Діагностична робота № 2
Прізвище ________________________________
1 варіант
1. До якого типу належить цей текст?
Виліз їжачок зі свого зимового лігва і почав чиститись. Він терся об кущі та гілочки. Потім облизав себе язичком. Подивився їжачок навкруги, струснувся і побіг на полювання.
а) опис;
б) розповідь;
в) міркування.
2. Визнач тип речення за метою висловлювання.
Прилітайте, сизокрилі мої голуб'ята, із-за Дніпра широкого у степ погуляти. (Т.Шевченко)
а) розповідне;
б) питальне;
в) спонукальне.
3. Визнач граматичну основу наведеного речення.
На хлібному полі дзвеніли під вітром колоски пшениці.
а) дзвеніли під вітром;
б) золоті колоски;
в) колоски дзвеніли.
4. Доповни речення однорідними членами.
У третьому класі учні вивчають ________________ , ____________ та _____________.
5. Яка схема відповідає наведеному реченню?
Бабуся і внучка збирали лісові суниці.
а) і . . . . . .;
б) і . . . . . .;
в) . . . . . . .
6. Запиши речення, розставляючи необхідні розділові знаки, та визнач його граматичну основу.
Дерева стояли стрункі високі і нерухомі.
_________________________________________________
7. Із наведених слів склади і запиши речення. Встанови зв'язок слів у цьому реченні.
Ставом, верба, задумливу, над, співала, пісню.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Доповни речення порівняннями.
З листя падають росинки, ніби_____________________
Озеро виблискує на сонці, наче ____________________ Усе було вкрите білим снігом, мов _________________
Діагностична робота № 2
Прізвище ________________________________
2 варіант
Ось їжачок. Сам він сіренький. Має гострі колючки. У нього лапки маленькі лапки і гостренька мордочка. Цікава тваринка?
а) міркування;
б) розповідь;
в) опис.
2. Визнач тип речення за метою висловлювання.
Любіть Україну до свого загину,
Страждальницю-Матір завжди ви любіть. (Г. Оруд)
а) розповідне;
б) питальне;
в) спонукальне.
3. Визнач граматичну основу наведеного речення.
Спадають теплі роси на золоті ниви.
а) теплі роси;
б) роси спадають;
в) спадають на ниви.
4. Доповни речення однорідними членами.
У дідусевому садку доспіли _____________, _____________ та _____________ .
5. Яка схема відповідає наведеному реченню?
У вирій відлетіли ластівки і шпаки.
а) . . . і .
б) . . . і .
в) . . . і . . . .
6. Запиши речення, розставляючи необхідні розділові знаки, та визнач його граматичну основу.
Зайчик пробіг сів і оглянувся.
_________________________________________________
7. Із наведених слів склади і запиши речення. Встанови зв'язок слів у цьому реченні.
Вербові, річкою, срібляться, над, котики.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Доповни речення порівняннями.
На траві блищать росинки, мов ____________________
Сонце ніжно голубило землю, як __________________
В'ється, наче ________________ , неспокійна річка.