УКРАЇНСЬКА МОВА
8 КЛАС
(Відповідно до навчальної програми: Українська мова. 5-9 класи.
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською
мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013
(зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804)
3 год на тиждень (105 годин на рік)
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
Перевірка мовної теми
|
2 |
2 |
Письмо: переказ |
1 |
1 |
твір |
1
|
1 |
Правопис: диктант |
1 |
1 |
І семестр |
ІІ семестр |
діалог – 1 |
читання вголос – 1 |
усний переказ – 1 |
усний твір – 1 |
№ п/п |
|
Тема уроку |
Примітка |
||
Вступ |
|||||
1 |
|
Вступ. Мова – найважливіший засіб спілкування, пізнання і впливу |
|
||
2 |
|
Урок мовленнєвого розвитку №1. Повторення відомостей про мовлення |
|
||
3 |
|
Засоби міжфразового зв’язку в тексті |
|
||
4 |
|
Стилі, типи й жанри мовлення |
|
||
Повторення та узагальнення вивченого |
|||||
5 |
|
Лексикологія |
|
||
6 |
|
Фразеологія |
|
||
7 |
|
Морфологія |
|
||
8 |
|
Орфографія |
|
||
9 |
|
Основні правила правопису |
|
||
10 |
|
Основні правила правопису |
|
||
Синтаксис. Пунктуація Словосполучення й речення |
|||||
11 |
|
Словосполучення. Будова й види словосполучень за способами вираження головного слова |
|
||
12 |
|
Словосполучення. Будова й види словосполучень за способами вираження головного слова |
|
||
13 |
|
Урок мовленнєвого розвитку №2. Конспект прочитаного науково-навчального тексту; тематичні виписки |
|
||
14 |
|
Урок мовленнєвого розвитку №3. Різновиди аудіювання: ознайомлювальне, вивчальне, критичне. |
|
||
15 |
|
Особливості будови опису пам’ятки історії й культури |
|
||
16 |
|
Речення прості й складні (повторення), двоскладні й односкладні |
|
||
17 |
|
Речення прості й складні (повторення), двоскладні й односкладні |
|
||
18 |
|
Урок мовленнєвого розвитку №4. Вибірковий усний переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в художньому стилі |
|
||
19 |
|
Урок мовленнєвого розвитку №5. Складання й розігрування діалогу – обміну думками та враженнями від телепередач (матеріалів відеохостинга YouTube), присвячених вивченню та збереженню пам’яток історії та культури |
|
||
20 |
|
Граматична помилка та її умовне позначення |
|
||
21 |
|
Граматична помилка та її умовне позначення |
|
||
22 |
|
Контрольна робота №1. Вступ. Повторення та узагальнення вивченого. Синтаксис. Пунктуація |
КР №1 |
||
Просте речення. Двоскладне речення |
|||||
23 |
|
Просте речення |
|
||
24 |
|
Двоскладне речення |
|
||
25 |
|
Головні й другорядні члени речення |
|
||
26 |
|
Підмет і присудок. Способи вираження підмета |
|
||
27 |
|
Тире між підметом і присудком |
|
||
28 |
|
Урок мовленнєвого розвитку №6. Ділові папери. План роботи. Складання плану роботи над проектом. Оформлення рубрик, стислих описів етапів роботи, аналіз результатів діяльності |
|
||
29 |
|
Способи вираження присудка. Простий і складений присудки |
|
||
30 |
|
Способи вираження присудка. Простий і складений присудки |
|
||
31 |
|
Урок мовленнєвого розвитку №7. Контрольний письмовий твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень або за картиною в художньому стилі (за складним планом) |
Контр. твір |
||
32 |
|
Узгодження головних членів речення. Порядок слів у реченні. Логічний наголос |
|
||
33 |
|
Узгодження головних членів речення. Порядок слів у реченні. Логічний наголос |
|
||
34 |
|
Урок мовленнєвого розвитку №8. Повідомлення на тему про мову (наприклад: дієслівний та іменний складений присудки), що вимагає зіставлення й узагальнення матеріалу в науковому стилі |
|
||
35 |
|
Означення, додаток й обставина як другорядні члени речення |
|
||
36 |
|
Означення, додаток й обставина як другорядні члени речення |
|
||
37 |
|
Прикладка як різновид означення |
|
||
38 |
|
Написання непоширених прикладок через дефіс; прикладки, що беруться в лапки |
|
||
39 |
|
Урок мовленнєвого розвитку №9. Контрольний докладний письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в публіцистичному стилі (за простим або складним планом) з використанням прикладок |
Контр. переказ
|
||
40 |
|
Види обставин (за значенням), способи вираження їх |
|
||
41 |
|
Види обставин (за значенням), способи вираження їх |
|
||
42 |
|
Контрольний текстовий диктант |
Диктант |
||
43 |
|
Порівняльний зворот. Виділення порівняльних зворотів комами |
|
||
44 |
|
Порівняльний зворот. Виділення порівняльних зворотів комами |
|
||
45 |
|
Урок мовленнєвого розвитку №10. Усний твір-опис пам’ятки історії й культури за картиною в публіцистичному стилі (за простим або складним планом) з використанням порівняльних зворотів |
|
||
46 |
|
Контрольна робота №2. Синтаксис. Пунктуація |
КР №2
|
||
Односкладне речення |
|
||||
47 |
|
Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка. Означено-особові речення |
|
||
48 |
|
Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка. Означено-особові речення |
|
||
49 |
|
Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка. Неозначено-особові речення |
|
||
50 |
|
Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка. Неозначено-особові речення |
|
||
51 |
|
Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка. Узагальнено-особові речення |
|
||
52 |
|
Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка. Узагальнено-особові речення |
|
||
53 |
|
Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка. Безособові речення |
|
||
54 |
|
Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка. Безособові речення |
|
||
55 |
|
Односкладні прості речення з головним членом у формі підмета. Називні речення |
|
||
56 |
|
Односкладні прості речення з головним членом у формі підмета. Називні речення |
|
||
57 |
|
Урок мовленнєвого розвитку №11. Усний твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі (за складним планом) з використанням називних речень для позначення місця |
Усний переказ Діалог |
||
58 |
|
Односкладні речення як частини складного речення |
|
||
59 |
|
Односкладні речення як частини складного речення |
|
||
60 |
|
Повні й неповні речення. Тире в неповних реченнях |
|
||
61 |
|
Повні й неповні речення. Тире в неповних реченнях |
|
||
62 |
|
Урок мовленнєвого розвитку №12. Складання та розігрування діалогу-розпитування або домовляння (телефонної розмови) з використанням неповних речень та односкладних речень |
|
||
63 |
|
Контрольна робота №3. Синтаксис. Пунктуація |
КР №3 |
||
Просте ускладнене речення. Речення з однорідними членами |
|||||
64 |
|
Однорідні члени речення зі сполучниковим, безсполучниковим і змішаним зв’язком. |
|
||
65 |
|
Кома між однорідними членами речення |
|
||
66 |
|
Поширені й непоширені однорідні члени речення. |
|
||
67 |
|
Смислові відношення між однорідними членами речення (єднальні, протиставні, розділові) |
|
||
68 |
|
Урок мовленнєвого розвитку № 13. Контрольний письмовий твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень або за картиною в художньому стилі (за складним планом) з використанням речень, ускладнених однорідними членами речення |
Контр. твір |
||
69 |
|
Речення з кількома рядами однорідних членів |
|
||
70 |
|
Однорідні й неоднорідні означення |
|
||
71 |
|
Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами. |
|
||
72 |
|
Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами |
|
||
Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями) |
|||||
73 |
|
Звертання поширені й непоширені. |
|
||
74 |
|
Розділові знаки при звертаннях. |
|
||
75 |
|
Риторичні звертання |
|
||
76 |
|
Урок мовленнєвого розвитку № 14. Інтерв’ю в публіцистичному стилі |
|
||
77 |
|
Вставні слова, словосполучення, речення. |
|
||
78 |
|
Розділові знаки при вставних словах |
|
||
79 |
|
Урок мовленнєвого розвитку №15. Контрольний стислий письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі (за складним планом) |
Контр. переказ |
||
80 |
|
Групи вставних слів і словосполучень за значенням |
|
||
81 |
|
Групи вставних слів і словосполучень за значенням |
|
||
82 |
|
Контрольна робота №4. Синтаксис. Пунктуація |
КР №4 |
||
Речення з відокремленими членами |
|||||
83 |
|
Поняття про відокремлення. |
|
||
84 |
|
Відокремлені другорядні члени речення |
|
||
85 |
|
Відокремлені означення |
|
||
86 |
|
Розділові знаки при відокремлених означеннях |
|
||
87 |
|
Контрольний текстовий диктант
|
Диктант |
||
88 |
|
Відокремлені прикладки |
|
||
89 |
|
Розділові знаки при відокремлених прикладках |
|
||
90 |
|
Відокремлені обставини |
|
||
91 |
|
Розділові знаки при відокремлених обставинах |
|
||
92 |
|
Розділові знаки при відокремлених обставинах |
|
||
93 |
|
Урок мовленнєвого розвитку № 16. Письмовий твір-опис пам’ятки історії й культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі (з використанням відокремлених означень та обставин) |
|
||
94 |
|
Відокремлені додатки |
|
||
95 |
|
Розділові знаки при відокремлених додатках |
|
||
96 |
|
Розділові знаки при відокремлених додатках |
|
||
97 |
|
Уточнювальні члени речення |
|
||
98 |
|
Уточнювальні члени речення |
|
||
99 |
|
Контрольна робота №5. Синтаксис. Пунктуація |
КР №5 |
||
Повторення в кінці року |
|||||
100 |
|
Словосполучення |
|
||
101 |
|
Просте речення |
Чит.вгол. |
||
102 |
|
Двоскладне й односкладне речення. |
|
||
103 |
|
Просте ускладнене речення |
Усний твір |
||
104 |
|
Просте ускладнене речення |
|
||
105 |
|
Підсумковий урок |
|
||