Українська мова
(122 год, 3,5 год на тиждень) Календарно-тематичне планування для 6-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова: 5–9 класи / Г. Т. Шелехова, М. І. Пентилюк, В. І. Новосьолова, Т. Д. Гнаткович, Н. Б. Коржова, А. С. Пономаренко, К. В. Таранік-Ткачук. – К., 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07. 06. 2017 р.).
У плануванні подано загальнонавчальні та спеціальні знання й уміння, якими мають оволодіти учні:
загальнонавчальні знання й уміння;
спеціальні (часткові) знання й уміння.
До загальнонавчальних умінь належать: уміння аналізувати, синтезувати, порівнювати, класифікувати, узагальнювати, уміння користуватися тлумачним словничком, робити висновки.
До спеціальних умінь належить комплекс умінь: навчально-мовні: уміння розрізняти різні за характером звуки, букви, частини мови, значущі частини слова та ін., групувати мовні одиниці за певною ознакою, робити їх розбір; комунікативні уміння: уміння сприймати, відтворювати і створювати власні усні й письмові висловлювання; лексичні: уміння розрізняти слова за значенням, доречно добирати їх до власних усних і писемних висловлювань; правописні: уміння правильно писати слова, розставляти розділові знаки в реченнях; нормативні: уміння правильно вимовляти голосні і приголосні звуки, вживати форми слів, складати словосполучення й речення, об'єднувати речення у зв'язне висловлювання та ін.
Зміст навчального матеріалу, вправи та запитання, практичні завдання спрямовані на здобуття учнями знань про мову і мовлення, види мовленнєвої діяльності, основні одиниці мови, форми мовлення.
Довгострокові цілі: володіє основними мовознавчими поняттями 6 класу: лексикологія, фразеологія, словотвір, орфографія, іменник, прикметник, числівник, займенник.
Короткотривал ціліі:
І. Усвідомлює значення мови в житті суспільства;
- розуміє, що українська мова є державною мовою.
ІІ. Розпізнає вивчені в початкових класах частини мови, визначаючи їхні істотні ознаки (з допомогою учителя);
- з допомогою вчителя використовує орфограми і розділові знаки під час виконання практичних вправ.
ІІІ. З допомогою вчителя розрізняє загальновживані (нейтральні) і стилістично забарвлені слова;
- має уявлення про тлумачний словник;
- розпізнає групи слів за походженням;
- засвоює поняття фразеологізм, його лексичне значення;
IV. З допомогою вчителя виділяє у слові закінчення, корінь, префікс, суфікс та основу;
- самостійно чи з допомогою правильно пише слова з вивченими орфограмами;
- намагається правильно складати мікротексти з використанням слів із суфіксами і префіксами, що надають емоційного забарвлення і виразності тексту;
- робить спроби будувати особисті висловлювання відповідно до задуму; використовуючи ключові слова і речення, надаючи виразності мовному оформленню;
V. З допомогою вчителя розрізняє вивчені частини мови:
--граматичні категорії іменника, прикметника, числівника, займенника
- намагається доречно використовувати вивчені частини мови у власних висловлюваннях
- робить спроби будувати особисті висловлювання відповідно до задуму; використовуючи ключові слова і речення, надаючи виразності мовному оформленню
Орієнтовні вимоги до навчальних досягнень учнів на кінець року:
Орієнтовні вимоги до стану сформованості життєвої компетентності учнів на кінець року:
№ з\п |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів з ООП |
Спрямованість корекційно-розвиткової роботи |
Примітка |
ВСТУП |
||||||
1 |
|
Краса і багатство української мови |
Учень (учениця): Знаннєва складова знає засоби милозвучності української мови; знаходить їх у тексті (реченнях), використовує в мовленні; знає й розуміє особливості української мови, які забезпечують точність, виразність, образність вислову. Діяльнісна складова добирає засоби мови, відповідні меті й ситуації спілкування; розпізнає синоніми, антоніми, використовує їх у мовленні; Ціннісна складова усвідомлює естетичну цінність української мови; оцінює словникове багатство української мови; усвідомлює права й мовні обов’язки учнів як громадян своєї держави; розуміє й обгрунтовує необхідність вільного володіння державною мовою. Учень (учениця): Знаннєва складова розуміє, як пов’язані мова і мовлення; має уявлення та пояснює зміст понять мовлення, види мовленнєвої діяльності, ситуація спілкування, адресат мовлення, мета спілкування; знає типи мовлення (розповідь, опис, роздум, оцінка (предмета, явища), наводить приклади відповідних висловлень; пояснює відмінність між мовленням усним і писемним, монологічним і діалогічним; знає й використовує доцільні етикетні формули відповідно до різних ситуацій спілкування, віку та статусу співрозмовника. Діяльнісна складова застосовує всі види мовленнєвої діяльності; аналізує й осмислює ситуацію спілкування, визначає її складники; виявляє спроможність ініціювати комунікативну взаємодію (ПФГ); виявляє здатність логічно обґрунтовувати висловлювані думки й оцінки; усвідомлює важливість додержання правил спілкування: ввічливості, привітності, доброзичливості, уваги до співрозмовника, стриманості, тактовності; дотримується правил етикету в поведінці й під час спілкування. Ціннісна складова сприймає спілкування як цінність; поважає права й думки співрозмовників; розуміє почуття й мотиви співрозмовника; усвідомлює небезпеку можливого негативного впливу й маніпуляцій у процесі спілкування телефоном та в мережі Інтернет; робить висновки про необхідність протистояти й протидіяти негативним впливам, допомагати в такому протистоянні іншим. |
Учень / учениця: *розуміє значення мови у житті та діяльності людей, роль української мови як державної мови України; *має уявлення про види мовленнєвої діяльності, про спілкування і мовлення; під контролем дотримується основних правил спілкування, з допомогою розрізняє діалогічне та монологічне мовлення, знаходить приклади в текстах; *намагається дотримуватися вимог до мовлення під час усного висловлювання та на письмі; *орієнтується у ситуації спілкування; з допомогою прогнозує подальший характер висловлювання на основі формулювання його теми; *має поняття про тему висловлювання, під контролем намагається визначати тему висловлювання, *дотримується теми висловлювання під час продукування власного висловлювання; *помічає і виправляє допущені помилки; ефективно використовує допомогу.
|
– розвиток сприймання, мислення, пам’яті, уваги на основі знань про мову і мовлення. – на основі поданих учителем та складання зв’язних текстів формувати уміння діалогічного і монологічного мовлення; дотримуватися правил правопису та основних правил спілкування. – бути толерантним у спілкуванні, адекватно реагувати на зауваження; самостійно виправляти допущені помилки в усному та писемному мовленні.
– формування структурних компонентів самостійної навчальної діяльності на основі аналізу зразка завдання та інструкції щодо його виконання.
– розвиток сприймання, мислення, пам’яті на основі пригадування складових частин тексту. – збагачення мовлення літературознавчими термінами, що стосуються тексту, адекватне вживання їх в мовленні; розвиток мовлення на основі зразків різних типів мовлення. – розвиток пізнавальної активності, волі, цілеспрямованості з метою правильного виконання завдань
|
|
2 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Види мовленнєвої діяльності (повторення й поглиблення вивченого). Загальне уявлення про ситуацію спілкування та її складники: адресант мовлення (той, хто говорить або пише), адресат мовлення (той, до кого спрямоване мовлення), тема та основна думка висловлювання, мета й місце спілкування (практично). |
|
|||
Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого |
||||||
3 |
|
Словосполучення і речення. Головні члени речення. Просте речення. |
Учень (учениця): Знаннєва складова знає визначення словосполучення й речення, пояснює різницю між ними; наводить приклади словосполу-чень і речень; простих речень, що містять однорідні члени речення, звертання, вставні слова; складних речень; пояснює роль звертань, вставних слів (словосполучень) та однорід- них членів речення в мовленні; пояснює вживання розділових знаків у простих реченнях, що містять однорідні члени речення, звертання, вставні слова, та між частинами складних речень за вивченими правилами. Діяльнісна складова розрізняє словосполучення й речення, прості й складні речення; визначає головне й залежне слова у словосполученні; визначає головні та другорядні члени речення; знаходить у реченні вставні слова, звертання та однорідні члени речення; називає частини мови, якими вони виражені; будує речення зі звертаннями, вставними словами, однорідними членами речення; із простих речень — складне; речення з прямою мовою. розставляє правильно розділові знаки в простих ускладнених реченнях, складних реченнях (у межах вивченого); знаходить і виправляє орфографічні й пунктуаційні помилки на вивчені правила. Ціннісна складова сприймає спілкування як цінність; поважає права й думки співрозмовників; цінує духовно наснажене, емоційно багате спілкування між людьми (НЛ-3), що виявляється у висловленні уваги й поваги засобами листування; усвідомлює необхідність гармонійного співіснування людини й природи, збереження й захисту довкілля (НЛ-1). Учень (учениця): Знаннєва складова знає сфери вживання, основні види (жанри) висловлень, загальні та мовні ознаки основних стилів мовлення; розуміє основну функцію, сферу вживання офіційно-ділового стилю; називає загальні та мовні ознаки офіційно-ділового стилю; знає основні види сучасних засобів масової інформації (ЗМІ); розуміє й пояснює мету створення оголошень як оптимального способу передавання корисної для людей інформації; знає реквізити оголошення як ділового папера; знає й розуміє критерії визначення наданої ЗМІ якісної та корисної інформації. Діяльнісна складова розрізняє стилі мовлення (розмовний, художній, науковий, офіційно-діловий, публіцистич-ний); визначає сферу використання їх; складає текст оголошення в офіційно-діловому стилі з дотриманням основних вимог; помічає й виправляє стилістичні огріхи у висловленнях і текстах. Ціннісна складова усвідомлює необхідність добре організованого обміну інформацією в суспільстві; усвідомлює призначення друкованих та віртуальних ЗМІ, інших інформаційних джерел; оцінює текст оголошення (зміст, форму, мовне оформлення). |
Учень / учениця: *розрізняє словосполучення і речення, поширені й непоширені речення; з допомогою поширює непоширені речення; *визначає граматичну основу та другорядні члени речення, наводить приклади; *практично визначає однорідні члени речення, під контролем дотримується на письмі розділових знаків між однорідними членами речення; *для з’язку однорідних членів речення використовує сполучник «і»; *з допомогою контролює хід виконання завдання;; ефективно використовує допомогу.
Учень / учениця: самостійно та* з допомогою добирає лексику до теми, з допомогою правильно структурує речення; дотримуючись зв’язку слів у реченні та речень в тексті, *уміє доречно використовувати формули мовленнєвого етикету під час продукування висловлювання; *під контролем помічає і виправляє допущені помилки.
Учень / учениця: *дотримується правильної інтонації у реченнях з однорідними членами; з допомогою вживає у мовленні поширені й непоширені речення, *під контролем дотримується лексико-граматичної сполучуваності слів у реченнях; з допомогою виправляє допущені помилки.
Учень: з допомогою учителя і самостійно аналізує, синтезує, узагальнює навчальний матеріал, класифікує і порівнює його, робить певні висновки, звітується про виконану діяльність.
|
– розвивати і коригувати орієнтувальний компонент самостійної навчальної діяльності на основі аналізу зразка виконання завдання та змісту завдання.
– розвивати і коригувати сприймання, мислення, пам’ять на основі роботи над реченням. – збагачувати мовлення поширеними реченнями, дотримуватися правил правопису поширених речень з однорідними членами. – виховувати любов і пошану до української мови, прагнення розмовляти літературною мовою; формувати вольові зусилля для опанування правилами правопису поширених речень з однорідними членами. – збагачувати мовлення поширеними реченнями; на основі поширених речень розвивати й коригувати інтонаційні уміння.
– формувати уміння виконавчої діяльності на основі уточнення і корекції мисленнєвих дій аналізу, синтезу, класифікації, порівняння й узагальнення
|
|
4 |
|
Звертання, вставні слова, однорідні члени у простому реченні. |
|
|||
5 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Повторення вивченого про стилі і типи мовлення. Аудіювання текстів діалогічного й монологічного характеру, у яких поєднано різні типи мовлення (розповідь, опис, елементи роздуму). |
|
|||
6 |
|
Складне речення. Розділові знаки у складному реченні. |
|
|||
7 |
|
Пряма мова. Діалог. Розділові знаки при прямій мові й діалозі. |
|
|||
8 |
|
Орфограми в коренях, префіксах, суфіксах і на межі значущих частин слова та основ. |
|
|||
9 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Складання й розігрування діалогу етикетного характеру відповідно до запропонованої ситуації спілкування (вітання, знайомство і представлення, пропозиція допомоги людині, що опинилася в скрутній ситуації). |
|
|||
Лексикологія |
||||||
10 |
|
Групи слів за їх походженням: власне українські і запозичені (іншомовного походження) слова. Тлумачний словник української мови. Словник іншомовних слів |
Учень (учениця): Знаннєва складова знає та розуміє значення основних термінів розділу; пояснює лексичне значення слова; пояснює поділ слів на власне українські й запозичені; розуміє й пояснює причини вилучення з активного вжитку певних слів (історизмів, архаїзмів) та появи того чи іншого неологізму; пояснює відмінність між словами загальновживаними та стилістично забарвленими, доцільно їх використовує; обґрунтовує вживання в наукових і художніх текстах застарілих і діалектних слів; пояснює відмінність між термінами та професійними словами; знає правила написання іншомовних слів. Діяльнісна складова розрізняє слова за походженням (власне українські та запозичені); користується словниками: тлумачним та іншомовних слів; записує правильно іншомовні слова; замінює за можливості іншомовне слово українським відповідником; розрізняє активну й пасивну лексику; розпізнає серед застарілих слів архаїзми та історизми; розрізняє слова загальновживані та стилістично забарвлені; доречно вживає вивчені пласти лексики у власному мовленні; визначає їхню роль у текстах різних стилів; редагує речення й тексти, у яких допущено лексичні помилки. Ціннісна складова сприймає вживання просторічних слів (росіянізмів, вульгаризмів, перекручених слів) за вияв низького рівня мовленнєвої культури; критично ставиться до надмірного вживання іншомовних слів у мовленні, надає перевагу українським словам; шанує родину, співвідносить себе з нею, цікавиться життям і професійною діяльністю батьків; замислюється про майбутнє, прагне успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі (НЛ-4). |
Учень / учениця: *розрізняє власне українські і запозичені (іншомовного походження) слова, загальновживані та професійні слова і терміни, діалектизми, наводить приклади; активну і пасивну лексику,
Учень / учениця: *доречно вживає в усному і писемному мовленні професійні слова, терміни, пояснює їх значення, *адекватно добирає прислів’я до відповідного тексту; з допомогою правильно записує прислів’я; *намагається знаходити і виправляти помилки.
Учень / учениця: *орієнтується у структурі тексту, наводить приклади; *використовує різні види зв’язку речень у тексті; з допомогою і самостійно будує текст-розповідь, добираючи лексику для усної розповіді; під контролем та з допомогою складає простий план власного висловлювання, *розповідає складену розповідь за планом.
|
– розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу про професійні терміни, фразеологізми. – збагачення мовлення професійною лексикою, що стосується доступних розумово відсталим професій; прислів’ями, фразеологізмами. – формування структури самостійної діяльності; розвиток саморегуляції, здатності працювати за зразком, словесною інструкцією, за уявою.
– збагачення словникового запасу відповідною термінологією (професійні слова, терміни), що стосуються доступних розумово відсталим професій; адекватне вживання даної лексики у власному мовленні.
- корекція та формування мислення, пам’яті на основі повторення вивченого про текст. МР – збагачувати мовлення мовознавчою термінологією на основі знань про структуру тексту. ОР – розвивати пізнавальну активність на основі роботи над зв’язними висловлюваннями.
|
|
11 |
|
Лексична помилка (тавтологія, калькування, вживання слів у невластивих значеннях тощо). Редагування речень і текстів, у яких допущено лексичні помилки). |
|
|||
12 |
|
Написання слів, що ввійшли в українську мову з інших мов. Правопис апострофа і знака м’якшення в словах іншомовного походження. Подвоєння букв у загальних і власних назвах іншомовного походження. Добирання українських відповідників до вжитих у реченнях (текстах) іншомовних слів. |
|
|||
13 |
|
Букви и, ї в словах іншомовного походження. |
|
|||
14 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Повторення вивченого про текст, його основні ознаки, особливості будови тексту, використання мовних засобів зв’язку між його частинами. Основні джерела матеріалу для твору (практично). |
|
|||
15–16 |
|
Активна і пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми. |
|
|||
17 |
|
Групи слів за вживанням. Діалектні слова. |
|
|||
18 |
|
Професійні слова й терміни. |
|
|||
19 |
|
Загальновживані і стилістично забарвлені слова. Просторічні слова. |
|
|||
20 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Лексикологія». |
|
|||
21 |
|
Контрольна робота. Лексикологія (тестування). |
|
|||
Фразеологія |
||||||
22 |
|
Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Джерела українських фразеологізмів. Ознайомлення із фразеологічним словником. |
Учень (учениця): Знаннєва складова знає, що вивчає фразеологія; наводить приклади фразеологізмів; розуміє та пояснює значення фразеологізмів. Діяльнісна складова визначає фразеологізми в реченнях і текстах; використовує доречно фразеологізми в мовленні; добирає фразеологічні синоніми та антоніми; користується фразеологічним словником та фразеологічними довідниками; визначає синтаксичну роль фразеологізмів у реченнях; редагує речення й тексти, у яких фразеологізми вжито неправильно. Ціннісна складова усвідомлює роль фразеологізмів у мовленні; робить висновки про виявлену у фразеологізмах спостережливість і мудрість народу; оцінює здібності, вміння, риси вдачі людей, уміє схарактеризувати їх відповідними фразеологізмами. Учень (учениця): Знаннєва складова знає та пояснює зміст поняття текст; називає основні ознаки тексту; знає особливості будови тексту, мовні засоби зв’язку між його частинами; знає та пояснює будову елементарного роздуму. Діяльнісна складова застосовує знання про текст, його будову, ознаки, засоби зв’язності для побудови висловлення на визначену тему; створює елементарний роздум; доречно поєднує різні типи мовлення, створюючи висловлення типу розповіді з елементами роздуму; добирає й систематизує для самостійних висловлень (творів) матеріал на основі різних інформаційних джерел (зокрема й ресурсів Інтернету); складає складний план прослуханого або прочитаного тексту та простий план власного висловлення; складає текст твору-роздуму на основі власних спостережень і вражень за простим планом. Ціннісна складова виявляє об’єктивність, толерантність і тактовність в оцінці вчинків людей; може співвіднести вчинок людини з принципами справедливості, порядності, сміливості, громадянської відповідальності (НЛ-2); помічає й виправляє недоліки у своєму й чужому мовленні. |
Учень / учениця: *розрізняє в усному і писемному мовленні фразеологізми, наводить приклади; з допомогою та під контролем правильно вживає фразеологізми; *пояснює значення фразеологізмів, доречно послуговується ними; з допомогою виправляє помилки; під контролем *дотримується культури мовлення.
|
– збагачувати мовлення фразеологізмами – розвиток самостійності на основі роботи з різними фразеологізмами.
– розвиток уваги, мислення, пам’яті на основі роботи з різними фразеологізмами. – розвиток і корекція мовлення на основі роботи з фразеологізмами, збагачення словникового запасу
– формувати увагу зосереджуватися на правильності відповідей з приводу прослуханого тексту; коригувати мислення й пам’ять на основі пояснення значень слів з прослуханого тексту, вияву розуміння смислу прочитаного. – правильно відтворити смисл почутого висловлювання; дотримуючись техніки читання; дотримуватися культури усного зв’язного мовлення.
– формувати пізнавальну активність, розвивати волю для правильного виконання завдань; виховувати доброзичливість на основі оцінки робіт однокласників.
– коригувати й розвивати увагу, сприймання на основі роботи з усними і письмовими зв’язними висловлюваннями; формувати уміння словесно-логічного мислення, довготривалої пам’яті на основі роботи над творами описового характеру та під час різноманітних мовленнєвих ситуацій.
|
|
23 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Складний план прослуханого або прочитаного тексту; простий план власного висловлення. Будова елементарного роздуму. |
|
|||
24 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
|
|||
25 |
|
Прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми як різновиди фразеологізмів. |
|
|||
26 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі з використанням фразеологізмів. |
|
|||
27 |
|
Фразеологізми в ролі членів речення. Редагування речень і текстів, у яких неправильно вжито фразеологізми. |
|
|||
28 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Аналіз письмового твору. Складання й розігрування діалогу відповідно до ситуації спілкування, пов’язаної з обміном думками, життєвим досвідом учнів щодо безпеки спілкування телефоном та в інтернеті. |
|
|||
29 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Фразеологія». |
|
|||
30 |
|
Контрольна робота. Фразеологія (тестування) |
|
|||
Словотвір. Орфографія |
||||||
31-33 |
|
Змінювання і творення слів. Твірне слово. Основні способи словотворення: префіксальний, суфіксальний, префіксально-суфіксальний, безафіксний, складання основ (або слів), абревіатури, перехід слів із однієї частини мови в іншу. Словотвірний ланцюжок. Словотвірний розбір слова. |
Учень (учениця): Знаннєва складова знає основні способи словотвору; пояснює чергування приголосних при творенні слів правилами; правильно записує й вимовляє складні й складноскорочені слова, пояснює їх правопис правилами. Діяльнісна складова визначає способи творення слів; самостійно утворює нові слова вивченими способами; дотримується правил чергування приголосних при творенні слів; створює словотвірний ланцюжок, здійснює словотвірний розбір слова; утворює й використовує складноскорочені слова у власному мовленні, правильно узгоджуючи їх із прикметниками й дієсловами; знаходить, пояснює й виправляє орфографічні помилки на вивчені правила; користується орфографічним словником. Ціннісна складова оцінює позитивно вчинки й поведінку людей, які захищають свою країну, морально й матеріально підтримують інших, допомагають їм у біді (НЛ-2). |
Учень / учениця: *уміє визначати корінь у словах; *на письмі розрізняє префікси і прийменники; з допомогою дотримується правопису префіксів у словах; з допомогою правильно пише слова з апострофом; під *контролем виправляє допущені помилки, ефективно використовує допомогу. Учень / учениця: з допомогою виділяє основу слова, *називає значущі частини слова, наводить приклади.
|
– розвивати фонематичний слух, мислення, пам`ять на основі роботи над будовою слова. – збагачувати мовлення префіксальною лексикою та словами з апострофом, дотримуватися правил їх вимови і правопису. – розвиток аналітико-синтетичної діяльності на основі поетапного визначення будови слова; формування уявлень про складні слова. – збагачення мовлення суфіксальною та префіксальною лексикою, активне використання її у власному мовленні. – розвиток саморегуляції, пізнавального інтересу, самостійності під час виконання завдання.
|
|
34 |
|
Зміни приголосних при творенні слів: іменників із суфіксом -ин(а) від прикметників на -ський, -цький; буквосполученням -чн- (-шн-). Створення оповідання про віртуальну мандрівку Україною з використанням іменників, утворених від поданих прикметників. |
|
|||
35–36 |
|
Зміни приголосних при творенні відносних прикметників із суфіксами -ськ-, -цьк-, -зьк- та іменників із суфіксами -ств(о), -зтв(о), -цтв(о). |
|
|||
37–38 |
|
Складні слова. Сполучні о, е у складних словах. Творення складноскорочених слів. Правопис складноскорочених слів. |
|
|||
39 |
|
Контрольний диктант. Написання слів із пів-. |
|
|||
40 |
|
Узагальнення вивченого про словотвір. Тренувальні вправи. |
|
|||
41 |
|
Контрольна робота. Словотвір (тестування). |
|
|||
Іменник |
||||||
42 |
|
Повторення вивченого про самостійні частини мови. Загальна характеристика частин мови. Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
Учень (учениця): Знаннєва складова знає, що вивчає морфологія; називає самостійні частини мови, наводить приклади їх. Діяльнісна складова визначає самостійні частини мови в реченнях, з’ясовує їх граматичні ознаки (у межах вивченого); розрізняє самостійні та службові частини мови; використовує самостійні частини мови в усних і письмових висловленнях; помічає та виправляє граматичні помилки в реченнях. Ціннісна складова критично оцінює рівень власних знань, виявляє прагнення поліпшувати власне мовлення, правильно використовуючи самостійні частини мови. Учень (учениця): Знаннєва складова знає морфологічні ознаки іменника; розуміє особливості відмінювання іменників кожної відміни, іменників, що мають форму лише множини; знає й пояснює написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові, не з іменниками, написання іменників-власних назв, правопис суфіксів іменників. Діяльнісна складова знаходить іменники в реченні; визначає належність іменника до певного роду, відмінкову форму та число іменників; класифікує іменники за родами, відмінами, групами; порівнює відмінкові закінчення іменників різних відмін і груп; визначає синтаксичну роль іменників у реченні, доречно використовує в мовленні іменники всіх числових та відмінкових форм; виявляє закономірності у правописі відмінкових закінчень іменників певної відміни та іменників, що мають лише форму множини; визначає в іменниках вивчені орфограми; помічає й виправляє граматичні та орфографічні помилки, обґрунтовує написання вивченими правилами; користується орфографічним словником. Ціннісна складова усвідомлює роль іменників у досягненні точності, інформативності й виразності мовлення; критично оцінює прочитану або прослухану текстову інформацію, звертаючи увагу на роль і значення іменників у мовленні; відчуває себе частиною свого роду, пишається цим; додержує етикетних норм і правил спілкування при побудові діалогічних та монологічних текстів; критично ставиться до власної мовленнєвої діяльності, виявляє готовність до вдосконалення її. |
Учень / учениця: *розрізняє основні граматичні категорії іменника; з допомогою змінює іменники за відмінками; *контролює власну діяльність, з допомогою помічає і виправляє допущені помилки; ефективно використовує допомогу.
Учень / учениця: *розрізняє твори описового – розповідного характеру; з допомогою учителя, ілюстрацій складає невеликі описи відомих предметів, тварин; з допомогою складає після попереднього опрацювання змісту твори-описи за жанровою картиною, на основі особистих вражень; *складає план тексту розповідного характеру |
– розвивати увагу, спостережливість, мислення, пам’ять на основі роботи з категоріями іменника. – збагачувати мовлення мовознавчою термінологією, різними категоріями іменника; дотримуватися правил правопису іменників на основі аналізу зразків. – проявляти бажання опанувати різні категорії іменника; розвивати пізнавальний інтерес на основі засвоєння категорій іменника.
– розвиток мовлення на основі роботи з категоріями іменника. – розвивати і коригувати орієнтувальний компонент самостійної навчальної діяльності на основі аналізу зразка виконання завдання та змісту завдання.
– формувати уміння виконавчої діяльності на основі уточнення і корекції мисленнєвих дій аналізу, синтезу, класифікації, порівняння й узагальнення
– коригувати й розвивати увагу, сприймання на основі роботи з усними і письмовими зв’язними висловлюваннями; формувати уміння словесно-логічного мислення, довготривалої пам’яті на основі роботи над творами описового характеру та під час різноманітних мовленнєвих ситуацій.
|
|
43 |
|
Іменники загальні та власні, конкретні й абстрактні (повторення й поглиблення). Збірні іменники. Велика буква й лапки у власних назвах. Складання інформаційного допису до шкільного вебсайта про подію з життя з використанням іменників – власних назв. |
|
|||
44 |
|
Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду. Граматична помилка, умовне позначення її (практично). |
|
|||
45 |
|
Число іменників (повторення). Іменники, що мають форму тільки однини або тільки множини. |
|
|||
46 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Будова опису приміщення. |
|
|||
47 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Контрольний письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення. |
|
|||
48 |
|
Відмінки іменників. Кличний відмінок. Особливості написання іменників у кличному відмінку. |
|
|||
49 |
|
Відмінки іменників. Поділ іменників на відміни і групи. |
|
|||
50 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень у художньому стилі. Визначення ролі іменників в описі приміщення. |
|
|||
51 |
|
Відмінювання іменників І відміни. |
|
|||
52–53 |
|
Відмінювання іменників ІІ відміни. Особливості відмінювання іменників чоловічого роду ІІ відміни в родовому відмінку. Букви -а(я), -у(ю) в закінченнях іменників чоловічого роду ІІ відміни. |
|
|||
54 |
|
Відмінювання іменників ІІІ відміни. |
|
|||
55 |
|
Відмінювання іменників ІV відміни. |
|
|||
56 |
|
Контрольна робота. Іменник (І частина) (тестування). |
|
|||
ІІ с е м е с т р |
||||||
57 |
|
Відмінювання іменників, що мають форму лише множини. |
Учень (учениця): Знаннєва складова знає морфологічні ознаки іменника; розуміє особливості відмінювання іменників кожної відміни, іменників, що мають форму лише множини; знає й пояснює написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові, не з іменниками, написання іменників-власних назв, правопис суфіксів іменників. Діяльнісна складова знаходить іменники в реченні; визначає належність іменника до певного роду, відмінкову форму та число іменників; класифікує іменники за родами, відмінами, групами; порівнює відмінкові закінчення іменників різних відмін і груп; визначає синтаксичну роль іменників у реченні, доречно використовує в мовленні іменники всіх числових та відмінкових форм; виявляє закономірності у правописі відмінкових закінчень іменників певної відміни та іменників, що мають лише форму множини; визначає в іменниках вивчені орфограми; помічає й виправляє граматичні та орфографічні помилки, обґрунтовує написання вивченими правилами; користується орфографічним словником. Ціннісна складова усвідомлює роль іменників у досягненні точності, інформативності й виразності мовлення; критично оцінює прочитану або прослухану текстову інформацію, звертаючи увагу на роль і значення іменників у мовленні; відчуває себе частиною свого роду, пишається цим; додержує етикетних норм і правил спілкування при побудові діалогічних та монологічних текстів; критично ставиться до власної мовленнєвої діяльності, виявляє готовність до вдосконалення її. |
Учень / учениця: *розрізняє граматичні категорії іменника, адекватно ставить запитання; *виділяє в усному і писемному мовленні іменники кличної форми, правильно вимовляє їх і записує; *контролює правильність вимови та запису, *виправляє помилки з допомогою і самостійно ; ефективно використовує допомогу.
Учень / учениця: *використовує у власному усному і писемному мовленні іменники у кличній формі відмінка;називає власне ім’я та прізвище, наводить приклади; дотримується правил вживання великої букви у власних назвах; *контролює правильність виконання завдання, *звітує про хід виконання завдання.
|
– розвиток наочно-образного мислення на основі аналізу граматичних категорій іменника. – розвиток мовлення на основі розширення словникового запасу іменниковою лексикою; адекватне вживання її в мовленні. – корекція умінь виконавчої діяльності; формування саморегуляції поведінки.
– формування культури усного і писемного мовлення на матеріалі кличної форми іменника.
|
|
58 |
|
Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників. |
|
|||
59 |
|
Написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові. Складання власного родоводу з додержанням правил написання чоловічих та жіночих імен по батькові. |
|
|||
60–61 |
|
Букви е, и, і в суфіксах -ечок-, -ечк-, -ичок-, ичк-, -інн(я), -енн(я), -н(я), -инн(я), -ив(о), -ев(о). |
|
|||
62 |
|
Написання не з іменниками. |
|
|||
63 |
|
Правопис складних іменників (повторення й поглиблення). |
|
|||
64–65
|
|
Уроки мовленнєвого розвитку. Поняття про офіційно-діловий стиль. Ділові папери. Оголошення для розміщення на шкільному вебсайті (на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію. |
|
|||
66 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Іменник». |
|
|||
67 |
|
Контрольна робота. Іменник (ІІ частина) (тестування) |
|
|||
Прикметник |
||||||
68 |
|
Прикметник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.. |
Учень (учениця) Знаннєва складова знає морфологічні ознаки прикметника, його синтаксичну роль; розуміє роль прикметників у досягненні точності й виразності мовлення; пояснює написання прикметників відповідними правилами; знає та пояснює особливості будови опису природи. Діяльнісна складова знаходить прикметники в реченні; визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль прикметника в реченні; відмінює прикметники твердої й м’якої груп; утворює правильно форми вищого й найвищого ступенів порівняння якісних прикметників; утворює якісні, відносні й присвійні прикметники від інших частин мови за допомогою відомих способів словотвору, складає з ними речення; правильно записує прикметники з вивченими орфограмами; помічає та виправляє помилки у вживанні прикметників; доречно вживає прикметники у власному мовленні, зокрема в описах природи; переказує (усно й письмово) тексти з елементами опису природи, доцільно використовуючи прикметники; визначає в реченнях прикметників, що перейшли в іменники, використовує такі слова у мовленні; складає діалоги відповідно до запропонованої ситуації, пов’язаної з особистими враженнями, використовуючи виражальні можливості прикметника; виявляє здатність розуміти твори мистецтва; інтерпретує ідеї, досвід та почуття, виражені митцями в творах різних жанрів, зокрема в пейзажному живописі. Ціннісна складова усвідомлює роль навколишнього середовища для життя й здоров’я людини, виявляє здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя (НЛ-1); цінує гармонійну єдність людини з природою, усвідомлює необхідність дбайливого ставлення, збереження й відновлення природного середовища (НЛ-1); одержує естетичну насолоду від пізнання культури, зокрема творів пейзажного живопису; висловлює власні думки й оцінки, спричинені творами мистецтва. |
Учень / учениця: *розуміє і пояснює роль прикметників у мовленні; з допомогою визначає рід, число, відмінок прикметників; розрізняє *прикметники – синоніми і прикметники-антоніми; з допомогою правильно записує суфікси у прикметниках; *контролює виконану роботу; з допомогою знаходить помилки, виправляє їх з допомогою учителя і самостійно; ефективно використовує допомогу. Учень / учениця: *практично виділяє граматичні категорії прикметника; *дотримується на письмі та в усному мовленні лексико-граматичної сполучуваності прикметників з іменниками, наводить приклади; *розуміє роль прикметників та іменників у текстах художнього стилю мовлення; наводить приклади з текстів; *аналізує зразок виконання завдання, з допомогою дотримується зразка та плану виконання завдання, інструкції, яку уважно вислуховує; з допомогою виправляє помилки в усному і писемному мовленні; *усно звітується про хід виконання завдання; *звіряє свою роботу з роботою товариша; ефективно використовує допомогу.
Учень / учениця: *адекватно використовує прикметники в усному і писемному мовленні, зокрема у текстах описового стилю мовлення.
|
– корекція і розвиток уваги, мислення, сприймання, пам’яті на основі роботи з різними категоріями прикметника. – коригувати і збагачувати мовлення прикметниками; дотримуватися правопису прикметників. – коригувати й розвивати увагу , пізнавальну активність на основі роботи з прикметниками.
– збагачувати мовлення прикметниковою лексикою на основі текстів описового характеру.
– розвивати і коригувати орієнтувальний компонент самостійної навчальної діяльності на основі аналізу зразка виконання завдання та змісту завдання. – коригувати й розвивати увагу, сприймання на основі роботи з усними і письмовими зв’язними висловлюваннями; формувати уміння словесно-логічного мислення, довготривалої пам’яті на основі роботи над творами описового характеру та під час різноманітних мовленнєвих ситуацій.
|
|
69–70 |
|
Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід прикметників з однієї групи в іншу |
|
|||
71 |
|
Ступені порівняння якісних прикметників, творення їх. |
|
|||
72 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Особливості будови опису природи. Читання мовчки прозових і поетичних текстів, що містять описи природи, визначення в них прикметників, з’ясування їхньої ролі в описах. |
|
|||
73 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи. |
|
|||
74–75 |
|
Прикметники твердої і м’якої груп. Відмінювання прикметників. |
|
|||
76 |
|
Творення прикметників. Перехід прикметників в іменники. |
|
|||
77 |
|
Написання прикметників із суфіксами: -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-. |
|
|||
78 |
|
Букви е, и, о в прикметникових суфіксах -ев-(-єв-), -ов-(-йов-, -ьов-), -ин-, -ін-, -ичн-. |
|
|||
79–80 |
|
Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний докладний письмовий переказ тексту, що містить опис природи. |
|
|||
81 |
|
Написання не з прикметниками. |
|
|||
82 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Аналіз письмового переказу. |
|
|||
83 |
|
Написання -н- і -нн- у прикметниках. Створення мікротексту з висловленням захоплення вчинком знайомої людини з використанням прикметників типу несказанний, незрівнянний, неоціненний. |
|
|||
84 |
|
Написання складних прикметників разом і з дефісом. |
|
|||
85 |
|
Контрольний диктант. |
|
|||
86 |
|
Написання прізвищ прикметникової форми. |
|
|||
87 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Прикметник». |
|
|||
88 |
|
Контрольна робота. Прикметник. |
|
|||
Числівник |
||||||
89 |
|
Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
Учень (учениця): Знаннєва складова знає й розуміє загальне значення числівника; функції та роль його в мовленні; пояснює вживання числівників на позначення дат і часу. Діяльнісна складова визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль числівників у реченні; знаходить числівники в реченнях і тексті, розрізняє числівники й прислівники. утворює й використовує правильно відмінникові форми числівників; поєднує правильно числівники з іменниками; пояснює відмінювання та правопис числівників правилами; помічає й виправляє помилки в написанні числівників; складає речення, висловлення з використанням прислів’їв, крилатих висловів, до складу яких входять числівники; створює діалоги з використанням дат і точного позначення часу; планує свій час із використанням числівників; складає усні й письмові висловлення різних стилів на певну тему, свідомо використовуючи виражальні можливості числівників. Ціннісна складова усвідомлює роль числівників у досягненні точності й виразності мовлення; робить висновки про необхідність застосування математичних знань у реальному житті, уміння працювати із числовою інформацією, доцільно й правильно вживаючи числівники; цікавиться фінансовими витратами родини, бере посильну участь у визначенні потреб і з’ясуванні витрат (НЛ-4); прагне вчитися ощадливості, раціонального використання коштів, планування витрат (НЛ-4). |
Учень / учениця: *має поняття про числівник, *розрізняє числівники від інших частин мови; *розрізняє кількісні та порядкові числівники, прості і складені, дотримується їх правопису та вимови; *правильно записує числівники з м’яким знаком на кінці та перед закінченням у непрямих відмінках; дотримується правопису порядкових числівників з -тисячний; наводить приклади з тексту та власні; *помічає і виправляє помилки, ефективно використовує надану допомогу.
Учень / учениця: *правильно використовує форми числівників під час читання та усного пояснення прикладів і задач на уроках математики; *використовує числівники у відповідях на уроках професійно-трудового навчання, географії, історії; дотримується правильного наголошування числівників; *дотримується правил правопису числівників.
|
– розвиток сприймання, пам’яті, словесно-логічного мислення на основі знань про числівник. – збагачення словникового запасу числівниковою лексикою; формування умінь писемного мовлення на основі написання складених числівників. – розвиток пізнавальної активності на основі запасу знань про числівник; розвиток позитивного ставлення до навчальної діяльності; виховання любові до математики.
– дотримання правильного наголошування числівників; формування умінь контролю та самоконтролю за власною діяльністю. - удосконалення умінь аналітико-синтетичної діяльності під час створення власних зв’язних висловлювань; розвиток па’яті на основі пригадування лексики до твору на певну тему. – розвиток умінь зв’язного мовлення на основі продукування текстів розповідного характеру. – розвиток позитивного ставлення до навчальної діяльності; формування умінь контрою та самоконтролю власної мовленнєвої діяльності.
|
|
90–91 |
|
Числівники кількісні (на означення цілих чисел, дробові, збірні) і порядкові. Числівники прості, складні і складені. Роздільне написання складених числівників. |
|
|||
92–93 |
|
Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний письмовий твір-опис природи в художньому стилі за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів. |
|
|||
94–96 |
|
Відмінювання кількісних числівників. Буква ь на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках. |
|
|||
97 |
|
Відмінювання порядкових числівників. Написання разом порядкових числівників з -тисячний. |
|
|||
98 |
|
Узгодження числівників з іменниками. |
|
|||
99 |
|
Правильне вживання числівників Уживання числівників на позначення дат і часу. Створення інформаційного допису про певну подію з використанням числівників на позначення дат і часу для розміщення в соцмережі. |
|
|||
100 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Числівник». |
|
|||
101 |
|
Контрольна робота. Числівник (тестування). |
|
|||
Займенник |
||||||
102 |
|
Займенник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
Учень (учениця): Знаннєва складова знає й розуміє значення займенника; функції й роль його в мовленні; знає морфологічні ознаки займенників, синтаксичну роль їх. Діяльнісна складова знаходить займенники в тексті; відрізняє займенники від інших частин мови; визначає морфологічні ознаки й синтаксичну роль займенників у реченні; правильно визначає розряд займенників його, її, їх; утворює неозначені й заперечні займенники; відмінює правильно займенники різних розрядів; пояснює правопис займенників правилами; помічає й виправляє помилки в написанні та вживанні займенників; використовує займенники для зв’язку речень у тексті; правильно поєднує займенники з прийменниками; створює монологічні й діалогічні роздуми про вчинки людей з використанням виражальних можливостей займенника для розкриття задуму висловлення; аналізує причини відмінностей у поглядах різних людей. Ціннісна складова усвідомлює значення, морфологічні ознаки й синтаксичну роль займенника; усвідомлює цінність людини, поважає людську гідність; виявляє повагу до осіб, які гідно реалізовують громадянські права та обов’язки (НЛ-2); виявляє почуття громадянської гідності; поважає закони, правові норми, шанує державні символи і цінності (НЛ-2); усвідомлює необхідність конструктивної участі у громадському житті (НЛ-2); порівнює свої погляди з поглядами й оцінками інших осіб; виявляє здатність логічно обґрунтовувати власну позицію, аргументувати думки й оцінки; прагне дотримуватися здорового способу життя (НЛ-3). |
Учень / учениця: *розрізняє в усному і писемному мовленні зворотний займенник, особові та присвійні займенники, намагається адекватно їх використовувати; з допомогою учителя і самостійно відмінює особові займенники в однині і множині; *адекватно вживає займенники у різних стилях мовлення; дотримується зразка виконання завдання, наводить приклади займенників; *помічає в усному і писемному мовленні помилки, намагається їх виправити; *користується зразком та планом виконання завдання; *знаходить займенники у текстах різних стилів мовлення, *пояснює їх значення. Учень / учениця: *самостійно складає план майбутньої діяльності, визначає її мету; дотримується плану, зразка та інструкції виконання завдання; *самостійно пояснює послідовність виконання завдання, контролює послідовність його виконання; *помічає допущені помилки, *намагається самостійно виправляє їх.
|
– розвиток уваги, спостережливості, аналітико-синтетичної діяльності на основі поетапного засвоєння знань про займенник; збагачення уявлень про роль займенників у різних стилях мовлення. МР – розвиток усного зв’язного мовлення на основі розширення словникового запасу займенниками; удосконалення умінь використовувати займенники у текстах різних стилів мовлення. – дотримання лексико-граматичної сполучуваності займенників і дієслів в усному та писемному мовленні. – формування умінь орієнтувальної та виконавчої самостійної діяльності; розвиток навички самоконтролю – розвиток спостережливості, мислення, пам’яті на основі аналітико-синтетичної діяльності .
|
|
103 |
|
Розряди займенників за значенням (ознайомлення). Відмінювання особових і зворотного займенників. Приставний н у формах особових займенників. |
|
|||
104–105 |
|
Уроки мовленнєвого розвитку. Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі. |
|
|||
106 |
|
Питальні й відносні займенники. Вживання займенників для зв’язку речень у тексті. |
|
|||
107 |
|
Заперечні займенники. Правопис заперечних займенників. |
|
|||
108–109 |
|
Неозначені займенники. Написання разом і з дефісом неозначених займенників. |
|
|||
110 |
|
Написання займенників із прийменниками окремо. |
|
|||
111 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Есей світоглядного змісту. |
|
|||
112 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Аналіз есея. |
|
|||
113 |
|
Відмінювання присвійних займенників. |
|
|||
114 |
|
Відмінювання вказівних займенників. |
|
|||
115 |
|
Відмінювання означальних займенників. |
|
|||
116 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Займенник». |
|
|||
117 |
|
Контрольна робота. Займенник (тестування). |
|
|||
Повторення в кінці року |
||||||
118 |
|
Лексикологія. Редагування речень (текстів), у яких допущено лексичні та граматичні помилки. |
Учень (учениця): Знаннєва складова знає основні орфограми у вивчених частинах мови; знаходить у тексті й характеризує за граматичними ознаками вивчені частини мови; правильно використовує їх у власному мовленні; Діяльнісна складова знаходить лексичні й граматичні помилки в тексті, виправляє їх; складає усні й письмові висловлення, доречно використовуючи вивчені мовні засоби, обґрунтовує вибір їх. Ціннісна складова критично ставиться до власного мовлення, виявляє готовність до його вдосконалення. |
знає: слова, що належать до професійної лексики городника, маляра, швачки, шевця, столяра; будову слова; правопис префіксів зі словами в реченні; основні граматичні категорії іменника і прикметника; є текст-розповідь – текст-опис; уміє: аналізувати слова за будовою; добирати антоніми, синоніми до певної тематичної групи слів; визначати число, рід, відмінок прикметника; вибірково переказувати невеликі художні тексти; відрізняти префікси від прийменників, правильно записувати їх зі словами в реченні; створювати діалоги відповідно до ситуації спілкування; розрізняти текст-розповідь і текст-опис; утворювати просте і складне речення з однорідними членами; поширювати речення за допомогою запитань; усно складати твір –опис окремого предмету. Учень / учениця знає: правопис займенників з прийменниками, їх роль у мові; правила вживання великої літери у власних назвах; будову слова, способи творення складних слів; назви вивчених частин мови, їх граматичні категорії; Учень / учениця знає: словотворчу роль префіксів і суфіксів; частини мови, їх граматичні категорії; ознаки складного речення; типи мовлення, особливості їх побудови; правила вживання розділових знаків при звертанні у простому і складному реченнях; уміє: розрізняти діалог і монолог; аналізувати слова за будовою; утворювати слова за допомогою префіксів і суфіксів; складати поширені й непоширені речення, речення зі звертаннями; утворювати з простих речень складні; писати перекази після опрацювання матеріалу з учителем; писати диктанти з дотриманням правил орфоепії та орфографії; складати діалог відповідно до запропонованої ситуації та мети спілкування; складати монолог відповідно до теми висловлювання.
|
– формувати уміння зосереджуватися на предметі діяльності; адекватно сприймати, осмислювати, запам’ятовувати і пригадувати навчальний матеріал. – розвиток умінь зв’язного мовлення на основі роботи з різними частинами мови . – розвиток настирливості, цілеспрямованості, сили волі з метою опанування умінь літературно правильно висловлювати свої думки в усній і писемній формах. |
|
119 |
|
Фразеологія. |
|
|||
120 |
|
Словотвір та орфографія. |
|
|||
121 |
|
Морфологія й орфографія. |
|
|||
122 |
|
Підсумково-узагальнювальний урок. |
|