КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ з української мови для 5 класу Нової української школи

Про матеріал
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ з української мови для 5 класу Нової української школи Складено за програмою: Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти / Заболотний О.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т.Д. – К., 2021. – 63 с.
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

з української мови

для 5 класу Нової української школи

 

Складено за програмою:

Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти / Заболотний О.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т.Д. – К., 2021. – 63 с.

 

№ з/п

Зміст навчального матеріалу за програмою

К-ть год.

Дата

 

 

 

 

1

Тема№1Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова – державна мова України. Повторення та узагальнення вивченого в початкових класах                                                                             

Вступ. Мова як основний засіб спілкування. Інші функції мови (формування думки, пізнавальна, об’єднувальна). Мовні й немовні засоби спілкування, які люди використовують у повсякденному житті.

 

 

 

 

     1

 

2

РМ1 Загальне уявлення про мовлення як діяльність. Види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), їхні особливості. Різновиди мовленнєвого спілкування (усне й писемне, монологічне й діалогічне). Мета спілкування та адресат мовлення.

   1

 

3

Значення української мови як державної в житті Української держави та її громадян. Зміст статті 10 Конституції України.

   1

 

4

РМ2  Основні правила спілкування. Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування (в онлайн-середовищі, телефоном або за ілюстрацією).

  1

 

5

РМ3  Читання мовчки тексту, аналіз прочитаного, відповіді на запитання за змістом прочитаного та виконання тестових завдань

 

1

 

6

Текст. Заголовок тексту. Поділ тексту на речення. Інтонація речень, різних за метою висловлювання.

1

 

7

РМ4  Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема, основна думка тексту, мікротема, тематичне речення. Усні й письмова форми тексту (висловлення).

 

1

 

8

РМ5  Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка). Ключові слова в тексті. Простий план тексту.

1

 

9

Слово як компонент речення. Лексичне значення слова.

1

 

10

РМ6  Типи мовлення: розповідь, опис, роздум (складання тексту про домашню тварину відповідно до типу мовлення).

1

 

11

Слово як частина мови. Роль слів різних частин мови.

1

 

12

РМ7 Говоріння. Особливості будови опису предмета. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета (за колективно складеним простим планом)

1

 

13

Граматичні форми різних частин мови (практично).

1

 

14

Контрольна робота №1 за темою «Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова – державна мова України. Повторення та узагальнення вивченого в початкових класах» (тестові та практичні завдання).

1

 

 

 

15

Тема №2. Лексикологія. Групи слів за значенням

Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова (повторення). Тлумачний словник.

 

 

1

 

16

Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). Роль слів у переносному значенні в художньому стилі мовлення.

 

1

 

17

Синоніми (повторення і поглиблення). Синонімічний ряд.

1

 

18

Роль синонімів у мовленні. Використання синонімів як засобу зв’язку речень у тексті та для уникнення невиправданих повторів слів. Словник синонімів.

1

 

19

Антоніми (повторення і поглиблення). Роль антонімів у мовленні. Антоніми в прислів’ях і приказках. Словник антонімів

1

 

20

РМ8  Особливості будови опису тварини.  Усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом)

1

 

21

Омоніми (повторення і поглиблення). Розрізнення омонімів і багатозначних слів. Словник омонімів.

1

 

22

Пароніми. Словник паронімів.

1

 

23-24

РМ9-10   Письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за самостійно складеним простим планом)

2

 

25

Аналіз письмового переказу.Вживання слів відповідно до їхнього лексичного значення. Лексична помилка (практично).

1

 

26

РМ 11АУДІЮВАННЯ

1

 

27

Узагальнення вивченого з теми «Лексикологія»

1

 

28

Контрольна робота №2 за темою «Лексикологія. Групи слів за значенням»

1

 

 

29

Тема №3. Будова слова.     Орфографія                        

Основа слова й закінчення.

 

   1

 

30

Незмінні й змінні слова (повторення і поглиблення).

1

 

31

Корінь слова.

1

 

32

 Спільнокореневі слова та форми слова (повторення і поглиблення). Спільнокореневі слова як засіб зв’язку речень у тексті.

1

 

33

Спільнокореневі слова та форми слова.Тренувальні вправи

1

 

34-35

РМ 12-13 Письмо. Контрольний письмовий докладний переказ розповідного тексту художнього стилю

 2

 

36

Аналіз письмового переказуПрефікс (повторення і поглиблення). Префікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності.

1

 

37

Написання префіксів пре-, при-, прі-.

1

 

38

Написання префіксів. Тренувальні вправи.

1

 

39

Суфікс (повторення і поглиблення). Суфікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності.

1

 

40-41

РМ14 -15Особливості твору-опису тварини. Письмовий твір-опис тварини з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення і виразності (у художньому стилі)

2

 

42

Префікс і суфікс.Складання «хмари слів» до теми «Правопис префіксів та суфіксів».

1

 

43

Аналіз письмового твору-опису.Правопис значущих частин слова (повторення).

1

 

44

Орфограма. Орфографічний словник.

1

 

45

Узагальнення вивченого з теми «Будова слова. Орфографія».

1

 

46

Контрольна робота №3 за темою «Будова слова. Орфографія» (тестові та практичні завдання).

1

 

 

 

 

 

47

Тема №4. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Звуки мови й звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос

Звуки мови і звуки мовлення. Відмінність їх від інших звуків, які створює людина(кашляння, свист), звуків природи, фізичних явищ тощо. Голосні і приголосні звуки. Фонетична транскрипція.

 

 

 

 

  1

 

48

Приголосні тверді й м’які, шиплячі (повторення). Напівпом’якшені (пом’якшені) приголосні.

1

 

49

Приголосні дзвінкі й глухі (повторення). Вимова звуків, які позначаємо буквами ґ і г.

1

 

50-51

РМ16-17Особливості будови розповіді. Письмовий твір-розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі (за планом) на одну з поданих тем (вправа 591).

2

 

52

 Аналіз письмового твору-розповіді. Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука)

1

 

53

Співвідношення звуків і букв

1

 

54

 Співвідношення звуків і букв.Тренувальні вправи

1

 

55

Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення).

1

 

56

Фонетичний розбір слова.

1

 

57

Склад. Основні правила переносу.

1

 

58

 Контрольний  диктант

1

 

59

Наголос. Словник наголосів. Логічний наголос для виділення слів зі смисловим навантаженням

1

 

60

Орфоепічна помилка (практично).

1

 

61

Узагальнення вивченого з теми. Фонетичний розбір слів (тренувальні вправи).

1

 

62

Контрольна робота №4 за темою «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Звуки мови й звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос» (тестові та практичні завдання).

1

 

63

Повторення і узагальнення вивченого матеріалу

1

 

64

Підсумковий урок за І семестр.

1

 

 

 

 

 

№ з/п

Зміст навчального матеріалу за програмою

К-ть год.

Дата

 

 

 

65

Тема №5. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів

Вимова голосних звуків. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів. Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] в коренях слів (повторення і поглиблення).

 

 

 

 

   1

 

66

Ненаголошені голосні в коренях слів (тренувальні вправи). Орфограма, орфографічна помилка (практично). Орфографічний словник.

1

 

67

Вимова приголосних звуків (у т.ч. префіксах з-, роз-, без-). Уподібнення приголосних звуків.

1

 

68

Уподібнення приголосних звуків (тренувальні вправи). Написання слів із сумнівними приголосними.

1

 

69

Вимова та правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі), без-.

1

 

70

Спрощення в групах приголосних.

1

 

71

Спрощення в групах приголосних (тренувальні вправи).

1

 

72

Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків (практично).

1

 

73

РМ 18 Особливості складання есе. Письмове есе на одну з тем: «Краса й милозвучність української мови», «Транспорт майбутнього», «Вода в природі»).

1

 

74

Найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків (практично).

1

 

75

Найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків .Тренувальні вправи.

1

 

76

Основні випадки чергування [у] - [в], [і] - [й] (правила милозвучності).

1

 

77

Уживання прийменника з і його варіантів із, зі (зо) (правила милозвучності).

1

 

78

Контрольна робота №5 за темою «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів» (тестові та практичні завдання).

1

 

 

 

 

79

Тема№6.Фонетика. Графіка.Орфоепія.Орфографія.Уживання м’якого знака. Апостроф. Сполучення букв йо, ьо. Подвоєння букв

Позначення м’якості приголосних на письмі. Уживання м’якого знака (повторення і поглиблення).

 

 

 

 

1

 

80

Уживання м’якого знака (тренувальні вправи).

1

 

81

Сполучення букв йо, ьо.

1

 

82

РМ19 Будова елементарного роздуму Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму (за планом) .

1

 

83

Апостроф (повторення і поглиблення).

1

 

84

Вживання апострофа (тренувальні вправи)

1

 

85

РМ 20Написання твору-роздуму на тему, пов’язану із життєвим досвідом учнів, у художньому стилі (за колективно складеним планом)

1

 

86

Аналіз письмового твору-роздуму.Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних.

1

 

87

Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних (тренувальні вправи).

1

 

88

РМ21 АУДІЮВАННЯ

1

 

89

Подвоєння букв на позначення подовжених приголосних .

1

 

90

Подвоєння букв на позначення подовжених приголосних (тренувальні вправи).

1

 

91

Узагальнення вивченого з теми

1

 

92

Контрольна робота №6 за темою «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Уживання м’якого знака. Апостроф. Сполучення букв йо, ьо. Подвоєння букв» (тестові та практичні завдання).

1

 

 

 

93

Тема №7. Відомості із синтаксису та пунктуації. Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення                                                               Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення.                                                                

 

 

 1

 

94

Головне й залежне слово в словосполученні.

   1

 

95

Речення, його граматична основа (підмет і присудок).

1

 

96

Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення).

1

 

97

Граматична основа речення (тренувальні вправи).

1

 

98

Види речень за метою висловлювання; за емоційним забарвленням: окличні і неокличні (повторення). Пунктуаційна помилка та її умовне позначення (практично).

1

 

99

РМ22  Письмовий твір-роздум у художньому стилі за колективно складеним планом (орієнтовні теми: «Чому потрібно берегти природу», «Що може зробити мене щасливим», «Чому необхідно знати історію свого народу»).

1

 

100

Аналіз письмового твору-роздумуДругорядні члени речення. Додаток.

1

 

101

Означення як другорядний член речення.

1

 

102

Додаток, означення (тренувальні вправи).

1

 

103

Обставина як другорядний член речення.

1

 

104

Обставина (тренувальні вправи).

1

 

105

Другорядні члени речення. Тренувальні вправи

1

 

106

Синтаксичний розбір простого речення.

1

 

107

Контрольна робота №7 за темою «Відомості із синтаксису та пунктуації. Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення» (тестові та практичні завдання).

1

 

 

 

 

 

108

Тема №8. Відомості із синтаксису та пунктуації. Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів. Складне речення. Пряма мова. Діалог

Речення з однорідними членами (без сполучників і з найбільш уживаними сполучниками).

 

 

 

 

1

 

109

Речення з однорідними членами.Кома між однорідними членами речення.

1

 

110

Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами.

1

 

111

Двокрапка перед ОЧР після узагальнювального слова.

1

 

112

Тире перед узагальнювальним словом.

1

 

113-114

РМ23-24 Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму,що містить однорідні члени члени речення

2

 

115

Звертання. Непоширені і поширені звертання.

1

 

116

Розділові знаки для виділення звертань (повторення)

1

 

117

РМ25 ЧИТАННЯ МОВЧКИ

1

 

118

Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів (практично). Виділення вставних слів на письмі комами.

1

 

119

Вставні слова та сполучення слів (тренувальні вправи).

1

 

120

РМ26Лист до рідної людини з використанням звертань і вставних слів.

1

 

121

Контрольна робота №8 за темою «Відомості із синтаксису та пунктуації. Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів

1

 

122

Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком.

1

 

123

Кома між частинами складного речення.

1

 

124-125

РМ27-28 Письмо.Контрольний письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму

2

 

126

Аналіз письмового переказу.Складні речення, розділові знаки у них (тренувальні вправи).

 

 

127

  Пряма мова. Розділові знаки для оформлення прямої мови

1

 

128

Пряма мова. Розділові знаки для оформлення прямої мови.

1

 

129

Пряма мова (тренувальні вправи).

1

 

130

Діалог. Розділові знаки для оформлення діалогу.

1

 

131

Узагальнення вивченого з теми «Відомості із синтаксису та пунктуації»

1

 

132

Контрольний диктант

1

 

 

 

133

Тема №9. Повторення та узагальнення вивченого в 5 класі                                           

Лексикологія.

 

 

1

 

134

Будова слова й орфографія.

1

 

135

Фонетика й графіка. Орфоепія.

1

 

136

Орфографія.

1

 

137

Синтаксис і пунктуація.

1

 

138

Контрольна робота №9 за темою «Відомості із синтаксису та пунктуації.Повторення та узагальнення вивченого в 5 класі» (тестові завдання).

1

 

139

Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу.

1

 

140

Підсумковий урок за ІІ семестр.

1

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ла Алб
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
23 серпня 2024
Переглядів
13559
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку