Календарно-тематичне планування з Всесвітньої історії 10 клас профільний рівень

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з всесвітньої історії 10 клас профільний рівень згідно програми чинної в 2019-2020 навчальному році
Перегляд файлу

Всесвітня історія (1914–1945 рр.)

10 клас (105 год)

 

І семестр________       ІІ семестр____________

 

№ уроку

Дата

Тема уроку, зміст навчально-пізнавальної діяльності

У результаті навчально-пізнавальної діяльності учні/учениці зможуть:

Д

Розділ 1. ПЕРЕДУМОВИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ. ВІЙНА ТА РЕВОЛЮЦІЇ

 

  1.  

 

Вступ. Основні тенденції світового соціально-економічного, політичного та культурного розвитку в 1914-1945 рр

Знати:

зміст понять: Перша світова війна, геополітичні інтереси, система озброєного миру, позиційна війна, ксенофобія, геноцид, репарація, контрибуція;

хронологічні межі Першої світової війни, дати революції в Російській імперії, вступу у війну США і виходу з війни Росії, приходу до влади більшовиків, революцій в Австрії, Німеччині, Болгарії, Комп`єнського перемир`я;

вплив економічних і політичних процесів на хід війни; війну – розпад багатонаціональних імперій;

наслідки вступу у війну США та виходу з війни Росії.

Уміти:

встановити хронологічну послідовність і синхронність подій Першої світової війни, революційних подій у Європі;

показати на карті зони геополітичних зазіхань держав – членів Антанти та Троїстого союзу;

основні битви Першої світової війни;

визначити передумови Першої світової війни;

революцій в Російській імперії та інших країнах Центрально-Східної Європи, причини і наслідки приходу до влади в Росії більшовиків;

визначити особливості повсякденного життя під час війни, статус жінки в суспільстві у період війни;

узагальнити основні політичні, економічні та світоглядні наслідки Першої світової війни та революцій у Росії та Німеччині.

 

  1.  

 

Початок Великої війни. Стратегічні плани ворогуючих сторін.

 

 

  1.  

 

Вступ у війну великих держав. «Нове» обличчя війни

 

  1.  

 

«План Шліффена». Фронти війни в 1914 р

 

 

  1.  

 

Воєнні кампанії та події 1915 року

 

 

  1.  

 

Воєнні кампанії та події 1916 року

 

 

  1.  

 

Воєнні кампанії та події 1917-1918 рр

 

 

  1.  

 

Російська революція 1917 р. Поразка Німеччини та її союзників.

 

 

  1.  

 

Завершення та наслідки Першої світової війни. Міжнаціональні конфлікти в умовах війни.

 

 

  1.  

 

 

Практичне заняття  «Світовідчуття європейця: наслідки Великої війни» (на основі мемуарів і художніх творів).

 

 

  1.  

 

Людина на фронті й у тилу.

Практичне заняття

 «Перша світова: повсякденне життя в умовах фронту і тилу.»

 

  1.  

 

Економічна та політична кризи в Російській імперії та Австро-Угорщині.

 

 

  1.  

 

Розпад багатонаціональних імперій і утворення нових незалежних держав у Європі.

 

  1.  

 

Захист навчальних проектів:

«Жінки у війнах ХХ ст. (соціальні статуси і життєві долі).»

«Будні війни (збірка візуальних матеріалів).»

 

  1.  

 

 

Узагальнення знань з теми

 

 

 

Розділ 2. ОБЛАШТУВАННЯ ПОВОЄННОГО СВІТУ

 

  1.  

 

“14 пунктів” В. Вілсона. Паризька мирна конференція. Українське та російське питання на Паризькій конференції. Версальський договір.

 

Знати та розуміти:

зміст понять: система колективної безпеки, демілітаризована зона, санітарний кордон, репарація, контрибуція;

 час роботи Паризької та Вашингтонської конференцій, укладення мирних договорів за підсумками Паризької конференції, підписання пакту Бріана-Келлога;

вплив “14 пунктів” В. Вілсона на встановлення повоєнного світового устрою;

 статус українських земель відповідно до рішень Паризької мирної конференції;

 суперечності Версальсько-Вашингтонської системи;

цілі та організацію діяльності Ліги Націй;

 причини ревізії повоєнних міждержавних угод;

Уміти:

 встановити хронологічну послідовність підписання угод, що стали основою Версальсько-Вашингтонської системи;

 охарактеризувати (з використанням історичної карти) територіальні зміни, зафіксовані в текстах мирних договорів з Німеччиною та її союзниками;

 дати оцінку рішенням Паризької та Вашингтонської конференцій з позицій інтересів “великих” і “малих” держав;

 визначити джерела нестабільності в Європі;

 висловлювати обґрунтовані судження щодо вжитих державами Антанти та Лігою Націй заходів з підтримання стабільності у Європі.

 

  1.  

 

 

Створення Ліги Націй. Мирні договори з союзниками Німеччини

 

 

  1.  

 

Вашингтонська конференція. Завершення формування Версальсько-Вашингтонської системи, її суперечності.

 

 

  1.  

 

Джерела нестабільності міждержавних відносин. Початок ревізії повоєнних угод. Пакт Бріана-Келлога.

 

 

  1.  

 

Практичне заняття

«Вогнища напруги в міжнародних відносинах: причини, сторони та наслідки протистояння»

 

  1.  

 

 

Узагальнеггя знань з теми

 

 

 

Розділ 3. ПРОВІДНІ ДЕРЖАВИ СВІТУ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД

 

  1.  

 

Сполучені Штати Америки. Зростання ролі США на міжнародній арені.  Доба “проспериті”.

 

Знати та розуміти:

зміст понять: проспериті, світова економічна криза, фондова біржа, державне регулювання економіки, тоталітаризм, фашизм, корпоративна держава, нацизм (націонал-соціалізм), комуністичний режим, авторитаризм, антисемітизм;

хронологічні межі доби “проспериті”, Великої депресії, “Нового курсу”, діяльності урядів Народного фронту у Франції, реформування Британської імперії, існування Веймарської республіки, нової економічної політики та спланованої модернізації в СРСР, Громадянської війни в Іспанії, дати Листопадової революції в Німеччині, приходу до влади фашистів в Італії, нацистів у Німеччині, утвердження комуністичного тоталітаризму (сталінізму) в СРСР;

характер економічного зростання у світі 1920-х рр.;

 “Новий курс” Франкліна Рузвельта як вимушений перехід до державного регулювання ринкової економіки;

 цілі та методи політики “великого стрибка” (спланованої модернізації) в СРСР;

 сутність протистояння між тоталітарними режимами та демократичними рухами як визначальну особливість історичного процесу в міжвоєнний період;

 світоглядне наповнення тоталітарних ідеологій, їхню спрямованість проти інтересів людини і засад людяності.

Уміти:

 встановити хронологічну послідовність і синхронність фактів, пов’язаних із економічною стабільністю та світовою кризою у провідних країнах міжвоєнного світу, боротьбою за збереження демократичного устрою і становленням тоталітарних режимів у СРСР, Італії та Німеччині;

 виявити (з використанням історичної карти та інших джерел) зміни в геополітичній ситуації в Європі у зв’язку з утвердженням тоталітарних режимів;

 охарактеризувати добу “проспериті” в США, реформування Британської імперії, діяльність Народного фронту у Франції, Веймарську республіку і нацистський режим у Німеччині, фашистський режим в Італії, нову економічну політику та політику “великого стрибка” в СРСР;

 порівняти стратегії подолання світової економічної кризи, обрані урядами США, Великої Британії, Франції, Німеччини та Італії; комуністичний, фашистський та нацистський тоталітарні режими;

 встановити передумови, механізми та наслідки утвердження тоталітарних режимів в Італії та Німеччині;

пояснити сутність СРСР як нової форми Російської імперії в умовах національно-визвольних рухів поневолених Росією народів;

висловлювати аргументовані судження про політичну діяльність Едуарда Даладьє;

Адольфа Гітлера, Джеймса Рамсея Макдональда, Беніто Муссоліні, Франкліна Рузвельта, Йосифа Сталіна.

 

  1.  

 

Велика депресія. “Новий курс” Франкліна Рузвельта, його складові та основні наслідки.

 

 

  1.  

 

Велика Британія. Особливості розвитку Великої Британії в 1920–1930-ті рр. Спроби реформування Британської імперії. Дж. Р. Макдональд.

 

 

  1.  

 

Франція. Політичний та соціально-економічний розвиток Франції в 1920–1930-х рр. Народний фронт і його уряди. Едуард Даладьє.

 

 

  1.  

 

Італія. Становище Італії після Першої світової війни. Корпоративна держава: ідея та реальність. Фашистський режим Беніто Муссоліні.

 

 

  1.  

 

Німеччина. Листопадова революція та становлення Веймарської республіки. Вплив світової економічної кризи в Німеччині на політичне життя країни.

 

 

  1.  

 

Прихід до влади нацистів. Нацистська расистська ідеологія та антисемітизм. Політична і соціально-економічна сутність нацизму.

 

  1.  

 

Радянський Союз. “Договірна федерація” радянських республік. Утворення СРСР.

 

 

  1.  

 

Нова економічна політика. Спланована модернізація.

 

 

  1.  

 

Особливості комуністичного тоталітарного режиму. Сталінізм.

Практичне заняття «Комуністичний тоталітаризм: світоглядне наповнення і спрямованість»

 

  1.  

 

Виклики міжвоєнного часу. Європа поміж економічною стабільністю та світовою кризою. Запровадження державного регулювання соціально-економічних процесів.

 

 

  1.  

 

Європа перед вибором між демократією та авторитаризмом.

 

 

  1.  

 

Радикалізація політичного життя в Європі. Громадянська війна в Іспанії.

 

  1.  

 

Практичне заняття

«Геополітична ситуація в Європі у період між світовими війнами.»

 

  1.  

 

Ідеологічне осмислення нових реалій суспільного життя: комунізм, соціал-реформізм, неолібералізм, інтегральний націоналізм, фашизм і нацизм.

 

 

  1.  

 

Практичне заняття

«Тоталітарні режими: державний контроль над публічним життям і суспільною свідомістю.»

 

  1.  

 

Захист навчального проекту «Суспільне життя міжвоєнної Європи та його осмислення у наукових працях і мистецьких творах.»

 

  1.  

 

 

Узагальнення знань з теми

 

 

 

Розділ 4. ДЕРЖАВИ ЦЕНТРАЛЬНО-СХІДНОЇ ЄВРОПИ

 

  1.  

 

Відновлення польської державності. Становлення Другої Речі Посполитої.

 

Знати:

зміст понять: санація, примусова асиміляція, сепаратистський рух, королівська диктатура;

час утворення нових держав у Центрально-Східній Європі, формування авторитарних режимів у регіоні, утворення Югославії;

особливості політики Польщі в Галичині та на Волині та причини наростання напруги між українцями та поляками в наслідок пацифікації, осадництва та полонізації;

  труднощі становлення нових незалежних держав у Центрально-Східній Європі;

 особливості авторитарних режимів у країнах Центрально-Східної Європи;

 перебіг економічних, політичних і культурних процесів у країнах Центрально-Східної Європи в міжвоєнний період;

 сутність національних проблем у регіоні.

Уміти:

 синхронізувати процеси та події в країнах Центрально-Східної Європи;

 охарактеризувати геополітичне становище Центрально-Східної Європи в міжвоєнний період;

 встановити передумови становлення авторитаризму в країнах Центрально-Східної Європи;

порівняти розвиток країн регіону в міжвоєнний період;

 охарактеризувати історичних діячів: Юзефа Пілсудського, Томаша Масарика.

 

  1.  

 

Переворот 1926 р. Юзеф Пілсудський.

 

 

  1.  

 

Чехословацька республіка. Томаш Масарик.

 

 

  1.  

 

Угорська революція. Режим М. Горті.

 

 

  1.  

 

Румунія в міжвоєнні роки. Королівська диктатура.

 

 

  1.  

 

Режим Й. Антонеску в Румунії

 

  1.  

 

Болгарія в міжвоєнний період. Політична нестабільність держави.

 

  1.  

 

 

Встановлення королівської диктатури в Болгарії

  1.  

 

Утворення Королівства сербів, хорватів і словенців.

 

 

  1.  

 

Проголошення Югославії. Становище національних меншин і міжнаціональні відносини у країнах регіону

 

  1.  

 

Практичне заняття

«Центрально-Східна Європа: вибір між демократією й авторитаризмом.»

 

 

  1.  

 

 

Узагальнення знань з теми

 

 

 

Розділ 5. ДЕРЖАВИ АЗІЇ ТА ЛАТИНСЬКОЇ АМЕРИКИ

 

  1.  

 

Японія. Мілітаризація економіки, державних інституцій та суспільної свідомості населення.

Знати:

 час національних революцій в Китаї і Туреччині;

 зміст понять: гандизм, етатизм, латифундія, хунта, сіонізм;

 вплив суперечностей Версальсько-Вашингтонської системи на розвиток країн Азії й міжвоєнний період;

витоки та сутність Близькосхідної проблеми;

 тенденції економічного та суспільного розвитку країн Азії та Латинської Америки.

Уміти:

 синхронізувати події економічного та суспільного життя Японії, Китаю, Індії, мусульманських держав та країн Латинської Америки;

 виявити (за допомогою карти) геополітичні інтереси Японії в міжвоєнний період;

визначити особливості модернізаційних процесів у країнах Азії та Латинської Америки, антиколоніального руху в Індії та національного руху в Китаї; характерні риси, причини та наслідки мілітаризації Японії;

 проаналізувати економічне та суспільне життя населення в країнах Азії та Латинської Америки з позицій протистояння демократії та авторитаризму;

 висловлювати аргументовані судження про громадсько-політичну діяльність Махатми Ганді, Чан Кайші, Кемаля Ататюрка

 

  1.  

 

 

Зовнішня експансіоністська політика Японії

 

  1.  

 

Китай. Національна революція.

 

 

  1.  

 

 Боротьба  за владу між КПК і Гомінданом. Чан Кайші.

 

  1.  

 

Індія. Розгортання антиколоніальної боротьби.

 

  1.  

 

 

Махатма Ганді.

 

  1.  

 

Країни Передньої Азії. Розпад Османської імперії. Модернізація Туреччини та Ірану. Кемаль Ататюрк.

 

 

  1.  

 

Основні аспекти Близькосхідної проблеми.

 

 

  1.  

 

Латинська Америка: протиборство демократичних сил і диктаторських режимів.

 

 

  1.  

 

Практичне заняття

 «Філософія ненасильства у визвольних рухах ХХ ст. (досвід Махатми Ганді в діяльності Мартіна Лютера Кінга, Нельсона Мандели, радянських дисидентів).»

 

  1.  

 

Практичне заняття

«Портрет національного лідера на тлі епохи: Кемаль Ататюрк, Махатма Ганді, Чан Кайші, Сунь Ятсен» (на вибір учителя/учительки або учня/учениці).

 

  1.  

 

Узагальнення знань з теми

 

 

Розділ 6. ПЕРЕДУМОВИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ

 

  1.  

 

Спроби перегляду Версальсько-Вашингтонської системи міжнародних договорів.

 

 

Знати:

 зміст понять: політика “умиротворення”, аншлюс, Судетська проблема, “Мюнхен”, Вісь;

час утворення “Вісі”, Мюнхенської угоди, англо-франко-радянських переговорів у Москві, дату укладення пакту Молотова-Ріббентропа;

 причини кризи Версальсько-Вашингтонської системи;

 зумовленість зовнішньополітичних пріоритетів провідних країн світу суперечностями Версальсько-Вашингтонської системи;

 причини та наслідки провалу проекту системи колективної безпеки (Східного пакту), англо-франко-радянських переговорів у Москві;

 сутність політики “умиротворення” та її роль у наближенні Другої світової війни;

співвдіповідальність СРСР за розпалювання Другої світової війни.

Уміти:

 визначити (за допомогою історичної карти) вогнища війни на Далекому Сході, в Африці та Європі, сфери впливу Німеччини та СРСР за таємним протоколом до пакту Молотова-Ріббентропа;

 визначити причини та наслідки політики “умиротворення”, радянсько-німецького зближення й укладення пакту Молотова-Ріббентропа;

 охарактеризувати діяльність Ліги Націй в умовах загострення міжнародних відносин 1930-х рр.;

порівняти передумови Першої та Другої світових воєн;

оцінити політичну позицію та діяльність європейських лідерів в умовах назрівання війни.

 

  1.  

 

Утворення вогнищ війни на Далекому Сході, Африці та Європі.

Вісь “Берлін – Рим – Токіо”. Нарощення озброєнь.

 

  1.  

 

Політика “умиротворення” агресора. Задоволення територіальних претензій Німеччини.

 

  1.  

 

 

 

“аншлюс” Австрії та Мюнхенська угода. Антикомінтернівський пакт.

 

  1.  

 

Підтримка Радянським Союзом гітлерівського режиму в 1933 – на початку 1941 рр.

 

 

  1.  

 

Підготвчі заходи Сталіна до військового вторгнення в Європу.

 

 

  1.  

 

Англо-франко-радянські переговори в Москві. Радянсько-німецький пакт про ненапад (пакт Молотова-Ріббентропа) і таємні протоколи до нього.

 

  1.  

 

Практичне заняття

«Міжнародні відносини в другій половині 1930-х рр. у світлі історичних джерел.»

 

  1.  

 

Практичне заняття

«Ліга націй в умовах назрівання Другої світової війни: заходи задля збереження миру і причини неефективності.»

 

  1.  

 

Узагальнення знань з теми

 

 

Розділ 7. ДРУГА СВІТОВА ВІЙНА

 

  1.  

 

Причини, характер, періодизація Другої світової війни..

 

Знати:

зміст понять: дивна війна, новий порядок, Рух Опору, Голокост, антигітлерівська коаліція, Другий фронт, “Велика трійка”, колабораціонізм;

хронологічні межі Другої світової війни та німецько-радянської війни, дати ключових битв/ військових операцій Другої світової війни, Нюрнберзького і Токійського судових процесів, утворення ООН;

характер, періодизацію, головні події, політичні, економічні та соціальні наслідки Другої світової війни;

внесок держав-членів антигітлерівської коаліції у досягнення перемоги над нацистською Німеччиною і її союзниками, створення ООН;

особливості окупаційного режиму та Руху Опору на окупованих територіях;

рішення Нюрнберзького і Токійського процесів над воєнними злочинцями.

Уміти:

визничити (за допомогою історичної карти) основні театри воєнних дій, місця основних битв, зміни державних кордонів у Європі, передбачені домовленостями у межах Великої трійки;

охарактеризувати течії в Русі Опору;

визначити передумови і наслідки Голокосту, виклики, перед якими опинилося людство в умовах Другої світової війни;

обґрунтувати власні судження щодо наслідків і уроків Другої світової війни;

оцінити роль провідних представників світової політичної та військової еліти (Франкліна Рузвельта, Вінстона Черчіля, Йосифа Сталіна, Дуайта Девіда Ейзенгауера та ін.) у ключових подіях Другої світової війни.

 

  1.  

 

Початок війни. Напад на Польщу. «Дивна війна». Напад Німеччини на Фінляндію.

 

  1.  

 

 

Окупація Німеччиною країн Зх Європи.

  1.  

 

Окупація СРСР  західноукраїнських земель. Відносини між СРСР та Німеччиною.

 

  1.  

 

 

Повітряна  війна над Англією. Агресія в північній Африці та на Балканах.

 

  1.  

 

 

Події радянсько –німецької війни  у 1941 році.

 

  1.  

 

 

Події  війни  у 1942  роц

і.

 

  1.  

 

Дипломатія часів війни. Утворення антигітлерівської коаліції, її значення.

 

  1.  

 

Сталінградська, Курська битва та битва за Дніпро

 

  1.  

 

Корінний перелом у бойових діях у Пн. Африці. Тегеранська конференція

 

  1.  

 

Нацистський «новий порядок» у Європі

 

  1.  

 

Практичне заняття

«Примусова праця у Третьому Райху. Трагедія ув’язнених у німецьких концтаборах та їх доля.»

 

 

  1.  

 

 

Людина під час війни. Голокост

 

  1.  

 

Практичне заняття

«Праведники народів світу: подвиг в ім’я людяності.»

 

  1.  

 

Особливості окупаційного режиму і руху Опору.

 

 

  1.  

 

 

Воєнні дії 1944 року

 

 

  1.  

 

Капітуляція Німеччини та її союзників.

 

  1.  

 

 

Світ після Другої світової війни

 

 

  1.  

 

Нюрнберзький і Токійський процеси над воєнними злочинцями

 

  1.  

 

Політичні, економічні та соціальні наслідки Другої світової війни.

 

  1.  

 

Практичне заняття

«Друга світова в об’єктиві кінокамери/на сторінках літературних творів.»

 

 

  1.  

 

Узагальнення знань з теми

 

 

 

  1.  

 

Найважливіші досягнення науки і техніки, їх вплив на повсякденне життя людей.

 

Знати:

зміст понять: модерн, авангардизм, втрачене покоління, масова культура, джаз, мюзикл, олімпійський рух;

провідні наукові ідеї міжвоєнного періоду,

мистецькі здобутки та напрями (течії) модернізму;

передумови виникнення масової культури, олімпійського руху;

вплив кінематографу на розвиток культури.

Уміти:

характеризувати зміни в повсякденному житті населення в першій половині ХХ ст.;

визначати тенденції в розвитку культури;

розповідати про досягнення науки і техніки періоду, пояснювати їхній вплив на повсякденне життя людей;

висловити аргументовані судження про наукову/мистецьку діяльність Сальвадора Далі, Альберта Ейнштейна, Чарлі Чапліна.

 

  1.  

 

Основні ідеї й течії модернізму.

 

 

  1.  

 

Масова культура в міжвоєнний період.

 

  1.  

 

Суспільно значимі здобутки науки та мистецтва. Розвиток кінематографу. Олімпійський рух.

 

 

  1.                      

 

Узагальнення знань з теми

 

  1.                      

 

Захист навчальних проектів

 «Кіно: від наукового експерименту до мистецтва»

 

  1.                      

 

Виставка творів у стилях модернізму (віртуальна екскурсія).

 

  1.                      

 

Доля митців і мислителів в умовах протистояння демократії і тоталітаризму (дослідницький проект).

 

 

  1.                      

 

Мистецька  діяльність Сальвадора Далі, Чарлі Чапліна.

 

 

  1.                      

 

Узагальнення до курсу

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Климпуш Марія
    Логічно і структуровано \\\ту,лише потрібно внести деякі зміни відповідно до оновленоі програми...
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
15 вересня 2019
Переглядів
6067
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку