Календарно-тематичне планування з Всесвітньої історії ІІ семестр

Про матеріал
Календарно-тематичне планування відповідає підручнику з Всесвітньої історії 8 клас автор І.Щупак. У плануванні враховано очікувані результати, ключові компетентності, наскрізні вміння
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування   з  Всесвітньої історії   8 клас ( ІІ семестр)

складено згідно Програми для учнів загальноосвітніх навчальних закладів:

«Історія України. 5–9 класи»,Лист МОН № 236  від  21.02.2019 р..

За підручником:   Всесвітня історія   підруч.для  8 кл. закл.загал.серед.освіти/   І. Щупак, І. Піскарьова, О. Бурлака. – Київ: Видавництво «Оріон», 2020. – 176 с .( Наказ МОН від 25.03.2020 № 449)

 

 

Дата заняття

Тема уроку

Очікувані результати

Ключові компетентності

Наскрізні вміння

16

 

Англія в ХVІ ст..

Знаю :хронологічні межі   революції в Англії,

Розумію:  передумови утвердження абсолютизму в європейських державах; абсолютну монархію як перехідну форму від станово-представницької до сучасної (національної) держави,              поняття «абсолютизм , «парламентська монархія», «протекціонізм», «меркантилізм»,

Умію:  простежити (на основі карти) утворення в Західній Європі національних держав;

 охарактеризувати політичний устрій західноєвропейських країн;

 обґрунтувати власні судження про володарів і державних діячів європейських країн XVІ–XVІІІ ст.;

Спілкування  державною мовою

    Інформаційно-комунікаційна компетентність

 Підприємливість та фінансова грамотність

Громадянські та соціальні компетентності

Компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій

Інноваційність

читати з розумінням,

вміння аналізувати проблемні ситуації;

здобувати потрібні дані з надійних джерел;

оцінювати ризики,

продукування нових ідей,

висловлювати власну думку;

розв’язувати проблеми

17

 

Англійська революція.

Знаю :  хронологічні межі   революції в Англії,

Розумію: історичне значення   Англійської революції;  поняття   «парламентська монархія», «протекціонізм», «меркантилізм», «революція»,   «протекторат».

Умію:  визначити причини і наслідки  Англійської революції.

Спілкування  державною мовою

    Інформаційно-комунікаційна компетентність

 Громадянські та соціальні компетентності

 

читати з розумінням,

вміння аналізувати проблемні ситуації;

здобувати потрібні дані з надійних джерел;

оцінювати ризики,

висловлювати власну думку;

розв’язувати проблеми

18

 

Річ Посполита: «шляхетська демократія».

Знаю :  дати укладення Люблінської    унії,

Розумію: роль дворянської аристократії (магнатів) в управлінні Річчю Посполитою;  поняття   «аристократична (шляхетська) республіка»,

Умію:  визначити причини і наслідки: Люблінської унії

Спілкування  державною мовою

    Інформаційно-комунікаційна компетентність

 Підприємливість та фінансова грамотність

Громадянські та соціальні компетентності

 

читати з розумінням,

вміння аналізувати проблемні ситуації;

здобувати потрібні дані з надійних джерел;

оцінювати ризики,

висловлювати власну думку;

 

19

 

Тридцятилітня війна.

Знаю :  хронологічні межі   Тридцятилітньої війни;

 дату укладення   Вестфальського миру.

Розумію: Вестфальський мир як подію, що заклала основи сучасного світового порядку – поділу світу на національні держави й утвердження в міжнародних відносинах принципу державного суверенітету;

Умію:  простежити (на основі карти) утворення в Західній Європі національних держав;

 охарактеризувати політичний устрій західноєвропейських країн;

 обґрунтувати власні судження про володарів і державних діячів європейських країн XVІ–XVІІІ ст.;

Спілкування  державною мовою

    Інформаційно-комунікаційна компетентність

 Підприємливість та фінансова грамотність

Громадянські та соціальні компетентності

Компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій

читати з розумінням,

вміння аналізувати проблемні ситуації;

здобувати потрібні дані з надійних джерел;

оцінювати ризики,

 висловлювати власну думку;  виявляти ініціативу ; логічно обґрунтовувати позицію

20

 

Практична робота. Західноєвропейські

держави за Ранньомодерної доби.

Знаю :  хронологічні межі національно-визвольної війни в Нідерландах, революції в Англії, Тридцятилітньої війни;

 дати укладення Люблінської й Утрехтської уній, Нантського едикту, Вестфальського миру.

Розумію: Вестфальський мир як подію, що заклала основи сучасного світового порядку – поділу світу на національні держави й утвердження в міжнародних відносинах принципу державного суверенітету;

Умію:  простежити (на основі карти) утворення в Західній Європі національних держав;

 охарактеризувати політичний устрій західноєвропейських країн

 

Спілкування  державною мовою

    Інформаційно-комунікаційна компетентність

 Громадянські та соціальні компетентності

Компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій

Навчання впродовж життя

Культурна компетентність

читати з розумінням,

вміння аналізувати проблемні ситуації;

здобувати потрібні дані з надійних джерел;

оцінювати ризики,

 висловлювати власну думку;

 

21

 

Узагальнення з розділу 3

«Держави Західної Європи в ХVІ–ХVІІ ст.».

 

 

 

22

 

Тематичний контроль

 

 

 

 

Розділ 4. ОСМАНСЬКА ІМПЕРІЯ. КРАЇНИ

СХІДНОЇ ЄВРОПИ в ХVІ – першій половині ХVІІІ ст.

 

 

23

 

Османська імперія. 

Кримське ханство

 

Знаю : дати облоги Відня

Розумію:  період XVI–XVIIІ ст. як епоху воєн за переділ Європи і світу;

Умію: розташувати в хронологічній послідовності відомості про османську експансію в Центральній та Східній Європі, її зупинення (облоги Чигирина 1678 р. і Відня 1683 р.),  простежити на основі карти територіальні зміни, яких зазнали в XVI–XVIIІ ст. Османська імперія,  обґрунтувати власні судження про політику Сулеймана Пишного;визначити причини і наслідки: османських завоювань в Європі,

Спілкування  державною мовою

    Інформаційно-комунікаційна компетентність

 Громадянські та соціальні компетентності

Культурна компетентність

читати з розумінням,

вміння аналізувати проблемні ситуації;

здобувати потрібні дані з надійних джерел;

оцінювати ризики,

 висловлювати власну думку;    

24

 

Московське царство. Правління династії

Романових

Знаю :  дати проголошення Московського царства Російською імперією, хронологічні межі Північної війни

Розумію:  період XVI–XVIIІ ст. як епоху воєн за переділ Європи і світу; поняття «опричнина», «Смутний час», «церковний розкол», «Земський собор», «самодержавство (абсолютизм)».

Умію:  розташувати в хронологічній послідовності   російську експансію у Східній Європі; простежити на основі карти територіальні зміни, яких зазнали в XVI–XVIIІ ст.   Російська держава;  визначити причини і наслідки:  російської експансії у Східній Європі, Північної війни, реформ Петра І. ,обґрунтувати власні судження про політику Івана IV Грозного, Олексія Михайловича, Петра I;

Спілкування  державною мовою

    Інформаційно-комунікаційна компетентність

 Громадянські та соціальні компетентності

Культурна компетентність

читати з розумінням,

вміння аналізувати проблемні ситуації;

здобувати потрібні дані з надійних джерел;

оцінювати ризики,

 висловлювати власну думку;    

25

 

Річ Посполита в другій половині

XVII–XVIIІ ст..

Знаю : хронологічні межі Північної війни.

Розумію:   економічного занепаду та затяжної політичної кризи в Речі Посполитій (друга половина XVII – XVIIІ ст);

Умію: простежити на основі карти територіальні зміни, яких зазнала в XVI–XVIIІ Річ Посполита,  охарактеризувати внутрішню й зовнішню політику Речі Посполитої в другій половині XVII–XVIIІ ст.;  визначити причини і наслідки: кризи в Речі Посполитій (друга половина XVII–XVIIІ ст.)

Спілкування  державною мовою

    Інформаційно-комунікаційна компетентність

 Громадянські та соціальні компетентності

 Культурна компетентність

читати з розумінням,

вміння аналізувати проблемні ситуації;

здобувати потрібні дані з надійних джерел;

оцінювати ризики,

 висловлювати власну думку;    логічно обґрунтовувати позицію

26

 

Практична робота. Східна Європа та Османська

імперія в XVI – першій половині XVIII ст

Знаю :  дати облоги Відня та проголошення Московського царства Російською імперією, хронологічні межі Північної війни.

Розумію:  період XVI–XVIIІ ст. як епоху воєн за переділ Європи і світу;

Умію:  розташувати в хронологічній послідовності відомості про османську експансію в Центральній та Східній Європі, її зупинення , шведську експансію в Центральній Європі, російську експансію у Східній Європі;

 простежити на основі карти територіальні зміни, яких зазнали в XVI–XVIIІ ст. Османська імперія, Річ Посполита і Російська держава

Спілкування  державною мовою

    Інформаційно-комунікаційна компетентність

 Громадянські та соціальні компетентності

Культурна компетентність

читати з розумінням,

 здобувати потрібні дані з надійних джерел;

оцінювати ризики,

 висловлювати власну думку;    логічно обґрунтовувати позицію.

27

27.04

Узагальнення з розділу 4 «Османська імперія.

Країни Східної Європи в ХVІ – першій половині

ХVІІІ ст.».

 

 

 

28

 

Тематичний контроль

 

 

 

 

Розділ 5. ЕПОХА ПРОСВІТНИЦТВА

 

 

29

 

Початок індустріальної (промислової) революції. . 

Просвітництво

Знаю : час епохи Просвітництва, початку індустріальної (промислової) революції,

Розумію:  визначальний вплив індустріальної революції на зміни в структурі економіки (формування промисловості) і соціальній структурі суспільства (зростання чисельності та ролі найманих працівників), на рівень життя людей праці та інші аспекти повсякденного життя;  поняття «індустріальна (промислова) революція», «освічений абсолютизм»,  «Просвітництво», «енциклопедисти», «класицизм».

Умію: розташувати в хронологічній послідовності відомості про індустріальну революцію, добу Просвітництва, визначити зміни в повсякденному житті європейців протягом ХVІІІ ст., які стали наслідком індустріальної революції, поширення ідей Просвітництва;

Спілкування  державною мовою

    Інформаційно-комунікаційна компетентність

 Громадянські та соціальні компетентності

Компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій

Навчання впродовж життя

Культурна компетентність

Інноваційність

читати з розумінням,

здобувати потрібні дані з надійних джерел;

оцінювати ризики,

 висловлювати власну думку;    логічно обґрунтовувати позицію, діяти творчо,

30

 

Володіння австрійських Габсбургів. Королівство Пруссія

Знаю : час епохи Просвітництва, початку індустріальної (промислової) революції

Розумію:  освічений абсолютизм як політику, спрямовану на знищення або реформування найбільш застарілих феодальних порядків;

 поняття «освічений абсолютизм»,

Умію: встановити причини і наслідки реформ: Марії-Терезії та Йосифа ІІ (Австрійська монархія), зокрема для українських теренів, Фрідріха ІІ (Пруссія),

Спілкування  державною мовою

    Інформаційно-комунікаційна компетентність

 Громадянські та соціальні компетентності

 

читати з розумінням,

 здобувати потрібні дані з надійних джерел;

оцінювати ризики,

 висловлювати власну думку;    логічно обґрунтовувати позицію.

31

 

Російська імперія. Міжнародні відносини. 

Знаю :  час епохи Просвітництва

Розумію:  освічений абсолютизм як політику, спрямовану на знищення або реформування найбільш застарілих феодальних порядків;

Умію:  визначити зміни в повсякденному житті європейців протягом ХVІІІ ст., які стали наслідком індустріальної революції, поширення ідей Просвітництва;

 встановити причини і наслідки реформ Катерини ІІ (Російська імперія);

Спілкування  державною мовою

    Інформаційно-комунікаційна компетентність

 Громадянські та соціальні компетентності

Компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій

Навчання впродовж життя

Культурна компетентність

 

читати з розумінням,

вміння аналізувати проблемні ситуації;

здобувати потрібні дані з надійних джерел;

оцінювати ризики,

 висловлювати власну думку;    логічно обґрунтовувати позицію, конструктивно керувати емоціями.

32

 

Колонії Великої Британії в Північній Америці.

Війна за незалежність. Утворення США.

Знаю :  час   війни за незалежність США; Дату  ухвалення Декларації незалежності США .

Розумію:  Просвітництво як Добу Розуму, коли утверджувалася віра в силу знань і можливість розумного облаштування суспільного життя;

Умію:  розташувати в хронологічній послідовності відомості про індустріальну революцію, добу Просвітництва, Війну за незалежність США;

 простежити зміни на політичній карті світу впродовж ХVІІІ ст.;  встановити причини розгортання війни за незалежність і утворення США.

Спілкування  державною мовою

    Інформаційно-комунікаційна компетентність

 Громадянські та соціальні компетентності

Навчання впродовж життя

Культурна компетентність

Інноваційність

читати з розумінням,

вміння аналізувати проблемні ситуації;

здобувати потрібні дані з надійних джерел;

оцінювати ризики,

 висловлювати власну думку;    логічно обґрунтовувати позицію, конструктивно керувати емоціями.

33

 

Практична робота. Європейські держави

та США в епоху Просвітництва.

Знаю :  час епохи Просвітництва, початку індустріальної (промислової) революції, війни за незалежність США;

 дати ухвалення Декларації незалежності США та Конституції Речі Посполитої.

Розумію:  Просвітництво як Добу Розуму, коли утверджувалася віра в силу знань і можливість розумного облаштування суспільного життя

Умію:  визначити зміни в повсякденному житті європейців протягом ХVІІІ ст., які стали наслідком індустріальної революції, поширення ідей Просвітництва;

Спілкування  державною мовою

    Інформаційно-комунікаційна компетентність

 Громадянські та соціальні компетентності

 Навчання впродовж життя

Культурна компетентність

Інноваційність

читати з розумінням,

вміння аналізувати проблемні ситуації;

здобувати потрібні дані з надійних джерел;

оцінювати ризики,

 висловлювати власну думку;    логічно обґрунтовувати позицію,.

 

Розділ 6. СХІДНИЙ СВІТ У ХVІ–ХVІІІ ст. (оглядово)

 

 

34

 

Держава Великих Моголів в Індії. Перське царство. Практична робота. Китай та Японія у ХVІ–ХVІІІ ст

Знаю :  час існування Держави Великих Моголів, панування у Китаї династії Цин і період сьогунату Токугави.

Розумію:  традиційний характер чотирьох найбільших цивілізацій Сходу, що розвивалися в Ранній Новий час: індійської, ісламської, китайської та японської;

поняття «самураї», «політика самоізоляції», «сьогунат».

Умію:  розмістити в хронологічній послідовності відомості про встановлення влади Великих Моголів, Сефевидів, династії Цин, Токугави;  показати на карті території Індії, Персії, Китаю, Японії; визначити особливості культур народів Сходу;

 розкрити особливості взаємин країн Сходу та Європи.

Спілкування  державною мовою

    Інформаційно-комунікаційна компетентність

 Громадянські та соціальні компетентності

Компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій

Культурна компетентність

 

читати з розумінням,

здобувати потрібні дані з надійних джерел;

висловлювати власну думку;    логічно обґрунтовувати позицію.

 

 

Узагальнення з розділів 5–6:«Епоха Просвітництва»,

«Східний світ у ХVІ–ХVІІІ.

Тематичний контроль

Знаю :

Розумію:

Умію

 

 

 

docx
Додано
14 червня 2022
Переглядів
768
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку