Календарно – тематичне планування навчального матеріалу з української мови та читання (мова)
140 годин
4 години на тиждень (0,5 год додано з варіативної частини)
Українська мова та читання: підручник для 4 кл. закладів загальн. середн. Освіти. У 2-х ч. Ч.1. /Н. Кравцова, О. Придаток, В. Романова. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2021. – 144с.
Підручник написано відповідно до Типовою освітньою програми, розробленої під керівництвом О.Я. Савченко.
№п/п |
Тема уроку |
Дата запл. |
Дата факт. |
Дата факт. |
1. |
Звуки і букви. Склад. Наголос. Звуко-буквений аналіз слів. Правильне наголошення загальновживаних слів (вправи 1 – 5). |
|
|
|
2. |
Вимова та правопис дзвінких приголосних звуків у кінці слова та складу перед глухим (вправи 6 – 10). |
|
|
|
3. |
Вимова та правопис сумнівних приголосних, що піддаються асиміляції (просьба, боротьба, нігті, кігті) (вправи 11 – 14). |
|
|
|
4. |
Вимова і правопис слів з подовженими приголосними звуками (вправи 15 – 18). |
|
|
|
5. |
Вимова і правопис слів з апострофом (матеріал добирає вчитель) |
|
|
|
6. |
Позначення м’якості приголосних перед о (матеріал добирає вчитель) |
|
|
|
7. |
Слова зі сполученням йо (матеріал добирає вчитель) |
|
|
|
8. |
Розташування 10 – 12 слів за алфавітом з орієнтацією на першу, другу і третю літери в слові (вправи 19 – 22). |
|
|
|
9. |
Урок розвитку мовлення. Усний твір на основі власних вражень. Вимова і правопис слова оптимізм. (вправи 28 – 30). |
|
|
|
10. |
Діагностувальна робота. Списування |
|
|
|
11. |
Значення слова. Однозначні та багатозначні слова (вправи 23 – 27). |
|
|
|
12. |
Пряме та переносне значення слів. Робота із словником. Вимова і правопис слова океан. (вправи 31 – 34) |
|
|
|
13. |
Фразеологізми. Значення найуживаніших фразеологізмів. Робота із фразеологічним словником (вправи 35 – 40). |
|
|
|
14. |
Синоніми та антоніми. (вправи 41 – 45). |
|
|
|
15. |
Дослідження походження слів. Вимова і правопис 16.слова гардероб вправи 46 – 50). |
|
|
|
16. |
Урок розвитку мовлення. Написання переказу за планом. Вимова і правопис слова восени (вправи 65 – 68). |
|
|
|
17. |
Розпізнавання застарілих та нових слів (вправи 51– 55). |
|
|
|
18. |
Підсумок за темою «Значення слова» (вправи 56 – 59). |
|
|
|
19. |
Діагностувальна робота. Діалог |
|
|
|
20. |
Будова слова. Повторення та узагальнення знань про будову слова (вправи 60 – 64). |
|
|
|
21. |
Правильна вимова та написання ненаголошених голосних [е], [и] в корені слова (вправи 69 – 72). |
|
|
|
22. |
Правильна вимова та написання ненаголошених голосних [е], [и] в корені слова. |
|
|
|
23. |
Розрізнення префікса і прийменника. Правильне написання префікса та прийменника (вправи 73 – 77). |
|
|
|
24. |
Урок розвитку мовлення. Створення коміксу за власним задумом або казки за малюнковим планом (вправи 92 – 93). |
|
|
|
25. |
Розрізнення префікса і прийменника. Правильне написання префікса та прийменника(матеріал добирає вчитель) |
|
|
|
26. |
Правопис апострофа після префікса перед коренем (вправи 78 – 82). |
|
|
|
27. |
Розрізнення і правильне написання префіксів пре-, при- (вправи 83 – 87) |
|
|
|
28. |
Утворення нових слів з найуживанішими суфіксами зменшення,здрібнілості, пестливості (вправи 88 – 91). |
|
|
|
29. |
Узагальнення вивченого з теми «Будова слова» (вправи 94 – 95). |
|
|
|
30. |
Діагностувальна робота Диктант |
|
|
|
31. |
Іменник. Повторення знань про іменник (вправи 96 – 99). |
|
|
|
32. |
Урок розвитку мовлення. Докладний переказ тексту |
|
|
|
33. |
Конкретні та абстрактні іменники (вправи 100 – 104). |
|
|
|
34. |
Визначення роду та числа іменників (вправи 105 – 109). |
|
|
|
35. |
Ознайомлення із відмінками іменника (назви відмінків, відмінкові питання) (вправи 110 – 114). |
|
|
|
36. |
Ознайомлення із відмінками іменника (назви відмінків, відмінкові питання) (матеріал добирає вчитель) |
|
|
|
37. |
Змінювання іменників за числами і відмінками (120 – 123). |
|
|
|
38. |
Змінювання іменників за числами і відмінками (матеріал добирає вчитель) |
|
|
|
39. |
Початкова форма іменників (вправи 124 – 126). |
|
|
|
40. |
Урок розвитку мовлення. Створення книжечки «Золоті правила нашого класу». Проєкт (вправи 115 – 119). |
|
|
|
41. |
Визначення відмінка іменника в реченні (вправи 127 – 130). |
|
|
|
42. |
Розрізнення називного і знахідного відмінка іменників (вправи 131 – 134). |
|
|
|
43. |
Розрізнення давального і місцевого відмінків іменників (вправи 135 – 138). |
|
|
|
44. |
Діагностувальна робота. Письмовий переказ |
|
|
|
45. |
Чергування приголосних [г], [к], [х] з [з′], [ц′], [с′] у процесі словозміни іменників (вправи 139 – 142). |
|
|
|
46. |
Чергування приголосних [г], [к], [х] з [з′], [ц′], [с′] у процесі словозміни іменників (матеріал добирає вчитель) |
|
|
|
47. |
Чергування голосного [і] на [о], [е] у процесі словозміни іменників (вправи 146 – 149). |
|
|
|
48. |
Урок розвитку мовлення. Творчий переказ тексту (вправи 143 –145).
|
|
|
|
49. |
Правильне вживання закінчень в іменниках жіночого роду в орудному відмінку однини (вправи 150 – 153). |
|
|
|
50. |
Правильне вживання закінчень в іменниках чоловічого роду в орудному відмінку однини (вправи 154 – 157). |
|
|
|
51. |
Правильне вживання закінчень в іменниках чоловічого роду в родовому та орудному відмінках однини з основою на -р. Робота із словником (вправи 158 – 161). |
|
|
|
52. |
Змінювання іменників у місцевому відмінку множини (вправи 162 –165). |
|
|
|
53. |
Правильне вживання закінчень іменників у різних відмінках. (матеріал добирає вчитель) |
|
|
|
54. |
Розбір іменника як частини мови (матеріал добирає вчитель) |
|
|
|
55. |
Узагальнення вивченого з теми «Іменник». Вимова і написання слова мізинець (вправи 166 – 169). |
|
|
|
56. |
Урок розвитку мовлення. Написання докладного переказу з елементами опису. Вимова і написання слова творчість (вправи 170 – 173). |
|
|
|
57. |
Діагностувальна робота. Перевірка мовних знань з теми «Іменник» |
|
|
|
58. |
Прикметник. Повторення знань про прикметник (вправи 174 – 177). |
|
|
|
59. |
Змінювання прикметників за родами і числами (вправи 178 – 181). |
|
|
|
60. |
Змінювання прикметників разом зі зв’язаними з ними іменниками за відмінковими питаннями з основою на твердий приголосний (вправи 182 -186). |
|
|
|
61. |
Змінювання прикметників разом зі зв’язаними з ними іменниками за відмінковими питаннями з основою на м’який приголосний (вправи 187 –190). |
|
|
|
62. |
Визначення граматичних форм прикметників (рід, число, відмінок) за іменником, з яким він зв’язаний (вправи 191 – 194) |
|
|
|
63. |
Утворення форм ступенів порівняння прикметників (вправи 195 – 198). |
|
|
|
64. |
Урок розвитку мовлення. Усне мовлення. Створення реклами. Вимова і правопис слова футбол (вправи 199 – 202). |
|
|
|
65. |
Правильна вимова та правопис прикметники на -ський, -цький, -зький (вправи 203 – 206). |
|
|
|
66. |
Відмінювання прикметників у множині (вправи 207 – 210). |
|
|
|
67. |
Роль прикметників-синонімів та прикметників-антонімів. Вимова і правопис слова життєрадісний (вправи 211 – 214). |
|
|
|
68. |
Вживання прикметників у прямому та переносному значенні. Вимова і правопис слів взимку, влітку (вправи 215 – 218). |
|
|
|
69. |
Розбір прикметника як частини мови |
|
|
|
70. |
Підсумковий урок за темою «Прикметник» (219 – 221). |
|
|
|
71. |
Діагностувальна робота. Перевірка мовних знань з теми «Прикметник» |
|
|
|
72. |
Урок розвитку мовлення. Діалог (вправи 227 – 228). |
|
|
|
73. |
Числівник. Повторення знань про числівник (вправи 222 – 226) |
|
|
|
74. |
Питання до кількісних та порядкових числівників (без уживання термінів). Вимова і правопис слова кілометр (вправи 229 – 232). |
|
|
|
75. |
Правильна вимова і правопис форм родового відмінка числівників 50, 60, 70, 80, 90, 100 (вправи 233 – 235). |
|
|
|
76. |
Правильна вимова і правопис форм родового відмінка числівників 50, 60, 70, 80, 90, 100 (вправи добирає вчитель) |
|
|
|
77. |
Уживання правильних форм числівників на позначення часу протягом доби. Вимова і правопис слів вдень, ввечері (вправи 236 – 240). |
|
|
|
78. |
Уживання правильних форм числівників на позначення часу протягом доби. Підсумок за темою. Вимова і правопис слів вдень, ввечері (вправи добирає вчитель). |
|
|
|
79. |
Займенник. Розпізнавання серед слів особових займенників (вправи 241 – 245). |
|
|
|
80. |
Урок розвитку мовлення. Стислий переказ тексту за поданим планом (вправи 256 – 258). |
|
|
|
81. |
Роль займенників у мовленні. Особи займенників (вправи 246 – 250). |
|
|
|
82. |
Відмінювання особових займенників за зразком (вправи 251 – 255). |
|
|
|
83. |
Змінювання займенників у множині (вправи 259 – 263). |
|
|
|
84. |
Правопис займенників з прийменниками. (вправи 264 – 268). |
|
|
|
85. |
Правопис займенників з прийменниками. Підсумок за темою (вправи добирає вчитель). |
|
|
|
86. |
Діагностувальна робота. Диктант |
|
|
|
87. |
Дієслово. Повторення знань про дієслово (вправи 269 – 273). |
|
|
|
88. |
Урок розвитку мовлення. Написання переказу від імені іншої особи. Вимова і правопис слова спільнота (вправи 288 – 290). |
|
|
|
89. |
Неозначена форма дієслова (вправи 274 – 278). |
|
|
|
90. |
Змінювання дієслів за числами (вправи 279 – 282). |
|
|
|
91. |
Уживання дієслів у відповідних часових формах. Вимова і правопис слова тепер (вправи 283 – 287). |
|
|
|
92. |
Правопис особових закінчень дієслів у теперішньому часі. (291 –295). |
|
|
|
93. |
Правопис особових закінчень дієслів у теперішньому часі. (матеріал добирає вчитель) |
|
|
|
94. |
Правопис особових закінчень дієслів у майбутньому часі (вправи 296 – 299). |
|
|
|
95. |
Змінювання дієслів у минулому часі (вправи 300 – 303). |
|
|
|
96. |
Урок розвитку мовлення. Написання есе |
|
|
|
97. |
Вимова та правопис дієслів на -ся (вправи 304 – 308). |
|
|
|
98. |
Вимова та правопис дієслів на -ся (вправи добирає вчитель) |
|
|
|
99. |
Узагальнення вивченого за темою «Дієслово» (вправи 309 – 311). |
|
|
|
100. |
Діагностувальна робота. Списування |
|
|
|
101. |
Прислівник. Ознайомлення з прислівником (вправи 312 – 317). |
|
|
|
102. |
Прислівники-синоніми та прислівники-антоніми. Вимова і правопис слів вперед, назад, праворуч, ліворуч (вправи 320 – 323). |
|
|
|
103. |
Правопис найуживаніших прислівників. Вимова і правопис слова напам’ять (вправи 324 – 327). |
|
|
|
104. |
Урок розвитку мовлення. Створення афіші (вправи 318 – 319). |
|
|
|
105. |
Узагальнення вивченого за темою «Прислівник». Вимова і правопис слова щотижня (вправи 328 – 330). |
|
|
|
106. |
Діагностувальна робота. Диктант |
|
|
|
107. |
Речення. Повторення знань про речення (вправи 331 – 334). |
|
|
|
108. |
Головні та другорядні члени речення (вправи 335 – 338). |
|
|
|
109. |
Головні та другорядні члени речення (матеріал добирає вчитель) |
! |
|
|
110. |
Зв’язок між словами у реченні (вправи 339 – 343). |
|
|
|
111. |
Зв’язок між словами у реченні (матеріал добирає вчитель) |
|
|
|
112. |
Урок розвитку мовлення. Написання розповіді з власного досвіду за опорними словами. Вимова і правопис слова врівноваженість вправи 344 – 346). |
|
|
|
113. |
Однорідні члени речення (вправи 347 – 350). |
|
|
|
114. |
Коми при однорідних членах речення (вправи 351 – 354). |
|
|
|
115. |
Коми при однорідних членах речення (вправи добирає вчитель |
|
|
|
116. |
Узагальнення вивченого з теми «Речення». Вимова і правопис слова попереду (вправи 355 – 357). |
|
|
|
117 |
Діагностувальна робота. Перевірка мовних знань з теми «Речення»
|
|
|
|
118. |
Текст. Структурні частини, тема та мета тексту (вправи 358 – 360). |
|
|
|
119. |
Добирання заголовку, який відповідає темі або головній думці тексту. План тексту (вправи 361 – 363). |
|
|
|
120. |
Розрізнення різновидів текстів (розповідь, опис, міркування, есе) (вправи 364 – 367). |
|
|
|
121. |
Урок розвитку мовлення. Складання усного відгуку. Вимова і правопис слова справедливість (вправи 368 – 371). |
|
|
|
122. |
Текст-міркування (вправи 372 – 374). |
|
|
|
123. |
Тексти художнього і науково-популярного стилів (вправи 375 – 376). |
|
|
|
124. |
Тексти художнього і науково-популярного стилів (вправи 377 – 378). |
|
|
|
125. |
Діагностична робота (на розсуд учителя). |
|
|
|
126. |
Підсумковий урок за темою «Текст» (вправа 379). |
|
|
|
127. |
Повторення. Будова слова (вправи 380 – 381). |
|
|
|
128. |
Урок розвитку мовлення. Складання художнього тексту за поданим початком |
|
|
|
129. |
Повторення. Частини мови (вправи 382 – 383). |
|
|
|
130. |
ДПА |
|
|
|
131. |
Повторення. Іменник ( матеріал добирає вчитель) |
|
|
|
132. |
Повторення. Прикметник ( матеріал добирає вчитель) |
|
|
|
133. |
Повторення. Дієслово. ( матеріал добирає вчитель) |
|
|
|
134. |
Повторення. Речення (вправа 384). |
|
|
|
135. |
Повторення. Речення ( матеріал добирає вчитель). |
|
|
|
136. |
Урок розвитку мовлення. Складання казки за малюнком |
|
|
|
137. |
Повторення. Текст (вправа 385). |
|
|
|
138. |
Повторення. (матеріал добирає вчитель) |
|
|
|
139. |
Повторення. (матеріал добирає вчитель) |
|
|
|
140. |
Підсумковий урок за рік |
|
|
|
1