Календарно-тематичне планування з всесвітньої історії для 8 класу (1 година на тиждень, 35 – на рік)

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з всесвітньої історії для 8 класу (1 година на тиждень,35 – на рік) Підручник І. Щупак, О. Бурлака, 2021.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування з всесвітньої  історії для 8 класу

 (1 година на тиждень,35 – на рік)

 

Всесвітня історія : підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закладів /І. Щупак, О. Бурлака. — К. : Оріон, 2021.

 

з/п

Дата

Тема уроку

Д/З

Результати

навчально-пізнавальної діяльності

1.

 

Вступ. Ранній Новий час в історії людства.

§ 1.

Знаю:

  • хронологічні межі Нового часу та Раннього Нового часу.
  • час Великих географічних відкриттів і Конкісти;
  • дату першої подорожі Христофора Колумба;
  • напрямки подорожей Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана, центри світової торгівлі.

      час бароко і релігійних воєн у Німеччині та Франції;

      дати початку Реформації в Німеччині, укладення    Аугзбургського релігійного миру;

   територію поширення Реформації, культурні центри Європи Раннього Нового часу.

 

Розумію:

  • Великі географічні відкриття як просторове розширення впливу європейської цивілізації на світ;
  • причини історичних явищ і процесів (як факти, що зумовили їх появу) та їхні наслідки (як факти, породжені цим явищем, процесом);
  • вплив Великих географічних відкриттів на світобачення, господарське та суспільне життя населення Європи та Нового світу;
  • поняття «конкіста», «колоніальна імперія», «зустріч цивілізацій», «революція цін», «мануфактура», «капіталізм», «буржуазія», «найманий працівник».
  • Новий час (Модерну добу) як період історії сучасного європейського суспільства;
  • Ранній Новий час в Україні як Козацьку добу, початок якої припадає на виникнення нового, елітарного стану – козацтва (кінець ХV – початок ХVІ ст.), а завершення – на остаточну втрату ним політичної влади (друга половина ХVІІІ ст.);
  • судження – як думку, що її потрібно обґрунтувати (підтвердити істинність фактами);
  • як користуватися підручниками з історії України та всесвітньої історії в класі й удома.
  • Ранній Новий час (Ранньомодерну добу) як період звільнення суспільного життя від церковного догматизму;
  • світський, нецерковний характер культури Відродження;
  • гуманізм епохи Відродження як європейський інтелектуальний рух за вдосконалення людської природи через пізнання культурної спадщини Античності;
  • бароко як усвідомлення людиною Ранньомодерної доби складності, багатоманітності та мінливості світу;
  • поняття «секуляризація», «Реформація», «протестантизм», «лютеранство», «кальвінізм», «Контрреформація», «релігійні війни», «орден єзуїтів», «Високе Відродження», «бароко».

 

Умію:

  • визначити характерні ознаки Середньовіччя;
  • перелічити основні здобутки населення України Княжої доби;
  • назвати хронологічні межі та періоди Модерної доби;
  • виділити характерні ознаки Раннього Нового часу (Ранньомодерної доби);
  • укласти синхронізовану хронологічну таблицю «Європа в Ранньомодерну добу».
  • розташувати в хронологічній послідовності відомості про розширення впливу європейської цивілізації на світ;
  • простежити на основі карти, як змінювався простір впливу європейської цивілізації на світ;
  • визначати причини і наслідки Великих географічних відкриттів;
  • характеризувати зміни в житті людей, пов’язані з Великими географічними відкриттями, створенням перших колоніальних імперій, поширенням мануфактур і найманої праці;
  • встановити причини масових міграцій європейців у ХVІ–ХVІІ ст.
  • розташувати в хронологічній послідовності відомості про Реформацію, Відродження (Ренесанс) і Бароко;
  • показати на карті регіони поширення Реформації; культурні центри Європи Раннього Нового часу;
  • розповісти про наукові й технічні досягнення Раннього Нового часу; представників культури Відродження й Бароко, їхні твори; видатні пам’ятки культури епохи Ренесансу й Бароко;
  • визначити причини і наслідки Реформації та Контрреформації;
  • сформулювати основні ідеї вчень Мартіна Лютера і Жана Кальвіна;
  • розпізнати пам’ятки культури епохи Відродження і Бароко.

2.

 

Розділ І. ВЕЛИКІ ГЕОГРАФІЧНІ ВІДКРИТТЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ КАПІТАЛІСТИЧНИХ ВІДНОСИН

Великі географічні відкриття європейців в ХV- XVI  столітті. Завоювання і освоєння Нового світу європейцями.

§ 2, 3.

3.

 

Зародження капіталістичних відносин. Повсякденне життя у Західній Європі.

§ 4.

4.

 

Практична робота. Великі географічні відкриття: вплив європейської цивілізації на світ.

§ 5.

5.

 

Узагальнення з розділу «Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин»

Повторити §§ 1-5.

6.

Розділ ІІ. ВИСОКЕ ВІДРОДЖЕННЯ. РЕФОРМАЦІЯ В ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ

 

Реформація в країнах Західної Європи. Контрреформація. Релігійні війни.

§ 6,7.

7.

 

Гуманізм. Високе Відродження.

§ 8.

8.

 

Зародження нової європейської науки.

§ 9.

9.

 

Практична робота. Гуманістичні ідеї доби Відродження.

§ 10.

10.

 

Узагальнення з розділу «Високе відродження. реформація в західній Європі»

§ 11,

повторити §§ 1-10

11.

 

Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів з розділів І, ІІ.

§ 11,

п овторити §§ 1-10

12.

 

Розділ ІІІ. ДЕРЖАВИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ в ХVІ–ХVІІ ст.

Становлення абсолютної монархії в Франції.

§ 12.

Знаю:

 хронологічні межі національно-визвольної війни в Нідерландах, революції в Англії, Тридцятилітньої війни;

 дати укладення Люблінської й Утрехтської уній, Нантського едикту, Вестфальського миру.

Розумію:

 передумови утвердження абсолютизму в європейських державах;

 абсолютну монархію як перехідну форму від станово-представницької до сучасної (національної) держави;

 роль міського патриціату та дворянства в управлінні містами-республіками;

 роль дворянської аристократії (магнатів) в управлінні Річчю Посполитою;

 історичне значення національно-визвольної війни в Нідерландах та Англійської революції;

 Вестфальський мир як подію, що заклала основи сучасного світового порядку – поділу світу на національні держави й утвердження в міжнародних відносинах принципу державного суверенітету;

 поняття «абсолютизм», «абсолютна монархія», «олігархічна (бюргерська) республіка», «аристократична (шляхетська) республіка», «парламентська монархія», «протекціонізм», «меркантилізм», «революція», «національно-визвольна війна», «протекторат».

Умію:

 розташувати в хронологічній послідовності відомості про процеси централізації влади і формування національних держав у Західній Європі в XVІ–XVІІ ст.;

 простежити (на основі карти) утворення в Західній Європі національних держав;

 охарактеризувати політичний устрій західноєвропейських країн;

 обґрунтувати власні судження про володарів і державних діячів європейських країн XVІ–XVІІІ ст.;

 визначити причини і наслідки: Люблінської унії, релігійних війн у Франції, національно-визвольної війни в Нідерландах, Англійської революції.

13.

 

Володіння Габсбургів в Іспанії. Національно-визвольна війна в Нідерландах.

§ 13.

14.

 

Англія в XVI столітті. Англійська революція.

§ 14,15.

15.

 

Річ Посполита: «шляхетська демократія».

§ 16.

16.

 

Тридцятилітня війна.

§ 17.

17.

 

Практична робота. Західноєвропейські держави за Ранньомодерної  доби.

§ 18.

18.

 

Узагальнення з розділу «Держави західної Європи в ХVІ–ХVІІ ст.»

§ 19, повторити §§ 12-18

19.

 

Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів з розділу ІІІ.

§ 19, повторити §§ 12-18

20.

 

Розділ IV. ОСМАНСЬКА ІМПЕРІЯ. КРАЇНИ СХІДНОЇ ЄВРОПИ в ХVІ – першій половині ХVІІІ ст.

Османська імперія. Кримське ханство.

§ 20,21.

Знаю:

 дати облоги Відня та проголошення Московського царства Російською імперією, хронологічні межі Північної війни.

Розумію:

 період XVI–XVIIІ ст. як епоху воєн за переділ Європи і світу;

 причини економічного занепаду та затяжної політичної кризи в Речі Посполитій (друга половина XVII – XVIIІ ст);

 поняття «опричнина», «Смутний час», «церковний розкол», «Земський собор», «самодержавство (абсолютизм)».

Умію:

 розташувати в хронологічній послідовності відомості про османську експансію в Центральній та Східній Європі, її зупинення (облоги Чигирина 1678 р. і Відня 1683 р.), шведську експансію в Центральній Європі, російську експансію у Східній Європі;

 простежити на основі карти територіальні зміни, яких зазнали в XVI–XVIIІ ст. Османська імперія, Річ Посполита і Російська держава (Московське царство, Російська імперія);

 охарактеризувати внутрішню й зовнішню політику Речі Посполитої в другій половині XVII–XVIIІ ст.;

 обґрунтувати власні судження про політику Сулеймана Пишного, Івана IV Грозного, Олексія Михайловича, Петра I;

 визначити причини і наслідки: османських завоювань в Європі, кризи в Речі Посполитій (друга половина XVII–XVIIІ ст.), російської експансії у Східній Європі, Північної війни, реформ Петра І.

21.

 

Московське царство. Правління династії Романових.

§ 22.

22.

 

Річ Посполита в другій половині XVII-XVIII ст.

§ 23.

23.

 

Практична робота. Східна Європа й Османська імперія в XVI- першій половині XVIII ст.

§ 24.

24.

 

Узагальнення з розділу «Османська імперія. Країни східної Європи в ХVІ – першій половині ХVІІІ ст.»

§ 25, повторити §§ 20-24

25.

 

Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів з розділу ІV.

§ 25, повторити §§ 20-24

26.

 

Розділ V. ЕПОХА ПРОСВІТНИЦТВА

Початок індустріальної революції.

Просвітництво.

§ 26, 27.

Знаю:

 час епохи Просвітництва, початку індустріальної (промислової) революції, війни за незалежність США;

 дати ухвалення Декларації незалежності США та Конституції Речі Посполитої.

Розумію:

 визначальний вплив індустріальної революції на зміни в структурі економіки (формування промисловості) і соціальній структурі суспільства (зростання чисельності та ролі найманих працівників), на рівень життя людей праці та інші аспекти повсякденного життя;

 Просвітництво як Добу Розуму, коли утверджувалася віра в силу знань і можливість розумного облаштування суспільного життя;

 освічений абсолютизм як політику, спрямовану на знищення або реформування найбільш застарілих феодальних порядків;

 поняття «індустріальна (промислова) революція», «освічений абсолютизм», «масонство», «Просвітництво», «енциклопедисти», «класицизм».

Умію:

 розташувати в хронологічній послідовності відомості про індустріальну революцію, добу Просвітництва, Війну за незалежність США;

 простежити зміни на політичній карті світу впродовж ХVІІІ ст.;

 визначити зміни в повсякденному житті європейців протягом ХVІІІ ст., які стали наслідком індустріальної революції, поширення ідей Просвітництва;

 встановити причини і наслідки реформ: Марії-Терезії та Йосифа ІІ (Австрійська монархія), зокрема для українських теренів, Фрідріха ІІ (Пруссія), Катерини ІІ (Російська імперія);

 встановити причини розгортання війни за незалежність і утворення США.

27.

 

Володіння австрійських Габсбургів. Королівство Пруссія.

§ 24.

28.

 

Російська імперія. Міжнародні відносини.

§ 29, 30.

29.

 

Колонії Великої Британії у Північній Америці.

Утворення США.

§ 31.

30.

 

Практична робота. Європейські держави і США в епоху Просвітництва.

§ 32.

31.

 

Узагальнення з розділу «Епоха Просвітництва»

Повторити §§ 26-32.

32.

 

Розділ VI. СХІДНИЙ СВІТ у ХVІ–ХVІІІ ст. (оглядово)

Держава Великих Моголів в Індії. Перське царство.

§ 33.

Знаю:

 час існування Держави Великих Моголів, панування у Китаї династії Цин і період сьогунату Токугави.

Розумію:

 традиційний характер чотирьох найбільших цивілізацій Сходу, що розвивалися в Ранній Новий час: індійської, ісламської, китайської та японської;

 поняття «самураї», «політика самоізоляції», «сьогунат».

Умію:

 розмістити в хронологічній послідовності відомості про встановлення влади Великих Моголів, Сефевидів, династії Цин, Токугави;

 показати на карті території Індії, Персії, Китаю, Японії;

 визначити особливості культур народів Сходу;

 розкрити особливості взаємин країн Сходу та Європи.

33.

 

Практична робота. Китай і Японія  в  XVI – XVIII ст.

§ 34.

34.

 

Узагальнення з розділу «Східний світ у ХVІ–ХVІІІ ст.»

§ 35,

повторити §§ 26-34.

35.

 

Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів з розділів V, VІ.

§ 35,

повторити §§ 26-34.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Велика Тетяна Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 липня 2022
Переглядів
2903
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку