Календарно-тематичне планування з української мови для 5 класу складено за модельною програмою «Українська мова 5 кл.»
за ред. О.Заболотного, В. Заболотного та ін.
ІІ семестр – 76 год.
Усього – 140 год.
(4 год. на тиждень)
№ з/п |
Тема уроку |
К-сть год |
Дата |
Прим |
||||
Ключові компетентності *Уміння вчитися упродовж життя: удосконалювати знання мови і власне мовлення упродовж життя. *Екологічна грамотність: бережливо ставитись до природи. *Соціальні та громадянські компетентності: аргументовано й грамотно висловлювати власну думку. *Спілкування державною мовою.
|
Наскрізні лінії *«Екологічна безпека і сталий розвиток»: сприяти усвідомленню ролі навколишнього середовища для здоров’я. *«Здоров’я і безпека»: сприяє усвідомленню значення здорового способу життя. *«Громадянська відповідальність»: сприяє відчувати себе частиною свого роду. *«Підприємливість і фінансова грамотність»: усвідомлення необхідності грамотного спілкування в усіх галузях суспільства. |
|||||||
65 |
Вимова голосних звуків |
1 |
|
|
||||
66 |
Орфограма. Орфографічна помилка |
1 |
|
|
||||
67 |
Вимова приголосних звуків. Написання сумнівних приголосних. |
1 |
|
|
||||
68 |
Уподібнення приголосних звуків |
1 |
|
|
||||
69 |
Вимова голосних і приголосних звуків ( орфоепічний тренінг) |
1 |
|
|
||||
70 |
РМ № 13. Виразне читання текстів уголос із дотриманням правил орфоепії |
1 |
|
|
||||
71 |
Вимова та написання префіксів з – ( зі -, с -), роз -, ( розі -), без - |
1 |
|
|
||||
72 |
Спрощення в групах приголосних |
1 |
|
|
||||
73 74 |
Чергування голосних звуків |
2 |
|
|
||||
75 |
Чергування приголосних звуків |
1 |
|
|
||||
76 |
Основні випадки чергування у – в, і - й |
1 |
|
|
||||
77 |
Уживання прийменника з |
1 |
|
|
||||
78 |
РМ №14. Есе. Редагування есе |
1 |
|
|
||||
79 |
Вимова й чергування голосних і приголосних звуків. Правопис префіксів. Тренувальні вправи. Узагальнення вивченого матеріалу |
1 |
|
|
||||
80 |
Діагностична (контрольна) робота № 5. Вимова й чергування голосних і приголосних звуків. Правопис префіксів ( тест ) |
1 |
|
|
||||
Орфографія |
||||||||
Ключові компетентності *Уміння вчитися упродовж життя: удосконалювати лінгвістичні навики протягом життя. *Екологічна грамотність: бережливе ставлення до навколишнього середовища. *Соціальні та громадянські компетентності: зв’язно, аргументовано висловлювати власну думку. *Спілкування державною мовою. *Інформаційно – цифрова компетентність: здійснювати пошукову, дослідницьку діяльність, аналізувати зроблене. |
Наскрізні лінії *«Екологічна безпека і сталий розвиток»: покращення довкілля. *«Здоров’я і безпека»: мова і безпека країни. *«Громадянська відповідальність»: відповідальність українців за долю своєї мови. *«Підприємливість і фінансова грамотність»: мовний етикет майбутнього фахівця.
|
|||||||
81 82 |
Аналіз ДКР. Позначення м’якості приголосних на письмі. Уживання м’якого знака |
2 |
|
|
||||
83 |
Сполучення букв йо, ьо |
1 |
|
|
||||
84 85 |
Апостроф |
2 |
|
|
||||
86 |
РМ № 15. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму |
1 |
|
|
||||
87 |
Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних |
1 |
|
|
||||
88 |
Подвоєння букв на позначення подовжених приголосних |
1 |
|
|
||||
89 |
РМ № 16. Твір – роздум на тему, пов’язану із життєвим досвідом, у художньому стилі (за колективно складеним планом) |
1 |
|
|
||||
90 |
РМ № 17. Аналіз письмового твору - роздуму |
1 |
|
|
||||
91 |
М’який знак. Апостроф. Подвоєння букв. Тренувальні вправи |
1 |
|
|
||||
92 |
Діагностична (контрольна) робота № 6. М’який знак. Апостроф. Подвоєння букв (тест). |
1 |
|
|
||||
Синтаксис і пунктуація. Словосполучення й речення. Головні та другорядні члени речення |
||||||||
Ключові компетентності *Уміння вчитися упродовж життя: удосконалювати знання мови. *Інформаційно – цифрова компетентність: задовольняти пізнавальний інтерес. *Компетентність у природничих науках і технологіях: готовність захищати сьогодення й майбутнє. *Спілкування державною мовою. |
Наскрізні лінії *«Екологічна безпека і сталий розвиток»: людина і природа – друзі. *«Здоров’я і безпека»: здоровий спосіб життя; турбота про власне здоров’я та рідних. *«Громадянська відповідальність»: перші кроки до досягнення мети. *«Підприємливість і фінансова грамотність»: історії успіхів відомих людей. |
|||||||
93 |
Аналіз ДКР. Словосполучення |
1 |
|
|
||||
94 95 |
Речення. Граматична основа речення |
2 |
|
|
||||
96 |
Види речень за метою висловлювання та емоційним забарвленням |
1 |
|
|
||||
97 |
Другорядні члени речення. Додаток |
1 |
|
|
||||
98 |
Другорядні члени речення. Обставина |
1 |
|
|
||||
99 |
Другорядні члени речення. Означення |
1 |
|
|
||||
100 |
РМ № 18. Твір – роздум у художньому стилі ( за колективно складеним планом) |
1 |
|
|
||||
101 |
РМ № 19. Аналіз письмового твору - роздуму |
1 |
|
|
||||
102 |
Словосполучення й речення. Головні та другорядні члени речення. Тренувальні вправи. Узагальнення вивченого матеріалу |
1 |
|
|
||||
103 |
Діагностична (контрольна) робота № 7. Словосполучення й речення. Головні та другорядні члени речення (тест) |
1 |
|
|
||||
Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова |
||||||||
Ключові компетентності *Уміння вчитися упродовж життя: усвідомлення потреби вчитися. *Математична компетентність: прагнення висловлюватись точно, логічно, послідовно. *Спілкування державною мовою. *Інформаційно – цифрова компетентність: задовольняти пізнавальний інтерес. |
Наскрізні лінії *«Екологічна безпека і сталий розвиток»: екологія і тривалість життя людини. *«Здоров’я і безпека»: межі безпеки віртуального простору. *«Громадянська відповідальність»: фан – клуби в Україні, український гопак – вид бойового мистецтва. *«Підприємливість і фінансова грамотність»: репутація і її значення. |
|||||||
104 |
Аналіз ДКР. Однорідні члени речення |
1 |
|
|
||||
105 |
Кома між однорідними членами |
1 |
|
|
||||
106 |
Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами |
1 |
|
|
||||
107 |
Звертання |
1 |
|
|
||||
108 |
Розділові знаки для виділення звертань |
1 |
|
|
||||
109 |
Вставні слова |
1 |
|
|
||||
110 |
Відокремлення вставних слів на письмі комами |
1 |
|
|
||||
111 |
РМ № 20. Лист до рідної людини з використанням звертань і вставних слів |
1 |
|
|
||||
112 |
РМ № 21. Коротке повідомлення ( на основі кількох джерел) у публіцистичному стилі на морально – етичну або суспільну тему |
1 |
|
|
||||
113 |
Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова. Тренувальні вправи. Узагальнення вивченого матеріалу |
1 |
|
|
||||
114 |
Діагностична (контрольна) робота № 8. Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова ( тест ) |
1 |
|
|
||||
115 |
Аналіз ДКР. Навчальний диктант на вивчені орфограми й пунктограми |
1 |
|
|
||||
Ключові компетентності *Уміння вчитися упродовж життя: удосконалювати мовні навички упродовж життя. *Екологічна грамотність: бережне ставлення до навколишнього середовища. *Соціальні та громадянські компетентності: зв’язно, аргументовано висловлювати власну думку. *Спілкування державною мовою. |
Наскрізні лінії *«Екологічна безпека і сталий розвиток: покращення довкілля. *«Здоров’я і безпека»: мова і безпека країни. *«Громадянська відповідальність»: відповідальність українців за долю своєї мови. *«Підприємливість і фінансова грамотність»: мовний етикет майбутнього фахівця. |
|||||||
116 |
Складне речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком |
1 |
|
|
||||
117 |
Кома між частинами складного речення |
1 |
|
|
||||
118 |
РМ № 22. Усний твір – роздум у художньому стилі |
1 |
|
|
||||
119 |
Пряма мова й діалог |
1 |
|
|
||||
120 |
Розділові знаки для оформлення прямої мови |
1 |
|
|
||||
121 |
Складне речення. Пряма мова. Діалог. Тренувальні вправи. Узагальнення вивченого матеріалу |
1 |
|
|
||||
122 |
РМ № 23. Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення |
1 |
|
|
||||
123 |
РМ № 24. Аналіз письмового переказу |
1 |
|
|
||||
124 |
Діагностична (контрольна) робота № 9. Складне речення. Пряма мова. Діалог ( тест ) |
1 |
|
|
||||
Повторення та узагальнення вивченого в 5 класі |
||||||||
125 126 |
Аналіз ДКР. Лексикологія |
2 |
|
|
||||
127 128 |
Будова слова й орфографія |
2 |
|
|
||||
129 130 |
Фонетика й графіка. Орфоепія й орфографія |
2 |
|
|
||||
131 |
Синтаксис і пунктуація |
2 |
|
|
||||
133 134 |
Орфограми й пунктограми |
2 |
|
|
||||
135 |
Контрольний диктант |
1 |
|
|
||||
136 |
Аналіз контрольного диктанту |
1 |
|
|
||||
137 |
РМ № 25. Усний твір – роздум у художньому стилі |
1 |
|
|
||||
138 |
РМ № 26. Складання оголошення для розміщення на вебсайті про очікувану подію ( екскурсію, поїздку до музею, відвідання театру та ін.) |
1 |
|
|
||||
139 |
Аналіз оголошень |
1 |
|
|
||||
140 |
Підсумковий урок за рік |
1 |
|
|
||||
Форми контролю:
ДКР – 4/5
Письмовий переказ – 1/1
Диктант – 1/1
РМ – 12/14
ПОГОДЖЕНО
Заступник директора з НВР
Охтирської ЗОШ І – ІІІ ступенів № 11
________Галина ЯРМАК
___ _________2023
Календарно-тематичне планування з української літератури для 5 класу складено за модельною програмою «Українська література 5 кл.»
за ред. В.П.Архипова, С.І.Січкар, С.Б.Шило
ІІ семестр – 38 год.
Усього годин - 70
(2 год. на тиждень)
№ з/п |
Тема уроку |
К-сть год |
Дата |
Прим |
||
Малює світ поезія. Музика поетичного слова |
||||||
Ключові компетентності *Уміння вчитися упродовж життя: удосконалювати знання мови і власного мовлення. *Соціальні та громадянські компетентності: дотримання україномовного законодавства. *Спілкування державною мовою. *Загальнокультурна грамотність: отримання естетичного задоволення від творів мистецтва. |
Наскрізні лінії *«Екологічна безпека і сталий розвиток»: українські звичаї на сторожі безпеки. *«Здоров’я і безпека»: повага до себе й свого здоров’я. *«Громадянська відповідальність»: повага до родини; відповідальність за добробут батьків. *«Підприємливість і фінансова грамотність»: пунктуальність– риса успішної людини.
|
|||||
33 |
Лірика, її види. ТЛ: ліричний твір |
1 |
|
|
||
34 35 |
Картини природи рідного краю в поезіях Т. Шевченка «За сонцем хмаронька пливе…» та «Садок вишневий коло хати». ТЛ: пейзаж, персоніфікація |
2 |
|
|
||
36 37 |
Художні описи природи як вияв патріотичних почуттів ліричного героя в поезіях П. Тичини «Не бував ти у наших краях!» та «Гаї шумлять …» ТЛ: ліричний герой |
2 |
|
|
||
38 39 |
Відтворення краси рідного краю засобами образної мови в поезіях Є. Гуцала «Зірка», «Чарівники» та «Журавлі високо пролітають…» |
2 |
|
|
||
40 41 |
Пейзаж у поезіях М. Рильського «Дощ» та «Осінь – маляр із палітрою пишною…» |
2 |
|
|
||
42 43 |
Художні образи в поезіях М.Вінграновського «Бабунин дощ» та «Сама собою річка ця тече…» |
2 |
|
|
||
44 |
Діагностична (контрольна) робота № 3. Краса природи в ліричних творах українських поетів (тест) |
1 |
|
|
||
Від казки до книги буття. Книжка вчить, як у світі жить |
||||||
Ключові компетентності *Спілкування державною мовою. *Уміння вчитися упродовж життя: любов до читання для власного розвитку, усвідомлення потреби вчитися. *Підприємливість: готовність брати на себе відповідальність. *Загальнокультурна грамотність: отримання естетичного задоволення від творів мистецтва. |
Наскрізні лінії *«Екологічна безпека і сталий розвиток»: вияви гуманності у ставленні до всього живого. *«Здоров’я і безпека»: бадьорий і веселий настрій – найдієвіші ліки для фізичного здоров’я. *«Громадянська відповідальність»: критичне ставлення до переконань. *«Підприємливість і фінансова грамотність»: гарні стосунки з людьми – запорука успіху.
|
|||||
45 46 |
Аналіз ДКР. Історичне минуле в літописних оповіданнях «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь» та «Святослав укладає мир із греками…» ТЛ: літопис |
2 |
|
|
||
47 48 |
Казкові й історичні мотиви в літописних оповіданнях «Володимир вибирає віру» та «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам» |
2 |
|
|
||
49 |
Давня Україна у вірші Олександра Олеся «Заспів» |
1 |
|
|
||
50 |
Природа та язичницькі боги у вірші Олександра Олеся «Україна в старовину». Оспівування князя Олега у творі «Похід на Царгород» |
1 |
|
|
||
51 |
Образ Ярослава Мудрого в однойменному віршованому творі Олександра Олеся |
1 |
|
|
||
52 |
РМ № 3. Діагностична (контрольна) робота № 4. Твір на тему «Мій герой (героїня) із сивої давнини» (за літописними оповіданнями або творами Олександра Олеся) |
1 |
|
|
||
53 |
Аналіз ДКР. Осмислення минулого в казці І. Нечуя – Левицького «Запорожці» |
1 |
|
|
||
54 |
Фантастичне і реальне в казці І. Нечуя – Левицького «Запорожці» |
1 |
|
|
||
55 |
ПЧ № 3. Славне минуле в художніх творах українських письменників / письменниць («Ольга Перевізниківна» А.Лотоцького або «Таємниця козацької шаблі» З.Мензатюк). |
1 |
|
|
||
56 |
Людина і природа в оповіданні Є.Гуцала «Лось». ТЛ: оповідання |
1 |
|
|
||
57 |
Характеристика героїв оповідання Є.Гуцала «Лось» |
1 |
|
|
||
58 |
Герої оповідання В. Винниченка «Федько – халамидник». ТЛ: головний герой, другорядні герої |
1 |
|
|
||
59 |
Виховне значення оповідання В.Винниченка «Федько – халамидник». |
1 |
|
|
||
60 |
Любов до природи в оповіданні Гр.Тютюнника «Дивак» |
1 |
|
|
||
61 |
Пригоди і фантастика в повісті Г.Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» |
1 |
|
|
||
62 63 |
Вчинки й характери персонажів повісті Г.Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». ТЛ: повість |
2 |
|
|
||
64 |
Зохопливі події повісті В.Нестайка «Чарівний талісман» |
1 |
|
|
||
65 |
Галерея портретів повісті В.Нестайка «Чарівний талісман». ТЛ: портрет, портретна деталь |
1 |
|
|
||
66 |
Діагностична (контрольна робота №5. Пригоди у творах І.Нечуя – Левицького, Є.Гуцала, Гр.Тютюнника, В.Винниченка, Г.Малик та В.Нестайка (тест) |
1 |
|
|
||
67 |
Аналіз ДКР. Науково – художня та науково – популярна література. Оповідання Д.Касицького «Дитинство Тараса» |
1 |
|
|
||
68 |
Твори про життя видатних дітей. Оповідання А.Багряної «Маленька Ляпутета» |
1 |
|
|
||
69 |
Література рідного краю № 2. Проза письменників рідного краю |
1 |
|
|
||
70 |
ПЧ № 4. РМ № 4. Усний переказ сюжету улюбленого художнього твору ( на вибір учня) |
1 |
|
|
||
Для вивчення напам’ять:
« Сама собою річка ця тече…» ( на вибір)
Форми контролю:
ДКР – 2 / 3
Твір – 0 / 1
РМ – 2 / 2
ПЧ – 2 / 2
ЛРК – 1 / 1
Виразне читання – 1 / 1
ПОГОДЖЕНО
Заступник директора з НВР
Охтирської ЗОШ І – ІІІ ступенів № 11
_____Галина ЯРМАК
___ _________2023