Календарно-тематичне планування з української мови (навчання грамоти) І семестр
1 клас (245 годин на рік, 7 годин на тиждень)
Підручник: Н.М. Кравцова, О.Д. Придаток «Українська мова Буквар»: підруч. для 1 кл. ЗЗСО
№ |
Тема уроку |
Дата |
Прим. |
Добуквений період |
|||
1. |
Знайомство зі школою, класом, однокласниками. Вітання і знайомство з однолітками та дорослими, звертання до однокласників. Сюжетно-рольові ігри. |
|
|
2. |
Письмове приладдя. Правила користування письмовим приладдям. Постава під час письма. Орієнтування на сторінці зошита (вгорі, посередині, внизу). |
|
|
3. |
Назви істот і неістот. Слова, що відповідають на питання хто? що? Практичне розрізнення назв істот і неживих предметів. Розподіл слів на групи за питаннями хто? що? |
|
|
4. |
Орієнтування на сторінці зошита (праворуч, ліворуч). Положення олівця в руці під час письма. Обведення контурних малюнків та їх розфарбування. |
|
|
5. |
Розвиток умінь ставити питання хто? що? До назв істот та неістот. Слухання казки «Колосок». Інсценування уривків казки з опорою на ілюстрації. |
|
|
6. |
Розташування зошита на парті під час письма. Основний рядок сітки зошита (верхня і нижня рядкові лінії). Проведення прямих горизонтальних ліній. |
|
|
7. |
Ознаки предметів. Слова, які відповідають на питання який? яка? яке? які? порівняння предметів за вказаною ознакою. |
|
|
8. |
Рядок. Середина рядка. Поле на сторінці зошита. Виконання графічних вправ. |
|
|
9. |
Дії предметів. Слова, які відповідають на питання що робить? Практичне вживання дієслів з назвами істот і неістот. |
|
|
10. |
Виконання практичних вправ у рядку. Обведення по контуру. |
|
|
11. |
Речення . Практичне ознайомлення з реченням. Виокремлення речень з мовного потоку, аналіз їх за кількістю слів. Складання речень за малюнками. |
|
|
12. |
Міжрядкові (допоміжні), лінії сітки зошита(надрядкова, підрядкова). Пряма вертикальна лінія(коротка і довга). |
|
|
13. |
Поділ слів на склади. Схематичне зображення складової будови слова. Робота з дитячою книжкою.______________________________________ |
|
|
14. |
Проведення хвилястих ліній. Пряма вертикальна лінія із заокругленням внизу. Розвиток зв’язного мовлення. _____________________________ |
|
|
15. |
Наголос у словах. Наголошений склад. Спостереження за зміною значення слова залежно від наголосу. |
|
|
16. |
Робочий рядок і його складові частини. Письмо коротких та довгих похилих ліній. |
|
|
17. |
Мовні й немовні звуки. Спостереження за мовними і немовними звуками. Поділ слів на склади. |
|
|
18. |
Виконання завдань у робочому рядку. Довга похила лінія із заокругленням унизу. |
|
|
19. |
Голосні та приголосні звуки. Позначення їх умовними знаками. Спостереження за вимовою голосних та приголосних звуків, розрізнення їх на слух. |
|
|
20. |
Коротка похила лінія із заокругленням унизу і вгорі. Підготовчі вправи до написання букв. |
|
|
21. |
Тверді та м’які приголосні звуки. Позначення їх умовними знаками. Спостереження за вимовою твердих і м’яких приголосних звуків. |
|
|
22. |
Письмо малих і великих півовалів. Підготовчі вправи до написання букв. |
|
|
23. |
Дзвінкі та глухі приголосні звуки. Звуковий аналіз простих за будовою слів, умовне позначення їх на письмі. |
|
|
24. |
Письмо великих і малих овалів. Підготовчі вправи до написання букв. |
|
|
25. |
Побудова звукової схеми слова. Складання продовження казки. |
|
|
26. |
Письмо петлеподібних елементів. Удосконалення вміння писати вивчені елементи букв. |
|
|
Буквений період |
|||
27. |
Звук [а], позначення його буквою «а». Виділення звука [а] в словах. Встановлення відповідності між малюнками та звуковими схемами слів. Службове слово «а». |
|
|
28. |
Письмо малої букви а. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучення аа. Звуковий аналіз слів. |
|
|
29. |
Звук [у], позначення його буквою «у». Виділення звука [у] в словах. Звуковий аналіз слів. |
|
|
30. |
Письмо великої букви А. Безвідривне з’єднання букв. Написання буквосполучення Аа. |
|
|
31. |
Звук [о], позначення його буквою «о». Звуковий аналіз слів. Складання діалогу. Інсценування уривків казки «Колобок». |
|
|
32. |
Письмо малої букви у. Написання буквосполучень. Виділення вивчених букв у словах. |
|
|
33. |
Звук [и], позначення його буквою «и». Звуковий аналіз слів. Продовження казки лисичка і журавель. |
|
|
34. |
Написання великої букви У, її поєднання з вивченими буквами. Підготовчі графічні вправи. |
|
|
35. |
Звуки [м], [м’], позначення їх буквою «ем». Читання складів з вивченими літерами. Велика літера на початку речення. |
|
|
36. |
Письмо малої букви о, та великої букви О. Поєднання їх із вивченими буквами. Виділення вивчених букв у словах. |
|
|
37. |
Звук [і], позначення його буквою «і». Читання складів з вивченими літерами. Буква «і» в ролі окремого слова. |
|
|
38. |
Письмо малої букви и, та великої букви И. Безвідривне з’єднання букв. Поєднання їх із вивченими буквами. Написання буквосполучення Ии. Звуковий аналіз слів. |
|
|
39. |
Звуки [н], [н’], позначення їх буквою «ен». Звуковий аналіз слів. Читання складів і слів. Утворення словосполучень із прийменником на. |
|
|
40. |
Письмо малої букви м, буквосполучень. Написання прямих і обернених складів із буквою м, слів. |
|
|
41. |
Звуки [л], [л’], позначення їх буквою «ел». Звуковий аналіз слів із твердими і м’якими приголосними. Мовні дослідження. Робота з дитячою книжкою. ____________________________________________ |
|
|
42. |
Письмо великої букви М. Підготовчі графічні вправи. Написання складів, слів і речень із вивченими буквами. Розвиток зв’язного мовлення. ____________________________________________________ |
|
|
43. |
Звук [в], позначення його буквою «ве». Читання складів, слів і речень. Мовно-логічні вправи. |
|
|
44. |
Письмо малої букви і, та великої букви І. Написання буквосполучень, складів. Закріплення вміння писати вивчені букви. |
|
|
45. |
Закріплення звукового значення букви «ве». Читання слів, речень, текстів. Особові займенники, їх вживання в реченнях. |
|
|
46. |
Письмо малої букви н, буквосполучень, складів, слів із нею. Списування буквосполучень, поданих друкованим шрифтом. |
|
|
47. |
Звуки [с], [с’], позначення їх буквою «ес». Дослідження мовних явищ: слова, які звучать і пишуться однаково, але мають різні значення. |
|
|
48. |
Письмо великої букви Н. Написання складів, слів і речень. Письмо під диктування складів. |
|
|
49. |
Закріплення звукових значень букви «ес». Читання діалогу в особах. Мовно-логічні вправи. |
|
|
50. |
Письмо малої букви л. Написання складів, слів з буквою л. |
|
|
51. |
Закріплення звукових значень букви «ес». Інтонаційне читання речень. Скоромовка. |
|
|
52. |
Письмо великої букви Л. Написання складів, слів з буквою Л. Списування речень, поданих друкованих шрифтом. |
|
|
53. |
Звуки [к], [к’], позначення їх буквою «ка». Читання складів, слів, тексту. Мовно-логічні вправи. |
|
|
54. |
Письмо малої букви в. Написання буквосполучень, складів, слів. Звуковий аналіз слів. |
|
|
55. |
Закріплення звукового значення букви «ка». Читання речення, поданого рукописним шрифтом. Роль наголосу в словах. Робота з дитячою книжкою. ___________________________________________________ |
|
|
56. |
Письмо великої букви В. Написання складів, слів і речень з вивченими буквами. Розвиток зв’язного мовлення._________________________ |
|
|
57. |
Звук [е], позначення його буквою «е». Мовно-логічні вправи. Опрацювання тексту. |
|
|
58. |
Письмо малої букви с та великої букви С. Написання складів та слів. Списування слів, поданих друкованих шрифтом. |
|
|
59. |
Закріплення звукового значення букви «е». Опрацювання тексту. Читання речень з інтонацією протиставлення. Мовно-логічні вправи. |
|
|
60. |
Закріплення вмінь писати вивчені букви. Робота з деформованими реченнями. |
|
|
61. |
Звуки [р], [р’], позначення їх буквою «ер». Читання складів, слів. Мовно-логічні вправи. Скоромовка. |
|
|
62. |
Письмо малої букви к. Написання буквосполучень, складів і слів з буквою к. |
|
|
63. |
Закріплення звукових значень букви «ер». Читання слів, тексту. Мовно-логічні вправи. Роль наголосу в словах. |
|
|
64. |
Письмо великої букви К. Написання складів, буквосполучень. Списування речень, поданих друкованим шрифтом. |
|
|
65. |
Закріплення звукових значень вивчених букв. Читання тексту. |
|
|
66. |
Письмо малої букви е. Написання складів, слів. Складання і записування слів із вивчених букв. |
|
|
67. |
Звуки [п], [п’], позначення їх буквою «пе». Робота над правильними вимовлянням глухого [п]. Звуковий аналіз слів. Мовно-логічні вправи. |
|
|
68. |
Письмо великої букви Е. Написання складів, слів, речень. |
|
|
69. |
Закріплення звукового значення букви «пе». Мовно-логічні вправи. Опрацювання уривка казки «Ріпка» (читання, переказування, інсценування). Робота з дитячою книжкою. _____________________ |
|
|
70. |
Письмо малої букви р. Написання складів і слів із буквою р. Розвиток зв’язного мовлення.___________________________________________ |
|
|
71. |
Звуки [т], [т’], позначення їх буквою «те». Читання складів, слів, речень. Мовно-логічні вправи. |
|
|
72. |
Письмо великої букви Р. Написання складів, слів, речень із вивченими буквами. |
|
|
73. |
Закріплення звукового значення букви «те». Творча робота за змістом тексту. |
|
|
74. |
Письмо малої букви п. Підготовчі графічні вправи. Написання складів. Складання і записування слів із вивчених букв. |
|
|
75. |
Закріплення звукового значення букви «те». Робота над казкою «Комарик і павук». |
|
|
76. |
Письмо великої букви П. Написання буквосполучень, слів, речень. |
|
|
77. |
Звуки [д], [д’], позначення їх буквою «де». Практичне засвоєння дзвінкої вимови звуків у кінці складів і слів. Зіставлення звуків [т]- [д], [т’] - [д’]. Мовно-логічні вправи. |
|
|
78. |
Письмо малої букви т. Підготовчі графічні вправи. Письмо складів та слів із буквою т. |
|
|
79. |
Закріплення звукового значення букви «де». Опрацювання тексту. Читання речень, поданих рукописним шрифтом. |
|
|
80. |
Письмо великої букви Т. Підготовчі графічні вправи. Написання складів, слів, речень. Звуковий аналіз слів. |
|
|
81. |
Звуки [з], [з’], позначення їх буквою «зе». Зіставлення звуків [з]- [с], [з’] - [с’]. Мовно-логічні вправи. Дзвінке вимовляння цих звуків у кінці слів і складів. |
|
|
82. |
Письмо малої букви д. Написання букви у словах і складах. Навчальний диктант слів. |
|
|
83. |
Закріплення звукових значень букви «зе». Опрацювання тексту «Друзі». Робота з дитячою книжкою. ____________________________________ |
|
|
84. |
Письмо великої букви Д, складів та слів з нею. Списування слів і речень, поданих друкованим шрифтом. Розвиток зв’язного мовлення.________ |
|
|
85. |
Закріплення звукових значень букви «зе». Робота над уривком української народної казки «Коза-дереза». |
|
|
86. |
Письмо малої букви з. Написання складів, слів з буквою з. |
|
|
87. |
Звуки [б], [б’], позначення їх буквою «бе». Зіставлення звуків [б]- [п], [б’] - [п’]. Мовно-логічні вправи. Опрацювання тексту «Навесні». |
|
|
88. |
Письмо великої букви З, складів, слів і речень із вивченими буквами. |
|
|
89. |
Закріплення звукового значення букви «бе». Читання слів. Опрацювання тексту. |
|
|
90. |
Письмо малої букви б. Письмо складів, слів і речень із вивченими буквами. Списування речення, поданого друкованим шрифтом. |
|
|
91. |
Закріплення звукового значення вивчених букв. Слухання казки «Солом’яний бичок», інсценування уривків. |
|
|
92. |
Письмо великої букви Б, складів, слів і речень із вивченими буквами. Списування речення, поданого друкованим шрифтом. |
|
|
93. |
Буква «знак м’якшення» ь, позначення нею на письмі м’якості попереднього приголосного. Читання складів, слів. Дослідження ролі ь. |
|
|
94. |
Письмо букви ь окремо та у поєднанні з іншими літерами. Написання буквосполучень, слів. |
|
|
95. |
Закріплення букви «знак м’якшення». Звуковий аналіз слів. Буквосполучення ьо. Мовно-логічні вправи. |
|
|
96. |
Закріплення уміння писати вивчені букви, слова, речення з ними. Складання і записування слів. |
|
|
97. |
Звук [й], позначення його буквою «ій» («йот»). Читання слів. Читання діалогу. Робота з дитячою книжкою. _____________________ |
|
|
98. |
Письмо малої букви й та великої букви Й. Написання складів, слів із вивченими буквами. Розвиток зв’язного мовлення._________________ |
|
|
99. |
Закріплення звукового значення букви «йот». Буквосполучення йо. Читання тексту в особах. Мовно-логічні вправи. |
|
|
100. |
Закріплення уміння писати вивчені літери в поєднанні, слів і словосполучень із вивченими буквами. |
|
|
101. |
Буква «я», позначення нею сполучення звуків [йа]. Мовно-логічні вправи. Складання діалогу. |
|
|
102. |
Письмо малої букви я та великої букви Я. Написання буквосполучень, слів. Списування речень, поданих друкованих шрифтом. |
|
|
103. |
Позначення буквою я звука [а] та м’якості попереднього приголосного. Дослідження складів, у яких буква «я» стоїть після приголосного. Мовно-логічні вправи. |
|
|
104. |
Письмо складів, слів і речень із вивченими буквами. Списування друкованих речень. |
|
|
105. |
Закріплення звукового значення вивчених букв. Вправи на розвиток навичок читання. |
|
|
106. |
Закріплення вмінь писати вивчені букви в поєднанні. Списування речень, поданих друкованим шрифтом. |
|
|
107. |
Закріплення звукового значення вивчених букв. Вправи на розвиток навичок читання. |
|
|
108. |
Закріплення вмінь писати вивчені букви в поєднанні. Списування речень, поданих друкованим шрифтом. |
|
|
109. |
Закріплення звукового значення вивчених букв. Вправи на розвиток навичок читання. |
|
|
110. |
Закріплення вмінь писати вивчені букви в поєднанні. Списування речень, поданих друкованим шрифтом. |
|
|
111. |
Закріплення звукового значення вивчених букв. Вправи на розвиток навичок читання. Робота з дитячою книжкою. ___________________ |
|
|
112. |
Закріплення вмінь писати вивчені букви в поєднанні. Списування речень, поданих рукописним шрифтом. Розвиток зв’язного мовлення. |
|
|