8 клас. Урок №1. Тема уроку Вступ. Поняття і періодизація Нового часу Особливості Ранньомодерної доби в історії України.

Про матеріал
8 клас. Урок №1. Тема уроку Вступ. Поняття і періодизація Нового часу Особливості Ранньомодерної доби в історії України. Мета уроку: повторити термін середні віки в історії України та в історії Європи, вивчити поняття періодизація, Новий час (модерна доба), ранній новий час (ранньомодерна доба), розвивати вміння аналізувати початок культурної та політичної переваги християнського Заходу та особливості ранньомодерної доби в історії України. Виховувати цікавість до предмету. Очікувані результати Учень знає: – хронологічні межі Нового часу та Раннього Нового часу. Учень розуміє: – Новий час (Модерну добу) як період історії сучасного європейського суспільства; – Ранній Новий час в Україні як Козацьку добу, початок якої припадає на виникнення нового, елітарного стану – козацтва (кінець ХV – початок ХVІ ст.), а завершення – на остаточну втрату ним політичної влади (друга половина ХVІІІ ст.); – судження – як думку, що її потрібно обґрунтувати (підтвердити істинність фактами); – як користуватися підручниками з історії України та всесвітньої історії в класі й удома. Учень уміє: – визначити характерні ознаки Середньовіччя; – перелічити основні здобутки населення України Княжої доби; – назвати хронологічні межі та періоди Модерної доби; – виділити характерні ознаки Раннього Нового часу (Ранньомодерної доби); укласти синхронізовану хронологічну таблицю «Європа в Ранньомодерну добу».
Перегляд файлу

 

ЧИСЛО_______

8 клас. Урок №1. Тема уроку Вступ. Поняття і періодизація Нового часу Особливості Ранньомодерної доби в історії України.

Мета уроку: повторити термін середні віки в історії України та в історії Європи, вивчити поняття періодизація, Новий час (модерна доба), ранній новий час (ранньомодерна доба), розвивати вміння аналізувати початок культурної та політичної переваги християнського Заходу та особливості ранньомодерної доби в історії України.

Виховувати цікавість до предмету.

Очікувані результати

Учень знає:

  • хронологічні межі Нового часу та Раннього Нового часу.

Учень розуміє:

  • Новий час (Модерну добу) як період історії сучасного європейського суспільства;
  • Ранній Новий час в Україні як Козацьку добу, початок якої припадає на виникнення нового, елітарного стану – козацтва (кінець ХV – початок ХVІ ст.), а завершення – на остаточну втрату ним політичної влади (друга половина ХVІІІ ст.);
  • судження – як думку, що її потрібно обґрунтувати (підтвердити істинність фактами);
  • як користуватися підручниками з історії України та всесвітньої історії в класі й удома.

Учень уміє:

  • визначити характерні ознаки Середньовіччя;
  • перелічити основні здобутки населення України Княжої доби;
  • назвати хронологічні межі та періоди Модерної доби;
  • виділити характерні ознаки Раннього Нового часу (Ранньомодерної доби);

укласти синхронізовану хронологічну таблицю «Європа в Ранньомодерну добу».

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

  • розпочати роботу над укладанням синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в Ранньомодерну добу» (за зразком):

Період, дата

(століття, десятиліття або рік)

Події на теренах України

Події за межами України

Примітки

Ранньомодерний час

(XVІ–XVIІІ ст.)

 

 

 

Хід уроку.

  1. Оргмомент
  2. АОЗ

Пригадайте, що таке середні віки? Що є спадщиною середньовіччя?

Орієнтовні відповіді учня - СЕРЕДНІ ВІКИ (medium aevum) — період всесвітньої історії між історією Стародавнього світу та Новою історією.

Робота з ілюстрацією

Історія України в середні віки - Підручник з Історії України. 7 клас.  Свідерський - Нова програма

Поставити запитання до ілюстрації – Де історія Староданього світу, а де середньовіччя.

Працюємо з хмариною слів та відповідаємо на питання (також вчитель може звернутись до он-лайн сервісів і на уроці с учнями створити хмаринку слів, які торкаються середньовіччя)

  1. Вивчення нового матеріалу за питанням: «Ранньомодерна доба в історії Європи та України»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Вчитель та учні працюють з блок-схемою, учні роблять висновки до неї.

Проходить обговорення термінів:

Ранній Новий час (Рання Модерна доба) — перший підперіод Нової історії (Нового часу, Модерної доби) тривалістю від кінця XV ст. (відкриття Христофором Колумбом Америки) до кінця XVIII ст. (розгортання Французької революції).

Козацька доба — Ранньомодерний підперіод Нової історії України тривалістю від кінця XV ст. (виникнення українського козацтва) до кінця XVIII ст. (знищення козацької державності).

Обговорення питання «У чому особливості Ранньомодерної доби в історії України?»

(орієнтовний варіант обговорення):

Тогочасні землі України «зустріли» Ранньомодерну добу у складі сусідніх держав — Угорського та Польського королівств, Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, Молдовського князівства, Кримського ханства, Великого князівства Московського. Пізніше українські терени опинилися частинами Речі Посполитої (власне Польського королівства), Османської імперії, Австрії, Російської імперії.

Характерні ознаки Раннього Нового часу чітко простежуються в українській історії. Можливо, ви гадаєте, що рабство як явище оминуло русів (русинів)-українців? Та ж ні! Майже 200 тис. тогочасних мешканців українських просторів потрапили в турецьку неволю. Селяни-кріпаки Гарували на магнатів, шляхтичів і дворян. Російська імператриця Катерина II відверто називала кріпаків рабами. Водночас започатковувалися підприємницькі відносини, попри несприятливі умови плідно розвивалася культура, почала діяти сучасна Українська греко-католицька церква.

Виступи учнів за питаннями (використовуючи технологію «перевернутий клас»):

При обговоренны питання учні дивляться відео:

https://www.youtube.com/watch?v=DyY0YSsTdTc&ab_channel=%D0%92%D0%9C%D0%95%D0%A1%D0%A2%D0%95%D0%9A%D0%A6%D0%95%D0%9B%D0%98

  1. Європа та українські землі модерної доби
  2. Яким чином йшло формування сучасних європейських націй та громадянського суспільства

Закріплення:

Виконати завдання:

  1. https://learningapps.org/watch?v=ptbqj7wvk22
  2. https://cutt.ly/tkJraXZ

Домашнє завдання: вивчити відповідний параграф підручники

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Казановська Світлана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гура Ірина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 липня 2022
Переглядів
12659
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку