Календарно-тематичне планування з української мови для 4 класу

Про матеріал
Планування складено відповідно до підручника «Українська мова та читання» підручник для 4 класу (1 частина. Автори: Пономарьова К. І., Гайова Л. А.) 140 год.  (4 год. на тиждень).
Перегляд файлу

Календарно тематичне планування

з української мови

(до підручника «Українська мова та читання»

підручник для 4 класу (1 частина. Автори: Пономарьова К. І., Гайова Л. А.))

140 год.  (4 год. на тиждень)

№ п/п

Дата

Тема уроку 

Примітка

І семестр – 64 год.

Повторюю знання про звуки і букви

1

 

Ознайомлення з метою і завданнями уроків української мови в 4-му класі, підручником з української мови й умовними позначеннями у ньому. Пригадування державних символів України та правил поведінки під час звучання гімну.

 

2

 

Повторення знань про звуки і букви. Побудова звукових схем і звуковий аналіз слів. Відтворення діалогу в ролях.

 

3

 

Написання слів з ненаголошеними звуками [е], [и] в коренях. Добір перевірних слів.

 

4

 

Написання слів з подовженими приголосними звуками й апострофом. Складання і записування речень з поданими словами.

 

5

 

Вимовляння і записування слів із дзвінкими приголосними звуками в кінці складу.

 

6

 

Вправляння в правильному наголошуванні слів. Взаємоперевірка виконаних робіт. Розігрування сценки знайомства.

 

7

 

Розвиток зв’язного мовлення. Розповідаю про враження від осінньої природи.

 

8

 

Розташування слів за абеткою. Пошук слів в орфографічному словнику за алфавітом.

 

9

 

Повторення і застосування правил переносу слів. Добір заголовка до тексту. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання.

 

10

 

Діагностична робота.

 

11

 

Узагальнення знань і вмінь учнів.

 

Спостерігаю за значенням слів

12

 

Повторення знань про лексичні групи слів. Уживання слів у прямому й переносному значеннях.

 

13

 

Вправляння в доборі синонімів та антонімів. Розподіл слів за тематичними групами. Добір заголовка до тексту.

 

14

 

Розвиток зв’язного мовлення. Пишу переказ тексту

 

15

 

Розпізнавання багатозначних слів, прояснення їхніх значень. Складання і записування речень з багатозначними словами.

 

16

 

Ознайомлення з фразеологізмами, пояснення їхніх значень. Добір до фразеологізмів синонімічних слів.

 

17

 

Повторення і закріплення знань про лексичне значення слів.

 

18

 

Діагностична робота.

 

19

 

Повторення і закріплення знань про лексичне значення слів.

 

20

 

Розвиток зв’язного мовлення. Пишу казку про яблуню і березу.

 

21

 

Узагальнення знань і вмінь учнів.

 

Пригадую будову слова

22

 

Повторення знань про будову слова. Розбір слова за будовою. Складання і записування речень зі спільнокореневими словами.

 

23

 

Розрізнення співзвучних префіксів і прийменників. Спілкування в групах на добре відому тему.

 

24

 

Написання слів з префіксами пре- і при-. Складання і записування речень з поданими словами.

 

25

 

Утворення слів за допомогою префіксів і суфіксів. Складання і записування речень з поданими словами.

 

26

 

Повторення і закріплення знань про будову слова.

 

27

 

Розвиток зв’язного мовлення. Висловлюю свою думку.

 

28

 

Діагностична робота.

 

29

 

Повторення і закріплення знань про будову слова.

 

30

 

Узагальнення знань і вмінь учнів.

 

Дізнаюся більше про іменник

31

 

Повторення знань про іменник. Розрізнення іменників – назви істот і неістот, власних і  загальних назв.

 

32

 

Визначення роду і числа іменників. Змінювання іменників за числами.

 

33

 

Ознайомлення з відмінками і відмінковими питаннями. Визначення відмінка іменників. Вправляння у відмінюванні іменників.

 

34

 

Змінювання іменників за відмінками. Виправлення в тексті навмисне допущених помилок у відмінкових закінченнях іменників.

 

35

 

Розвиток зв’язного мовлення. Пишу переказ тексту.

 

36

 

Визначення початкової форми іменників. Написання тексту на задану тему.

 

37

 

Написання закінчень іменників жіночого роду в родовому відмінку однини. Написання порівняльного опису на основі прочитаного тексту.

 

38

 

Вживання паралельних форм іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини.

 

39

 

Спостереження за чергуванням приголосних звуків у давальному і місцевому відмінках однини.

 

40

 

Спостереження за чергуванням голосних звуків при відмінюванні іменників. Добір заголовка до тексту.

 

41

 

Написання закінчень іменників жіночого роду в орудному відмінку однини.

 

42

 

Розвиток зв’язного мовлення. Розповідаю про улюблений журнал.

 

43

 

Написання закінчень іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини.

 

44

 

Написання іменників жіночого роду з основою на приголосний звук в орудному відмінку однини.

 

45

 

Написання закінчень іменників у родовому і місцевому відмінках множини.

 

46

 

Розбір іменників як частини мова. Добір заголовка до тексту.

 

47

 

Повторення і закріплення знань про іменник.

 

48

 

Діагностична робота.

 

49

 

Відмінювання іменників.

 

50

 

Розвиток зв’язного мовлення. Пишу переказ тексту.

 

51

 

Повторення і закріплення знань про іменник.

 

52

 

Узагальнення знань і вмінь учнів.

 

Дізнаюся більше про прикметник

53

 

Повторення знань про прикметник. Визначення роду і числа прикметників.

 

54

 

Відмінювання прикметників. Визначення відмінка прикметників.

 

55

 

Визначення початкової форми прикметників.

 

56

 

Написання закінчень прикметників жіночого роду в давальному та місцевому відмінках.

 

57

 

Розвиток зв’язного мовлення. Переказую текст.

 

58

 

Утворення прикметників  за допомогою префіксів і суфіксів. Практичне ознайомлення зі ступенями порівняння прикметників.

 

59

 

Написання прикметників з суфіксами –ськ-, -зьк-, -цьк.

 

60

 

Діагностична робота.

 

61

 

Визначення роду, числа і відмінка прикметників.

 

62

 

Розбір прикметника як частини мови.

 

63

 

Закріплення і застосування знань про прикметник.

 

64

 

Підсумковий урок

 

ІІ семестр – 76 год.

Пригадую числівник

65

 

Розпізнаю числівники в реченні і тексті.

 

66

 

Досліджую форми родового відмінка числівників 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100.

 

67

 

Правильно вживаю форми числівників на позначення часу протягом доби.

 

68

 

Повторення і закріплення знань про числівник.

 

69

 

Узагальнення знань і вмінь учнів.

 

Досліджую займенник

70

 

Розвиток зв’язного мовлення. Висловлюю своє ставлення до персонажів тексту.

 

71

 

Розпізнаю займенники.

 

72

 

Досліджую особові займенники.

 

73

 

Спостерігаю за відмінюванням займенників 1-ої та 2-ої особи.

 

74

 

Досліджую відмінювання займенників 3-ої особи.

 

75

 

Діагностична робота.

 

76

 

Розбираю займенники як частину мови.

 

77

 

Розвиток зв’язного мовлення. Пишу переказ тексту

 

78

 

Повторення і закріплення знань про займенники.

 

79

 

Узагальнення знань і вмінь учнів

 

Дізнаюся більше про дієслова

80

 

Повторення знань про дієслово. Розпізнаю дієслова.

 

81

 

Розпізнаю неозначену форму дієслова.

 

82

 

Змінюю дієслова за числами.

 

83

 

Визначаю часи дієслів.

 

84

 

Перевіряю написання закінчень дієслів теперішнього часу.

 

85

 

Розвиток зв’язного мовлення. Розповідаю про своє хобі.

 

86

 

Утворюю різні форми дієслів майбутнього часу.

 

87

 

Правильно записую закінчення дієслів майбутнього часу.

 

88

 

Утворення дієслів минулого часу.

 

89

 

Досліджую дієслова на –ся.

 

90

 

Діагностична робота.

 

91

 

Розбираю дієслова як частину мови.

 

92

 

Розбираю дієслова як частину мови

 

93

 

Розвиток зв’язного мовлення. Пишу переказ тексту.

 

94

 

Повторення і закріплення знань про дієслово

 

95

 

Узагальнення знань і вмінь учнів

 

Досліджую прислівник

96

 

Спостерігаю за прислівниками.

 

97

 

Розрізняю прислівники і прикметники.

 

98

 

Правильно записую прислівники.

 

99

 

Розвиток зв’язного мовлення. Розмірковую про рідний край.

 

100

 

Утворюю прислівники.

 

101

 

Узагальнення знань і вмінь учнів

 

Будую речення

102

 

Пригадую знання про речення.

 

103

 

Розпізнаю і будую речення різних видів.

 

104

 

Визначаю головні і другорядні члени речення.

 

105

 

Діагностична робота.

 

106

 

Розвиток зв’язного мовлення. Пишу вибірковий переказ тексту.

 

107

 

Встановлюю зв'язок слів у реченні.

 

108

 

Спостерігаю за однорідними членами речення.

 

109

 

Складаю речення з однорідними членами.

 

110

 

Застосовую знання про речення.

 

111

 

Повторення і закріплення знань про речення.

 

112

 

Узагальнення знань і вмінь учнів

 

Застосовую знання про текст

113

 

Розвиток зв’язного мовлення. Створюю казку.

 

114

 

Пригадую будову тексту.

 

115

 

Визначаю тему і мету тексту.

 

116

 

Складаю план тексту.

 

117

 

Визначаю тему і мету тексту, складаю план.

 

118

 

Діагностична робота.

 

119

 

Розрізняю різновиди текстів.

 

120

 

Будую текст-опис.

 

121

 

Розвиток зв’язного мовлення. Пишу переказ тексту.

 

122

 

Будую текст-опис.

 

123

 

Будую текст-міркування.

 

124

 

Будую текст-міркування.

 

125

 

Складаю есе.

 

126

 

Складаю есе.

 

127

 

Розрізняю стилі текстів.

 

128

 

Розвиток зв’язного мовлення. Розповідаю про свою заповітну мрію.

 

129

 

Діагностична робота.

 

130

 

Узагальнення знань і вмінь учнів

 

Повторюю і застосовую вивчене

131

 

Пригадую вивчене.

 

132

 

Пригадую вивчене

 

133

 

Застосовую знання з мови.

 

134

 

Застосовую знання з мови.

 

135

 

Закріплюю вивчене.

 

136

 

Розвиток зв’язного мовлення. Розповідаю про свою заповітну мрію.

 

137

 

Закріплюю вивчене.

 

138

 

Закріплюю вивчене.

 

139

 

Узагальнюю вивчене.

 

140

 

Підсумковий урок.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Кіоссе Наталя Зіновіївна
    Щиро дякую! За гарну роботу.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Козак Ольга Яківна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Українська мова, 4 клас, Планування
НУШ
Додано
19 липня 2022
Переглядів
3389
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку