Емоційне налаштування «Рамка для мого фото»Оберіть ту рамку, у яку ви б захотіли вставити своє фото. СИНЯРОЖЕВАЗЕЛЕНАЖОВТАВи впевнені в своїх силах, отже, все буде добре!Ви готові до уроку. А це значить, що в кінці у вас буде гарний результат!Ви спокійні й врівноважені. Готові до сприйняття нового матеріалу!У Вас гарний настрій. Ви радієте сьогоднішньому дню. І на уроці зможете дізнатися багато нового.
Інтелектуальна розминка. Які типи мовлення ви знаєте? Розкажіть за таблицею про їх основні ознаки{5 DA37 D80-6434-44 D0-A028-1 B22 A696006 F}Тип мовлення. На яке питання дається відповідь у висловлюванніПро що говориться?З чого складається основна частина висловлювання?Опис. Яким є предмет чи особа?Про ознаки предмета, особи. Загальне враження, окремі ознаки, деталіРоздум. Чому предмет чи особа такі?Про причини предмета, особи. Теза (думка, яка довозиться), аргументи, висновок. Розповідь. Що робить особа чи предмет?Про дії та подіїПочаток дії, її розвиток і завершення
Дослідницька робота з текстами. Прослухайте розповідь. Виділіть її складові (початок, розгортання та завершення дії). Які слова передають послідовність подій? Доберіть заголовок. Якось в одного тигра у звіринці заломився кіготь і вріс у лапу. Це завдавало йому нестерпних мук. Треба було випиляти пазур. Операція виявилася важкою, але мужній лікар усе-таки скінчив її. Минув рік, і той самий тигр загнав у лапу колючку. Цього разу він сам простягнув лікарю крізь ґрати зранену лапу й терпляче чекав, поки той порався біля неї. Після цього тигр став стрибати, виказуючи радість і вдячність лікареві-рятівнику.
Дослідницька робота з текстами. Прослухайте розповідь. Виділіть її складові (початок, розгортання та завершення дії). Які слова передають послідовність подій? Доберіть заголовок. Якось в одного тигра у звіринці заломився кіготь і вріс у лапу. Це завдавало йому нестерпних мук. Треба було випиляти пазур. Операція виявилася важкою, але мужній лікар усе-таки скінчив її. Минув рік, і той самий тигр загнав у лапу колючку. Цього разу він сам простягнув лікарю крізь ґрати зранену лапу й терпляче чекав, поки той порався біля неї. Після цього тигр став стрибати по клітці, виказуючи радість і вдячність лікареві-рятівнику.
Дослідницька робота з текстами. Прослухайте текст. Назвіть дієслова, якими оповідач передає послідовність своїх дій. Я не міг дочекатися, коли звільниться місце за комп’ютером. Хотів скористатися інтернетом. Збирався написати листа товаришеві в Канаду. Лист електронною поштою від нього я отримав, а от свій «імейлик» досі не зміг відіслати. Недарма інтернет називають «павутинням». Блукаючи в ньому, я встиг почитати новини, помилуватися картинками, просто погратися. Незчувся, як минуло дві години. Коли дійшла черга до листа, комп’ютер перестав мене слухатися. Мишка не працювала. Ось так я «завис» у «павутинні» і, як муха, потрапив у пастку до Всесвітнього Павука.
Дослідницька робота з текстами Я не міг дочекатися, коли звільниться місце за комп’ютером. Хотів скористатися інтернетом. Збирався написати листа товаришеві в Канаду. Лист електронною поштою від нього я отримав, а от свій «імейлик» досі не зміг відіслати. Недарма інтернет називають «павутинням». Блукаючи в ньому, я встиг почитати новини, помилуватися картинками, просто погратися. Незчувся, як минуло дві години. Коли дійшла черга до листа, комп’ютер перестав мене слухатися. Мишка не працювала. Ось так я «завис» у «павутинні» і, як муха, потрапив у пастку до Всесвітнього Павука.
Дослідницька робота з текстами Тема: розповідь про те, як оповідач не зміг надіслати електронного листа своєму товаришеві через те, що «завис» в інтернеті. Поміркуйте над запитаннями: Чому оповідач не зміг здійснити свого задуму?Що ви б зробили на йог місці?Чим, на вашу думку, відрізняється спілкування в інтернеті: а) від живої розмови з людиною; б) від телефонної розмови.
Пам’ятка щодо складання твору. Оберіть тему (про що писатимете). Визначте основу думку твору (що стверджуватимете). Складіть план майбутнього твору. Назвіть місце й час події, про яку розповідаєте. Не забувайте про структуру: вступ, основу частину, закінчення. Зверніть увагу на дієслова, бо саме навколо дії розгортається зміст розповіді. Використовуйте мовні засоби відповідно до обраного стилю мовлення. Орієнтовний обсяг твору – о,5-1 сторінка. Працюйте спершу на чернетці, перевірте помилки,прочитайте текст вголос. Після редагування переписуйте в робочий зошит.
Домашнє завдання. Складіть письмовий твір-розповідь на одну із запропонованих тем: Сім днів повної свободи, або Як я провів (провела) канікули; Зупинися, мить, або Одна година мого життя;Усе за планом, або Мій робочий день;Поки всі вдома, або Вихідний у нашій сім’ї. За бажанням, доповніть свій твір малюнком або коміксом.