Календарно-тематичне планування з української мови для 6 класу (1 семестр). За програмою затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804, згідно методичних рекомендацій від 17.08.2018р
Календарно-тематичне планування
Українська мова
6 клас
( І група)
(122 год, 3,5 год на тиждень)
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
1 |
03/09 |
Вступ. Краса і багатство української мови. |
|
2 |
05/09 |
Види мовленнєвої діяльності. Загальне уявлення про ситуацію спілкування. |
|
3 |
06/09 |
Складники ситуації спілкування: адресат мовлення, адресант мовлення, тема та основна думка висловлювання, мета й місце спілкування (практично). |
|
4 |
07/09 |
РМ №1 Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації,пов’язаної з обміном думками, життєвим досвідом учнів щодо безпеки спілкування телефоном та в мережі Інтернет. |
|
|
|
ПОВТОРЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ Й ПОГЛИБЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО
|
|
5 |
10/09 |
Словосполучення і речення. Головні члени речення. |
|
6 |
12/09 |
Просте речення. Складання простих речень певної тематики з використанням поданих словосполучень. |
|
7 |
14/09 |
Звертання, вставні слова, однорідні члени речення в простому реченні. Поширення простих речень однорідними членами. Складне речення. |
|
8 |
17/09 |
РМ №2 Складання листа до осені з використанням риторичних звертань та однорідних членів речення (письмово) |
|
9 |
19/09 |
Пряма мова. Діалог. Основні орфограми та пунктограми |
|
10 |
20/09 |
Складання та розігрування діалогу – обміну думками та враженнями з використанням звертань, вставних слів і словосполучень. |
|
11 |
21/09 |
Повторення відомостей про стилі мовлення. Поняття про офіційно-діловий стиль. Читання та обговорення текстів, що належать до різних стилів. |
|
12 |
24/09 |
Ділові папери. Складання оголошення для розміщення на шкільному веб-сайті про очікувану подію. |
Екскурсія до музею, театру |
13 |
26/09 |
Контрольна робота № 1 « Вступ. Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого» . |
|
14 |
28/09 |
Аналіз контрольної роботи. Читання та обговорення текстів, що належать до різних стилів.
|
|
|
|
ЛЕКСИКОЛОГІЯ
|
|
15 |
01/10 |
Групи слів за походженням: власне українські і запозичені слова. Тлумачний словник української мови.
|
|
16 |
03/10 |
Словник іншомовних слів. Лексична помилка та умовне позначення її. |
|
17 |
04/10 |
Редагування речень і текстів, у яких допущено лексичні помилки. |
|
18 |
05/10 |
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов: букви и, і; правопис знака м’якшення й апострофа; подвоєння букв у загальних і власних назвах іншомовного походження. |
|
19 |
08/10 |
Активна і пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми, історизми), неологізми. |
|
20 |
10/10 |
Групи слів за вживанням: загальновживані та стилістично забарвлені слова, діалектні, професійні слова й терміни, просторічні слова. |
|
21 |
12/10 |
Пароніми. Тренувальні вправи. |
|
22 |
17/10 |
РМ № 3 Створення висловлення-роздуму «Професія моїх батьків» з використанням професійних слів , неологізмів. |
|
23 |
18/10 |
Контрольна робота № 2 « Лексикологія» |
|
|
|
ФРАЗЕОЛОГІЯ
|
|
24 |
19/10 |
Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичні значення. |
|
25 |
22/10 |
Джерела українських фразеологізмів. Прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів. |
|
26 |
24/10 |
Пояснення значення прислів’їв, приказок , крилатих висловів. Тлумачення зі словником та використання в реченнях багатозначних фразеологізмів. |
|
27 |
26/10 |
Фразеологізми в ролі членів речення. Ознайомлення з фразеологічним словником |
|
28 |
05/11 |
Редагування речень і текстів , у яких неправильно вжито фразеологізми. |
|
29 |
07/11 |
РМ №4 Аудіювання текстів художнього та розмовного стилів, які містять фразеологізми, тлумачення значення стійких словосполучень. |
|
30 |
09/11 |
Повторення вивченого про текст, його основні ознаки, особливості будови тексту, використання мовних засобів зв’язку між його частинами. |
|
31 |
12/11 |
Складний план прослуханого або прочитаного тексту; простий план власного висловлювання. Будова елементарного роздуму. |
|
32 |
14/11 |
РМ №5 Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
|
33 |
15/11 |
Контрольний письмовий твір – роздум про вчинки людей на основі особистих спостережень і вражень у художньому силі з використанням фразеологізмів. |
«Який вчинок можна вважати героїчним?», «У чому виявляється людська шляхетність? |
34 |
16/11 |
Аналіз контрольного письмового твору. Колективне укладання словничка фразеологізмів на позначення певних якостей. |
|
|
|
СЛОВОТВІР. ОРФОГРАФІЯ
|
|
35 |
19/11 |
Змінювання і творення слів. Твірне слово. Основні способи словотворення. |
|
36 |
21/11 |
Словотвірний ланцюжок. Словотвірний розбір слова. |
|
37 |
23/11 |
Зміни приголосних при творенні слів: іменників із суфіксом –ин(а) від прикметників на –ський, - цький; буквосполученням –чн- (-шн-). |
|
38 |
26/11 |
Зміни приголосних при творенні відносних прикметників із суфіксами –ськ-, -цьк-, -зьк-, та іменників із суфіксами –ств(о), -зтв(о), -цтв(о). |
|
39 |
28/11 |
Складні слова. Сполучні о, е в складних словах. |
|
40 |
29/11 |
Творення складноскорочених слів. |
|
41 |
30/11 |
Правопис складних слів разом і через дефіс |
|
42 |
03/12 |
Написання слів з пів-. Правопис складноскорочених слів. |
|
43 |
05/12 |
РМ №6 Створення оповідання про віртуальну подорож Україною з використанням іменників, утворених від поданих прикметників. |
|
44 |
07/12 |
Морфологія. Орфографія . Повторення вивченого про самостійні частини мови в попередніх класах. |
|
45 |
10/12 |
Загальна характеристика частин мови. Граматична помилка, умовне позначення її. |
|
46 |
12/12 |
РМ № 7 Колективне складання «лінгвістичної» казки |
« Чому частини мови посварились і як вони помирилися» |
47 |
13/12 |
Контрольна робота №3 «Словотвір. Орфографія» |
|
48 |
14/12 |
Аналіз контрольної роботи. Самостійне складання простого пану власного висловлення |
« Що я знаю про частини мови» |
|
|
ІМЕННИК
|
|
49 |
17/12 |
Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки , синтаксична роль. |
|
50 |
19/12 |
Іменники загальні і власні, конкретні та абстрактні. Велика буква та лапки у власних назвах. Збірні іменники. Будова опису приміщення. |
|
51 |
21/12 |
РМ № 8 Складання інформаційного допису до шкільної газети про подію з життя класу з використанням іменників – власних назв. |
|
52 |
24/12 |
Контрольний письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення. |
|
53 |
26/12 |
Аналіз контрольного письмового переказу. Визначення ролі іменників в описі приміщення. |
|
54 |
27/12 |
РМ № 9 Складання інструкції « Як опанувати мобільний телефон найновішої моделі» з використанням абстрактних та конкретних іменників |
|
55 |
28/12 |
Складання та розігрування жартівливого діалогу. |
|