Календарно - тематичне планування
Українська мова
5 клас (НУШ)
4 години на тиждень (140 годин на рік)
Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти
(автори: Заболотний О.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т.Д.)
«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
КОНТРОЛЬНІ РОБОТИ
Об'єкти і форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
Критерії оцінювання |
Фронтальні види контрольних робіт |
|||
Перевірка мовної теми |
4 |
4 |
- |
Письмо: переказ |
1 |
1 |
100-150 слів; обсяг творч.завд. – 0,3-0,5 ст. |
твір |
- |
1 |
0,5-1,0 сторінки |
Правопис: диктант |
1 |
1 |
90-100 слів |
Індивідуальні види контрольних робіт |
|||
Говоріння: діалог |
1 |
- |
6-7 реплік |
переказ |
1 |
- |
3-5 хвилин |
твір |
- |
1 |
- |
Читання вголос |
- |
1 |
80-120 слів за хвилину |
ІІ СЕМЕСТР
|
||||||
№ |
Дата |
Зміст програмного матеріалу
|
Види діяльності |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Компетентності/наскрізні лінії |
Примітки |
Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без- (13 год)
|
||||||
65 |
|
Вимова голосних звуків. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів. Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] в коренях слів (повторення і поглиблення) |
Орфоепічний тренінг(удосконалення вимови звуків відповідно до правил орфоепії). Читання слів уголос із дотриманням норм орфоепії. |
Вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть визначає спільне і різне в повідомленнях інших осіб; розпізнає наявні в почутому повідомленні факти, судження та аргументи; дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів |
Спілкування державною мовою НЛ-1,2 |
|
66 |
|
Тренувальні вправи. Орфограма (практично) |
Робота з орфографічним словником. Виявлення та аналіз орфоепічних помилок (зокрема у вимові дзвінких) у своєму мовленні та мовленні інших людей. |
Спілкування державною мовою НЛ-2 |
|
|
67 |
|
Вимова приголосних звуків (у тому числі приголосних у префіксах з-, роз-, без-). Уподібнення приголосних звуків.. Орфоепічний словник |
Розпізнавання в словах явищ уподібнення звуків, спрощення, чергування звуків. Лінгвістичне мінідослідження. Добирання слів з уподібненням звуків, спрощенням, чергуванням звуків |
Загальнокультурна грамотність НЛ-2 |
|
|
68 |
|
Тренувальні вправи. Написання слів із сумнівними приголосними |
Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами. |
Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами |
Спілкування державною мовою НЛ-1,3 |
|
69 |
|
Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без- |
Вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть; визначає спільне і різне в повідомленнях інших осіб; розпізнає наявні в почутому повідомленні факти, судження та аргументи; дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів |
Уміння вчитися впродовж життя НЛ-2,4 |
|
|
70 |
|
Спрощення в групах приголосних |
Розпізнавання в словах явищ уподібнення звуків, спрощення, чергування звуків Добирання слів з уподібненням звуків, спрощенням, чергуванням звуків |
Загальнокультурна грамотність НЛ-2 |
|
|
71 |
|
Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків (практично) |
Порівнює тексти щодо наявності в них чергувань звуків, засобів милозвучності; вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть; дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів
|
Уміння вчитися впродовж життя НЛ-2 |
|
|
72 |
|
Найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків (практично) |
Лінгвістичне мінідослідження. Укладання пам’ятки щодо дотримання найпоширеніших чергувань приголосних звуків. |
Спілкування державною мовою НЛ-2 |
|
|
73 |
|
Основні випадки чергування [у] – [в], [і] – [й] (правила милозвучності) |
Вибір прийменника, сполучника з дотриманням правил милозвучності. Виявлення і виправлення орфоепічних помилок. |
Математична компетентність НЛ-1,4 |
|
|
74 |
|
Тренувальні вправи.Уживання прийменника з і його варіантів із, зі, (зо) (правила милозвучності) |
Спілкування державною мовою НЛ-1,2 |
|
||
75 |
|
РМ. Особливості складання есе. Письмове есе про красу й милозвучність української мови (про транспорт майбутнього, воду в природі тощо) |
Складання усного повідомлення про рослини-символи українського народу з дотриманням правил уживання у – в, і – й (з обґрунтуванням свого вибору). |
Створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними орфографічними нормами; добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення |
Спілкування державною мовою НЛ-2 |
|
76 |
|
РМ. Урок відкритих думок. Представлення власного есе |
Складання висловлення про дружбу чи людські чесноти з використанням слів, у яких відбувається спрощення |
Інноваційність НЛ-2 |
|
|
77 |
|
Контрольна робота. Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без- (тестові завдання) |
Розв’язання ситуаційних завдань, пов’язаних з уживанням слів. |
Дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів |
Уміння вчитися впродовж життя НЛ-2 |
|
Уживання м’якого знака. Апостроф. Сполучення букв йо, ьо. Подвоєння букв (16 год) |
||||||
78 |
|
Позначення м’якості приголосних на письмі. Уживання м’якого знака (повторення поглиблення) |
Визначення належності звуків до групи твердих чи м’яких. |
Вказує на конструктивні думки, критично і толерантно ставлячись до різних поглядів; наводить кілька аргументів і прикладів на підтвердження власної позиції, використовуючи типові мовленнєві конструкції, доречні цитати з тексту для увиразнення власних поглядів, ідей, переконань |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1, 2 |
|
79 |
|
Тренувальні вправи |
Записування слова фонетичною транскрипцією. |
Уміння вчитися впродовж життя НЛ-2 |
|
|
80 |
|
Сполучення букв йо, ьо |
Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами. Робота з орфографічним словником. |
Спілкування державною мовою НЛ-2 |
|
|
81 |
|
РМ. Будова елементарного роздуму |
Висловлення міркувань щодо проблемних питань, пов’язаних з мовними явищами. |
Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами |
Математична компетентність НЛ-1,4 |
|
82 |
|
Апостроф (повторення і поглиблення) |
Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами. Робота з орфографічним словником. |
Вказує на конструктивні думки, критично і толерантно ставлячись до різних поглядів;
|
Уміння вчитися впродовж життя НЛ-4 |
|
83 |
|
Урок творчості. Візуалізація текстової інформації, переведення текстової інформації в графічну (схема, плакат, постер, малюнок, комікс, мем, мотиватор, фотоколаж, хмара слів, інтелект-карта, сторінка лейпбука, слайд-шоу, відеоролик тощо про вживання апострофа чи м’якого знака) |
Підготовка відеопам’ятки (постер, слайди, відеоролик, схема) для соцмереж про вживання апострофа чи м’якого знака. |
Інноваційність НЛ-4 |
|
|
84 |
|
Тренувальні вправи |
Складання і проведення словникових диктантів. Орфоепічний тренінг (удосконалення вимови звуків відповідно до правил орфоепії). |
Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень; пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил; вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть |
Вільне володіння державною мовою НЛ-1,2 |
|
85 |
|
РМ. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму (за планом) |
Аналіз, оцінювання, тексту. Відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого |
Переказує зміст тексту в різний спосіб відповідно до завдання |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1,2 |
|
86 |
|
РМ. Контрольна робота. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану із життєвим досвідом учнів, у художньому стилі (за колективно складеним планом) |
Складання висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією. Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами. |
Записує власні міркування або інформацію з інших джерел; створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними орфографічними нормами |
Уміння навчатися впродовж життя НЛ-3,4 |
|
87 |
|
РМ. Аналіз письмового твору-роздуму |
Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами. |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1, 2 |
|
|
88 |
|
Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних |
Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами. Робота з орфографічним словником. |
Пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил; урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами |
Загальнокультурна грамотність НЛ-2 |
|
89 |
|
Подвоєння букв на позначення подовжених приголосних |
Спілкування державною мовою НЛ-2 |
|
||
90 |
|
Нетрадиційний урок (вікторина, КВК, аукціон знань, рольова гра, конференція, екскурсія, телерепортаж тощо) |
Виконання проєку (наприклад, складання коміксу, казки, плакату, розроблення макету вебсторінки, презентації тощо на тему, пов’язану з фонетикою, орфоепією, орфографією). |
Створює невеликі типові повідомлення на спеціальних (захищених) цифрових сервісах і в соціальних мережах |
Інноваційність НЛ-1, 2 |
|
91 |
|
Узагальнення вивченого з розділу «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія» |
Лінгвістичне мінідослідження Складання «хмари слів» на вивчену орфограму. |
Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень; пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил; вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть |
Уміння вчитися впродовж життя НЛ-2 |
|
92 |
|
Контрольна робота. Уживання м’якого знака. Сполучення букв йо, ьо. Апостроф. Подвоєння букв (тестові завдання) |
Проговорювання скоромовок. |
Спілкування державною мовою НЛ-2 |
|
|
93 |
|
Навчальний диктант |
Аналіз, оцінювання, тексту. Висловлення міркувань щодо проблемних питань,пов’язаних з мовними явищами. |
Екологічна компетентність НЛ-1,4 |
|
|
ВІДОМОСТІ ІЗ СИНТАКСИСУ ТА ПУНКТУАЦІЇ Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення (16 год)
|
||||||
94 |
|
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення. Головне й залежне слово в словосполученні |
Визначення головного й залежного слова в словосполученні. Складання словосполучень за схемами. Конструювання словосполучень з поданих слів з використанням і без використання прийменників. |
Аналізує зміст написаного з погляду цілісності та повноти викладу; виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (слова, словосполучення, речення, тексти); розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них |
Загальнокультурна грамотність НЛ-2 |
|
95 |
|
Граматична помилка в словосполученнях |
Виправлення типових(найбільш поширених) граматичних помилок у словосполученнях Групування словосполучень залежно від способу вираження головного слова. Заміна словосполучень синонімічними з метою посилення виразності й образності тексту. Розбір словосполучення як синтаксичної одиниці. |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1, 2 |
|
|
96 |
|
Речення, його граматична основа (підмет і присудок). Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення) |
Визначення в реченні чи тексті вказаних синтаксичних одиниць Підкреслення членів речення. |
Уміння вчитися впродовж життя НЛ-2 |
|
|
97 |
|
Види речень за метою висловлювання: розповідні, питальні, спонукальні .Види речень за емоційним забарвленням: окличні і неокличні (повторення). |
Складання у формі спонукальних речень порад, яких мають дотримуватися п’ятикласники , і розміщення цих порад у соцмережах. Виписування з довідникових джерел прислів’їв, приказок у формі спонукальних речень. |
Спілкування державною мовою НЛ-2 |
|
|
98 |
|
Пунктуаційна помилка. Тренувальні вправи |
Складання речень указаного виду та з визначеними синтаксичними одиницями(зокрема за схемами). Перебудова речень(наприклад, розповідних на спонукальні або питальні) |
Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень; пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1, 2 |
|
99 |
|
РМ. Усний переказ повідомлення ЗМІ з визначенням актуальності й несуперечливості інформації |
Аналіз, оцінювання тексту, який містить вивчені синтаксичні одиниці Переказування тексту за виписаними словосполученнями. |
Визначає актуальність і несуперечливість тексту (наприклад, чи наведена інформація є правдивою, актуальною, не містить суперечностей) на основі власного досвіду та досвіду інших осіб; висловлюється в захищеному цифровому середовищі щодо проблем, пов’язаних із власним життєвим досвідом, зокрема навчанням, читацькою практикою |
Спілкування державною мовою НЛ-2 |
|
100 |
|
РМ. Твір-роздум за колективно складеним планом у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому потрібно берегти природу», «Що може зробити мене щасливим», «Чому необхідно знати історію свого народу»). |
Складання висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією, з вибором синтаксичних одиниць (зокрема з метою уникнення конфліктних ситуацій). |
Створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними пунктуаційними нормами; знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1, 2 |
|
101 |
|
РМ. Аналіз письмового твору-роздуму Редагування твору-роздуму. |
Усне висловлення-роздум з використанням визначених синтаксичних одиниць (наприклад, «Чому потрібно говорити правду?»). |
Уміння вчитися впродовж життя НЛ-2 |
|
|
102 |
|
Другорядні члени речення. Додаток як другорядний член речення |
Визначення в реченні чи тексті вказаних синтаксичних одиниць. Підкреслення членів речення.
|
Порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками вирізняє окремі синтаксичні явища у своєму та чужому; розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил; порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками; вирізняє окремі синтаксичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть |
Спілкування державною мовою НЛ-2 |
|
103 |
|
Означення як другорядний член речення |
Уміння вчитися впродовж життя НЛ-2 |
|
||
104 |
|
Тренувальні вправи |
Спілкування державною мовою НЛ-2 |
|
||
105 |
|
Обставина як другорядний член речення |
Математична компетентність НЛ-1,4 |
|
||
106 |
|
Тренувальні вправи |
Визначення частин мови, якими виражено вказані члени речення. Поширення речень додатками,означеннями, обставинами. |
Математична компетентність НЛ-1,4 |
|
|
107 |
|
Синтаксичний розбір простого речення |
Підкреслення членів речення. Синтаксичний розбір речення. |
Спілкування іноземними мовами НЛ-4 |
|
|
108 |
|
Контрольна робота. Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення (тестові завдання) |
Лінгвістичне мінідослідження. Відновлення прислів’їв, приказок з певної групи слів. |
Спілкування державною мовою НЛ-1,2 |
|
|
109 |
|
Урок культури мовлення. Уживання слів відповідно до їхнього лексичного значення, антисуржик, наголошування слів |
Аналіз, оцінювання тексту, який містить вивчені синтаксичні одиниці. Виразне читання речень відповідно до мети висловлення та інтонації. |
Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень; пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил |
Підприємливість НЛ-4 |
|
Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів. Складне речення. Пряма мова. Діалог (21 год) |
||||||
110 |
|
Речення з однорідними членами (без сполучників і з найбільш уживаними сполучниками). Кома між однорідними членами речення |
Редагування речень, у яких допущено помилки у вживанні однорідних членів речення (з коментуванням). Доповнення речень однорідними членами. |
Визначає ключові слова в почутому повідомленні; пояснює функції основних складників друкованого чи цифрового текстового джерела інформації; розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1,2 |
|
111 |
|
Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. Двокрапка перед однорідними членами речення після узагальнювального слова. Тире перед узагальнювальним словом |
Математична компетентність НЛ-4, 3 |
|
||
112 |
|
Тренувальні вправи |
Складання речень з указаними синтаксичними одиницями, зокрема за схемами. |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1,2 |
|
|
113 |
|
РМ. Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення |
Лінгвістичне мінідослідження. Відповіді на запитання за змістом прочитаного. |
Стисло переказує зміст почутого повідомлення, підпорядковуючи намір висловлення темі та основній думці |
Математична компетентність НЛ-1,4 |
|
114 |
|
РМ. Аналіз письмового переказу |
Редагування речень, у яких допущено помилки (з коментуванням). |
Спілкування іноземними мовами НЛ-4 |
|
|
115 |
|
Звертання. Поширені і непоширені звертання. Розділові знаки для виділення звертань (повторення) |
Доповнення речень звертанням Складання речень з указаними синтаксичними одиницями, зокрема за схемами |
Визначає ключові слова в почутому повідомленні; пояснює функції основних складників друкованого чи цифрового текстового джерела інформації; розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них |
Спілкування державною мовою НЛ-1,2 |
|
116 |
|
Найбільш уживані вставні слова та сполучення слів (практично). Виділення вставних слів на письмі комами |
Доповнення речень вставним словом. Замінювання вставних слів синонімічними
|
Підприємливість НЛ-4 |
|
|
117 |
|
Тренувальні вправи |
Складання речень з указаними синтаксичними одиницями, зокрема за схемами |
Створює текст за визначеними характеристиками на основі певної графічної інформації (діаграми, графіка тощо) |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1,2 |
|
118 |
|
РМ. Лист до рідної людини з використанням звертань і вставних слів |
Складання тексту вітальної листівки з нагоди Дня матері, Дня Землі тощо з використанням звертань. |
Добирає стиль мовлення відповідно до мети, потреб і умов спілкування; дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів; формулює тему та основну думку тексту |
Математична компетентність НЛ-4, 3 |
|
119 |
|
Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком |
Добирання сполучників для зв’язку частин складного речення.
Складання речень з указаними синтаксичними одиницями, зокрема за схемами.
|
Визначає ключові слова в почутому повідомленні; пояснює функції основних складників друкованого чи цифрового текстового джерела інформації; розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1,2 |
|
120 |
|
Кома між частинами складного речення |
Математична компетентність НЛ-4, 3 |
|
||
121 |
|
Тренувальні вправи |
Створює текст за визначеними характеристиками на основі певної графічної інформації (діаграми, графіка тощо) |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1,2 |
|
|
122-123 |
|
РМ. Контрольна робота. Письмовий докладний переказ тексту |
Стислий переказ змісту почутого повідомлення з підпорядковуванням наміру висловлення темі та основній думці. |
Переказує зміст тексту в різний спосіб відповідно до завдання; проєктує власну поведінку в ситуаціях, подібних до тих, що зображено в тексті; обґрунтовує значення інформації, здобутої в прочитаному тексті |
Математична компетентність НЛ-1,4 |
|
124 |
|
Пряма мова. Розділові знаки для оформлення прямої мови |
Складання схеми речення з прямою мовою Перебудовування речень (наприклад, складних на речення з прямою мовою). |
Визначає ключові слова в почутому повідомленні; пояснює функції основних складників друкованого чи цифрового текстового джерела інформації; розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них |
Спілкування іноземними мовами НЛ-4 |
|
125 |
|
Тренувальні вправи |
Спілкування державною мовою НЛ-1,2 |
|
||
126 |
|
Діалог. Розділові знаки для оформлення діалогу |
Складання діалогів відповідно до запропонованої ситуації чи за фото з використанням визначених синтаксичних одиниць.
Читання та аудіювання діалогів, а також текстів, які містять визначені синтаксичні одиниц |
Перефразовує репліки в діалозі; добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1,2 |
|
127 |
|
РМ. Створення усного повідомлення за визначеними характеристиками на основі певної графічної інформації (діаграми, графіка тощо) |
Складання розповіді «Мудрі батькові поради» («Улюблені пісні моєї мами», «Чого навчив мене мій тренер») з використанням речень, що містять пряму мову. |
Дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів; добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення; |
Математична компетентність НЛ-4, 3 |
|
128 |
|
Нетрадиційний урок (вікторина, КВК, аукціон знань, рольова гра, конференція, екскурсія, телерепортаж тощо) |
Виконання проєкту (наприклад, складання плейлиста чи добірки пісень, у текстах яких є звертання або вставні слова; проведення гри «Найрозумніший» ) |
творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи свій вибір |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1,2 |
|
129 |
|
Узагальнення вивченого з розділу «Відомості із синтаксису та пунктуації» |
Складання речень з указаними синтаксичними одиницями, зокрема за схемами.
|
Записує власні міркування або інформацію з інших джерел; складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними пунктуаційними нормами; добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлювання |
Математична компетентність НЛ-1,4 |
|
130 |
|
Контрольна робота. Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів. Складне речення. Пряма мова. Діалог (тестові завдання) |
Визначення в реченні чи тексті вказаних синтаксичних одиниць. Визначення пунктограм, обґрунтування вживання розділових знаків, записування правильно речень із вивченими пунктограмами. Підкреслення членів речення. Синтаксичний розбір речення. |
Спілкування іноземними мовами НЛ-4 |
|
|
ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО В 5 КЛАСІ |
||||||
131 |
|
Лексикологія |
Тлумачення лексичного значення ужитих у реченнях (текстах) слів. Добирання синонімів, антонімів. |
Визначає основну і другорядну інформацію, мікротеми, важливі деталі в почутому повідомленн;і порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів (текст, речення, словосполучення, слово, звук) за визначеними ознаками; вирізняє окремі мовні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1,2 |
|
132 |
|
Будова слова й орфографія |
Виділення у слові значущих частин. Розбір слова за будовою. |
Математична компетентність НЛ-4, 3 |
|
|
133-134 |
|
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія |
Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами. Доповнення речень словами з урахуванням контексту. Записування слова фонетичною транскрипцією. Фонетичний розбір слова Розпізнавання в словах явищ уподібнення звуків, спрощення, чергування звуків. |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1,2 |
|
|
135 |
|
Синтаксис і пунктуація |
Визначення членів речення. Синтаксичний розбір речення. Визначення пунктограм, обґрунтування вживання розділових знаків, записування правильно речень з вивченими пунктограмами |
Математична компетентність НЛ-1,4 |
|
|
136 |
|
Контрольна робота. Диктант |
Розпізнавання в текстах слів з указаними орфограмами, фонетичними явищами, різних за будовою, а також синтаксичних одиниць. |
Виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (звуки, склади слова, слова); порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками; вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть; урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами |
Спілкування іноземними мовами НЛ-4 |
|
137 |
|
РМ. Усний переказ повідомлення ЗМІ з обґрунтуванням достовірності, повноти інформації (у разі потреби звертаючись до відповідних джерел, доречно цитуючи окремі фрагменти почутого повідомлення) |
Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами. Створення дописів - рекомендацій з культури мовлення для розміщення в соціальних мережах. |
Обґрунтовує достовірність, повноту інформації, у разі потреби звертаючись до відповідних джерел, доречно цитуючи окремі фрагменти почутого повідомлення; |
Спілкування державною мовою НЛ-1,2 |
|
138 |
|
Урок культури мовлення. Уживання слів відповідно до їхнього лексичного значення, антисуржик, розрізнення паронімів, наголошування слів, точність і логічність мовлення |
Складання речень вказаного виду чи з використанням визначених слів. Редагування речень, словосполучень, у яких допущено лексичні чи граматичні помилки (з коментуванням). |
формулює тему та основну думку тексту записує власні міркування або інформацію з інших джерел |
Підприємливість НЛ-4 |
|
139 |
|
Тренувальні вправи. Ігри зі словами (вікторини) |
Складання текстів указаної тематики та з використанням визначених слів чи видів речень. |
Створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; створює невеликі типові повідомлення на спеціальних (захищених) цифрових сервісах і в соціальних мережах |
Загальнокультурна грамотність НЛ-1,2 |
|
140 |
|
Підсумковий урок. Нетрадиційний урок (вікторина, КВК, аукціон знань, рольова гра, конференція, екскурсія, телерепортаж тощо) |
Ігри зі словами (вікторини). Виконання проєку (наприклад, складання коміксу, казки, плакату, розроблення макету вебсторінки, презентації тощо на вивчені теми). |
Спілкування державною мовою НЛ-1,2 |
|