Контрольна робота 10 клас “Графіка. Фонетика. Орфоепія”
1 варіант
1.У якому слові 5 складів? А) Приятель Б) Допомога В) Кулінарія Г) Солодощі.
2.Правильну вимову відображає транскрипція слів у рядку:
А) Щастя [шчáс'т'а], няньчити [н'анчити].
Б) Човен [чóвиен], свято [св'áто].
В) Земля [зе(и)мл'á], подвір’я [по(у)дв’і ́рйа].
Г) М’ята [м’ата], підживити [п'іджи(e)ви'ти].
3. Потрібно писати “у” в рядку:
А) перебував … Ватикані, експонат … музеї, наймиліше … світі
Б)поїхати … відрядження, птах … небі, купити … аптеці
В)побувати … Львові, квітник … саду, покласти … узголів’я
Г)приведення … відповідність, участь … форумі, оселя … рушниках
4.Оберіть рядок, у якому відбувається асиміляція за дзвінкістю/глухістю в усіх словах:
А отже, лічба, мотузка, повсякчасний
Б молотьба, футбол, якби, стежка
В боротьба, тітчин, мерехтіти, вітчим
Г вести, просьба, баскетбол, дігтяр
5. Укажіть рядок слів з однаковою кількістю звуків і букв:
А бджілка, зяблик, щільно, портьєра
Б б’єшся, черешня, пам’ять, рельєф
В щільний, грядка, зйомка, гайок
Г воюють, сюрприз, якийсь, зозуля
6.Віднайдіть рядок, у якому замість пропусків слід писати літеру и в усіх словах:
А в...мпел, Корс...ка, патр...от, грац...озний
Б к...шлак, Грец...я, к...парис, с...нус
В Корд...льєри, граф...н, Кр...т, р...туал
Г ліценз...я, ск...пидар, сп...рт, г...рлянда
7.Установіть відповідність між характеристиками звуко-буквеного складу та прикладами:
1) звуків і букв порівну А заява, з’єднати, щастя
2) букв на дві більше, ніж звуків Б сіль, насіння, дзеркало
3) букв на одну більше, ніж звуків В щедрість, приїжджати, портьєра
4) букв на одну менше, ніж звуків Г щоденник, симпатія, шістсот
Д сьогодення, дзеленчання, твердження
8. Запишіть фонетичною транскрипцією слова: сміється, берег, слово, навчання, їжакуватий, казка, джем.
9. Розставте наголос у словах: апендикс,квартал, здалека, разом, статуя,вітчим.
10.Зробіть синтаксичний розбір речення:
Поціновувачі “мильних опер” годинами сидять, мов приклеєні до диванів.
2 варіант
1.У якому слові 3 склади? А) Приятель Б) Допомога В) Кулінарія Г) Солодощі.
2.Правильну вимову відображає транскрипція слів у рядку:
А) Щастя [шчáс'т'а], няньчити [н'анчити].
Б) Човен [чóве(и)н], свято [св’áто].
В) Земля [зеимл'á], подвір’я [подв’ір'йа].
Г) М’ята [м’ата], підживити [п'іджиeви'ти].
3.Потрібно писати “в” у рядку
А) стояла... одному ряду. Б) дивитися...вікно. В) бігати...дворі. Г) приїхав...парк.
4. Оберіть рядок, у якому відбувається асиміляції за м’якістю в усіх словах:
А порядність, свіжість, доблесть, свято
Б кузня, молодість, міцні, гінці
В радість, стяги, листя, пісняр
Г Наталці, рибалці, український, листя
5. Укажіть рядок слів з однаковою кількістю звуків і букв:
А малювання, симпатія, пісня, якість
Б тямущий, рум’янець, духмяно, боєць
В геній, суниця, пам’ять, єднання
Г дзбан, рядок, потьмяніти, щоденник
6.Оберіть рядок, у якому подвоєння приголосних відбувається в усіх словах:
А вис...ати, доніс...я, роззнайомитися, в...ижатися
Б л...ючи, стат...ей, колос...я, від...аленість
В священ...ий, невпізнан...ий, міськ...ом, піднесен...о
Г стат...я, навчан...я, картин...ий, жадан...ий
7.Установіть відповідність між характеристиками звуко-буквеного складу та прикладами:
1) звуків і букв порівну А ящірка, юстиція, щонайщасливіше
2) звуків на один більше, ніж букв Б ялиця, об’єднати, пощастило
3) звуків на один менше, ніж букв В зникають, щастить, писарчук
4) звуків на два більше, ніж букв Г походжають, повернуться, змагання
Д беззаконня, гіллячка, бадьорість
8.Запишіть фонетичною транскрипцією слова: батько, красується, сім’я, джміль, колос, мідний, рюкзак.
9.Розставте наголос у словах: данина, віднести, курятина, мережа, ремінь, слина.
10. Зробіть синтаксичний розбір речення:
Обабіч чорною стіною виструнчилися сосни й шепочуться між собою.