Всесвітня історія Гісем О. В. Всесвітня історія : підручн.для 9 класу загальноосвіт. Навч. закладів/О.В. Гісем, О.О. Мартинюк.-Харків6 Вид-во «Ранок», 20017.
№ |
Зміни |
Дата |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
|
|
Тема №1 ( )ЄВРОПА В ЧАС ФРАНЦУЗЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ ТА НАПОЛЕОНІВСЬКИХ ВІЙН |
|||
|
|
|
Криза «старого порядку» (французьке суспільство наприкінці ХVІІІ ст., доба Просвітництва). |
Знаю:
Розумію:
Умію:
обґрунтувати судження про історичне значення Декларації прав людини і громадянина, Цивільного кодексу Наполеона, діяльності Дантона, Робесп’єра, Наполеона Бонапарта |
|
|
|
Французька революція кінця XVIII ст. |
|
|
|
|
Консульство та Імперія у Франції. Наполеон Бонапарт. |
|
|
|
|
Історичне значення Французької революції. Віденський конгрес. Священний союз |
|
|
|
|
Практичне заняття підготувати есе на тему «Права людини і громадянина в якобінській Франції», «Утвердження принципів громадянського рівноправ’я: від Декларації прав людини і громадянина до Цивільного кодексу Наполеона» та ін.; на основі аналізу доступних джерел укласти історичний портрет діяча Французької революції (на вибір учителя/учительки). |
|
|
|
|
Узагальнення .Тематичне оцінювання з тем№1 ЄВРОПА В ЧАС ФРАНЦУЗЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ ТА НАПОЛЕОНІВСЬКИХ ВІЙН,тести. |
|
|
Тема№2( ) ЄВРОПА ТА АМЕРИКА В ДОБУ РЕВОЛЮЦІЙ І НАЦІОНАЛЬНОГО ОБ’ЄДНАННЯ (1815–1870 рр.) |
|||
|
|
|
Індустріальна революція у країнах Західної Європи та її наслідки. Парламентаризм. Спроби осмислення нової дійсності. Консерватизм, лібералізм, соціалізм. Національна ідея (націоналізм). Повсякденне життя. Парламентські реформи у Великій Британії. Чартизм. Велика Британія – «майстерня світу». Зовнішня і колоніальна політика Великої Британії. Франція у період Реставрації Бурбонів. Революція 1830 р. Липнева монархія. Австрійська імперія доби Клемента фон Меттерніха. «Весна народів». Революції 1848–1849 рр. в Західній і Центральній Європі. Національні рухи слов’янських народів. Об’єднання Німеччини та Італії. Суспільні рухи в Російській імперії в першій половині ХІХ ст. Громадянська війна у США і Реконструкція Півдня. Утворення незалежних держав у Латинській Америці (оглядово). |
Знаю:
Розумію:
Умію:
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Джузеппе Гарібальді, Камілло Кавура, Отто фон Бісмарка, Авраама Лінкольна, Сімона Болівара. |
|
|
|
Консерватизм, лібералізм, соціалізм. Національна ідея (націоналізм). Повсякденне життя. |
|
|
|
|
Парламентські реформи у Великій Британії. Чартизм. Велика Британія – «майстерня світу». Зовнішня і колоніальна політика Великої Британії. |
|
|
|
|
Франція у період Реставрації Бурбонів. Революція 1830 р. Липнева монархія. Австрійська імперія доби Клемента фон Меттерніха. «Весна народів». |
|
|
|
|
Революції 1848–1849 рр. в Західній і Центральній Європі. Національні рухи слов’янських народів. Об’єднання Німеччини та Італії. |
|
|
|
|
Суспільні рухи в Російській імперії в першій половині ХІХ ст. |
|
|
|
|
Громадянська війна у США і Реконструкція Півдня. Утворення незалежних держав у Латинській Америці (оглядово). |
|
|
|
|
Практичне заняття підготувати аналітичну записку (після пояснень учителя і відповідно до запропонованої ним схеми) про суспільні наслідки індустріальної революції, зміни в житті та побуті різних верств населення в ХІХ ст., інше (на вибір учителя/учительки);на основі аналізу доступних джерел укласти історичний портрет лідера національного руху (на вибір учителя/учительки). |
|
|
|
|
Узагальнення .Тематичне оцінювання з теми №2 ЄВРОПА ТА АМЕРИКА В ДОБУ РЕВОЛЮЦІЙ І НАЦІОНАЛЬНОГО ОБ’ЄДНАННЯ (1815–1870 рр.), усне опитування. |
|
|
Тема №3 ( )Модернізація країн Європи та Америки в останній третині ХІХ – на початку ХХст. Пробудження Азії |
|||
|
|
|
Монополізація економіки. Зростання ролі держави в суспільному житті. Завершення формування індустріального суспільства в розвинених країнах світу. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності королеви Вікторії, Олександра ІІ, Отто фон Бісмарка, Франца-Йосифа І, Теодора Рузвельта, Девіда Ллойд Джорджа, Жоржа Клемансо, Сунь Ятсена. |
|
|
|
Франко-прусська війна та її наслідки. Третя Республіка у Франції. Жорж Клемансо |
|
|
|
|
Німецька імперія. Канцлерство Отто фон Бісмарка. Перехід Німеччини до «світової політики». |
|
|
|
|
Втрата Великою Британією промислової першості. Посилення колоніальної експансії. Ліберальні реформи Девіда Ллойд Джорджа. |
|
|
|
|
Економічне піднесення США. Антитрестівське законодавство. Експансіонізм. Режим сегрегації в південних штатах. «Справедливий курс» Теодора Рузвельта. «Нова демократія» Томаса Вудро Вільсона. |
|
|
|
|
«Великі реформи» в Росії. Зовнішня і колоніальна політика Російської імперії. Революція 1905–1907 рр. Столипінські реформи |
|
|
|
|
.Австро-Угорщина – дуалістична монархія. Утворення нових незалежних держав на Балканах. |
|
|
|
|
«Доба Мейдзі» в Японській імперії. Початок японської територіальної експансії. Сунь Ятсен. Сіньхайська революція. Спроби модернізації Османської імперії. |
|
|
|
|
Практичне заняття укласти порівняльну таблицю реформаторських заходів, що їх здійснювали під впливом модернізаційних процесів у ХІХ і на початку ХХ ст. уряди Росії, Австро-Угорщини, Німеччини, Франції, Великої Британії, Італії (на вибір учителя/учительки); підготувати пояснення, чому впродовж ХІХ ст. відбулася еволюція європейського соціалістичного руху від радикальних до поміркованих форм і легальної парламентської діяльності;на підставі доступних текстових і візуальних джерел підготувати замітку (репортаж) про суперечливі наслідки колоніальної політики для метрополій і країн Азії та Африки. |
|
|
|
|
Узагальнення .Тематичне оцінювання з тем№3МОДЕРНІЗАЦІЯ КРАЇН ЄВРОПИ ТА АМЕРИКИ в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст. ПРОБУДЖЕННЯ АЗІЇ, різнорівневі завдання. |
|
|
Тема №4.( ) Тема№4.1 ( )МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.). Тема №5( ) РОЗВИТОК КУЛЬТУРИ І ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ (кінець ХVІІІ – початок ХХ ст.) |
|
||
|
|
|
Міжнародні відносини наприкінці ХІХ ст. Утворення військово-політичних блоків – Троїстий союз і Антанта. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
пояснити місце України в геополітичних стратегіях Російської, Німецької, Австро-Угорської імперій на зламі ХІХ–ХХ ст Знаю:
Розумію:
Умію:
визначити прояви взаємодії культур народів Європи, Америки, Азії та Африки. |
|
|
|
Початок боротьби за переділ колоніального світу. Міжнародні кризи та збройні конфлікти на початку ХІХ ст. |
|
|
|
|
Україна в геополітичних планах Російської, Німецької, Австро-Угорської імперій на зламі ХІХ–ХХ ст. |
|
|
|
|
Практичне заняття простежити (за доступними історичними джерелами) динаміку міжнародних відносин у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст., результати міркувань представити в резюме. |
|
|
|
|
Урізноманітнення форм і напрямів освіти. Університет як автономна інституція. Поява вищих навчальних закладів технічного профілю. Наукові й технічні досягнення. Література та мистецтво. Зародження масової культури. Масове виробництво |
|
|
|
|
Науково-технічна революція зламу ХІХ–ХХ ст. та її вплив на людину й суспільства. Зміни у вигляді міст і сіл. Одяг. Індустріальні та традиційні суспільства. Емансипація. |
|
|
. |
|
Практичне заняття підготувати презентацію «Повсякденне життя людей на початку ХХ ст.»;зібрати й укласти в таблиці перелік фактів, які свідчать про зародження в ХІХ ст. масової культури / масового виробництва |
|
|
|
|
Узагальнення .Тематичне оцінювання з тем №4 МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.). Тема №5 РОЗВИТОК КУЛЬТУРИ І ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ (кінець ХVІІІ – початок ХХ ст.),тести |
|
|
|
|
Узагальнення до курсу. ОСНОВНІ ІДЕЇ, ЗДОБУТКИ, ВИКЛИКИ «ДОВГОГО» ХІХ СТОЛІТТЯ |
Знаю:
Розумію:
Умію:
висловлювати судження щодо значення «довгого» ХІХ ст. для подальшого розвитку світу. |
|
|
|
«Довге» ХІХ століття: основні ідеї, здобутки, виклики. Особливості української історії ХІХ ст. Внесок українського суспільства в загальноєвропейську культурну спадщину ХІХ ст |