Календарно-тематичне планування з української мови 5 клас 2019-2020

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з української мови у 5 класі за 2019-2020 навчальний рік
Перегляд файлу

УКРАЇНСЬКА  МОВА

5 КЛАС

(Відповідно до  навчальної  програми:  Українська  мова.  5 -9 класи. 

Програма  для  загальноосвітніх  навчальних  закладів  з  українською

мовою  навчання.    К.:  Видавничий  дім  «Освіта»,  2013 

(зі  змінами, затвердженими наказом МОН  України  від 07.06.2017 №804)

Всього годин – 122

І семестр – 4 год (64 год)

ІІ семестр – 3 год (58 год)

 

Форми контролю

 

К-сть

І семестр

ІІ семестр

Перевірка мовної теми (контрольна робота)

4

4

Письмо:            переказ

1

1

                           твір

-

-

Правопис:        диктант

1

1

Усний переказ

Інд.

 

Діалог

Інд.

 

                       Усний твір

 

Інд.

                       Читання вголос

 

Інд.

 

№ п/п

 

Тема уроку

К-сть год

 

Дата

 

Примітка

1

Вступ. Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова — державна мова України

1

 

 

2

Урок мовленнєвого розвитку № 1.  Загальне уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), їх особливості. Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й писемне, монологічне й діалогічне. Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування: ввічливість, привітність, доброзичливість, уважність до співрозмовника, стриманість, тактовність (практично)

1

 

 

3

Урок мовленнєвого розвитку № 2. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної з життєвим досвідом учнів (діалог етикетного характеру з використанням етикетних формул)

1

 

 

4

Урок мовленнєвого розвитку № 3.  Читання мовчки та вголос. Відповіді на запитання за змістом прочитаного

1

 

 

 

Повторення вивченого в початкових класах.  Текст. Речення. Слово

 

 

 

5

Усні й письмові висловлення, текст.

Зміст, заголовок тексту. План тексту.

Поділ зв’язного висловлення (тексту) на речення. Інтонація речень, різних за метою висловлення. Розділові знаки в кінці речення (Добір заголовка тексту. Колективне складання простого плану прослуханого або прочитаного тексту.)

1

 

 

6

Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. Слово як частина мови. Добір слів для доповнення речення. Складання речень певного змісту (Доповнення речення самостійно дібраними словами)

1

 

 

7

Урок мовленнєвого розвитку №4 Текст. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту.

Тема, основна думка тексту, мікротема. Простий план тексту.

Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка); абзац. Ключові слова в тексті.

Усна й письмова форми тексту (висловлення).

1

 

 

8

Урок мовленнєвого розвитку №5 Типи мовлення: розповідь, опис, роздум, оцінка предмета (явища).

Особливості будови опису предмета (тварини).

1

 

 

9

Урок мовленнєвого розвитку № 6. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним планом

1

 

 

 

Лексикологія

 

 

 

 

10

Лексичне значення слова. Однозначні та багато­значні слова

1

 

 

11

Уживання багатозначних слів у пря­мому й переносному значеннях.  Тлумачний словник

1

 

 

12

Лексична помилка та її умовне позначення (практично)

1

 

 

13

Синоніми. Ознайомлення зі словником  синонімів

1

 

 

14

Антоніми. Ознайомлення зі словником антонімів

 

1

 

 

15

Урок мовленнєвого розвитку № 5.  Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом)

1

 

 

16

Омоніми. Ознайомлення зі словником омонімів

1

 

 

17

Урок мовленнєвого розвитку № 6.  Докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (тварини), що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом)

1

 

 

18

Урок мовленнєвого розвитку № 7.  Аналіз письмового переказу

1

 

 

19

Пароніми.  Ознайомлення зі словником паронімів

 

1

 

 

20

Контрольна робота № 1. Повторення вивченого в початкових класах.  Текст. Речення. Слово.  Лексикологія

1

 

 

КР №1

 

Будова слова. Орфографія

 

 

 

 

21

Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення  — значущі частини слова

1

 

 

22-23

Корінь. Спільнокореневі слова  й форми слова

2

 

 

24

Суфікс

1

 

 

25

Префікс

1

 

 

26

Незмінні й змінні слова

1

 

 

27

Урок мовленнєвого розвитку № 8. Письмовий твір-опис предмета (тварини) з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі)

1

 

 

28

Урок мовленнєвого розвитку9. Аналіз письмового твору-опису предмета (тварини)

1

 

 

29

Правопис значущих частин слова (повторення)

1

 

 

30-31

Написання префіксів пре-, при-, прі-

2

 

 

32

Контрольна робота №2.  Будова слова. Орфографія

1

 

КР №2

 

 

Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія

Звуки мови й звуки мовлення

 

 

 

33

Голосні й приголосні звуки

1

 

 

34

Приголосні тверді й м'які

1

 

 

35

Приголосні  дзвінкі й глухі

1

 

 

36

Вимова звуків, що позначаються буквами ґ і г

1

 

 

37

Урок мовленнєвого розвитку № 10.  Особливості будови розповіді та елементарного роздуму

1

 

 

 

Позначення звуків мовлення на письмі

 

 

 

38

Алфавіт (абетка, азбука). Співвідношення звуків і букв

1

 

 

39-40

Звукове значення букв я, ю, є, ї  та щ

2

 

 

41

Урок мовленнєвого розвитку №11.  Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму

1

 

 

 

Склад. Наголос

 

 

 

42

Орфоепічний словник і словник наголосів. Орфоепічна помилка (практично)

1

 

 

43-44

Урок мовленнєвого розвитку №12-13.  Контрольний переказ

2

 

Контрольний переказ 1

45

Вимова  наголошених і ненаголошених голосних. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів

1

 

 

46

Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом

1

 

 

47-48

Позначення  на письмі ненаголошених голосних [е], [и] та [о] перед складом з наголошеним [у] в коренях слів

2

 

 

49

Урок мовленнєвого розвитку № 14. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом (орієнтовні теми: «Чому людина має бути чемною», «Чому потрібно захищати слабших», «Чому потрібно  вивчати іноземну мову»)

1

 

 

50

Урок мовленнєвого розвитку № 15. Аналіз письмового твору

1

 

 

51

Орфографічний словник. Орфограма (практично). Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення

1

 

 

52

Контрольна робота №3.  Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія

1

 

КР №3

 

Вимова приголосних звуків

 

 

 

53

Уподібнення приголосних звуків

1

 

 

54

Контрольний текстовий диктант

1

 

Диктант 1

55

Вимова і правопис префіксів роз-, без-

1

 

 

56

Урок мовленнєвого розвитку №16.  Есе (розмірковування в довільній формі) про красу й милозвучність української мови

1

 

 

57-58

Спрощення в групах приголосних

2

 

 

 

Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків

 

 

 

59

Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків. Чергування [о] —[а], [е] —[і], [е] —[и]

1

 

 

60

Чергування  [о],[е] з [і]

1

 

 

61

Чергування [и] – [і] після [ж], [ч], [ш], [шч] та [г], [к], [х] у коренях слів

1

 

 

62

Чергування [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′], [с′]

1

 

 

63

Контрольна робота №4.  Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія

1

 

КР №4

 

64-65

Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі (правила милозвучності)

2

 

Усний переказ

Діалог

66

Вимова і правопис префіксів з- (зі-, с-), роз (розі-)

1

 

 

67

Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я

1

 

 

68

Основні правила переносу

1

 

 

69-70

Правила вживання знака м’якшення (повторення й поглиблення)

2

 

 

71-72

Правила вживання апострофа. Правильна вимова та написання слів з апострофом

2

 

 

73-74

Правила вживання апострофа

2

 

 

75

Контрольна робота №5.  Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія

1

 

КР №5

 

Відомості  з синтаксису й пунктуації

Словосполучення.

Речення, його граматична основа

 

 

 

76

Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення

1

 

 

77-78

Головне й залежне слово в словосполученні

2

 

 

79-80

Речення, його граматична основа (підмет і присудок)

2

 

 

81

Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення)

1

 

 

82-83

Урок мовленнєвого розвитку №17-18. Письмовий твір-роздум за колективно складеним планом у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому необхідно знати історію свого народу», «Чому потрібно знати звичаї свого народу», «Чого не можна купити за гроші», «Чому потрібно берегти природу»)

2

 

 

84

Урок мовленнєвого розвитку №19.   Аналіз письмового твору

1

 

 

85

Види речень за метою висловлення; за емоційним забарвленням: окличні й неокличні (повторення)

1

 

 

86

Пунктуаційна помилка та її умовне позначення (практично)

1

 

 

 

Другорядні члени речення

 

 

 

87

Другорядні члени речення: додаток, означення, обставини

1

 

 

88

Другорядні члени речення. Означення

1

 

 

89

Другорядні члени речення. Додаток

1

 

 

90

Другорядні члени речення. Обставина

1

 

 

91-92

Другорядні члени речення

2

 

 

93

Контрольна робота № 6.  Відомості  з синтаксису й пунктуації

1

 

КР №6

 

Речення з однорідними членами.  Звертання. Вставні слова та сполучення слів.

Складні речення

 

 

 

94-95

Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними членами

2

 

 

96

Урок мовленнєвого розвитку №20.  Аудіювання уривка з твору сучасної дитячої літератури, що містить однорідні члени речення

1

 

 

97-98

Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. Двокрапка й тире при узагальню­вальних словах у реченнях з однорідними членами

2

 

 

99-100

Урок мовленнєвого розвитку №21-22.  Контрольний письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення

2

 

Контрольний переказ 2

101-102

Звертання. Непоширені й поширені звертання. Розділові знаки при звертанні (повторення)

2

 

 

103

Урок мовленнєвого розвитку №23. Ділові папери. Оформлення конверта (або адреси на поштовій листівці)

1

 

 

104-105

Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів (практично). Виділення вставних слів на письмі комами

2

 

 

106

Урок мовленнєвого розвитку №24. Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів

1

 

 

107-108

Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком. Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв’язком

2

 

 

109

Контрольна робота № 7.  Відомості  з синтаксису й пунктуації

1

 

КР №7

 

Пряма мова. Діалог

 

 

 

110-111

Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою

2

 

 

112

Відмінність між прямою та непрямою мовою

1

 

 

113-114

Діалог. Тире при діалозі . Розділові знаки в реченнях при діалозі

2

 

 

115

Речення із прямою мовою  (діалогом)

1

 

 

116

Контрольна робота №8.  Пряма мова. Діалог.

1

 

КР №8

117

Контрольний текстовий диктант

 

 

Диктант 2

 

Повторення й узагальнення вивченого в кінці року

 

1

 

 

118

Лексикологія

1

 

 

119

Будова слова й орфографія

1

 

 

120

Фонетика й графіка

1

 

 

121

Орфоепія й орфографія

1

 

 

 

doc
Додано
17 квітня 2020
Переглядів
1021
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку