Календарно-тематичне планування
з української мови (5 клас)
для дітей із затримкою психічного розвитку
(70 год., 2 год. на тиждень)
Взято за основу Програму для загальноосвітніх навчальних закладів, розраховану на 3,5 години на рік (122 години): Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804.
Календарне планування складено відповідно до програми: «Українська мова. Програма для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня для дітей із затримкою психічного розвитку з навчанням українською мовою 5 класи».
Підручник: Заболотний О. В. Українська мова. 5 кл.: підруч. для закл. заг. серед. освіти / О. В. Заболотний, В. В. Заболотний. – 2-ге вид., доопрац. – К.: Генеза, 2018. – 208 с.
Програму з української мови (5 клас) для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку з навчанням українською мовою відповідає Державному стандарту базової і повної загальної середньої освіти затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 р. № 1392), який ґрунтується на засадах компетентнісного, когнітивно-комунікативного, особистісно зорієнтованого й діяльнісного підходів до навчання, що зумовлює чітке визначення результативного складника засвоєння змісту базової й повної загальної середньої освіти. Програма для дітей із затримкою психічного розвитку укладена на основі адаптації державних вимог до загальноосвітньої підготовки учнів та у відповідності з навчальною програмою «Українська мова» для 5 класів загальноосвітніх навчальних закладів.
Викладання індивідуальних годин в 5 класі згідно Програми для дітей із затримкою психічного розвитку передбачає 2-годинне тижневе навантаження. Тому програму упорядковано відповідно до 2-годинного навантаження. Зменшилась кількість годин на теми: «Вступ» розрахована на 4 год. – вивчається протягом 3 год., «Повторення вивченого» замість 4 год. – 2 год., «Лексикологія» замість 13 год. – 8 год., «Будова слова. Орфографія» вивчається 7 год. замість 13 год., «Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія» замість 42 год. – 27 год., «Відомості із синтаксису та пунктуації» вивчається 5 год. замість 9 год., «Другорядні члени речення» вивчається 5 год. замість 10 год., «Речення з ОЧР» 7 год. замість 15 год., «Пряма мова. Діалог» замість 6 год. – 3 год., на «Повторення вивченого» відводиться 3 год. замість 6 год.
№ |
Тема уроку |
К-сть годин |
Дата |
ВСТУП (3 години) |
|||
1. |
Значення мови в житті суспільства. Українська мова – державна мова України. Розвиток мовлення № 1. Мовлення і спілкування. Види мовленнєвої діяльності. |
1 |
|
2. |
Розвиток мовлення № 2. Правила спілкування. Монологічне та діалогічне спілкування. Складання діалогів. |
1 |
|
3. |
Розвиток мовлення № 3. Читання мовчки та вголос. |
1 |
|
ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО (2 години) |
|||
4. |
Текст. Речення. Слово. Розвиток мовлення № 4. Істотні ознаки тексту. Тематичні речення та план тексту. |
1 |
|
5. |
Типи мовлення. Розвиток мовлення № 5. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета. |
1 |
|
ЛЕКСИКОЛОГІЯ (8 годин) |
|||
6. |
Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова. Пряме й переносне значення слова. |
1 |
|
7. |
Групи слів за значенням: синоніми, антоніми, омоніми. Синоніми. Антоніми. |
1 |
|
8. |
Розвиток мовлення № 6. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини (за коллективно складеним планом) |
1 |
|
9. |
Омоніми. |
1 |
|
10. |
Пароніми. |
1 |
|
11. 12. |
Розвиток мовлення № 7-8. Докладний письмовий переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису предмета (за коллективно складеним планом). |
2 |
|
13. |
Контрольна робота № 1. (Тестування) |
1 |
|
БУДОВА СЛОВА. ОРФОГРАФІЯ (7 годин) |
|||
14. |
Будова слова. Основа слова та закінчення. Змінні й незмінні слова. |
1 |
|
15. |
Корінь слова. Спільнокореневі слова та форми слова. |
1 |
|
16. |
Префікс і суфікс. Розбір слова за будовою. |
1 |
|
17. 18. |
Розвиток мовлення № 9-10. Письмовий твір-опис предмета (тварини) в художньому стилі. |
2 |
|
19. |
Орфограми в значущих частинах слова. Написання префіксів пре-, при-, прі-. |
1 |
|
20. |
Контрольна робота № 2. (Тестування) |
1 |
|
ФОНЕТИКА. ОРФОЕПІЯ. ГРАФІКА. ОРФОГРАФІЯ (27 години) |
|||
21. |
Звуки мови і звуки мовлення. Звуки голосні та приголосні. |
1 |
|
22. |
Приголосні звуки тверді й м’які, дзвінкі та глухі. |
1 |
|
23. |
Позначення звуків на письмі. Алфавіт. Вимова звуків, що позначаються літерами г та ґ. |
1 |
|
24. |
Співвідношення звуків і літер. Звукове значення літер я, ю, є, ї. |
1 |
|
25. |
Розвиток мовлення № 11. Особливості будови розповіді та елементарного роздуму. |
1 |
|
26. |
Склад. Наголос. Орфограма. Правила переносу слова з рядка в рядок. |
1 |
|
27. 28. |
Розвиток мовлення № 12-13. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом на тему «Чому потрібно захищати слабших». |
2 |
|
29. |
Розвиток мовлення № 14. Аналіз письмового твору. Фонетична транскрипція слів. Фонетичний розбір слів. |
1 |
|
30. |
Контрольна робота № 3. (Тестування) |
1 |
|
31. |
Вимова голосних звуків. Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и], [о]. |
|
|
32. |
Розвиток мовлення № 15. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
1 |
|
33. |
Вимова приголосних звуків і позначення їх на письмі. Уподібнення приголосних звуків. |
1 |
|
34. |
Контрольний переказ. |
1 |
|
35. |
Спрощення в групах приголосних. |
1 |
|
36. |
Контрольний диктант. |
1 |
|
37. |
Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків. Тренувальні вправи. |
1 |
|
38. |
Чергування приголосних звуків [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′], [с′]. |
1 |
|
39. |
Основні випадки чергування у-в, і-й, з-із-зі (правила милозвучності). Розвиток мовлення № 16. Есе. |
1 |
|
40. |
Вимова і правопис префіксів з- (зі-), с-. Вимова і правопис префіксів роз- (розі-), без-. |
1 |
|
41. |
Контрольна робота № 4. (Тестування) |
1 |
|
42. |
Позначення м’якості приголосних на письмі літерами ь, і, є, ю, я. |
1 |
|
43. |
Правила вживання знака м’якшення. Сполуки літер йо, ьо. |
1 |
|
44. |
Правила вживання апострофа. |
1 |
|
45. |
Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних та на позначення подовження приголосних. |
1 |
|
46. |
Узагальнення вивченого з розділу «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія». Тренувальні вправи. |
1 |
|
47. |
Контрольна робота № 5. (Тестування) |
1 |
|
ВІДОМОСТІ ІЗ СИНТАКСИСУ ТА ПУНКТУАЦІЇ (5 годин) |
|||
48. |
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова і речення. Головне і залежне слово у словосполученні. |
1 |
|
49. |
Речення, його граматична основа. Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення). |
1 |
|
50. |
Види речень за метою висловлення. Окличні речення. Пунктуаційна помилка та її умовне позначення. |
1 |
|
51. 52. |
Розвиток мовлення № 17-18. Письмовий твір-роздум за коллективно складеним планом у художньому стилі на тему «Чому потрібно берегти природу?». |
2 |
|
ДРУГОРЯДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ (5 годин) |
|||
53. |
Другорядні члени речення. Додаток, способи його вираження, роль у мовленні. |
1 |
|
54. |
Означення, способи його вираження та роль у мовленні. |
1 |
|
55. |
Контрольний переказ. |
1 |
|
56. |
Розвиток мовлення № 19. Аналіз контрольного переказу. Обставина як другорядний член речення, способи її вираження та роль у мовленні. |
1 |
|
57. |
Контрольна робота № 6. (Тестування) |
1 |
|
РЕЧЕННЯ З ОДНОРІДНИМИ ЧЛЕНАМИ (7 годин)
|
|||
58.
|
Речення з однорідним членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними членами. Узагальнювальне слово при однорідних членах речення. Двокрапка й тире при узагальнювальних словах. |
1 |
|
59. |
Розвиток мовлення № 20-21. Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення. |
1 |
|
60. 61. |
Розвиток мовлення № 22. Аналіз письмового переказу. Звертання. Непоширені й поширені. Розділові знаки при звертанні. |
2 |
|
62. |
Вставні слова, їх виділення на письмі та в усному мовленні. Розвиток мовлення № 23. Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів. |
1 |
|
63. |
Складне речення. Засоби зв’язку та розділові знаки між частинами складного речення. Розвиток мовлення № 24. Адреса. Оформлення адреси на конверті. |
1 |
|
64. |
Контрольна робота № 7. (Тестування) |
1 |
|
ПРЯМА МОВА, ДІАЛОГ (3 годин) |
|||
65. |
Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою. |
1 |
|
66. |
Діалог, його структура. Вживання розділових знаків при діалозі. Складання діалогів. |
1 |
|
67. |
Контрольна робота № 8. Диктант. |
1 |
|
ПОВТОРЕННЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО ПРОТЯГОМ РОКУ (3 годин) |
|||
68. |
Лексикологія. Будова слова й орфографія. |
1 |
|
69. |
Фонетика й графіка. Орфоепія й орфографія. |
1 |
|
70. |
Синтаксис і пунктуація. Підсумковий урок. |
1 |
|