Календарно тематичне планування
з української мови
(до підручника «Українська мова та читання»
підручник для 4 класу (1 частина. Автори: Пономарьова К. І., Гайова Л. А.))
140 год. (4 год. на тиждень)
№ п/п |
Дата |
Тема уроку |
Примітка |
І семестр – 64 год. Повторюю знання про звуки і букви |
|||
1 |
|
Ознайомлення з метою і завданнями уроків української мови в 4-му класі, підручником з української мови й умовними позначеннями у ньому. Пригадування державних символів України та правил поведінки під час звучання гімну. |
|
2 |
|
Повторення знань про звуки і букви. Побудова звукових схем і звуковий аналіз слів. Відтворення діалогу в ролях. |
|
3 |
|
Написання слів з ненаголошеними звуками [е], [и] в коренях. Добір перевірних слів. |
|
4 |
|
Написання слів з подовженими приголосними звуками й апострофом. Складання і записування речень з поданими словами. |
|
5 |
|
Вимовляння і записування слів із дзвінкими приголосними звуками в кінці складу. |
|
6 |
|
Вправляння в правильному наголошуванні слів. Взаємоперевірка виконаних робіт. Розігрування сценки знайомства. |
|
7 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Розповідаю про враження від осінньої природи. |
|
8 |
|
Розташування слів за абеткою. Пошук слів в орфографічному словнику за алфавітом. |
|
9 |
|
Повторення і застосування правил переносу слів. Добір заголовка до тексту. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання. |
|
10 |
|
Діагностична робота. |
|
11 |
|
Узагальнення знань і вмінь учнів. |
|
Спостерігаю за значенням слів |
|||
12 |
|
Повторення знань про лексичні групи слів. Уживання слів у прямому й переносному значеннях. |
|
13 |
|
Вправляння в доборі синонімів та антонімів. Розподіл слів за тематичними групами. Добір заголовка до тексту. |
|
14 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Пишу переказ тексту |
|
15 |
|
Розпізнавання багатозначних слів, прояснення їхніх значень. Складання і записування речень з багатозначними словами. |
|
16 |
|
Ознайомлення з фразеологізмами, пояснення їхніх значень. Добір до фразеологізмів синонімічних слів. |
|
17 |
|
Повторення і закріплення знань про лексичне значення слів. |
|
18 |
|
Діагностична робота. |
|
19 |
|
Повторення і закріплення знань про лексичне значення слів. |
|
20 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Пишу казку про яблуню і березу. |
|
21 |
|
Узагальнення знань і вмінь учнів. |
|
Пригадую будову слова |
|||
22 |
|
Повторення знань про будову слова. Розбір слова за будовою. Складання і записування речень зі спільнокореневими словами. |
|
23 |
|
Розрізнення співзвучних префіксів і прийменників. Спілкування в групах на добре відому тему. |
|
24 |
|
Написання слів з префіксами пре- і при-. Складання і записування речень з поданими словами. |
|
25 |
|
Утворення слів за допомогою префіксів і суфіксів. Складання і записування речень з поданими словами. |
|
26 |
|
Повторення і закріплення знань про будову слова. |
|
27 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Висловлюю свою думку. |
|
28 |
|
Діагностична робота. |
|
29 |
|
Повторення і закріплення знань про будову слова. |
|
30 |
|
Узагальнення знань і вмінь учнів. |
|
Дізнаюся більше про іменник |
|||
31 |
|
Повторення знань про іменник. Розрізнення іменників – назви істот і неістот, власних і загальних назв. |
|
32 |
|
Визначення роду і числа іменників. Змінювання іменників за числами. |
|
33 |
|
Ознайомлення з відмінками і відмінковими питаннями. Визначення відмінка іменників. Вправляння у відмінюванні іменників. |
|
34 |
|
Змінювання іменників за відмінками. Виправлення в тексті навмисне допущених помилок у відмінкових закінченнях іменників. |
|
35 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Пишу переказ тексту. |
|
36 |
|
Визначення початкової форми іменників. Написання тексту на задану тему. |
|
37 |
|
Написання закінчень іменників жіночого роду в родовому відмінку однини. Написання порівняльного опису на основі прочитаного тексту. |
|
38 |
|
Вживання паралельних форм іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини. |
|
39 |
|
Спостереження за чергуванням приголосних звуків у давальному і місцевому відмінках однини. |
|
40 |
|
Спостереження за чергуванням голосних звуків при відмінюванні іменників. Добір заголовка до тексту. |
|
41 |
|
Написання закінчень іменників жіночого роду в орудному відмінку однини. |
|
42 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Розповідаю про улюблений журнал. |
|
43 |
|
Написання закінчень іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини. |
|
44 |
|
Написання іменників жіночого роду з основою на приголосний звук в орудному відмінку однини. |
|
45 |
|
Написання закінчень іменників у родовому і місцевому відмінках множини. |
|
46 |
|
Розбір іменників як частини мова. Добір заголовка до тексту. |
|
47 |
|
Повторення і закріплення знань про іменник. |
|
48 |
|
Діагностична робота. |
|
49 |
|
Відмінювання іменників. |
|
50 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Пишу переказ тексту. |
|
51 |
|
Повторення і закріплення знань про іменник. |
|
52 |
|
Узагальнення знань і вмінь учнів. |
|
Дізнаюся більше про прикметник |
|||
53 |
|
Повторення знань про прикметник. Визначення роду і числа прикметників. |
|
54 |
|
Відмінювання прикметників. Визначення відмінка прикметників. |
|
55 |
|
Визначення початкової форми прикметників. |
|
56 |
|
Написання закінчень прикметників жіночого роду в давальному та місцевому відмінках. |
|
57 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Переказую текст. |
|
58 |
|
Утворення прикметників за допомогою префіксів і суфіксів. Практичне ознайомлення зі ступенями порівняння прикметників. |
|
59 |
|
Написання прикметників з суфіксами –ськ-, -зьк-, -цьк. |
|
60 |
|
Діагностична робота. |
|
61 |
|
Визначення роду, числа і відмінка прикметників. |
|
62 |
|
Розбір прикметника як частини мови. |
|
63 |
|
Закріплення і застосування знань про прикметник. |
|
64 |
|
Підсумковий урок |
|
ІІ семестр – 76 год. Пригадую числівник |
|||
65 |
|
Розпізнаю числівники в реченні і тексті. |
|
66 |
|
Досліджую форми родового відмінка числівників 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100. |
|
67 |
|
Правильно вживаю форми числівників на позначення часу протягом доби. |
|
68 |
|
Повторення і закріплення знань про числівник. |
|
69 |
|
Узагальнення знань і вмінь учнів. |
|
Досліджую займенник |
|||
70 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Висловлюю своє ставлення до персонажів тексту. |
|
71 |
|
Розпізнаю займенники. |
|
72 |
|
Досліджую особові займенники. |
|
73 |
|
Спостерігаю за відмінюванням займенників 1-ої та 2-ої особи. |
|
74 |
|
Досліджую відмінювання займенників 3-ої особи. |
|
75 |
|
Діагностична робота. |
|
76 |
|
Розбираю займенники як частину мови. |
|
77 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Пишу переказ тексту |
|
78 |
|
Повторення і закріплення знань про займенники. |
|
79 |
|
Узагальнення знань і вмінь учнів |
|
Дізнаюся більше про дієслова |
|||
80 |
|
Повторення знань про дієслово. Розпізнаю дієслова. |
|
81 |
|
Розпізнаю неозначену форму дієслова. |
|
82 |
|
Змінюю дієслова за числами. |
|
83 |
|
Визначаю часи дієслів. |
|
84 |
|
Перевіряю написання закінчень дієслів теперішнього часу. |
|
85 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Розповідаю про своє хобі. |
|
86 |
|
Утворюю різні форми дієслів майбутнього часу. |
|
87 |
|
Правильно записую закінчення дієслів майбутнього часу. |
|
88 |
|
Утворення дієслів минулого часу. |
|
89 |
|
Досліджую дієслова на –ся. |
|
90 |
|
Діагностична робота. |
|
91 |
|
Розбираю дієслова як частину мови. |
|
92 |
|
Розбираю дієслова як частину мови |
|
93 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Пишу переказ тексту. |
|
94 |
|
Повторення і закріплення знань про дієслово |
|
95 |
|
Узагальнення знань і вмінь учнів |
|
Досліджую прислівник |
|||
96 |
|
Спостерігаю за прислівниками. |
|
97 |
|
Розрізняю прислівники і прикметники. |
|
98 |
|
Правильно записую прислівники. |
|
99 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Розмірковую про рідний край. |
|
100 |
|
Утворюю прислівники. |
|
101 |
|
Узагальнення знань і вмінь учнів |
|
Будую речення |
|||
102 |
|
Пригадую знання про речення. |
|
103 |
|
Розпізнаю і будую речення різних видів. |
|
104 |
|
Визначаю головні і другорядні члени речення. |
|
105 |
|
Діагностична робота. |
|
106 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Пишу вибірковий переказ тексту. |
|
107 |
|
Встановлюю зв'язок слів у реченні. |
|
108 |
|
Спостерігаю за однорідними членами речення. |
|
109 |
|
Складаю речення з однорідними членами. |
|
110 |
|
Застосовую знання про речення. |
|
111 |
|
Повторення і закріплення знань про речення. |
|
112 |
|
Узагальнення знань і вмінь учнів |
|
Застосовую знання про текст |
|||
113 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Створюю казку. |
|
114 |
|
Пригадую будову тексту. |
|
115 |
|
Визначаю тему і мету тексту. |
|
116 |
|
Складаю план тексту. |
|
117 |
|
Визначаю тему і мету тексту, складаю план. |
|
118 |
|
Діагностична робота. |
|
119 |
|
Розрізняю різновиди текстів. |
|
120 |
|
Будую текст-опис. |
|
121 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Пишу переказ тексту. |
|
122 |
|
Будую текст-опис. |
|
123 |
|
Будую текст-міркування. |
|
124 |
|
Будую текст-міркування. |
|
125 |
|
Складаю есе. |
|
126 |
|
Складаю есе. |
|
127 |
|
Розрізняю стилі текстів. |
|
128 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Розповідаю про свою заповітну мрію. |
|
129 |
|
Діагностична робота. |
|
130 |
|
Узагальнення знань і вмінь учнів |
|
Повторюю і застосовую вивчене |
|||
131 |
|
Пригадую вивчене. |
|
132 |
|
Пригадую вивчене |
|
133 |
|
Застосовую знання з мови. |
|
134 |
|
Застосовую знання з мови. |
|
135 |
|
Закріплюю вивчене. |
|
136 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Розповідаю про свою заповітну мрію. |
|
137 |
|
Закріплюю вивчене. |
|
138 |
|
Закріплюю вивчене. |
|
139 |
|
Узагальнюю вивчене. |
|
140 |
|
Підсумковий урок. |
|