Календарно-тематичне планування з Всесвітньої історії 8 клас ( ІІ семестр)
складено згідно Програми для учнів загальноосвітніх навчальних закладів:
«Історія України. 5–9 класи»,Лист МОН № 236 від 21.02.2019 р..
За підручником: Всесвітня історія підруч.для 8 кл. закл.загал.серед.освіти/ І. Щупак, І. Піскарьова, О. Бурлака. – Київ: Видавництво «Оріон», 2020. – 176 с .( Наказ МОН від 25.03.2020 № 449)
|
Дата заняття |
Тема уроку |
Очікувані результати |
Ключові компетентності |
Наскрізні вміння |
16 |
|
Англія в ХVІ ст.. |
Знаю :хронологічні межі революції в Англії, Розумію: передумови утвердження абсолютизму в європейських державах; абсолютну монархію як перехідну форму від станово-представницької до сучасної (національної) держави, поняття «абсолютизм , «парламентська монархія», «протекціонізм», «меркантилізм», Умію: простежити (на основі карти) утворення в Західній Європі національних держав; охарактеризувати політичний устрій західноєвропейських країн; обґрунтувати власні судження про володарів і державних діячів європейських країн XVІ–XVІІІ ст.; |
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Підприємливість та фінансова грамотність Громадянські та соціальні компетентності Компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій Інноваційність |
читати з розумінням, вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; оцінювати ризики, продукування нових ідей, висловлювати власну думку; розв’язувати проблеми |
17 |
|
Англійська революція. |
Знаю : хронологічні межі революції в Англії, Розумію: історичне значення Англійської революції; поняття «парламентська монархія», «протекціонізм», «меркантилізм», «революція», «протекторат». Умію: визначити причини і наслідки Англійської революції. |
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Громадянські та соціальні компетентності
|
читати з розумінням, вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; оцінювати ризики, висловлювати власну думку; розв’язувати проблеми |
18 |
|
Річ Посполита: «шляхетська демократія». |
Знаю : дати укладення Люблінської унії, Розумію: роль дворянської аристократії (магнатів) в управлінні Річчю Посполитою; поняття «аристократична (шляхетська) республіка», Умію: визначити причини і наслідки: Люблінської унії |
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Підприємливість та фінансова грамотність Громадянські та соціальні компетентності
|
читати з розумінням, вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; оцінювати ризики, висловлювати власну думку;
|
19 |
|
Тридцятилітня війна. |
Знаю : хронологічні межі Тридцятилітньої війни; дату укладення Вестфальського миру. Розумію: Вестфальський мир як подію, що заклала основи сучасного світового порядку – поділу світу на національні держави й утвердження в міжнародних відносинах принципу державного суверенітету; Умію: простежити (на основі карти) утворення в Західній Європі національних держав; охарактеризувати політичний устрій західноєвропейських країн; обґрунтувати власні судження про володарів і державних діячів європейських країн XVІ–XVІІІ ст.; |
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Підприємливість та фінансова грамотність Громадянські та соціальні компетентності Компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій |
читати з розумінням, вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; оцінювати ризики, висловлювати власну думку; виявляти ініціативу ; логічно обґрунтовувати позицію |
20 |
|
Практична робота. Західноєвропейські держави за Ранньомодерної доби. |
Знаю : хронологічні межі національно-визвольної війни в Нідерландах, революції в Англії, Тридцятилітньої війни; дати укладення Люблінської й Утрехтської уній, Нантського едикту, Вестфальського миру. Розумію: Вестфальський мир як подію, що заклала основи сучасного світового порядку – поділу світу на національні держави й утвердження в міжнародних відносинах принципу державного суверенітету; Умію: простежити (на основі карти) утворення в Західній Європі національних держав; охарактеризувати політичний устрій західноєвропейських країн
|
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Громадянські та соціальні компетентності Компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій Навчання впродовж життя Культурна компетентність |
читати з розумінням, вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; оцінювати ризики, висловлювати власну думку;
|
21 |
|
Узагальнення з розділу 3 «Держави Західної Європи в ХVІ–ХVІІ ст.». |
|
|
|
22 |
|
Тематичний контроль |
|
|
|
|
Розділ 4. ОСМАНСЬКА ІМПЕРІЯ. КРАЇНИ СХІДНОЇ ЄВРОПИ в ХVІ – першій половині ХVІІІ ст. |
|
|
||
23 |
|
Османська імперія. Кримське ханство
|
Знаю : дати облоги Відня Розумію: період XVI–XVIIІ ст. як епоху воєн за переділ Європи і світу; Умію: розташувати в хронологічній послідовності відомості про османську експансію в Центральній та Східній Європі, її зупинення (облоги Чигирина 1678 р. і Відня 1683 р.), простежити на основі карти територіальні зміни, яких зазнали в XVI–XVIIІ ст. Османська імперія, обґрунтувати власні судження про політику Сулеймана Пишного;визначити причини і наслідки: османських завоювань в Європі, |
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Громадянські та соціальні компетентності Культурна компетентність |
читати з розумінням, вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; оцінювати ризики, висловлювати власну думку; |
24 |
|
Московське царство. Правління династії Романових |
Знаю : дати проголошення Московського царства Російською імперією, хронологічні межі Північної війни Розумію: період XVI–XVIIІ ст. як епоху воєн за переділ Європи і світу; поняття «опричнина», «Смутний час», «церковний розкол», «Земський собор», «самодержавство (абсолютизм)». Умію: розташувати в хронологічній послідовності російську експансію у Східній Європі; простежити на основі карти територіальні зміни, яких зазнали в XVI–XVIIІ ст. Російська держава; визначити причини і наслідки: російської експансії у Східній Європі, Північної війни, реформ Петра І. ,обґрунтувати власні судження про політику Івана IV Грозного, Олексія Михайловича, Петра I; |
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Громадянські та соціальні компетентності Культурна компетентність |
читати з розумінням, вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; оцінювати ризики, висловлювати власну думку; |
25 |
|
Річ Посполита в другій половині XVII–XVIIІ ст.. |
Знаю : хронологічні межі Північної війни. Розумію: економічного занепаду та затяжної політичної кризи в Речі Посполитій (друга половина XVII – XVIIІ ст); Умію: простежити на основі карти територіальні зміни, яких зазнала в XVI–XVIIІ Річ Посполита, охарактеризувати внутрішню й зовнішню політику Речі Посполитої в другій половині XVII–XVIIІ ст.; визначити причини і наслідки: кризи в Речі Посполитій (друга половина XVII–XVIIІ ст.) |
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Громадянські та соціальні компетентності Культурна компетентність |
читати з розумінням, вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; оцінювати ризики, висловлювати власну думку; логічно обґрунтовувати позицію |
26 |
|
Практична робота. Східна Європа та Османська імперія в XVI – першій половині XVIII ст |
Знаю : дати облоги Відня та проголошення Московського царства Російською імперією, хронологічні межі Північної війни. Розумію: період XVI–XVIIІ ст. як епоху воєн за переділ Європи і світу; Умію: розташувати в хронологічній послідовності відомості про османську експансію в Центральній та Східній Європі, її зупинення , шведську експансію в Центральній Європі, російську експансію у Східній Європі; простежити на основі карти територіальні зміни, яких зазнали в XVI–XVIIІ ст. Османська імперія, Річ Посполита і Російська держава |
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Громадянські та соціальні компетентності Культурна компетентність |
читати з розумінням, здобувати потрібні дані з надійних джерел; оцінювати ризики, висловлювати власну думку; логічно обґрунтовувати позицію. |
27 |
27.04 |
Узагальнення з розділу 4 «Османська імперія. Країни Східної Європи в ХVІ – першій половині ХVІІІ ст.». |
|
|
|
28 |
|
Тематичний контроль |
|
|
|
|
Розділ 5. ЕПОХА ПРОСВІТНИЦТВА |
|
|
||
29 |
|
Початок індустріальної (промислової) революції. . Просвітництво |
Знаю : час епохи Просвітництва, початку індустріальної (промислової) революції, Розумію: визначальний вплив індустріальної революції на зміни в структурі економіки (формування промисловості) і соціальній структурі суспільства (зростання чисельності та ролі найманих працівників), на рівень життя людей праці та інші аспекти повсякденного життя; поняття «індустріальна (промислова) революція», «освічений абсолютизм», «Просвітництво», «енциклопедисти», «класицизм». Умію: розташувати в хронологічній послідовності відомості про індустріальну революцію, добу Просвітництва, визначити зміни в повсякденному житті європейців протягом ХVІІІ ст., які стали наслідком індустріальної революції, поширення ідей Просвітництва; |
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Громадянські та соціальні компетентності Компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій Навчання впродовж життя Культурна компетентність Інноваційність |
читати з розумінням, здобувати потрібні дані з надійних джерел; оцінювати ризики, висловлювати власну думку; логічно обґрунтовувати позицію, діяти творчо, |
30 |
|
Володіння австрійських Габсбургів. Королівство Пруссія |
Знаю : час епохи Просвітництва, початку індустріальної (промислової) революції Розумію: освічений абсолютизм як політику, спрямовану на знищення або реформування найбільш застарілих феодальних порядків; поняття «освічений абсолютизм», Умію: встановити причини і наслідки реформ: Марії-Терезії та Йосифа ІІ (Австрійська монархія), зокрема для українських теренів, Фрідріха ІІ (Пруссія), |
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Громадянські та соціальні компетентності
|
читати з розумінням, здобувати потрібні дані з надійних джерел; оцінювати ризики, висловлювати власну думку; логічно обґрунтовувати позицію. |
31 |
|
Російська імперія. Міжнародні відносини. |
Знаю : час епохи Просвітництва Розумію: освічений абсолютизм як політику, спрямовану на знищення або реформування найбільш застарілих феодальних порядків; Умію: визначити зміни в повсякденному житті європейців протягом ХVІІІ ст., які стали наслідком індустріальної революції, поширення ідей Просвітництва; встановити причини і наслідки реформ Катерини ІІ (Російська імперія); |
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Громадянські та соціальні компетентності Компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій Навчання впродовж життя Культурна компетентність
|
читати з розумінням, вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; оцінювати ризики, висловлювати власну думку; логічно обґрунтовувати позицію, конструктивно керувати емоціями. |
32 |
|
Колонії Великої Британії в Північній Америці. Війна за незалежність. Утворення США. |
Знаю : час війни за незалежність США; Дату ухвалення Декларації незалежності США . Розумію: Просвітництво як Добу Розуму, коли утверджувалася віра в силу знань і можливість розумного облаштування суспільного життя; Умію: розташувати в хронологічній послідовності відомості про індустріальну революцію, добу Просвітництва, Війну за незалежність США; простежити зміни на політичній карті світу впродовж ХVІІІ ст.; встановити причини розгортання війни за незалежність і утворення США. |
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Громадянські та соціальні компетентності Навчання впродовж життя Культурна компетентність Інноваційність |
читати з розумінням, вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; оцінювати ризики, висловлювати власну думку; логічно обґрунтовувати позицію, конструктивно керувати емоціями. |
33 |
|
Практична робота. Європейські держави та США в епоху Просвітництва. |
Знаю : час епохи Просвітництва, початку індустріальної (промислової) революції, війни за незалежність США; дати ухвалення Декларації незалежності США та Конституції Речі Посполитої. Розумію: Просвітництво як Добу Розуму, коли утверджувалася віра в силу знань і можливість розумного облаштування суспільного життя Умію: визначити зміни в повсякденному житті європейців протягом ХVІІІ ст., які стали наслідком індустріальної революції, поширення ідей Просвітництва; |
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Громадянські та соціальні компетентності Навчання впродовж життя Культурна компетентність Інноваційність |
читати з розумінням, вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; оцінювати ризики, висловлювати власну думку; логічно обґрунтовувати позицію,. |
|
Розділ 6. СХІДНИЙ СВІТ У ХVІ–ХVІІІ ст. (оглядово) |
|
|
||
34 |
|
Держава Великих Моголів в Індії. Перське царство. Практична робота. Китай та Японія у ХVІ–ХVІІІ ст |
Знаю : час існування Держави Великих Моголів, панування у Китаї династії Цин і період сьогунату Токугави. Розумію: традиційний характер чотирьох найбільших цивілізацій Сходу, що розвивалися в Ранній Новий час: індійської, ісламської, китайської та японської; поняття «самураї», «політика самоізоляції», «сьогунат». Умію: розмістити в хронологічній послідовності відомості про встановлення влади Великих Моголів, Сефевидів, династії Цин, Токугави; показати на карті території Індії, Персії, Китаю, Японії; визначити особливості культур народів Сходу; розкрити особливості взаємин країн Сходу та Європи. |
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Громадянські та соціальні компетентності Компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій Культурна компетентність
|
читати з розумінням, здобувати потрібні дані з надійних джерел; висловлювати власну думку; логічно обґрунтовувати позицію. |
|
|
Узагальнення з розділів 5–6:«Епоха Просвітництва», «Східний світ у ХVІ–ХVІІІ. Тематичний контроль |
Знаю : Розумію: Умію |
|
|