

 

75

Визначення роду невідмінюваних іменників та абревіатур, правила вживання їх.

Підготовка до НМТ

 

 

76

Переказування тексту наукового стилю, що містить незмінювані іменники.

 

 

77

Іменники, що мають лише форму однини або множини.

Підготовка до НМТ

 

 

78

Складні випадки відмінювання іменників.

Підготовка до НМТ

 

 

79

Закінчення іменників І відміни в орудному відмінку.

Підготовка до НМТ

 

 

80

Тренувальні вправи (іменник).

Підготовка до НМТ

 

 

81

Паралельні закінчення іменників місцевого відмінка множини (кістьми – костями, крильми – крилами, чобітьми – чоботями тощо). 

 

 

82

Паралельні закінчення  іменників чоловічого роду давального відмінка (-ові, -еві (-єві) , -у (-ю) ); іменників  знахідного відмінка (назв побутових предметів (узяв олівець – узяв олівця, написав лист – написав листа); іменників місцевого відмінка однини (на коні – на коневі, в ліжку – на ліжкові, в гаї – в гаю, на торзі – на торгу).

Підготовка до НМТ

 

 

83

Закінчення іменників чоловічого роду ІІ відміни в родовому відмінку. Відмінкові закінчення іменників з конкретним та абстрактним значенням (терміна – терміну, феномена – феномену).

Підготовка до НМТ

 

 

84

Закінчення іменників ІІІ відміни в орудному відмінку.

Підготовка до НМТ

 

 

85

Тренувальні вправи.

Підготовка до НМТ

 

 

86

Повторення та узагальнення вивченого.

Підготовка до НМТ

 

 

87

Письмове обґрунтування свого вибору «Електронна чи паперова книга?»

 

 

88

Контрольна робота № 5 ( тестові завдання).

 

 

89

Тема № 6. Морфологічна норма. Практична риторика.

Аналіз контрольної роботи. Словозміна іменників ІV відміни. 

 

 

90

Особливості кличного відмінка.

Підготовка до НМТ 

 

 

91

Написання мотиваційного листа для вступу до  закладів вищої освіти.

 

 

92

Написання привітання близькій (знайомій)  людині із застосуванням форм кличного відмінка.

 

 

93

Творення й відмінювання чоловічих та жіночих імен по батькові.

Підготовка до НМТ

 

 

94

Тренувальні вправи.

Підготовка до НМТ

 

 

95

 Контрольна робота. Написання формального есе (есе-дослідження) «Чи варто довіряти людям?»

 

 

96

Практична риторика.

Суперечка як вид комунікації. Різновиди суперечки.

 

 

97

Правила ведення суперечки. Визначення теми й мети суперечки.

 

 

98

Аргументи й докази. Полемічні прийоми. 

 

 

99

Аналіз аргументів суперники під час дискусії на морально-етичну тематику «Чи можна вважати суїцид виходом із безнадійних ситуацій?

 

 

100

Мистецтво відповідати на запитання.

 

 

101

Формулювання запитань суперникові під час дискусії на суспільну тематику.

 

 

102

Контрольна робота № 6  за темою «Морфологічна норма. Практична риторика» (тестові завдання закритої та відкритої форми).

 

 

103

Повторення й узагальнення вивченого за рік.

Підготовка до НМТ

 

 

104

Повторення й узагальнення вивченого за рік.

Підготовка до НМТ

 

 

105

Підсумковий урок за І семестр.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 листопада
Переглядів
972
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку