Календарно-тематичне планування з української мови (5 клас) для дітей із затримкою психічного розвитку

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з української мови (5 клас) для дітей із затримкою психічного розвитку, які здобувають освіту на індивідуальній формі навчання. Календарне планування складено відповідно до програми: «Українська мова. Програма для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня для дітей із затримкою психічного розвитку з навчанням українською мовою 5 класи». Підручник: Заболотний О. В. Українська мова. 5 кл.: підруч. для закл. заг. серед. освіти / О. В. Заболотний, В. В. Заболотний. – 2-ге вид., доопрац. – К.: Генеза, 2018. – 208 с.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

 з української мови (5 клас)

для дітей із затримкою психічного розвитку

 

(70 год., 2 год. на тиждень)

 

Взято за основу Програму для загальноосвітніх навчальних закладів, розраховану на 3,5 години на рік (122 години): Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804.

Календарне планування складено відповідно до програми: «Українська мова. Програма для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня для дітей із затримкою психічного розвитку з навчанням українською мовою 5 класи».

Підручник: Заболотний О. В. Українська мова. 5 кл.: підруч. для закл. заг. серед. освіти / О. В. Заболотний, В. В. Заболотний. – 2-ге вид., доопрац. – К.: Генеза, 2018. – 208 с.

 

Програму з української мови (5 клас) для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку з навчанням українською мовою відповідає Державному стандарту базової і повної загальної середньої освіти затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 р. № 1392), який ґрунтується на засадах компетентнісного, когнітивно-комунікативного, особистісно зорієнтованого й діяльнісного підходів до навчання, що зумовлює чітке визначення результативного складника засвоєння змісту базової й повної загальної середньої освіти. Програма для дітей із затримкою психічного розвитку укладена на основі адаптації державних вимог до загальноосвітньої підготовки учнів та у відповідності з навчальною програмою «Українська мова» для 5 класів загальноосвітніх навчальних закладів.

Викладання індивідуальних годин в 5 класі згідно Програми для дітей із затримкою психічного розвитку передбачає 2-годинне тижневе навантаження. Тому програму упорядковано відповідно до 2-годинного навантаження. Зменшилась кількість годин на теми: «Вступ» розрахована на 4 год. – вивчається протягом 3 год., «Повторення вивченого» замість 4 год. – 2 год., «Лексикологія» замість 13 год. – 8 год., «Будова слова. Орфографія» вивчається 7 год. замість 13 год., «Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія» замість 42 год. – 27 год., «Відомості із синтаксису та пунктуації» вивчається 5 год. замість 9 год., «Другорядні члени речення» вивчається 5 год. замість 10 год., «Речення з ОЧР» 7 год. замість 15 год., «Пряма мова. Діалог» замість 6 год. – 3 год., на «Повторення вивченого» відводиться 3 год. замість 6 год.

 

Тема уроку

К-сть

годин

Дата

ВСТУП  (3 години)

1.

Значення мови в житті суспільства. Українська мова – державна мова України.

Розвиток мовлення № 1. Мовлення і спілкування. Види мовленнєвої діяльності.

1

 

2.

Розвиток мовлення № 2. Правила спілкування. Монологічне та діалогічне спілкування. Складання діалогів.

1

 

3.

Розвиток мовлення № 3. Читання мовчки та вголос.

1

 

ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО (2 години)

4.

Текст. Речення. Слово.

Розвиток мовлення № 4. Істотні ознаки тексту. Тематичні речення та план тексту.

1

 

5.

Типи мовлення.

Розвиток мовлення № 5. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета.

1

 

ЛЕКСИКОЛОГІЯ (8 годин)

6.

Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова. Пряме й переносне значення слова.

1

 

7.

Групи слів за значенням: синоніми, антоніми, омоніми. Синоніми. Антоніми.

1

 

8.

Розвиток мовлення № 6.

Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини (за коллективно складеним планом)

1

 

9.

Омоніми.

1

 

10.

Пароніми.

1

 

11. 12.

Розвиток мовлення № 7-8. Докладний письмовий переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису предмета (за коллективно складеним планом).

2

 

13.

Контрольна робота № 1. (Тестування)

1

 

БУДОВА СЛОВА. ОРФОГРАФІЯ (7 годин)

14.

Будова слова. Основа слова та закінчення. Змінні й незмінні слова.

1

 

15.

Корінь слова. Спільнокореневі слова та форми слова.

1

 

16.

Префікс і суфікс. Розбір слова за будовою.

1

 

17. 18.

Розвиток мовлення № 9-10. Письмовий твір-опис предмета (тварини) в художньому стилі.

2

 

19.

Орфограми в значущих частинах слова.

Написання префіксів пре-, при-, прі-.

1

 

20.

Контрольна робота № 2. (Тестування)

1

 

ФОНЕТИКА. ОРФОЕПІЯ. ГРАФІКА.

ОРФОГРАФІЯ (27 години)

21.

Звуки мови і звуки мовлення. Звуки голосні та приголосні.

1

 

22.

Приголосні звуки тверді й м’які, дзвінкі та глухі.

1

 

23.

Позначення звуків на письмі. Алфавіт. Вимова звуків, що позначаються літерами г та ґ.

1

 

24.

Співвідношення звуків і літер. Звукове значення літер я, ю, є, ї.

1

 

25.

Розвиток мовлення № 11.  Особливості будови розповіді та елементарного роздуму.

1

 

26.

Склад. Наголос. Орфограма. Правила переносу слова з рядка в рядок.

1

 

27. 28.

Розвиток мовлення № 12-13. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом  на тему «Чому потрібно захищати слабших».

2

 

29.

Розвиток мовлення № 14. Аналіз письмового твору.

Фонетична транскрипція слів. Фонетичний розбір слів.

1

 

30.

Контрольна робота № 3. (Тестування)

1

 

31.

Вимова голосних звуків. Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и], [о].

 

 

32.

Розвиток мовлення № 15. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.

1

 

33.

Вимова приголосних звуків і позначення їх на письмі. Уподібнення приголосних звуків.

1

 

34.

Контрольний переказ.

1

 

35.

Спрощення в групах приголосних.

1

 

36.

Контрольний диктант.

1

 

37.

Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків. Тренувальні вправи.

1

 

38.

Чергування приголосних звуків [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′], [с′].

1

 

39.

Основні випадки чергування у-в, і-й, з-із-зі (правила милозвучності).

Розвиток мовлення № 16. Есе.

1

 

40.

Вимова і правопис префіксів  з- (зі-), с-.

Вимова і правопис префіксів  роз- (розі-), без-.

1

 

41.

Контрольна робота № 4. (Тестування)

1

 

42.

Позначення м’якості приголосних на письмі літерами ь, і, є, ю, я.

1

 

43.

Правила вживання  знака м’якшення. Сполуки літер йо, ьо.

1

 

44.

Правила вживання апострофа.

1

 

45.

Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних та на позначення подовження приголосних.

1

 

46.

Узагальнення вивченого з розділу «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія». Тренувальні вправи.

1

 

47.

Контрольна робота № 5. (Тестування)

1

 

ВІДОМОСТІ ІЗ СИНТАКСИСУ ТА ПУНКТУАЦІЇ (5 годин)

48.

Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова  і речення. Головне і залежне слово у словосполученні.

1

 

49.

Речення, його граматична основа. Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення).

1

 

50.

Види речень за метою висловлення. Окличні речення.

Пунктуаційна помилка та її умовне позначення.

1

 

51. 52.

Розвиток мовлення № 17-18. Письмовий твір-роздум за коллективно складеним планом у художньому стилі на тему «Чому потрібно берегти природу?».

2

 

ДРУГОРЯДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ (5 годин)

53.

Другорядні члени речення. Додаток, способи його вираження, роль у мовленні.

1

 

54.

Означення, способи його вираження та роль у мовленні.

1

 

55.

Контрольний переказ.

1

 

56.

Розвиток мовлення № 19. Аналіз контрольного переказу.

Обставина як другорядний член речення, способи її вираження та роль у мовленні.

1

 

57.

Контрольна робота № 6. (Тестування)

1

 

РЕЧЕННЯ З ОДНОРІДНИМИ ЧЛЕНАМИ (7 годин)

 

58.

 

Речення з однорідним членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними членами. Узагальнювальне слово при однорідних членах речення. Двокрапка й тире при узагальнювальних словах.

1

 

59.

Розвиток мовлення № 20-21. Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення.

1

 

60. 61.

Розвиток мовлення № 22. Аналіз письмового переказу.

Звертання. Непоширені й поширені. Розділові знаки при звертанні.

2

 

62.

Вставні слова, їх виділення на письмі та в усному мовленні.

Розвиток мовлення № 23. Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів.

1

 

63.

Складне речення. Засоби зв’язку та розділові знаки між частинами складного речення.

Розвиток мовлення № 24.  Адреса. Оформлення адреси на конверті.

1

 

64.

Контрольна робота № 7. (Тестування)

1

 

ПРЯМА МОВА, ДІАЛОГ (3 годин)

65.

Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою.

1

 

66.

Діалог, його структура. Вживання розділових знаків при діалозі. Складання діалогів.

1

 

67.

Контрольна робота № 8. Диктант.

1

 

ПОВТОРЕННЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО

ПРОТЯГОМ РОКУ (3 годин)

68.

Лексикологія. Будова слова й орфографія.

1

 

69.

Фонетика й графіка. Орфоепія й орфографія.

1

 

70.

Синтаксис і пунктуація. Підсумковий урок.

1

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Закусило Олена Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Українська мова, 5 клас, Планування
Інкл
Додано
19 листопада 2019
Переглядів
7594
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку