Календарно-тематичне планування з всесвітньої історії для 8 класу
(1 година на тиждень,35 – на рік)
Всесвітня історія : підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закладів /І. Щупак, О. Бурлака. — К. : Оріон, 2021.
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Д/З |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
1. |
|
Вступ. Ранній Новий час в історії людства. |
§ 1. |
Знаю:
– час бароко і релігійних воєн у Німеччині та Франції; – дати початку Реформації в Німеччині, укладення Аугзбургського релігійного миру; – територію поширення Реформації, культурні центри Європи Раннього Нового часу.
Розумію:
Умію:
|
2. |
|
Розділ І. ВЕЛИКІ ГЕОГРАФІЧНІ ВІДКРИТТЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ КАПІТАЛІСТИЧНИХ ВІДНОСИН |
||
Великі географічні відкриття європейців в ХV- XVI столітті. Завоювання і освоєння Нового світу європейцями. |
§ 2, 3. |
|||
3. |
|
Зародження капіталістичних відносин. Повсякденне життя у Західній Європі. |
§ 4. |
|
4. |
|
Практична робота. Великі географічні відкриття: вплив європейської цивілізації на світ. |
§ 5. |
|
5. |
|
Узагальнення з розділу «Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин» |
Повторити §§ 1-5. |
|
6. |
Розділ ІІ. ВИСОКЕ ВІДРОДЖЕННЯ. РЕФОРМАЦІЯ В ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ |
|||
|
Реформація в країнах Західної Європи. Контрреформація. Релігійні війни. |
§ 6,7. |
||
7. |
|
Гуманізм. Високе Відродження. |
§ 8. |
|
8. |
|
Зародження нової європейської науки. |
§ 9. |
|
9. |
|
Практична робота. Гуманістичні ідеї доби Відродження. |
§ 10. |
|
10. |
|
Узагальнення з розділу «Високе відродження. реформація в західній Європі» |
§ 11, повторити §§ 1-10 |
|
11. |
|
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів з розділів І, ІІ. |
§ 11, п овторити §§ 1-10 |
|
12. |
|
Розділ ІІІ. ДЕРЖАВИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ в ХVІ–ХVІІ ст. |
||
Становлення абсолютної монархії в Франції. |
§ 12. |
Знаю: – хронологічні межі національно-визвольної війни в Нідерландах, революції в Англії, Тридцятилітньої війни; – дати укладення Люблінської й Утрехтської уній, Нантського едикту, Вестфальського миру. Розумію: – передумови утвердження абсолютизму в європейських державах; – абсолютну монархію як перехідну форму від станово-представницької до сучасної (національної) держави; – роль міського патриціату та дворянства в управлінні містами-республіками; – роль дворянської аристократії (магнатів) в управлінні Річчю Посполитою; – історичне значення національно-визвольної війни в Нідерландах та Англійської революції; – Вестфальський мир як подію, що заклала основи сучасного світового порядку – поділу світу на національні держави й утвердження в міжнародних відносинах принципу державного суверенітету; – поняття «абсолютизм», «абсолютна монархія», «олігархічна (бюргерська) республіка», «аристократична (шляхетська) республіка», «парламентська монархія», «протекціонізм», «меркантилізм», «революція», «національно-визвольна війна», «протекторат». Умію: – розташувати в хронологічній послідовності відомості про процеси централізації влади і формування національних держав у Західній Європі в XVІ–XVІІ ст.; – простежити (на основі карти) утворення в Західній Європі національних держав; – охарактеризувати політичний устрій західноєвропейських країн; – обґрунтувати власні судження про володарів і державних діячів європейських країн XVІ–XVІІІ ст.; – визначити причини і наслідки: Люблінської унії, релігійних війн у Франції, національно-визвольної війни в Нідерландах, Англійської революції. |
||
13. |
|
Володіння Габсбургів в Іспанії. Національно-визвольна війна в Нідерландах. |
§ 13. |
|
14. |
|
Англія в XVI столітті. Англійська революція. |
§ 14,15. |
|
15. |
|
Річ Посполита: «шляхетська демократія». |
§ 16. |
|
16. |
|
Тридцятилітня війна. |
§ 17. |
|
17. |
|
Практична робота. Західноєвропейські держави за Ранньомодерної доби. |
§ 18. |
|
18. |
|
Узагальнення з розділу «Держави західної Європи в ХVІ–ХVІІ ст.» |
§ 19, повторити §§ 12-18 |
|
19. |
|
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів з розділу ІІІ. |
§ 19, повторити §§ 12-18 |
|
20. |
|
Розділ IV. ОСМАНСЬКА ІМПЕРІЯ. КРАЇНИ СХІДНОЇ ЄВРОПИ в ХVІ – першій половині ХVІІІ ст. |
||
Османська імперія. Кримське ханство. |
§ 20,21. |
Знаю: – дати облоги Відня та проголошення Московського царства Російською імперією, хронологічні межі Північної війни. Розумію: – період XVI–XVIIІ ст. як епоху воєн за переділ Європи і світу; – причини економічного занепаду та затяжної політичної кризи в Речі Посполитій (друга половина XVII – XVIIІ ст); – поняття «опричнина», «Смутний час», «церковний розкол», «Земський собор», «самодержавство (абсолютизм)». Умію: – розташувати в хронологічній послідовності відомості про османську експансію в Центральній та Східній Європі, її зупинення (облоги Чигирина 1678 р. і Відня 1683 р.), шведську експансію в Центральній Європі, російську експансію у Східній Європі; – простежити на основі карти територіальні зміни, яких зазнали в XVI–XVIIІ ст. Османська імперія, Річ Посполита і Російська держава (Московське царство, Російська імперія); – охарактеризувати внутрішню й зовнішню політику Речі Посполитої в другій половині XVII–XVIIІ ст.; – обґрунтувати власні судження про політику Сулеймана Пишного, Івана IV Грозного, Олексія Михайловича, Петра I; – визначити причини і наслідки: османських завоювань в Європі, кризи в Речі Посполитій (друга половина XVII–XVIIІ ст.), російської експансії у Східній Європі, Північної війни, реформ Петра І. |
||
21. |
|
Московське царство. Правління династії Романових. |
§ 22. |
|
22. |
|
Річ Посполита в другій половині XVII-XVIII ст. |
§ 23. |
|
23. |
|
Практична робота. Східна Європа й Османська імперія в XVI- першій половині XVIII ст. |
§ 24. |
|
24. |
|
Узагальнення з розділу «Османська імперія. Країни східної Європи в ХVІ – першій половині ХVІІІ ст.» |
§ 25, повторити §§ 20-24 |
|
25. |
|
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів з розділу ІV. |
§ 25, повторити §§ 20-24 |
|
26. |
|
Розділ V. ЕПОХА ПРОСВІТНИЦТВА |
||
Початок індустріальної революції. Просвітництво. |
§ 26, 27. |
Знаю: – час епохи Просвітництва, початку індустріальної (промислової) революції, війни за незалежність США; – дати ухвалення Декларації незалежності США та Конституції Речі Посполитої. Розумію: – визначальний вплив індустріальної революції на зміни в структурі економіки (формування промисловості) і соціальній структурі суспільства (зростання чисельності та ролі найманих працівників), на рівень життя людей праці та інші аспекти повсякденного життя; – Просвітництво як Добу Розуму, коли утверджувалася віра в силу знань і можливість розумного облаштування суспільного життя; – освічений абсолютизм як політику, спрямовану на знищення або реформування найбільш застарілих феодальних порядків; – поняття «індустріальна (промислова) революція», «освічений абсолютизм», «масонство», «Просвітництво», «енциклопедисти», «класицизм». Умію: – розташувати в хронологічній послідовності відомості про індустріальну революцію, добу Просвітництва, Війну за незалежність США; – простежити зміни на політичній карті світу впродовж ХVІІІ ст.; – визначити зміни в повсякденному житті європейців протягом ХVІІІ ст., які стали наслідком індустріальної революції, поширення ідей Просвітництва; – встановити причини і наслідки реформ: Марії-Терезії та Йосифа ІІ (Австрійська монархія), зокрема для українських теренів, Фрідріха ІІ (Пруссія), Катерини ІІ (Російська імперія); – встановити причини розгортання війни за незалежність і утворення США. |
||
27. |
|
Володіння австрійських Габсбургів. Королівство Пруссія. |
§ 24. |
|
28. |
|
Російська імперія. Міжнародні відносини. |
§ 29, 30. |
|
29. |
|
Колонії Великої Британії у Північній Америці. Утворення США. |
§ 31. |
|
30. |
|
Практична робота. Європейські держави і США в епоху Просвітництва. |
§ 32. |
|
31. |
|
Узагальнення з розділу «Епоха Просвітництва» |
Повторити §§ 26-32. |
|
32. |
|
Розділ VI. СХІДНИЙ СВІТ у ХVІ–ХVІІІ ст. (оглядово) |
||
Держава Великих Моголів в Індії. Перське царство. |
§ 33. |
Знаю: – час існування Держави Великих Моголів, панування у Китаї династії Цин і період сьогунату Токугави. Розумію: – традиційний характер чотирьох найбільших цивілізацій Сходу, що розвивалися в Ранній Новий час: індійської, ісламської, китайської та японської; – поняття «самураї», «політика самоізоляції», «сьогунат». Умію: – розмістити в хронологічній послідовності відомості про встановлення влади Великих Моголів, Сефевидів, династії Цин, Токугави; – показати на карті території Індії, Персії, Китаю, Японії; – визначити особливості культур народів Сходу; – розкрити особливості взаємин країн Сходу та Європи. |
||
33. |
|
Практична робота. Китай і Японія в XVI – XVIII ст. |
§ 34. |
|
34. |
|
Узагальнення з розділу «Східний світ у ХVІ–ХVІІІ ст.» |
§ 35, повторити §§ 26-34. |
|
35. |
|
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів з розділів V, VІ. |
§ 35, повторити §§ 26-34. |