Календарно-тематичне планування з української мови для 10 класу (профільний рівень)

Про матеріал

Пропоноване календарно-тематичне планування призначене для вивчення української мови в 10 класах зазальноосвітніх навчальних закладів за суспільно-гуманітарним напрямом (профіль - філологічний)

Перегляд файлу

№ уроку

Дата прове-дення

Тема уроку

Примітки

Мова як суспільне явище. Українська мова в Україні

(3 год).

  1.  

 

Мова як суспільне явище. Мова і держава. Українське законодавство про мову. Мовна ситуація в державі. Мовнi обов’язки громадян. «Мовний суржик», його причини. Проблеми екології української мови

 

  1.  

 

Українська мова як одна з індоєвропейських мов. Українська мова в колі слов’янських мов. Ознаки самобутності української мови

 

  1.  

 

Розвиток мовлення. Види мовленнєвої діяльності. Навчальне читання мовчки, аудіювання

 

З історії розвитку української мови.

Поняття про сучасну українську літературну мову

(8 год).

  1.  

 

Основні етапи формування і розвитку української національної мови.

 

  1.  

 

Поява писемності у східних слов’ян. Створення слов’янського алфавіту.  Роль Кирила і Мефодія у становленні слов’янської писемності. Кирилиця як основа для розвитку слов'янських систем письма. Види письма в період Київської Русі.

 

  1.  

 

Короткі відомості з історії української писемності. «Граматика словенська» Мелетія Смотрицького (1619 р.). Перша рукописна граматика української мови Івана Ужевича (1643 р.).

 

  1.  

 

Розвиток мовлення і культура спілкування. Колоритно-стильові різновиди мовлення

 

  1.  

 

Сучасна українська літературна мова як вища форма існування української літературної мови

 

  1.  

 

Виникнення давніх діалектів. Сучасні територіальні діалекти

 

  1.  

 

Розвиток мовлення. Академічне есе

 

  1.  

 

Контрольна робота. Тестування 1. «Мова як суспільне явище. Розвиток української мови»

 

Фонетика української літературної мови як учення про її звукову систему   (19 год.)

  1.  

 

Місце фонетики та орфоепії в системі мови. З історії української фонетики

 

  1.  

 

Звук і фонема. Класифікація голосних звуків

 

  1.  

 

Розвиток мовлення. Повторення вивченого про стилі мовлення

 

  1.  

 

Класифікація приголосних звуків

 

  1.  

 

Склад і наголос

 

  1.  

 

Контрольний диктант

 

  1.  

 

Фонетична транскрипція

 

  1.  

 

Зміни голосних і приголосних у мовному потоці

 

  1.  

 

Правопис ненаголошених голосних і сумнівних приголосних

 

  1.  

 

Розвиток мовлення. Художній стиль мовлення, його особливості

 

  1.  

 

Розвиток мовлення. Докладний письмовий переказ тексту художнього стилю

 

  1.  

 

Розвиток мовлення. Аналіз творчих робіт

 

  1.  

 

Подвоєння та подовження приголосних звуків

 

  1.  

 

Тренувальні вправи

 

  1.  

 

Основні історичні чергування приголосних звуків при словозміні і словотворенні

 

  1.  

 

Чергування [о] та [е] з [і].  Чергування [о] і [е] з нулем звука.  Чергування [о] з [е]  після [ж], [ч], [ш], [͡дж], та [й]

 

  1.  

 

Засоби милозвучності української мови

 

  1.  

 

Стилістичні засоби фонетики

 

  1.  

 

Контрольна робота. Тестування 2. «Фонетика»

 

Українська орфоепія як учення про систему загальноприйнятих правил української літературної вимови

(4 год.)

  1.  

 

Основні норми сучасної літературної вимови. Особливості вимови голосних, деяких приголосних звуків та їх сполучень (гортанного і проривного звуків [г] і [ґ], сонорних, [͡дж], [͡дз],  шиплячих [ж], [ч], [ш], задньоязикових [г], [к], [х], груп приголосних (уподібнення, спрощення), м'яких і пом'якшених, а також подовжених приголосних).

 

  1.  

 

Соціолінгвістичні фактори, що впливають на вимову людини. Основні джерела нормативного мовлення. Сценічна мова

 

  1.  

 

Інтонаційні особливості українського мовлення

 

  1.  

 

Навчальний диктант

 

Українська графіка. Українська  орфографія як учення про систему загальноприйнятих правил написання слів

(14 год.)

  1.  

 

Українська графіка. Алфавіт

 

  1.  

 

З історії становлення і розвитку української орфографії. Основні принципи української орфографії

 

  1.  

 

Cкладні випадки уживання м'якого знака,  апострофа

 

  1.  

 

Тренувальні вправи

 

  1.  

 

Вживання великої літери. Лапки у власних назвах

 

  1.  

 

Написання складних слів

 

  1.  

 

Тренувальні вправи

 

  1.  

 

Складоподіл і правила переносу слів з рядка в рядок

 

  1.  

 

Розвиток мовлення. Бібліографія. Анотація

 

  1.  

 

Правопис іншомовних слів

 

  1.  

 

Тренувальні вправи

 

  1.  

 

Контрольний диктант

 

  1.  

 

Контрольна робота. Тестування 3. «Орфоепія. Графіка. Орфографія»

 

  1.  

 

Аналіз контрольної роботи

 

Лексикологія української мови

(10  год.)

  1.  

 

Слово як основна одиниця мови. Слово і поняття. Системні відношення в лексиці української мови. Семасіологія як учення про значення слів і виразів

 

  1.  

 

Розвиток мовлення. Тематичні виписки як засіб запам’ятовування прочитаного і почутого

 

  1.  

 

Багатозначні й однозначні слова. Пряме і переносне значення

 

  1.  

 

Види тропів

 

  1.  

 

Розвиток мовлення. Конспект як різновид стислого переказу висловлювань, що сприймаються на слух

 

  1.  

 

Омоніми, їх види: омоформи, омофони, омографи, міжмовні омоніми. Повні і неповні омоніми. Поняття про пароніми

 

  1.  

 

Синоніми, їх види, уживання. Синонімічний ряд. Антоніми

 

  1.  

 

Стилістичні можливості омонімів, паронімів, синонімів, антонімів

 

  1.  

 

Розвиток мовлення. Підготовка до твору-роздуму на морально-етичну тему

 

  1.  

 

Розвиток мовлення. Письмовий твір-роздум на морально-етичну тему

 

  1.  

 

Розвиток мовлення. Аналіз творчих робіт

 

  1.  

 

Лексика української мови за походженням

 

  1.  

 

Розвиток мовлення і культура спілкування. Правильне й доречне вживання іншомовних слів в українській мові

 

  1.  

 

Активний і пасивний запас лексики української мови

 

  1.  

 

Стилістична диференціація лексики української мови

 

  1.  

 

Контрольний диктант

 

  1.  

 

Аналіз контрольного диктанту. Підсумки за І семестр

 

Фразеологія як розділ мовознавства

(3 год.)

  1.  

 

Фразеологічні одиниці української мови. Основні ознаки фразеологізмів. Джерела української фразеології

 

  1.  

 

Багатозначність, синонімія та антонімія фразеологізмів

 

  1.  

 

Розвиток мовлення і культура спілкування. Вживання фразеологізмів

 

Українська лексикографія

 (4 год.)

  1.  

 

Словники як відображення історії і культури українського народу. Загальні відомості про словники

 

  1.  

 

Основні типи словників, особливості їх побудови. Енциклопедичні, лінгвістичні (одномовні, двомовні, перекладні) словники. Відмінність словникових статей у різних словниках

 

  1.  

 

З історії лексикографії. Словник Лаврентія Зизанія          (1596 р.), «Лексикон» Памво Беринди (1627 р.). Сучасні словники української мови. Українські електронні словники

 

  1.  

 

Контрольна робота. Тестування 4. «Лексикологія. Фразеологія. Лексикографія»

 

Морфеміка і словотвір української мови як учення про будову і творення слів

(13 год.)

  1.  

 

Морфемна будова слова

 

  1.  

 

Орфограми в префіксах і суфіксах

 

  1.  

 

Тренувальні вправи

 

  1.  

 

Розвиток мовлення. Офіційно-діловий стиль, його особливості. Ділові папери. Звіт про виконану роботу

 

  1.  

 

Словотвір. Основа похідна і непохідна. Твірна основа

 

  1.  

 

Морфологічні способи творення слів

 

  1.  

 

Неморфологічні способи творення слів

 

  1.  

 

Розвиток мовлення і культура спілкування. Особливості вживання спільнокореневих слів

 

  1.  

 

Прості, складні і складені слова. Правопис складних слів

 

  1.  

 

Тренувальні вправи

 

  1.  

 

Розвиток мовлення. Стаття в газету на морально-етичну тему

 

  1.  

 

Розвиток мовлення. Аналіз творчих робіт

 

  1.  

 

Стилістичне використання засобів словотвору

 

  1.  

 

Контрольна робота. Тестування 5. «Будова слова і словотвір»

 

Українська морфологія як розділ мовознавства  про частини мови

(30  год.)

  1.  

 

Морфологія. Система частин мови

  1.  

 

Іменник як частина мови. Лексико-граматичні розряди іменників. Граматичні категорії іменника

  1.  

 

Число і рід іменників

  1.  

 

Відміни іменників. Особливості іменників І відміни

  1.  

 

Відмінювання іменників ІІ відміни. Родовий відмінок іменників ІІ відміни

  1.  

 

Відмінювання іменників ІІІ і ІV відмін

  1.  

 

Розвиток мовлення. Контрольний переказ тексту публіцистичного стилю із творчим продовженням

  1.  

 

Розвиток мовлення. Аналіз творчих робіт

  1.  

 

Прикметник як частина мови. Лексико-граматичні розряди прикметників.

  1.  

 

Особливості відмінювання прикметників. Повні і короткі форми прикметників, стягнені і нестягнені форми повних прикметників

  1.  

 

Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення

  1.  

 

Розвиток мовлення. Розмовний стиль мовлення. Бесіда як форма спілкування. Складання діалогів

  1.  

 

Числівник як частина мови. Формування числівника як частини мови. Число і числівник. Розряди числівників за значенням, їх характеристика. Групи числівників за будовою.

  1.                    

 

Відмінювання числівників

  1.                    

 

Тренувальні вправи

  1.                    

 

Особливості вживання іменників із числівниками

  1.                    

 

Розвиток мовлення і культура спілкування. Уживання числівників на позначення часу

  1.                    

 

Своєрідність займенника як частини мови.  Розряди займенників за значенням, їх характеристика. Займенники й контекст

  1.                    

 

Відмінювання займенників

  1.                    

 

Написання заперечних, неозначених займенників

  1.                    

 

Розвиток мовлення. Відгук про твір мистецтва

  1.                    

 

Розвиток мовлення. Аналіз творчих робіт

  1.                    

 

Контрольна робота. Тестування 6. «Іменник. Прикметник. Числівник. Займенник»

  1.                    

 

Дієслово як частина мови. Форми дієслова. Перехідні і неперехідні дієслова. Стан дієслова. Зворотні дієслова

  1.                    

 

Вид дієслова. Час дієслова. Спосіб дієслова. Творення способових форм

  1.                    

 

Поділ дієслів на дієвідміни. Словозміна дієслів І та ІІ дієвідміни

  1.                    

 

Розвиток мовлення. Конспект прочитаного

  1.                    

 

Дієприкметник. Дієслівні та прикметникові характеристики дієприкметників. Активні та пасивні дієприкметники, їх відмінювання. Творення і правопис дієприкметників. Відмінювання і вживання дієприкметників

  1.                    

 

Дієприслівник. Дієприслівники доконаного і недоконаного виду. Дієприслівниковий зворот. Творення і вживання дієприслівників

  1.                    

 

Прислівник як частина мови. Розряди прислівників за значенням

  1.                    

 

Ступені порівняння прислівників

  1.                    

 

Правопис прислівників

  1.                    

 

Тренувальні вправи

  1.                    

 

Розвиток мовлення. Електронний лист. Смс-повідомлення

  1.                    

 

Контрольна робота. Тестування 7. «Дієслово та його форми. Прислівник»

  1.                    

 

Службові частини мови, їх загальна характеристика. Прийменник, його особливості. Групи за походженням та морфологічним складом

  1.                    

 

Правопис прийменників

  1.                    

 

Розвиток мовлення і культура спілкування. Особливості вживання деяких прийменників. Синонімія прийменників

  1.                    

 

Сполучник як частина мови. Сполучники сурядності та підрядності. Морфологічні типи сполучників

  1.                    

 

Правопис сполучників. Особливості вживання деяких сполучників

  1.                    

 

Частки, їх функції. Групи часток за значенням

  1.                    

 

Правопис часток

  1.                    

 

Вигук як особлива частина мови. Правопис вигуків

  1.                    

 

Розвиток мовлення. Дискусія на морально-етичну тему

  1.                    

 

Не і ні з різними частинами мови

  1.                    

 

Тренувальні вправи

  1.                    

 

Контрольна робота. Тестування 8. «Службові частини мови та вигук»

  1.                    

 

Контрольний диктант

  1.                    

 

Аналіз контрольних робіт

  1.                    

 

Розвиток мовлення. Контроль мовленнєвих навичок (аудіювання, читання мовчки)

  1.                    

 

Узагальнення і систематизація вивченого. Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія

  1.                    

 

Узагальнення і систематизація вивченого. Лексикологія і фразеологія

  1.                    

 

Узагальнення і систематизація вивченого. Морфеміка і словотвір

  1.                    

 

Підсумки за рік

 

docx
Додано
1 вересня 2018
Переглядів
1931
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку