140 год. (3,5 год на тиждень + 0,5 год.)
Форми контролю |
Кількість |
|
І семестр |
ІІ семестр |
|
Перевірка мовної теми |
4 |
5 |
Переказ |
1 |
1 |
Твір |
- |
- |
Диктант |
1 |
1 |
Усний переказ |
1 (індив.) |
|
Діалог |
1 (індив.) |
|
Усний твір |
|
1 (індив.) |
Читання вголос |
|
1 (індив.) |
№ з/п |
Тема уроку |
Очікувані результати Учень/учениця: |
К-ть год. |
Дата |
Параграф |
|
|
Вступ. Значення мови в житті суспільства. Українська мова – державна мова України НЛ: «Громадянська відповідальність» (діалог, диктант, лінгвістичні ігри) |
|||||
1 |
Мова як основний засіб спілкування. Інші функції мови: формування думки, пізнавальна, об'єднувальна. Мовні й немовні засоби спілкування. Значення української мови як державної в житті Української держави та її громадян. |
Розуміє та відтворює зміст почутого; характеризує порушені у тексті проблеми; формулює тему та основну думку; формулює висновки; проєктує власну поведінку; дотримується норм етикету; розуміє фунції мови; розрізняє мовні та немовні засоби спілкування; коментує зміст статті 10 Конституції України; виявляє повагу до права та законодавства щодо забезпечення функціонування української мови як державної; прагне використовувати українську мову в усіх сферах життя; розуміє засади ненасильницької комунікації. |
1 |
05.09 |
П. 1-2 |
|
2 |
РМ. Мовлення та спілкування. Види мовленнєвої діяльності. |
Доброзичливо висловлює своє ставлення до думок інших осіб; використовує потрібні вербальні чи невербальні засоби навчання; використовує різні види мовленнєвої діяльності; розрізняє види мовленнєвої діяльності; висловлює власні почуття, викликані прочитаним; складає та оформлює власне висловлення; дотримується норм етикету; виявляє повагу до культурних та особистісних відмінностей співрозмовника; розуміє засади ненасильницької комунікації. |
1 |
05.09 |
П. 3 |
|
3 |
Диктант. Навчальне аудіювання |
Дотримується правил орфографії та пунктуації; уважно слухає висловлювання; вичерпно відповідає на питання за змістом почутого; толерантно реагує, використовуючи формули мовного етикету; етично висловлює своє ставлення до почутого; виражає емоції, викликані почутим. |
1 |
07.09 |
|
|
4 |
РМ. Складання та розігрування діалогів, зокрема в онлайн-середовищі відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов'язаної із життєвим досвідом учнів із використанням етикетних формул |
Взаємодіє з іншими особами в цифровому середовищі, дбаючи про безпеку; перетворює інформацію з однієї форми в іншу; толерантно реагує на висловлювання інших осіб, навіть якщо вони не збігаються з його/її думкою; використовує вербальні та невербальні засоби комунікації (міміку, емоції, жестикуляцію); виявляє толерантність; до дотримується норм етикету; за потреби грамотно перепитує співрозмовника; розуміє засади ненасильницької комунікації. |
1 |
07.09 |
|
|
5 |
РМ. Навчальне читання мовчки |
Читає та розуміє зміст прочитаного (без коментарів учителя); розширює читацький досвід; дотримується авторського права; |
1 |
10.09 |
|
|
|
Повторення та узагальнення вивченого в початкових класах НЛ: «Екологічна безпека і сталий розвиток», «Здоров'я і безпека» (діалог, комунікативно-ситуативні вправи, творчі роботи, робота з текстом)
|
|||||
6-7 |
Текст. Речення. Слово. Усні й письмові висловлення. РМ. Будова тексту |
Вичерпно відповідає на питання за змістом прочитаного та почутого; передає свої враження від почутого чи прочитаного; знає основні елементи будови тексту; складає та оформлює власне висловлення; порівнює та зіставляє мовні одиниці різних видів (слово, речення, текст) |
2 |
10.09- 12.09 |
П. 4-5 |
|
8 |
Поділ тексту на речення. Інтонація речень, різних за метою висловлювання. |
Вичерпно відповідає на питання за змістом прочитаного та почутого; передає свої враження від почутого чи прочитаного; виділяє ключові слова та словосполучення; виразно читає та правильно інтонує речення; правильно наголошує слова; розуміє для чого потрібні розділові знаки в кінці речень; перетворює речення одного виду на інші; |
1 |
12.09 |
П. 6-7 |
|
9 |
РМ. Типи мовлення. Особливості будови опису предмета |
Вичерпно відповідає на питання за змістом прочитаного та почутого; передає свої враження від почутого чи прочитаного; розрізняє тексти різних типів та стилів; обгрунтовує достовірність, повноту інформації створює та оформлює власне висловлення з елементами опису предмета; виправляє допущені помилки та пояснює їх суть; |
1 |
14.09 |
П. 8 |
|
10 |
Слово як компонент речення. |
Порівнює та зіставляє мовні одиниці різних видів (слово, речення, текст); розрізняє форми одного слова; розповідає про власний емоційний стан; піддає сумніву інформацію, отриману з тексту; |
1 |
14.09 |
П. 9 |
|
11 |
Лексичне значення слова. |
Вичерпно відповідає на питання за змістом прочитаного та почутого; передає свої враження від почутого чи прочитаного; виділяє ключові слова тлумачить лексичне значення слова; правильно користується тлумачним словником; розрізняє лексичне та граматичне значення слова; |
1 |
19.09 |
П. 10 |
|
12-13 |
Слово як частина мови. Роль слів різних частин мови. |
Вичерпно відповідає на питання за змістом прочитаного та почутого; передає свої враження від почутого чи прочитаного; виділяє ключові слова у реченні; розрізняє частини мови; пояснює логіку поділу слів на частини мови; |
2 |
19.09- 21.09 |
П. 11-12 |
|
14 |
Граматичні форми слів різних частин мови (практично) |
Добирає слова у потрібних формах; визначає орфограми у словах; розв’язує ситуативні завдання, пов’язані з неправильним вживанням слів; пояснює роль закінчення слова; |
1 |
21.09 |
|
|
15 |
РМ. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним простим планом |
Вичерпно відповідає на питання за змістом прочитаного та почутого; передає свої враження від почутого чи прочитаного; виділяє ключові слова у реченні; переказує текст вибірково (приділяючи більше уваги опису предмета); |
1 |
26.09 |
П. 13 |
|
16 |
Діагностувальна (контрольна) робота. Повторення та узагальнення вивченого у початкових класах (різнорівневі завдання) |
Дотримується засад академічної доброчесності; |
1 |
26.09 |
|
|
|
Лексикологія. Групи слів за значенням НЛ: «Підприємливість і фінансова грамотність», «Громадянська відповідальність» (лінгвістичні ігри, діалог, комунікативно-ситуативні вправи, творчі роботи, редагування текстів) |
|||||
17 |
Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі Лексичне значення слова |
Тлумачить лексичне значення слова; вирізняє лексичні помилки у своєму та чужому мовленні (тавтологію, плеоназм, росіянізми, просторіччя); редагує речення, у яких допущені помилки, пов’язані зі слововживанням; працює зі словниками та довідковими джерелами; |
1 |
28.09 |
П. 14 |
|
18 |
Однозначні й багатозначні слова (повторення) |
Розрізняє однозначні та багатозначні слова; розуміє та пояснює пряме та переносне значення слова; редагує речення, у яких допущені помилки, пов’язані з багатозначністю слів; |
1 |
28.09 |
П. 15 |
|
19 |
Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). Роль слів у переносному значенні в художньому стилі мовлення |
Розуміє та пояснює пряме та переносне значення слова; редагує речення, у яких допущені помилки, пов’язані з прямим та переносним значенням слова; складає речення та висловлення за малюнками; поєднує інформацію, подану різними способами; |
1 |
03.10 |
П. 16 |
|
20-21 |
Синоніми (повторення і поглиблення). Синонімічний ряд. Роль синонімів у мовленні |
Добирає синоніми до запропонованих слів; продовжує синонімічний ряд; замінює слова синонімами для уникнення тавтології; знаходить та виправляє помилки у слововживанні у своєму та чужому мовленні; |
2 |
03.10- 05.10 |
П. 17 |
|
22 |
Антоніми (повторення і поглиблення). |
Добирає антоніми до слів; пояснює цінність антонімів для художнього мовлення; визначає антоніми в текстах; пояснює допущені помилки та виправляє їх; |
1 |
05.10 |
П. 18 |
|
23 |
Омоніми |
Розрізняє омоніми та багатозначні слова, пояснює суть різниці; творчо використовує лексичні засоби мовлення, зокрема омоніми; дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів; |
1 |
08.10 |
П. 19 |
|
24 |
Пароніми |
Добирає пароніми до запропонованих слів; пояснює суть паронімії; тлумачить лексичне значення слів; працює зі словниками та довідковими джерелами; |
1 |
08.10 |
П. 20 |
|
25-26 |
Лексична помилка |
дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів; розпізнає виражальні норми мови, зокрема синоніми, антоніми, омоніми; вирізняє лексичні помилки у словосполученнях та реченнях; пояснює суть помилки, добирає правильний відповідник; усвідомлює причину допущення помилок. |
2 |
10.10- 10.10 |
П. 21 |
|
27 |
РМ. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом) |
Докладно переказує текст; використовує доречні виражальні засоби у власному висловленні; створює невеликі типові повідомлення; знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові та мовному оформленні; пояснює власні виправлення; дотримується засад академічної доброчесності; |
1 |
12.10 |
П. 22 |
|
28 |
РМ. Докладний письмовий переказ розповідного характеру з елементами опису предмета (або тварини), що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом). |
Докладно переказує текст; використовує доречні виражальні засоби у власному висловленні; створює невеликі типові повідомлення; знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові та мовному оформленні; пояснює власні виправлення; дотримується засад академічної доброчесності; |
1 |
12.10 |
П. 22 |
|
29 |
Узагальнення вивченого з теми «Лексикологія. Групи слів за значенням» |
Дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів; розпізнає виражальні норми мови, зокрема синоніми, антоніми, омоніми; вирізняє лексичні помилки у словосполученнях та реченнях; пояснює суть помилки, добирає правильний відповідник; усвідомлює причину допущення помилок; |
1 |
17.10 |
|
|
30 |
Діагностувальна (контрольна) робота.. Лексикологія. Групи слів за значенням (різнорівневі завдання) |
Дотримується засад академічної доброчесності. |
1 |
17.10 |
|
|
|
Будова слова. Орфографія НЛ: «Екологічна безпека і сталий розвиток», «Здоров'я і безпека» (твір, лінгвістичні ігри, діалог, комунікативно-ситуативні вправи, редагування текстів) |
|||||
31 |
Аналіз контрольного письмового переказу. Основа слова й закінчення. Незмінні й змінні слова |
Пояснює суть допущених помилок; порівнює та зіставляє мовні одиниці різних видів (слово, афікс); розуміє різницю між зміним та незмінним словом; усвідомлює, що незмінне слово не може мати закінчення; перетворює інформацію з однієї форми в іншу; толерантно реагує на висловлювання інших осіб, навіть якщо вони не збігаються з його/її думкою; |
1 |
19.10 |
П. 23 |
|
32 |
Корінь слова. Спільнокореневі слова та форми слова (повторення і поглиблення). |
Усвідомлює різницю між формами слова та спільнокореневими словами; добирає спільнокореневі слова; змінює слова, розуміючи, о це форми слова; визначає у словах закінчення, основу та корінь, розуміє важливість чіткого алгоритму визначення афіксів у словах; порівнює тексти на наявність у них спільнокореневих слів; |
1 |
19.10 |
П. 24 |
|
33 |
Префікс |
Визначає у словах префікси; розуміє їхнє призначення; розрізняє префікси та прийменники; знаходить та виправляє помилки у слововживанні, своєму та чужому, толерантно вказує на них; передає свої враження від почутого чи прочитаного; перетворює інформацію з однієї форми в іншу (добирає слова до схем); |
1 |
22.10 |
П. 25 |
|
34 |
Правопис префіксів |
Визначає у словах префікси; розуміє їхнє призначення; розрізняє префікси та прийменники; доцільно використовує префікси у своєму мовлення для увиразнення мовлення; дотримується правил орфографії при написанні префіксів при-, при-, прі-, з-(с-); |
1 |
22.10 |
П. 26 |
|
35 |
Суфікс |
Визначає у словах суфікси; розуміє їхнє призначення; доцільно використовує суфікси у своєму мовлення для увиразнення мовлення, зокрема суфікси пестливості та згрубілості; розповідає про власний емоційний стан; виявляє та відтворює прихований зміст повідомлення; |
1 |
24.10 |
П. 27 |
|
36 |
Правопис значущих частин слова |
Вичерпно відповідає на запитання за змістом почутого чи прочитаного повідомлення; критично оцінює інформацію, отриману з різних джерел; збагачує словниковий запас; діє за чітким алгоритмом; продукує нові ідеї; перетворює інформацію з однієї форми в іншу; дотримується норм орфографії; |
1 |
24.10 |
П. 28 |
|
37 |
РМ. Письмовий твір-опис тварини (або предмета) з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі) |
Дотримується засад академічної доброчесності; толерантно реагує на висловлювання інших осіб, навіть якщо вони не збігаються з його/її думкою; виявляє повагу до культурних та особистісних відмінностей співрозмовника; використовує вербальні та невербальні засоби комунікації (міміку, емоції, жестикуляцію); використовує відомі йому/їй засоби виразності для власного висловлення; дотримується структури тексту; діє за алгоритмом його створення; колективно складає простий план висловлення; критично оцінює інформацію, отриману з різних джерел; збагачує словниковий запас; знаходить та виправляє помилки у слововживанні у своєму та чужому мовленні; |
1 |
26.10 |
П. 29 |
|
38 |
Розбір слів за будовою |
Вичерпно відповідає на запитання за змістом почутого чи прочитаного повідомлення; критично оцінює інформацію, отриману з різних джерел; збагачує словниковий запас; діє за чітким алгоритмом; продукує нові ідеї; перетворює інформацію з однієї форми в іншу; |
1 |
26.10 |
|
|
39 |
Узагальнення вивченого з теми «Будова слова. Орфографія» |
Вичерпно відповідає на запитання за змістом почутого чи прочитаного повідомлення; критично оцінює інформацію, отриману з різних джерел; збагачує словниковий запас; діє за чітким алгоритмом; продукує нові ідеї; перетворює інформацію з однієї форми в іншу; дотримується норм орфографії при написанні афіксів; пояснює суть помилок; розуміє різницю між змінними і незмінними словами; префіксом і суфіксом; спільнокореневими словами та формами слова; |
1 |
07.11 |
|
|
40 |
Діагностувальна (контрольна) робота. Будова слова. Орфографія (різнорівневі завдання) |
1 |
07.11 |
|
||
|
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія Звуки мови й звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос НЛ: «Екологічна безпека і сталий розвиток», «Здоров'я і безпека», «Громадянська відповідальність» (твір, лінгвістичні ігри, діалоги, комунікативно-ситуативні вправи, есе, редагування текстів) |
|||||
41 |
Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі Звуки мови і звуки мовлення. Голосні і приголосні звуки. |
Пояснює суть помилок, виправляє їх; виявляє і відтворює прихований зміст повідомлення, розрізняючи невербальні засоби (інтонацію, силу голосу, логічні наголоси, темп, паузи, міміку); виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (звуки, склади слова, слова) порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками (голосні-приголосні); вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть; урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами; |
1 |
09.11 |
П. 30 |
|
42-43 |
Приголосні тверді, м’які та напівпом’якшені |
виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (звуки, склади слова, слова) порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками (тверді-мякі); вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть; передає свої враження від почутого чи прочитаного; перетворює інформацію з однієї форми в іншу; записує слова фонетичною транскрипцією; |
2 |
09.11-14.11 |
П. 31 |
|
44 |
Приголосні дзвінкі та глухі |
виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (звуки, склади слова, слова) порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками (дзвінкі-глухі); вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть; критично оцінює інформацію, отриману з різних джерел; збагачує словниковий запас; діє за чітким алгоритмом; усвідомлює суть поділу приголосних на дзвінкі та глухі та чому вони утворюють пари; записує слова фонетичною транскрипцією; |
1 |
14.11 |
П. 32 |
|
45-46 |
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт |
Розуміє залежність букв і звуків; розрізняє звук і букву; записує слова фонетичною транскрипцією; вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть; діє за чітким алгоритмом; використовує вербальні та невербальні засоби комунікації (міміку, емоції, жестикуляцію); |
2 |
16.11- 16.11 |
П. 33 |
|
47-48 |
Запис слів фонетичною транскрипцією |
Аргументовано зіставляє почуте з життєвим досвідом; визначає основну та другорядну інформацію; розрізняє відому і невідому для себе інформацію; розуміє залежність букв і звуків; розрізняє звук і букву; записує слова фонетичною транскрипцією; вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть; діє за чітким алгоритмом; |
2 |
21.11-21.11 |
|
|
49-50 |
РМ. Діагностувальний (контрольний) переказ розповідного тексту з елементами опису |
Уважно слухає висловлювання; вичерпно відповідає на питання за змістом; розуміє та відтворює зміст почутого; толерантно реагує на висловлювання інших осіб, навіть якщо вони не збігаються з його/її думкою; самостійно складає простий план; використовує елементи конспектування; відтворює основні думки і факти; унаочнює та візуалізує почуте; дотримується норм орфографії та засад академічної доброчесності; |
2 |
23.11- 23.11 |
|
|
51 |
Діагностувальний (контрольний) диктант |
Дотримується норм орфографії та пунктуації; передає свої враження від почутого чи прочитаного; перетворює інформацію з однієї форми в іншу; толерантно реагує на висловлювання інших осіб, навіть якщо вони не збігаються з його/її думкою; |
1 |
26.11 |
|
|
52 |
Склад. Основні правила переносу |
Розуміє суть поділу слова на склади, прямий зв'язок з кількістю голосних ; усвідомлює різницю між поділом на склади та для переносу; знаходить помилки та виправляє їх, пояснюючи суть; передає свої враження від почутого чи прочитаного; перетворює інформацію з однієї форми в іншу; толерантно реагує на висловлювання інших осіб, навіть якщо вони не збігаються з його/її думкою; |
1 |
26.11 |
П. 36-37 |
|
53 |
Наголос. Орфоепічна помилка |
Використовує вербальні та невербальні засоби комунікації (міміку, емоції, жестикуляцію); порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів; знаходить та виправляє орфоепічні помилки у своєму та чужому мовленні; користується орфоепічними словниками; |
1 |
28.11 |
П. 38-39 |
|
54 |
РМ. Письмовий твір-розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі (за планом) |
Створює власне висловлення на основі плану; толерантно реагує на висловлювання інших осіб, навіть якщо вони не збігаються з його/її думкою; використовує елементи конспектування; наводить аргументи для підтвердження власної думки; використовує типові мовленнєві конструкції (вставні слова та словосполучення); логічно структурує своє висловлення; добирає стиль мовлення відповідно до мети та теми; використовує засоби художньої виразності (епітети, метафори, гіперболи); наводить приклади з текстів; дотримується норм орфографії та засад академічної доброчесності; |
1 |
28.11 |
П. 40 |
|
55 |
Орфоепічний словник. |
Порівнює та зіставляє мовні одиниці різних видів; Вичерпно відповідає на запитання за змістом почутого чи прочитаного повідомлення; передає свої враження від почутого чи прочитаного; перетворює інформацію з однієї форми в іншу; урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами; |
1 |
30.11 |
|
|
56 |
Тренувальні вправи |
Аргументовано зіставляє почуте з життєвим досвідом; визначає основну та другорядну інформацію; розрізняє відому і невідому для себе інформацію; розуміє залежність букв і звуків; розрізняє звук і букву; записує слова фонетичною транскрипцією; вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть; діє за алгоритмом; |
1 |
30.11 |
|
|
57 |
Узагальнення вивченого з теми «Звуки мови й звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос» |
Розуміє залежність букв і звуків; розрізняє звук і букву; мякі і тверді, дзвінкі та глухі приголосні, записує слова фонетичною транскрипцією; вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть; діє за алгоритмом; |
1 |
05.12 |
|
|
58 |
Діагностувальна (контрольна) робота. Звуки мови й звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос |
Дотримується засад академічної доброчесності; |
1 |
05.12 |
|
|
|
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без- «Екологічна безпека і сталий розвиток», «Підприємливість і фінансова грамотність» (робота з текстами, тематичні уроки, лінгвістичні ігри, діалоги, комунікативно-ситуативні вправи, творчі роботи, редагування текстів) |
|||||
59 |
Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі Вимова голосних звуків |
Пояснює суть помилок, виправляє їх; виявляє і відтворює прихований зміст повідомлення, розрізняючи невербальні засоби (інтонацію, силу голосу, логічні наголоси, темп, паузи, міміку); виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (звуки, склади слова, слова); усвідомлює різницю між голосними та приголосними звуками; розуміє, яка кількість голосу і шуму потрібна для правильної вимови приголосних; |
1 |
07.12 |
П. 41 |
|
60-61 |
Орфограма. Орфографічна помилка |
Розпізнає наявні в почутому повідомленні факти, судження та аргументи; дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів; знаходить та виправляє помилки у слововживанні у своєму та чужому мовленні; порівнює та зіставляє мовні одиниці різних видів; розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; дотримується норм орфографії; |
2 |
07.12- 12.12 |
П. 42-43 |
|
62 |
Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків за твердістю/м’якістю |
Пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил; вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть; усвідомлює суть явища уподібнення; вимовляє та записує транскрипцією слова враховуючи уподібнення; передає свої враження від почутого чи прочитаного; перетворює інформацію з однієї форми в іншу; перетворює інформацію з однієї форми в іншу; толерантно реагує на висловлювання інших осіб, навіть якщо вони не збігаються з його/її думкою; продукує нові ідеї; |
1 |
12.12 |
П. 44-45 |
|
63-64 |
Уподібнення приголосних за глухістю/дзвінкістю |
Пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил; вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть; усвідомлює суть явища уподібнення; вимовляє та записує транскрипцією слова враховуючи уподібнення; вимовляє та записує транскрипцією слова враховуючи уподібнення; передає свої враження від почутого чи прочитаного; перетворює інформацію з однієї форми в іншу; перетворює інформацію з однієї форми в іншу; толерантно реагує на висловлювання інших осіб, навіть якщо вони не збігаються з його/її думкою; продукує нові ідеї; |
2 |
14.12-14.12 |
|
|
65-66 |
Уподібнення приголосних за місцем та способом творення |
Пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил; вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть; усвідомлює суть явища уподібнення; вимовляє та записує транскрипцією слова враховуючи уподібнення; вимовляє та записує транскрипцією слова враховуючи уподібнення; передає свої враження від почутого чи прочитаного; перетворює інформацію з однієї форми в іншу; перетворює інформацію з однієї форми в іншу; вичерпно відповідає на запитання за змістом почутого чи прочитаного повідомлення; передає свої враження від почутого чи прочитаного; |
2 |
19.12- 19.12 |
|
|
67-68 |
Запис слів фонетичною транскрипцією |
Порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками (голосні-приголосні); розуміє суть явища уподібнення; порівнює тексти щодо наявності в них слів, у яких відбувається уподібнення; |
2 |
21.12- 21.12 |
|
|
69 |
Проєкт. Аудіо- чи відеорекомендації стосовно вимови приголосних звуків |
Передає свої враження від почутого чи прочитаного; перетворює інформацію з однієї форми в іншу; толерантно реагує на висловлювання інших осіб, навіть якщо вони не збігаються з його/її думкою; виявляє повагу до культурних та особистісних відмінностей співрозмовника; використовує вербальні та невербальні засоби комунікації (міміку, емоції, жестикуляцію); дотримується засад академічної доброчесності виявляє толерантність; дотримується норм етикету; за потреби грамотно перепитує співрозмовника; розуміє засади ненасильницької комунікації; |
1 |
26.12 |
|
|
70 |
Написання слів із сумнівними голосними і приголосними |
Розуміє алгоритм перевірки написання сумнівних голосних і приголосних; порівнює тексти на наявність слів із сумнівними голосними і приголосними; урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами |
1 |
26.12 |
|
|
71 |
Вимова та правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-) , без-. |
Визначає у словах префікси; розуміє їхнє призначення; дотримується правил орфографії при написанні префіксів при-, при-, прі-, з-(с-); використовує вербальні та невербальні засоби комунікації (міміку, емоції, жестикуляцію); порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками (голосні-приголосні); |
1 |
28.12 |
П. 46 |
|
72 |
Спрощення в групах приголосних |
Перетворює інформацію з однієї форми в іншу; розуміє причини спрощення, залежність милозвучності; порівнює речення та тексти на наявність слів, у яких відбувається чи не відбувається спрощення; пояснює чому в певних словах спрощення не відбувається; |
1 |
28.12 |
П. 47 |
|
73 |
Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків (практично) |
Перетворює інформацію з однієї форми в іншу; розуміє причини чергування, залежність милозвучності; порівнює речення та тексти на наявність слів, у яких відбувається чи не відбувається чергуання голосних; пояснює чому в певних словах чергування не відбувається; передає свої враження від почутого чи прочитаного; |
1 |
|
П. 48-49 |
|
74 |
Найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків (практично)
|
Знаходить та виправляє помилки у слововживанні у своєму та чужому мовленні; порівнює та зіставляє мовні одиниці різних видів; передає свої враження від почутого чи прочитаного; перетворює інформацію з однієї форми в іншу; розуміє причини спрощення, залежність милозвучності; порівнює речення та тексти на наявність слів, у яких відбувається чи не відбувається спрощення; пояснює чому в певних словах спрощення не відбувається; |
1 |
|
П. 50 |
|
75-76 |
Основні випадки чергування [у] — [в], [і] — [й]; уживання прийменника з і його варіантів із, зі (зо) (правила милозвучності). |
Знаходить та виправляє помилки у слововживанні у своєму та чужому мовленні; порівнює та зіставляє мовні одиниці різних видів; передає свої враження від почутого чи прочитаного; перетворює інформацію з однієї форми в іншу; розуміє причини спрощення, залежність милозвучності; порівнює речення та тексти на наявність слів, у яких відбувається чи не відбувається спрощення; пояснює чому в певних словах спрощення не відбувається; |
2 |
|
П. 51-52 |
|
77 |
РМ. Особливості написання есе. Написання есе про транспорт майбутнього, воду в природі тощо |
Складає та оформлює власне висловлення згідно з алгоритмом; знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень; добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення; добирає аргументи; наводить приклади з текстів; |
1 |
|
П. 53 |
|
78 |
Узагальнення вивченого з теми «Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без» |
Знаходить та виправляє орфоепічні помилки у своєму та чужому мовленні; порівнює та зіставляє мовні одиниці різних видів; передає свої враження від почутого чи прочитаного; перетворює інформацію з однієї форми в іншу; розуміє причини спрощення, чергування та уподібнення, залежність милозвучності від цих явищ; порівнює речення та тексти на наявність слів, у яких відбувається чи не відбувається спрощення, чергування та уподібнення; пояснює чому в певних словах спрощення не відбувається; |
1 |
|
|
|
79 |
Контрольна робота. Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без- |
Дотримується засад академічної доброчесності; |
1 |
|
|
|
|
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія Уживання м'якого знака. Апостроф. Сполучення букв йо, ьо. Подвоєння букв НЛ: «Екологічна безпека і сталий розвиток», «Здоров'я і безпека», «Громадянська відповідальність» (твір, лінгвістичні ігри, діалоги, комунікативно-ситуативні вправи, есе, редагування текстів) |
|||||
80-81 |
Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі Позначення м’якості приголосних на письмі. Уживання м'якого знака (повторення і поглиблення) |
Пояснює суть помилок, виправляє їх; виявляє і відтворює прихований зміст повідомлення, розрізняючи невербальні засоби (інтонацію, силу голосу, логічні наголоси, темп, паузи, міміку); виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (звуки, склади слова, слова); усвідомлює різницю між мяким і твердим приголосним; дотримується норм орфографії; |
2 |
|
П. 54-55 |
|
82 |
Сполучення букв ьо, йо |
Дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів знаходить у тексті відому і нову інформацію розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; усвідомлює залежність правопису від фонетичних явищ; |
1 |
|
П. 56 |
|
83-84 |
Апостроф |
Усвідомлює залежність правопису від фонетичних явищ; знаходить та виправляє помилки у слововживанні у своєму та чужому мовленні; порівнює та зіставляє мовні одиниці різних видів; використовує вербальні та невербальні засоби комунікації (міміку, емоції, жестикуляцію); |
2 |
|
П. 57-58 |
|
85 |
РМ. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму (за планом) |
Уважно слухає висловлювання; вичерпно відповідає на питання за змістом; розуміє та відтворює зміст почутого; толерантно реагує на висловлювання інших осіб, навіть якщо вони не збігаються з його/її думкою; самостійно складає простий план; використовує елементи конспектування; відтворює основні думки і факти; унаочнює та візуалізує почуте; дотримується норм орфоепії та засад академічної доброчесності |
1 |
|
П. 59 |
|
86 |
Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних |
Усвідомлює, що подвоєння це не фонетичне явище, а збіг двох афіксів, називає, яких саме; пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть порівнює тексти щодо наявності в них подовження звуків; використовує елементи конспектування; відтворює основні думки і факти; |
1 |
|
П. 60 |
|
87-88 |
Подвоєння букв на позначення подовжених приголосних |
Усвідомлює, що подовження це фонетичне явище; пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть порівнює тексти щодо наявності в них подовження звуків; використовує елементи конспектування; відтворює основні думки і факти; |
2 |
|
П. 61 |
|
89 |
РМ. Твір-роздум на тему, пов’язану із життєвим досвідом учнів, у художньому стилі (за колективно складеним планом) |
Створює власне висловлення на основі плану; толерантно реагує на висловлювання інших осіб, навіть якщо вони не збігаються з його/її думкою; використовує елементи конспектування; наводить аргументи для підтвердження власної думки; використовує типові мовленнєві конструкції (вставні слова та словосполучення); логічно структурує своє висловлення; добирає стиль мовлення відповідно до мети та теми; використовує засоби художньої виразності (епітети, метафори, гіперболи); наводить приклади з текстів; дотримується норм орфографії та засад академічної доброчесності |
1 |
|
П. 62 |
|
90 |
Узагальнення вивченого з теми «Уживання м'якого знака. Апостроф. Сполучення букв йо, ьо. Подвоєння букв» |
Усвідомлює, що м’який знак та апостроф це знаки, які мають антонімічне значення; дотримується орфографічних норм; перетворює інформацію з однієї форми в іншу; порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками; відповідає на запитання за змістом почутого чи прочитаного повідомлення; передає свої враження від почутого чи прочитаного; |
1 |
|
|
|
91 |
Контрольна робота. Уживання м'якого знака. Апостроф. Сполучення букв йо, ьо. Подвоєння букв |
Дотримується засад академічної доброчесності; |
1 |
|
|
|
|
Відомості із синтаксису і пунктуації. Словосполучення і речення. Головні члени речення НЛ: «Екологічна безпека і сталий розвиток», «Підприємливість і фінансова грамотність» (робота з текстами, тематичні уроки, лінгвістичні ігри, діалоги, комунікативно-ситуативні вправи, творчі роботи, редагування текстів) |
|||||
92 |
Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі Словосполучення |
Виправляє та пояснює помилки; вказує на конструктивні думки; визначає спільне й різне у повідомленнях інших осіб; виявляє повагу до культурних та особистісних відмінностей співрозмовника; використовує вербальні та невербальні засоби комунікації (міміку, емоції, жестикуляцію); порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками (слово, словосполучення, речення); |
1 |
|
П. 63 |
|
93 |
Головне і залежне слово в словосполученні |
Обґрунтовує достовірність, повноту інформації; визначає тему та основну думку; формулює запитання для уточнення інформації; розповідає про власний емоційний стан; |
1 |
|
П. 63 |
|
94 |
Редагування словосполучень з граматичними помилками |
Піддає сумніву інформацію з текстів; визначає головну і другорядну інформацію; поєднує інформацію, подану в різні способи; формулює висновки; розуміє різницю між головним і залежним словом; усвідомлює залежність між словами; доцільно ставить питання від головного до залежного слова; дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів; |
1 |
|
|
|
95-96 |
Речення, його граматична основа |
Визначає головну і другорядну інформацію; поєднує інформацію, подану в різні способи; формулює висновки; розуміє різницю між словосполученням та реченням; усвідомлює залежність між словами; доцільно ставить питання від одного слова до іншого; визначає граматичну основу, виражену різними способами; дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів; |
2 |
|
П. 64-65 |
|
97 |
Речення з одним головним членом |
Поєднує інформацію, подану в різні способи; формулює висновки; розуміє різницю між словосполученням та реченням; усвідомлює залежність між словами; доцільно ставить питання від одного слова до іншого; визначає граматичну основу, виражену одним головним членом речення (або підметом, або присудком); дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів; |
1 |
|
|
|
98 |
Тренувальні вправи. Підкреслення граматичних основ |
Визначає головну і другорядну інформацію; поєднує інформацію, подану в різні способи; формулює висновки; усвідомлює залежність між словами; доцільно ставить питання від одного слова до іншого; визначає граматичну основу, виражену різними способами; дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів; формулює висновки; висловлює власні почуття та емоції; |
1 |
|
|
|
99 |
Види речень за метою висловлювання; за емоційним забарвленням: окличні й неокличні (повторення) |
Розрізняє види речень за метою висловлювання, за емоційним забарвленням; дає оцінку почутому; розуміє призначення видів речень; доцільно висловлює почуття та емоції; перефразовує думки; змінює види речень; толерантно реагує на висловлювання інших осіб, навіть якщо вони не збігаються з його/її думкою; виявляє повагу до культурних та особистісних відмінностей співрозмовника; використовує вербальні та невербальні засоби комунікації (міміку, емоції, жестикуляцію); |
1 |
|
П. 66 |
|
100 |
РМ. Контрольний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму |
Уважно слухає висловлювання; вичерпно відповідає на питання за змістом; пояснює функції основних складників тексту; розуміє та відтворює зміст почутого; толерантно реагує на висловлювання інших осіб, навіть якщо вони не збігаються з його/її думкою; самостійно складає простий план; використовує елементи конспектування; відтворює основні думки і факти; унаочнює та візуалізує почуте; дотримується норм орфографії та засад академічної доброчесності; |
1 |
|
|
|
101 |
Робота над помилками, допущеними в переказі Диктант. Навчальне читання мовчки |
Знаходить, виправляє та пояснює помилки у слововживанні; дотримується правил орфографії та пунктуації; уважно читає та розуміє зміст прочитаних тексти різних типів; |
1 |
|
|
|
|
Відомості із синтаксису і пунктуації. Другорядні члени речення НЛ: «Здоров'я і безпека», «Громадянська відповідальність» (робота з текстами, тематичні уроки, переказ, лінгвістичні ігри, діалоги, комунікативно-ситуативні вправи, творчі роботи, лист, редагування текстів) |
|||||
102-103 |
Робота над помилками, допущеними в контрольному диктанті Додаток |
Знаходить, виправляє та пояснює помилки у слововживанні; визначає актуальність і несуперечливість тексту (наприклад, чи наведена інформація є правдивою, актуальною, не містить суперечностей) на основі власного досвіду та досвіду інших осіб; виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (слова, словосполучення, речення, тексти); порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками (підмет і додаток); усвідомлює різницю між підметом (предметом, про який повідомляється в реченні у Н.В. і предметом, на який спрямована дія у З.В.); |
2 |
|
П. 67 |
|
104-105 |
Обставина |
Виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (слова, словосполучення, речення, тексти); вирізняє окремі синтаксичні явища у своєму та чужому мовленні; використовує обставини у своєму мовленні для поширенні речень; передає свої враження від почутого чи прочитаного; перетворює інформацію з однієї форми в іншу; проєктує власну поведінку; виявляє та відтворює прихований зміст повідомлення; |
2 |
|
П. 68 |
|
106 |
РМ. Складання діалогу-розпитування з використанням обставин |
Створює власне висловлення-діалог; толерантно реагує на висловлювання інших осіб, навіть якщо вони не збігаються з його/її думкою; використовує елементи конспектування; наводить аргументи для підтвердження власної думки; використовує типові мовленнєві конструкції (вставні слова та словосполучення, звертання); логічно структурує своє висловлення; добирає стиль мовлення відповідно до мети та теми; розпізнає маніпулятивні технології; використовує засоби художньої виразності (епітети, метафори, гіперболи); перефразовує репліки; дотримується засад академічної доброчесності; |
1 |
|
|
|
107-108 |
Означення |
Виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (слова, словосполучення, речення, тексти); діє за алгоритмом; визначає основну мету почутого та прочитаного; розповідає про власний емоційний стан; поєднує інформацію, подану в різні способи; визначає означення різних видів (виражені прикметниками або іменниками в непрямих відмінках); діє за алгоритмом; |
2 |
|
П. 69 |
|
109 |
РМ. Складання тексту про природні явища з використанням епітетів |
Створює власне висловлення на основі плану; толерантно реагує на висловлювання інших осіб, навіть якщо вони не збігаються з його/її думкою; використовує елементи конспектування; наводить аргументи для підтвердження власної думки; використовує типові мовленнєві конструкції (вставні слова та словосполучення); логічно структурує своє висловлення; добирає стиль мовлення відповідно до мети та теми; використовує засоби художньої виразності (епітети, метафори, гіперболи); наводить приклади з текстів; дотримується норм орфографії та засад академічної доброчесності; |
1 |
|
|
|
110-111 |
РМ. Письмовий твір-роздум за колективно складеним планом у художньому стилі на тему «Чому потрібно берегти природу?» |
Створює власне висловлення на основі плану; толерантно реагує на висловлювання інших осіб, навіть якщо вони не збігаються з його/її думкою; використовує елементи конспектування; наводить аргументи для підтвердження власної думки; використовує типові мовленнєві конструкції (вставні слова та словосполучення); логічно структурує своє висловлення; добирає стиль мовлення відповідно до мети та теми; використовує засоби художньої виразності (епітети, метафори, гіперболи); наводить приклади з текстів; дотримується норм орфографії та засад академічної доброчесності; |
2 |
|
|
|
112 |
Визначення в реченні чи тексті вказаних синтаксичних одиниць |
Знаходить, виправляє та пояснює помилки у слововживанні; визначає актуальність і несуперечливість тексту (наприклад, чи наведена інформація є правдивою, актуальною, не містить суперечностей) на основі власного досвіду та досвіду інших осіб; виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (слова, словосполучення, речення, тексти); порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками (підмет і додаток); усвідомлює різницю між підметом (предметом, про який повідомляється в реченні у Н.В. і предметом, на який спрямована дія у З.В.) |
1 |
|
|
|
113 |
Узагальнення вивченого з теми «Головні та другорядні члени речення» |
Визначає головну і другорядну інформацію; поєднує інформацію, подану в різні способи; формулює висновки; усвідомлює залежність між словами; доцільно ставить питання від одного слова до іншого; визначає граматичну основу, виражену різними способами; дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів; формулює висновки; висловлює власні почуття та емоції; |
1 |
|
|
|
114 |
Контрольна робота. Головні та другорядні члени речення (різнорівневі завдання) |
Дотримується засад академічної доброчесності; |
1 |
|
|
|
|
Відомості із синтаксису і пунктуації. Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів. Складне речення. Пряма мова. Діалог НЛ: «Підприємливість і фінансова грамотність», «Екологічна безпека і сталий розвиток», «Здоров'я і безпека» (робота з текстами, тематичні уроки, лінгвістичні ігри, діалоги, комунікативно-ситуативні вправи, творчі роботи, редагування текстів) |
|||||
115-116 |
Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі Речення з однорідним членами. Кома між однорідними членами речення |
Виправляє та пояснює помилки; вказує на конструктивні думки; визначає спільне й різне у повідомленнях інших осіб; визначає ключові слова в почутому повідомленні; проєктує власну поведінку в ситуаціях, подібних до тих, що зображено в тексті обґрунтовує значення інформації, здобутої в прочитаному тексті; діє за алгоритмом; дотримується норм пунктуації; усвідомлює логіку однорідності/неоднорідності; |
2 |
|
П. 71-72 |
|
117-118 |
Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. Двокрапка і тире при однорідних членах |
Діє за алгоритмом; дотримується норм пунктуації; усвідомлює логіку однорідності/неоднорідності; добирає узагальнювальні слова до груп слів; складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними пунктуаційними нормами; вичерпно відповідає на запитання за змістом почутого чи прочитаного повідомлення; передає свої враження від почутого чи прочитаного; перетворює інформацію з однієї форми в іншу; |
2 |
|
П. 73 |
|
119 |
Звертання. Розділові знаки для виділення звертань |
Використовує вербальні та невербальні засоби комунікації (міміку, емоції, жестикуляцію); порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками; усвідомлює суть визначення «звертання»; використовує звертання у правильних формах; ефективно використовує інформаційні ресурси; створює висловлювання/медіатексти за визначеними характеристиками; |
1 |
|
П. 74 |
|
120 |
Кличний відмінок у звертаннях |
Висловлюється у захищеному цифровому середовищі щодо проблем, повязаним із життєвим досвідом; дотримується орфографічних та орфоепічних норм; знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил; аналізує зміст написаного з погляду цілісності та повноти викладу; |
1 |
|
|
|
121 |
Вставні слова. Виділення вставних слів комами. |
Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень; пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил; аналізує зміст написаного з погляду цілісності та повноти викладу; дотримується правил орфографії та пунктуації; визначає способи виправлення помилок у власному мовленні; використовує вербальні та невербальні засоби комунікації (міміку, емоції, жестикуляцію); виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками; творчо використовує мовні засоби; |
1 |
|
П. 75-76 |
|
122 |
РМ. Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів |
Створює власне висловлення на основі плану; толерантно реагує на висловлювання інших осіб, навіть якщо вони не збігаються з його/її думкою; використовує елементи конспектування; наводить аргументи для підтвердження власної думки; використовує типові мовленнєві конструкції (звертання, вставні слова та словосполучення); логічно структурує своє висловлення; добирає стиль мовлення відповідно до мети та теми; використовує засоби художньої виразності (епітети, метафори, гіперболи); наводить приклади з текстів; дотримується норм орфографії та засад академічної доброчесності |
1 |
|
П. 75-76 |
|
123 |
Доповнення речень ускладнювальними елементами |
Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень; пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил; аналізує зміст написаного з погляду цілісності та повноти викладу; розрізняє мовні одиниці (вставні слова, однорідні члени, звертання) та доповнює ними речення; |
1 |
|
|
|
124-125 |
Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв`язком. Кома між частинами складного речення |
Створює текст за визначеними характеристиками на основі певної графічної інформації (діаграми, графіка тощо); записує власні міркування або інформацію з інших джерел; створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними пунктуаційними нормами; добирає доречні засоби мовної виразності; розрізняє просте та складне речення; порівнює та зіставляє речення різних видів за будовою; дотримується правил пунктуації; |
2 |
|
П. 77-78 |
|
126-127 |
Пряма мова. Діалог |
Використовує для розяснення завдань актуальні та достовірні джерела інформації; добирає стиль мовлення відповідно до мети; розповідає про власний емоційний стан; наводить аргументи; доброзичливо висловлює своє ставлення до думок інших осіб; розпізнає факти, судження та аргументи; формулює запитання; перефразовує репліки; зіставляє почуте з життєвим досвідом; толерантно реагує на висловлювання інших осіб, навіть якщо вони не збігаються з його/її думкою; виявляє повагу до культурних та особистісних відмінностей співрозмовника; використовує вербальні та невербальні засоби комунікації (міміку, емоції, жестикуляцію); |
2 |
|
П. 79-80 |
|
128 |
РМ. Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення |
Уважно слухає висловлювання; вичерпно відповідає на питання за змістом; розуміє та відтворює зміст почутого; толерантно реагує на висловлювання інших осіб, навіть якщо вони не збігаються з його/її думкою; самостійно складає простий план; використовує елементи конспектування; відтворює основні думки і факти; унаочнює та візуалізує почуте; дотримується норм орфографії та засад академічної доброчесності |
1 |
|
П. 81 |
|
129 |
Узагальнення вивченого з теми «Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів. Складне речення. Пряма мова. Діалог» |
Створює текст за визначеними характеристиками на основі певної графічної інформації (діаграми, графіка тощо); записує власні міркування або інформацію з інших джерел; створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними пунктуаційними нормами; добирає доречні засоби мовної виразності; розрізняє просте та складне речення, звертання, вставні слова та однорідні члени речення; порівнює та зіставляє речення різних видів за будовою; дотримується правил пунктуації; |
1 |
|
|
|
130 |
Контрольна робота. Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів. Складне речення. Пряма мова. Діалог (різнорівневі завдання) |
Дотримується засад академічної доброчесності; |
1 |
|
|
|
|
Повторення та узагальнення вивченого в 5 класі НЛ: «Громадянська відповідальність», «Екологічна безпека і сталий розвиток», «Здоров'я і безпека» (твір, лінгвістичні ігри, діалоги, комунікативно-ситуативні вправи, есе, редагування текстів) |
|||||
131 |
Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі Лексикологія |
Дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів; розпізнає виражальні норми мови, зокрема синоніми, антоніми, омоніми; вирізняє лексичні помилки у словосполученнях та реченнях; пояснює суть помилки, добирає правильний відповідник; усвідомлює причину допущення помилок; |
1 |
|
|
|
132 |
Контрольний диктант |
Дотримується правил орфографії та пунктуації; |
1 |
|
|
|
133-134 |
Будова слова і орфографія |
Вичерпно відповідає на запитання за змістом почутого чи прочитаного повідомлення; критично оцінює інформацію, отриману з різних джерел; збагачує словниковий запас; діє за чітким алгоритмом; продукує нові ідеї; перетворює інформацію з однієї форми в іншу; дотримується норм орфографії при написанні афіксів; пояснює суть помилок; розуміє різницю між змінними і незмінними словами; префіксом і суфіксом; спільнокореневими словами та формами слова; |
2 |
|
|
|
135 |
Фонетика і графіка |
Розуміє залежність букв і звуків; розрізняє звук і букву; м’які і тверді, дзвінкі та глухі приголосні, записує слова фонетичною транскрипцією; вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть; діє за алгоритмом; |
1 |
|
|
|
136 |
Орфоепія та орфографія |
Знаходить та виправляє орфоепічні помилки у своєму та чужому мовленні; порівнює та зіставляє мовні одиниці різних видів; передає свої враження від почутого чи прочитаного; перетворює інформацію з однієї форми в іншу; розуміє причини спрощення, чергування та уподібнення, залежність милозвучності від цих явищ; порівнює речення та тексти на наявність слів, у яких відбувається чи не відбувається спрощення, чергування та уподібнення; пояснює чому в певних словах спрощення не відбувається; |
1 |
|
|
|
137 |
Синтаксис та пунктуація |
Створює текст за визначеними характеристиками на основі певної графічної інформації (діаграми, графіка тощо); записує власні міркування або інформацію з інших джерел; створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними пунктуаційними нормами; добирає доречні засоби мовної виразності; розрізняє просте та складне речення, звертання, вставні слова та однорідні члени речення; порівнює та зіставляє речення різних видів за будовою; дотримується правил пунктуації; |
2 |
|
|
|
138 |
Контрольна робота. Повторення та узагальнення вивченого в 5 класі |
Дотримується правил академічної доброчесності; |
1 |
|
|
|
139 |
Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі РМ. Створення дописів-рекомендацій з культури мовлення для розміщення в соціальних мережах |
Створює власне висловлення на основі плану; толерантно реагує на висловлювання інших осіб, навіть якщо вони не збігаються з його/її думкою; використовує елементи конспектування; наводить аргументи для підтвердження власної думки; використовує типові мовленнєві конструкції (вставні слова та словосполучення); логічно структурує своє висловлення; добирає стиль мовлення відповідно до мети та теми; використовує засоби художньої виразності (епітети, метафори, гіперболи); наводить приклади з текстів; дотримується норм орфографії та засад академічної доброчесності. |
1 |
|
|
|
140 |
Підсумковий урок |
|
1 |
|
|
|
Благовіщенський академічний ліцей «Лідер»
Благовіщенської міської ради
Розглянуто і схвалено ПОГОДЖЕНО
на засіданні ШМО Заступник директора
вчителів_____________________ з навчально-виховної роботи
Протокол №___від________20__р. ____________Луценко М.Г.
Голова ШМО________________ Дата_________________
___________Луценко М. Г.
Дата________________
Календарно-тематичне планування
з української мови
в 5-І класі на І -II семестр 2022 /2023 н. р.
Річна кількість годин - 140
Кількість годин на тиждень – 4
Учитель: Рябоконь О. В.