5 к л а с Українська мова(122 год, 3,5 год на тиждень) І-семестр
Календарно-тематичне планування для 5-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова: 5–9 класи / Г.Т.Шелехова, М.І.Пентилюк, В.І.Новосьолова, Т.Д.Гнаткович, Н.Б.Коржова, А.С.Пономаренко, К.В.Таранік-Ткачук. – К., 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07. 06. 2017 р.).
5 к л а с Українська мова
(122 год, 3,5 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування для 5-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова: 5–9 класи / Г.Т.Шелехова, М.І.Пентилюк, В.І.Новосьолова, Т.Д.Гнаткович, Н.Б.Коржова, А.С.Пономаренко, К.В.Таранік-Ткачук. – К., 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07. 06. 2017 р.).
Фронтальні види контрольних робіт
Форми контролю |
І семестр |
II семестр |
Перевірка мовної теми* |
4 |
4 |
Письмо: |
|
|
переказ |
1 |
1 |
твір |
|
– |
Правопис: |
|
|
диктант** |
1 |
1 |
І с е м е с т р
Пор. № |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
1 |
|
Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова – державна мова України. |
2 |
|
Розкриття значення прослуханих та прочитаних прислів’їв, афоризмів, влучних висловів про роль мови в житті людини і суспільства та значення державної мови для громадян України (усно). |
3 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Загальне уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), особливості їх. Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й писемне, монологічне й діалогічне. Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування: ввічливість, привітність, доброзичливість, уважність до співрозмовника, стриманість, тактовність (практично). |
Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово |
|||
4 |
|
Усні й письмові висловлення, текст. Зміст, заголовок тексту. План тексту. Поділ зв’язного висловлення (тексту) на речення. Інтонація речень, різних за метою висловлення. Розділові знаки в кінці речення. |
|
5–6 |
|
Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. Слово як частина мови. Добір слів для доповнення речення. Складання речень певного змісту. Складання тексту-розповіді про свою школу (клас) із використанням запропонованих (самостійно дібраних) прислів’їв. |
|
7 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Читання мовчки та вголос. Відповіді на запитання за змістом прочитаного. |
|
8 |
|
Контрольний диктант. |
|
9 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної з життєвим досвідом учнів (діалог етикетного характеру з використанням етикетних формул). |
|
10 |
|
Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова (повторення). |
|
11 |
|
Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). Аудіювання й читання тексту, у якому використано слова, вжиті в переносному значенні. |
|
12 |
|
Лексична помилка та умовне позначення її (практично). |
|
13 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Текст. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема, основна думка тексту, мікротема. Простий план тексту. Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка); абзац. Ключові слова в тексті. Усна й письмова форми тексту (висловлення). |
|
14 |
|
Тлумачний словник. |
|
15 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Типи мовлення: розповідь, опис, роздум. Особливості будови опису предмета (тварини). |
|
16 |
|
Групи слів за значенням. Синоніми. Ознайомлення зі словником синонімів. Робота з деформованим текстом (заміна повторюваних слів синонімами, використання синонімів як засобу зв’язку речень у тексті). |
|
17 |
|
Групи слів за значенням. Антоніми. Ознайомлення зі словником антонімів. |
|
18 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом). |
19 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Контрольний докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом). |
20 |
|
Групи слів за значенням. Омоніми. Ознайомлення зі словником омонімів. |
21 |
|
Групи слів за значенням. Пароніми. Ознайомлення зі словником паронімів. |
22 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Аналіз письмового переказу. |
23 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Лексикологія». |
24 |
|
Контрольна робота. Лексикологія (тестування). |
Будова слова. Орфографія |
||
25 |
|
Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення – значущі частини слова (повторення й поглиблення відомостей). |
26– 27 |
|
Спільнокореневі слова й форми слова. |
28 |
|
Редагування речень, що містять спільнокореневі слова й форми одного слова. |
29 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним планом. |
30– 31 |
|
Незмінні й змінні слова. |
32 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Письмовий твір-опис предмета з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі). |
33– 34 |
|
Правопис значущих частин слова (повторення). Написання префіксів пре-, при-, прі-. Конструювання речень- компліментів (для привітання з днем народження, святом) з використанням слів із префіксом пре-. |
35 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Аналіз письмового твору- опису предмета. |
36 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Будова слова. Орфографія». |
37 |
|
Контрольна робота. Будова слова. Орфографія (тестування). |
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія |
38 |
|
Звуки мови й звуки мовлення. Голосні й приголосні звуки. |
39 |
|
Приголосні тверді й м’які, дзвінкі й глухі (повторення); вимова звуків, що позначаються літерами ґ і г. |
40– 41 |
|
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука). Упорядкування за абеткою імен героїв улюблених мультфільмів. |
42– 43 |
|
Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення). |
44 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Есей (розмірковування в довільній формі) про красу й милозвучність української мови. |
45 |
|
Контрольна робота. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія (І частина) (тестування). |
46– 47 |
|
Склад. Наголос. Орфоепічний словник і словник наголосів. |
48 |
|
Колективне укладання переліку часто вживаних слів, у наголошуванні яких трапляються помилки. Проговорювання скоромовок, виконання артикуляційних вправ. |
49 |
|
Орфоепічна помилка (практично). |
50– 51 |
|
Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів. |
52 |
|
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом. |
53– 54 |
|
Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] та [о] перед складом з наголошеним [у] в коренях слів. |
55 |
|
Контрольна робота. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія (ІІ частина) (тестування). |
56 |
|
Повторення та узагальнення вивченого. |
1