Календарно-тематичне планування з української мови для 5 класу НУШ

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з української мови для 5 класу (Модельна навчальна програма "Українська мова. 5-6 класи" для закладів загальної середньої освіти (автори: Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.)
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ УЧНІВ 5 КЛАСУ (Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.

з/п

Формування умінь і навичок

Тема уроку

(1 – мовна/мовленнєва; 2 – соціокультурна)

Дата

Примітка

  1.  

 

Ціннісне ставлення до мови

Українська мова в житті українців.

Українська мова як найвища цінність для українського народу

 

 

  1. 2

 

 

 

 

Пояснення лексичного значення слова

Поглиблене повторення вивченого в 1-4 класах.

Лексикологія

Лексичне значення слова.

Багатий і розмаїтий світ українського слова

 

 

  1.  

Використання тлумачного словника

Тлумачний словник.

Книжка – ключ до успіху

 

 

  1.  

Розрізнення однозначних і багатозначних слів

Однозначні й багатозначні слова.

Уява – крок до здійснення мрії

 

 

  1.  

Розпізнавання синонімів, антонімів, омонімів та добирання їх самостійно

Групи слів за значенням: синоніми, антоніми, омоніми.

Розмаїтий дитинства світ

 

 

  1.  

Виділення та розрізнення слів-паронімів

Пароніми.

З увагою до слова

 

 

  1.  

Використання словників синонімів, антонімів, омонімів, паронімів

Словники синонімів, антонімів, омонімів, паронімів.

Здоров’я і здоровий спосіб життя – важливі людські цінності

 

 

  1.  

Розпізнавання власне українських та запозичених слів

Групи слів за походженням: власне українські й запозичені (іншомовного походження) слова.

Світ моїх захоплень

 

 

  1.  

Написання іншомовних слів з апострофом

Написання апострофа в словах іншомовного походження.

Іноземні мови – віконце у світ

 

 

  1.  

Правопис знака м’якшення у словах іншомовного походження

Написання м’якого знака в словах іншомовного походження.

Через слово пізнаю світ

 

 

  1.  

Розрізнення понять «подвоєння» та «подовження»

Подвоєння та подовження приголосних у словах іншомовного походження.

Роби свій вибір

 

 

  1.  

Застосування «правила дев’ятки» на практиці

Букви і та и у словах іншомовного походження.

Екологічні проблеми довкола нас

 

 

  1.  

Користування словником іншомовних слів

Словник іншомовних слів.

Плани на осінь

 

 

  1.  

Розрізнення слів, що належать до активної чи пасивної лексики

Активна й пасивна лексика української мови.

Слова, що пам’ятають минуле

 

 

  1.  

Складання словничка неологізмів

Неологізми. Письменницькі новотвори. Інновації в житті людини й суспільства

 

 

  1.  

Повторення стилів мовлення та їх особливостей

Групи за вживанням. Загальновживані слова.

Емпатія як здатність бачити й розуміти внутрішній світ іншої людини

 

 

  1.  

Виокремлення стилістично забарвлених слів, їх класифікація

Слова обмеженого вживання. Діалектні, професійні слова й терміни.

Слово кличе в мандри Україною

 

 

  1.  

Редагування тексту

Лексична помилка.

Мовні обов’язки громадянина України

 

 

  1.  

Аудіювання

Суржик.

Екологія мови

 

 

  1.  

Складання тестових завдань до теми

Повторення вивченого з лексикології

 

 

  1.  

Удосконалення вмінь написання есе

Написання есе

 

 

  1.  

Виконання завдань різних рівнів складності

Контрольна робота

 

 

  1.  

Робота над помилками, самооцінювання

Аналіз контрольної роботи

 

 

  1.  

 

ФРАЗЕОЛОГІЯ

 

 

  1.  

Пояснення значень фразеологізмів, введення їх у речення

Фразеологізми.

Життя як найвища людська цінність

 

 

  1.  

Розрізнення видів фразеологічних одиниць (робота в групах)

Різновиди фразеологічних одиниць (прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми).

Моральні цінності людини

 

 

  1.  

Робота з уривками текстів, пояснення походження фразеологічних зворотів

Джерела українських фразеологізмів. Мудрість вікова

 

 

  1.  

Побудова висловлення з використанням фразеологізмів, добір фразеологізмів- синонімів, антонімів

Фразеологізми в мовленні людини

Мій емоційний світ

 

 

  1.  

Мініпроєкти-дослідження казок (виокремлення, пояснення вжитих фразеологізмів, заміна їх синонімами) (групова робота)

Фразеологізми в літературних творах. Рослинний дивосвіт

 

 

  1.  

Користування фразеологічним словником (робота в парах)

Фразеологічний словник.

Обереги родинного щастя

 

 

  1.  

Виконання завдань, взаємооцінювання

Повторення вивченого з фразеології

 

 

  1.  

Застосування творчих умінь

Контрольна робота. Есе

 

 

  1.  

Редагування тексту

Аналіз контрольної роботи

 

 

  1.  

 

ФОНЕТИКА. ГРАФІКА. ОРФОЕПІЯ. ОРФОГРАФІЯ

 

 

  1.  

Розрізнення голосних і приголосних звуків (особливості вимови та поєднання)

Поглиблене повторення вивченого з фонетики в 1-4 класах.

Голосні й приголосні звуки.

Не відкладаймо важливе на потім

 

 

  1.  

Вимова та написання слів з ненаголошеними голосними

Наголос в українській мові. Особливості вимови й написання ненаголошених голосних.

Кожен із нас унікальний

 

 

  1.  

Класифікація приголосних, їх вимова

Приголосні тверді й м’які, дзвінкі й глухі. Вимова приголосних у корені слова. Помічаймо красу і милуймося нею

 

 

  1.  

Розрізнення звуків і букв, що позначають м’якість приголосних  на письмі

Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я.

 

 

  1.  

Уживання знака м’якшення на письмі

Правила вживання м’якого знака .

Робота над власними помилками

 

 

  1.  

Уживання слів з літерою ґ

Особливості української графіки (відповідність звуків і графічних знаків, звук [ґ] і буква ґе) .

Світло душі людської

 

 

  1.  

Написання слів з апострофом

Звукове значення букв я, ю , є, ї та щ . Правила вживання апострофа.

Джерела позитивних емоцій

 

 

  1.  

Поділ слів для перенесення з рядка в рядок

Склад. Правила перенесення з рядка в рядок.

Найвищі цінності України

 

 

  1.  

Редагування тексту

Милозвучність української мови. Правила милозвучності (чергування у – в, і – й, з – із – зі) .

Правила природоохоронної поведінки

 

 

  1.  

Використання словників на практиці

Словник наголосів. Орфоепічний словник. Засоби самовдосконалення

 

 

  1.  

Написання слів, у яких відбувається спрощення приголосних

Спрощення в групах приголосних. Покращуймо довкілля – це важливо / З турботою про довкілля

 

 

  1.  

Виправлення та розрізнення помилок (робота з текстом, аудіювання)

Види помилок: графічна, орфоепічна, орфографічна.

Учися програвати з гідністю й користю

 

 

  1.  

Практичне застосування словника (добирання слів, пояснення орфограм)

Орфографічний словник.

Впевненість у собі – ключ до успіху

 

 

  1.  

Застосування знань і умінь

Контрольна робота

 

 

  1.  

Самооцінювання

Аналіз контрольної роботи

 

 

  1.  

 

ВІДОМОСТІ З СИНТАКСИСУ Й ПУНКТУАЦІ

 

 

  1.  

Побудова тексту (твору)

Повторення вивченого в 1 -4 класах.

Мої плани на зиму

 

 

  1.  

Синтаксичний розбір словосполучень

Словосполучення і речення. Головне й залежне слово в словосполученні.

Як приборкати негативні емоції

 

 

  1.  

Побудова речень, виділення граматичних основ

Речення, його граматична основа.

Гідно приймай нові виклики

 

 

  1.  

Робота з текстом (групова): виокремлення речень з одним головним членом, виділення граматичних основ

Речення з одним головним членом.

Стань частиною команди

 

 

  1.  

Робота в парах: побудова речень, різних за метою висловлювання (діалог)

Види речень за метою висловлювання (розповідні, питальні, спонукальні). 

Світ позитивних емоцій

 

 

  1.  

Укладання правил поведінки в різних ситуаціях з використанням окличних та неокличних речень

Види речень за емоційним забарвленням (окличні й неокличні).

Гарні манери – це важливо

 

 

  1.  

Синтаксичний розбір речення

Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина.

Математика у твоєму повсякденні

 

 

  1.  

Побудова речень з ОЧ

Речення з однорідними членами.

Твої громадянські обов’язки

 

 

  1.  

Пунктуаційні навички (кома при ОЧР)

Кома між однорідними членами.

Цінність родини

 

 

  1.  

Побудова складних речень (об’єднання двох або декількох простих)

Складне речення.

Стань своїм найкращим другом

 

 

  1.  

Пунктуаційні навички

Кома між частинами складного речення Мірило успіху

 

 

  1.  

Побудова речень з прямою мовою

Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою.

На крилах мрій

 

 

  1.  

Робота в парах (діалог)

Діалог. Розділові знаки в репліках діалогу Прояви людської доброти

 

 

  1.  

Творчі вміння

Написання есе з використанням простих і складних речень.

Умій захистити себе

 

 

  1.  

Практичне застосування знань

Контрольна робота

 

 

  1.  

Робота над помилками

Аналіз контрольної роботи

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Levchenko Olena
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Яводчак Оксана
Додано
6 вересня 2022
Переглядів
10125
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку