КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
з української мови
для 5 класу Нової української школи
Складено за програмою:
Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти / Заболотний О.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т.Д. – К., 2021. – 63 с.
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу за програмою |
К-ть год. |
Дата |
1 |
Тема№1Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова – державна мова України. Повторення та узагальнення вивченого в початкових класах Вступ. Мова як основний засіб спілкування. Інші функції мови (формування думки, пізнавальна, об’єднувальна). Мовні й немовні засоби спілкування, які люди використовують у повсякденному житті. |
1 |
|
2 |
РМ1 Загальне уявлення про мовлення як діяльність. Види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), їхні особливості. Різновиди мовленнєвого спілкування (усне й писемне, монологічне й діалогічне). Мета спілкування та адресат мовлення. |
1 |
|
3 |
Значення української мови як державної в житті Української держави та її громадян. Зміст статті 10 Конституції України. |
1 |
|
4 |
РМ2 Основні правила спілкування. Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування (в онлайн-середовищі, телефоном або за ілюстрацією). |
1 |
|
5 |
РМ3 Читання мовчки тексту, аналіз прочитаного, відповіді на запитання за змістом прочитаного та виконання тестових завдань |
1 |
|
6 |
Текст. Заголовок тексту. Поділ тексту на речення. Інтонація речень, різних за метою висловлювання. |
1 |
|
7 |
РМ4 Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема, основна думка тексту, мікротема, тематичне речення. Усні й письмова форми тексту (висловлення).
|
1 |
|
8 |
РМ5 Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка). Ключові слова в тексті. Простий план тексту. |
1 |
|
9 |
Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. |
1 |
|
10 |
РМ6 Типи мовлення: розповідь, опис, роздум (складання тексту про домашню тварину відповідно до типу мовлення). |
1 |
|
11 |
Слово як частина мови. Роль слів різних частин мови. |
1 |
|
12 |
РМ7 Говоріння. Особливості будови опису предмета. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета (за колективно складеним простим планом) |
1 |
|
13 |
Граматичні форми різних частин мови (практично). |
1 |
|
14 |
Контрольна робота №1 за темою «Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова – державна мова України. Повторення та узагальнення вивченого в початкових класах» (тестові та практичні завдання). |
1 |
|
15 |
Тема №2. Лексикологія. Групи слів за значенням Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова (повторення). Тлумачний словник. |
1 |
|
16 |
Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). Роль слів у переносному значенні в художньому стилі мовлення. |
1 |
|
17 |
Синоніми (повторення і поглиблення). Синонімічний ряд. |
1 |
|
18 |
Роль синонімів у мовленні. Використання синонімів як засобу зв’язку речень у тексті та для уникнення невиправданих повторів слів. Словник синонімів. |
1 |
|
19 |
Антоніми (повторення і поглиблення). Роль антонімів у мовленні. Антоніми в прислів’ях і приказках. Словник антонімів |
1 |
|
20 |
РМ8 Особливості будови опису тварини. Усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом) |
1 |
|
21 |
Омоніми (повторення і поглиблення). Розрізнення омонімів і багатозначних слів. Словник омонімів. |
1 |
|
22 |
Пароніми. Словник паронімів. |
1 |
|
23-24 |
РМ9-10 Письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за самостійно складеним простим планом) |
2 |
|
25 |
Аналіз письмового переказу.Вживання слів відповідно до їхнього лексичного значення. Лексична помилка (практично). |
1 |
|
26 |
РМ 11АУДІЮВАННЯ |
1 |
|
27 |
Узагальнення вивченого з теми «Лексикологія» |
1 |
|
28 |
Контрольна робота №2 за темою «Лексикологія. Групи слів за значенням» |
1 |
|
29 |
Тема №3. Будова слова. Орфографія Основа слова й закінчення. |
1 |
|
30 |
Незмінні й змінні слова (повторення і поглиблення). |
1 |
|
31 |
Корінь слова. |
1 |
|
32 |
Спільнокореневі слова та форми слова (повторення і поглиблення). Спільнокореневі слова як засіб зв’язку речень у тексті. |
1 |
|
33 |
Спільнокореневі слова та форми слова.Тренувальні вправи |
1 |
|
34-35 |
РМ 12-13 Письмо. Контрольний письмовий докладний переказ розповідного тексту художнього стилю |
2 |
|
36 |
Аналіз письмового переказуПрефікс (повторення і поглиблення). Префікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності. |
1 |
|
37 |
Написання префіксів пре-, при-, прі-. |
1 |
|
38 |
Написання префіксів. Тренувальні вправи. |
1 |
|
39 |
Суфікс (повторення і поглиблення). Суфікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності. |
1 |
|
40-41 |
РМ14 -15Особливості твору-опису тварини. Письмовий твір-опис тварини з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення і виразності (у художньому стилі) |
2 |
|
42 |
Префікс і суфікс.Складання «хмари слів» до теми «Правопис префіксів та суфіксів». |
1 |
|
43 |
Аналіз письмового твору-опису.Правопис значущих частин слова (повторення). |
1 |
|
44 |
Орфограма. Орфографічний словник. |
1 |
|
45 |
Узагальнення вивченого з теми «Будова слова. Орфографія». |
1 |
|
46 |
Контрольна робота №3 за темою «Будова слова. Орфографія» (тестові та практичні завдання). |
1 |
|
47 |
Тема №4. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Звуки мови й звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос Звуки мови і звуки мовлення. Відмінність їх від інших звуків, які створює людина(кашляння, свист), звуків природи, фізичних явищ тощо. Голосні і приголосні звуки. Фонетична транскрипція. |
1 |
|
48 |
Приголосні тверді й м’які, шиплячі (повторення). Напівпом’якшені (пом’якшені) приголосні. |
1 |
|
49 |
Приголосні дзвінкі й глухі (повторення). Вимова звуків, які позначаємо буквами ґ і г. |
1 |
|
50-51 |
РМ16-17Особливості будови розповіді. Письмовий твір-розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі (за планом) на одну з поданих тем (вправа 591). |
2 |
|
52 |
Аналіз письмового твору-розповіді. Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука) |
1 |
|
53 |
Співвідношення звуків і букв |
1 |
|
54 |
Співвідношення звуків і букв.Тренувальні вправи |
1 |
|
55 |
Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення). |
1 |
|
56 |
Фонетичний розбір слова. |
1 |
|
57 |
Склад. Основні правила переносу. |
1 |
|
58 |
Контрольний диктант |
1 |
|
59 |
Наголос. Словник наголосів. Логічний наголос для виділення слів зі смисловим навантаженням |
1 |
|
60 |
Орфоепічна помилка (практично). |
1 |
|
61 |
Узагальнення вивченого з теми. Фонетичний розбір слів (тренувальні вправи). |
1 |
|
62 |
Контрольна робота №4 за темою «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Звуки мови й звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос» (тестові та практичні завдання). |
1 |
|
63 |
Повторення і узагальнення вивченого матеріалу |
1 |
|
64 |
Підсумковий урок за І семестр. |
1 |
|
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу за програмою |
К-ть год. |
Дата |
65 |
Тема №5. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів Вимова голосних звуків. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів. Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] в коренях слів (повторення і поглиблення). |
1 |
|
66 |
Ненаголошені голосні в коренях слів (тренувальні вправи). Орфограма, орфографічна помилка (практично). Орфографічний словник. |
1 |
|
67 |
Вимова приголосних звуків (у т.ч. префіксах з-, роз-, без-). Уподібнення приголосних звуків. |
1 |
|
68 |
Уподібнення приголосних звуків (тренувальні вправи). Написання слів із сумнівними приголосними. |
1 |
|
69 |
Вимова та правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі), без-. |
1 |
|
70 |
Спрощення в групах приголосних. |
1 |
|
71 |
Спрощення в групах приголосних (тренувальні вправи). |
1 |
|
72 |
Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків (практично). |
1 |
|
73 |
РМ 18 Особливості складання есе. Письмове есе на одну з тем: «Краса й милозвучність української мови», «Транспорт майбутнього», «Вода в природі»). |
1 |
|
74 |
Найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків (практично). |
1 |
|
75 |
Найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків .Тренувальні вправи. |
1 |
|
76 |
Основні випадки чергування [у] - [в], [і] - [й] (правила милозвучності). |
1 |
|
77 |
Уживання прийменника з і його варіантів із, зі (зо) (правила милозвучності). |
1 |
|
78 |
Контрольна робота №5 за темою «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів» (тестові та практичні завдання). |
1 |
|
79 |
Тема№6.Фонетика. Графіка.Орфоепія.Орфографія.Уживання м’якого знака. Апостроф. Сполучення букв йо, ьо. Подвоєння букв Позначення м’якості приголосних на письмі. Уживання м’якого знака (повторення і поглиблення). |
1 |
|
80 |
Уживання м’якого знака (тренувальні вправи). |
1 |
|
81 |
Сполучення букв йо, ьо. |
1 |
|
82 |
РМ19 Будова елементарного роздуму Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму (за планом) . |
1 |
|
83 |
Апостроф (повторення і поглиблення). |
1 |
|
84 |
Вживання апострофа (тренувальні вправи) |
1 |
|
85 |
РМ 20Написання твору-роздуму на тему, пов’язану із життєвим досвідом учнів, у художньому стилі (за колективно складеним планом) |
1 |
|
86 |
Аналіз письмового твору-роздуму.Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних. |
1 |
|
87 |
Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних (тренувальні вправи). |
1 |
|
88 |
РМ21 АУДІЮВАННЯ |
1 |
|
89 |
Подвоєння букв на позначення подовжених приголосних . |
1 |
|
90 |
Подвоєння букв на позначення подовжених приголосних (тренувальні вправи). |
1 |
|
91 |
Узагальнення вивченого з теми |
1 |
|
92 |
Контрольна робота №6 за темою «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Уживання м’якого знака. Апостроф. Сполучення букв йо, ьо. Подвоєння букв» (тестові та практичні завдання). |
1 |
|
93 |
Тема №7. Відомості із синтаксису та пунктуації. Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення. |
1 |
|
94 |
Головне й залежне слово в словосполученні. |
1 |
|
95 |
Речення, його граматична основа (підмет і присудок). |
1 |
|
96 |
Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення). |
1 |
|
97 |
Граматична основа речення (тренувальні вправи). |
1 |
|
98 |
Види речень за метою висловлювання; за емоційним забарвленням: окличні і неокличні (повторення). Пунктуаційна помилка та її умовне позначення (практично). |
1 |
|
99 |
РМ22 Письмовий твір-роздум у художньому стилі за колективно складеним планом (орієнтовні теми: «Чому потрібно берегти природу», «Що може зробити мене щасливим», «Чому необхідно знати історію свого народу»). |
1 |
|
100 |
Аналіз письмового твору-роздумуДругорядні члени речення. Додаток. |
1 |
|
101 |
Означення як другорядний член речення. |
1 |
|
102 |
Додаток, означення (тренувальні вправи). |
1 |
|
103 |
Обставина як другорядний член речення. |
1 |
|
104 |
Обставина (тренувальні вправи). |
1 |
|
105 |
Другорядні члени речення. Тренувальні вправи |
1 |
|
106 |
Синтаксичний розбір простого речення. |
1 |
|
107 |
Контрольна робота №7 за темою «Відомості із синтаксису та пунктуації. Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення» (тестові та практичні завдання). |
1 |
|
108 |
Тема №8. Відомості із синтаксису та пунктуації. Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів. Складне речення. Пряма мова. Діалог Речення з однорідними членами (без сполучників і з найбільш уживаними сполучниками). |
1 |
|
109 |
Речення з однорідними членами.Кома між однорідними членами речення. |
1 |
|
110 |
Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. |
1 |
|
111 |
Двокрапка перед ОЧР після узагальнювального слова. |
1 |
|
112 |
Тире перед узагальнювальним словом. |
1 |
|
113-114 |
РМ23-24 Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму,що містить однорідні члени члени речення |
2 |
|
115 |
Звертання. Непоширені і поширені звертання. |
1 |
|
116 |
Розділові знаки для виділення звертань (повторення) |
1 |
|
117 |
РМ25 ЧИТАННЯ МОВЧКИ |
1 |
|
118 |
Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів (практично). Виділення вставних слів на письмі комами. |
1 |
|
119 |
Вставні слова та сполучення слів (тренувальні вправи). |
1 |
|
120 |
РМ26Лист до рідної людини з використанням звертань і вставних слів. |
1 |
|
121 |
Контрольна робота №8 за темою «Відомості із синтаксису та пунктуації. Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів |
1 |
|
122 |
Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком. |
1 |
|
123 |
Кома між частинами складного речення. |
1 |
|
124-125 |
РМ27-28 Письмо.Контрольний письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму |
2 |
|
126 |
Аналіз письмового переказу.Складні речення, розділові знаки у них (тренувальні вправи). |
|
|
127 |
Пряма мова. Розділові знаки для оформлення прямої мови |
1 |
|
128 |
Пряма мова. Розділові знаки для оформлення прямої мови. |
1 |
|
129 |
Пряма мова (тренувальні вправи). |
1 |
|
130 |
Діалог. Розділові знаки для оформлення діалогу. |
1 |
|
131 |
Узагальнення вивченого з теми «Відомості із синтаксису та пунктуації» |
1 |
|
132 |
Контрольний диктант |
1 |
|
133 |
Тема №9. Повторення та узагальнення вивченого в 5 класі Лексикологія. |
1 |
|
134 |
Будова слова й орфографія. |
1 |
|
135 |
Фонетика й графіка. Орфоепія. |
1 |
|
136 |
Орфографія. |
1 |
|
137 |
Синтаксис і пунктуація. |
1 |
|
138 |
Контрольна робота №9 за темою «Відомості із синтаксису та пунктуації.Повторення та узагальнення вивченого в 5 класі» (тестові завдання). |
1 |
|
139 |
Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу. |
1 |
|
140 |
Підсумковий урок за ІІ семестр. |
1 |
|
|