Презентація "Узагальнення й систематизація знань з теми «Орфографія»"

Про матеріал

Презентація - супровід до уроку "Узагальнення й систематизація знань з теми "Орфографія" містить 8 слайдів, де розміщено творчі завдання для роботи учнів на даному уроці.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Узагальнення й систематизація знань з теми «Орфографія»Букви і звуки української мови. Ненаголошені Е, И в коренях слів. Спрощення в групах приголосних. Правопис префіксів з-. с-, роз-, без-, пре-, при-, прі-

Номер слайду 2

5 хвилин на правила1. Назви приголосні звуки, які завжди тверді.2. Назви голосні, які можуть позначати два звуки.3. Назви приголосний, який позначає два звуки.4. Назви буквосполучення,що позначають один звук.5. Як можна перевірити написання букв на позначення ненаголошених голосних?6. Надайте приклади слів, у яких відбувається уподібнення.7. Назвіть слова, у яких не відбувається спрощення в групах приголосних.8. Назвіть приклади найпоширеніших випадків чергування голосних.9. Назвіть приклади найпоширеніших випадків чергування приголосних.10. Правило написання префіксів с-. з-.11. Правило написання префіксів пре-, при-, прі-.

Номер слайду 3

Звуки і букви української мовиІ група. Підкреслена буква позначає м’який звук у кожному слові рядка. А первоцвіт, шафран, гіацинти,Б підсніжник, медунка горицвіт,В тюльпан, ряст, пролісок. Г сон-трава, конвалія, фіалка. Скласти словник до теми «Звуки і букви української мови» ІІ група. Однакова кількість букв і звуків у словіА щирий. Б дзвінкий. В ніжність. Г доброта. Фонетична транскрипція до кожного слова. З одним прикметником скласти речення про маму.ІІІ група. Фонетичний розбір словадзьоб

Номер слайду 4

ПРАВОПИС НЕНАГОЛОШЕНИХ Е, И В КОРЕНЯХ СЛІВ І група Лінгвістична вправа «Віднови вірш»«В_сн_ пр_йшл_!Т_пл_ зн_йшл_!» —Кр_ч_ть д_вч_тка_ й хл_пч_к_.„Цв_р_нь, цв_р_нь! Ж_рб_ п_к_нь!" —Хв_л__тьс_ г_р_б ч_к_. Підкреслити слова з ненаголошеними Е, И, які перевіряються наголосомІндивідуальне завдання: скласти речення зі словом із завдання, виконати синтаксичний розбір реченняІІ група Робота з текстом. Придумайте назву. Вставте пропущені літери. Виділені слова поділіть для переносу. 14 березня - свято Преподобної Євдокії, або у народі Явдохи. Люди вірили, що до свята Явдоха зб_рігає ключі від в_сняних вод, таких потрібних для майбутн__го врожаю. Ц__го дня прок_дається від з_мової сплячки бабак, свище три рази, а потім знову лягає і спить аж до Благовіщення. Діти ходили по дворах і славили пр_хід в_сни, співали закличні в_снянки й носили д_р_в’яних ластівок або вип_чених «жайворонків». ІІІ група. Вставте пропущені буквипов_ртаються,  з_мляний відл_тіли, вос_ни; з_ленийпов_дінка, л_лека, кр_жинав_селий, ч_кання, кр_ниця скласти сенкан зі словом ЛЕЛЕКА

Номер слайду 5

СПРОЩЕННЯ ГРУПАХ ПРИГОЛОСНИХІ група «Чарівний ланцюжок» Скласти міні-твір за планом1. Перше слово людини – мама. 2. Яка зовнішність у мами?3. Який у мами характер?4. Чому вчить тебе мама?5. Ким є для тебе мама?  ІІ група «Пограймося у слова» Підібрати до іменників слова з орфограмою «Спрощення в групах приголосних» деньмама8 помножити на 2дівчинкакольори букет. ВчинокІІІ група Завдання «Злови помилку»Пестлива, цілістна, честна,капосна,сердце,жалісна, контакний, трістнути,капосний, сонце, пристрасний,жаліслива.

Номер слайду 6

ПРАВОПИС ПРЕФІКСІВІ група Відновити прислів’я. Яке слово їх об’єднує? Утворити до нього прикметники за допомогою ПРЕ-  Коли сонечко пригріє,….. ….то й ранок настане. Якби не було хмар, … … сонце любити. Сонце встане,… …. не зловиш. Хмарні дні вчать,… …. то й трава позеленіє. Сонця в мішок… … то ми б не знали ціни сонцю. ІІ група Лінгвістична гра « Парасолька”Записати слова з префіксом з-, с-Розібрати виділене слово за будовою. Світ, сховали, співати, сказати, зріднитись, безхмарний стиха, змій, срібло, спуск, розбити,сміливий.ІІІ група. Вставити букви в слова. Скласти речення зі словом, у якому пишеться префікс пре-А пр_світлий, пр_бережний,пр_звище. Б пр_весело , пр_цікаво, пр_чудово. В пр_писати,пр_молодий, пр_гріти. Г пр_бігти, пр_рва, пр_славний

Номер слайду 7

Підсумок уроку. Було цікаво... Було важко... Я виконував завдання... Я зрозумів, що... Тепер я можу... Я відчув, що... У мене вийшло... Я зміг... Мене здивувало... Урок дав мені для життя... Мені захотілося...  

Номер слайду 8

Домашнє завданняІ група- скласти міні-твір(6 речень) на тему « Весна в моєму серці»ІІ група - створити гру «Парасолька» з орфограмою «Правопис префіксів пре-при-, прі-»ІІІ група - підібрати прислів’я і приказки про весну. Підкреслити орфограму «Ненаголошені Е, И в коренях слів» 

pptx
Додано
18 серпня 2018
Переглядів
2045
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку