УКРАЇНСЬКА МОВА
10 – Б КЛАС
(рівень стандарту)
(70 год на рік, 2 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування для 10-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. Українська мова: 10–11 класи. – Рівень стандарту / Голуб Н. Б., Котусенко О. Ю., Горошкіна О. М., Новосьолова В. І., Романенко Ю. О., Кондесюк Т. В., Король О. М., Тарасенко О. О., Сергєєва Н. В. (Наказ МОН України № 1407 від 23. 10. 2017 р.)
№ з/п |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
Примітки |
І семестр |
|||
1 |
|
Вступ |
|
Лексикографія. Сучасні лексикографічні джерела: словники, довідкова література (зокрема на електронних носіях). Інформативна й нормативна функції їх. |
|
||
2 |
|
Основні типи словників. Довідкові медійні ресурси. |
|
3 |
|
РМ № 1. Створення власних словників |
|
|
|
Поняття норми в сучасній українській літературній мові |
|
4 |
|
Мовна норма. Нормативне й ненормативне мовлення. Типи норм |
|
5 |
|
Контрольний диктант |
|
Орфоепічна норма |
|||
6 |
|
Основні правила вимовляння голосних і приголосних звуків |
|
7 |
|
Орфоепічний словник. Орфоепічна норма |
|
8 |
|
РМ № 2. Усне переказування тексту із творчим завданням |
|
9 |
|
Наголос у словах |
|
10 |
|
Контрольна робота № 1. Поняття норми в сучасній українській літературній мові. Тест |
|
Лексична норма |
|||
11 |
|
Лексичне значення слова. Слово і контекст |
|
12 |
|
Слововживання: вибір слова, лексична сполучуваність |
|
13-14 |
|
РМ № 3-4. Письмове переказування тексту публіцистичного стилю із творчим завданням |
|
15 |
|
Слова власне українські й запозичені. Виправдані й небажані запозичення |
|
16 |
|
Лексичні і фразеологічні синоніми, антоніми. Слова-пароніми |
|
17 |
|
Лексична помилка. Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми |
|
18-19 |
|
РМ № 5-6. Написання есе. Контрольне есе на тему “Грубість – духовна слабкість чи демонстрування сили?” |
|
20 |
|
Фразеологізми. Багатозначність, синонімія й антонімія фразеологізмів |
|
21 |
|
Контрольна робота. Лексична норма. Тест |
|
|
|
Практична риторика |
|
22 |
|
Риторика як мистецтво. Роль риторики в сучасному світі. Мовленнєва ситуація. Елементи мовленнєвої ситуації (мовець (адресат), слухач (аудиторія), предмет мовлення, умови успішного спілкування. |
|
23 |
|
Особистість мовця. Риси гарного співрозмовника. Вимоги до мовлення оратора. Комунікативний стан мовця.\
|
|
24 |
|
Аудиторія (слухач, слухачі). Види слухання. Цілі слухання. Моделювання аудиторії. Контакт з аудиторією. Прийоми налагодження контакту. |
|
25 |
|
РМ № 7. Усний переказ текстів промов. |
|
26 |
|
Текст як одиниця спілкування. Етапи підготовки тексту виступу. Види читання і записування тексту виступу. Естетика тексту. |
|
27 |
|
РМ № 8. Написання тексту публічного виступу. |
|
28 |
|
Контрольна робота № 3. Практична риторика. Тест |
|
29 |
|
Ефективність мовлення. Стратегія і тактика мовленнєвої поведінки. Комунікативний намір. Мовленнєвий вчинок. Мовленнєва подія. |
|