Українська мова (інтегрований курс). Аналіз програми. Освітню програму з української мови створено на основі Державного стандарту початкової освіти. Мета: розвиток здатності спілкуватися українською мовою в особистому і суспільному житті; плекання здатності спілкуватися рідною мовою; формування шанобливого ставлення до культурної спадщини; збагачення емоційно-чуттєвого досвіду
ЗАВДАННЯ: виховання стійкої мотивації до читання та прагнення вдосконалювати своє мовлення; розвиток уміння вдумливого читання і правописних умінь; збагачення духовного світу учнів через естетичне сприймання творів художньої літератури та медіапродуктів; формування умінь опрацьовувати тексти різних видів; розвиток здатності спостерігати за мовними явищами, експериментувати зі звуками, словами, фразами; створення сприятливого мовного середовища у школі, зокрема й через пізнання сучасної дитячої літератури.
Аналіз підручника «Українська мова та читання» для 4 клас за програмою Р. Шияна НУШ. У 2 ч. / Г. Сапун. —Тернопіль : Підручники і посібники, 2021 Підручник відповідає програмі Нової Української Школи та передбачає інтегроване навчання української мови та читання відповідно до вікових особливостей і потреб дітей.
Реалізація ідеї НУШ у підручнику:формувати в учнів здатність аналізувати мовно-літературний матеріал різних рівнів;відшуковувати оптимальні способи вирішення комуніка-тивних завдань;співпрацювати в парі, спілкуватися під час виконання групових навчальних завдань;дотримуватися культури письма і читання;використовувати запропонований довідковий матеріал;проводити покрокові дослідження.
Зміст завдань підручника: Практичне застосування: розіграти діалог на задану тему, намалювати план-схему руху персонажа твору, знайти в додатковій літературі чи на інтернет-ресурсах прислів’я чи твори на задану тему тощо. Система завдань із розвитку зв’язного мовлення (усного та писемного), запам’ятовування словникових слів, театралізації текстів, заповнення порівняльних таблиць. За QR-кодами учні можуть віртуально мандрувати. Завдання для виконання в парі чи групі. Такі види роботи сприятимуть розвитку комунікацій між здобувачами освіти.
Авторські знахідки: повторення вивченого за схемами; виконання завдань на вибір; покрокові дослідження; складання асоціативних павутинок, речень за моделями; порівняння творів різних жанрів (зміст вірша та репродукцію, зміст оповідання та музичний твір); використання інтернет-ресурсів.
Методичне забезпечення до підручника: календарне планування (друкований та електронний варіанти); методичні рекомендації для вчителя (конспекти уроків,друкований варіант); презентації до всіх уроків (електронний варіант); робочі зошити для учнів; діагностичні роботи; бланки оцінювання результатів діагностичних робіт(друкований варіант).