Календарно-тематичне планування з ЯДС
для 3 класу
на 2023-2024 н. р.
1 семестр
За типовою освітньою програмою (ред. р. Б. Шияна) до підручника з інтегрованого курсу «Я досліджую світ. 3 клас. ч. 1» (автори Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Хомич О.Л., Гарбузюк І.В., Андрук Н.В, Василенко К. С.)
6 годин на тиждень (7-1(математика))
Діагностувальні роботи: 3
№ |
Тема |
Матеріали до уроків |
|
Дата |
|
Підручник частина 1 |
Зошит ЯДС частина 1 |
Очікувані результати |
|||
Світ людей |
|||||
Тиждень 1. Школа відчиняє двері |
|||||
1 |
День знань |
7 |
|
МОВ Взаємодіємо усно -зіставляє почуте з власним досвідом -передає зміст повідомлення за допомогою асоціативних схем, таблиць -створює власне висловлення на основі почутого/ побаченого/ прочитаного Читаємо -зіставляє прочитане із власним життєвим досвідом ПРО Я пізнаю природу -аналізує запропонований раціон харчування (або складає власний раціон здорового харчування) ТЕО Технічна творчість та техніка -самостійно створює виріб за зразком (шаблоном) та власним задумом із використанням паперу, картону, ниток, природних матеріалів (предметні та сюжетні аплікації з природного матеріалу, нескладні сюжетні композиції, вироби в техніці орігамі, макети виробів із штучних матеріалів та картону, вироби об’ємної форми з паперу) -ріже ножицями по прямій, кривій та ламаній лініях за запропонованим зразком (шаблоном) нитки, папір, картон -читає, розуміє та аналізує графічні зображення схем, дотримується їх у процесі роботи (використання технологічних карт, графічних зображень, малюнків) -самостійно дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань (використання клею, інструментів та пристосувань з гострими частинами) СЗО Комунікація та співпраця -спілкується з дітьми іншої статі, демонструючи повагу, приязнь та щирість у стосунках ГІО Я серед людей -виконує різні ролі під час роботи у групі -досліджує родинні та шкільні звичаї
|
|
2 |
Згадуємо літо (виготовлення смартфону) |
8 |
|
|
|
3 |
Дорога до школи |
9 |
|
|
|
4 |
Шкільні традиції з усього світу (розробляємо дизайн шкільної форми) |
10-12 |
|
|
|
5 |
Шкільне харчування: складаємо меню шкільного обіду |
12 |
|
|
|
6 |
Вправи з мови |
|
3-7 |
|
|
Тиждень 2. Шкільний світ |
|||||
7 |
Школи колись і тепер (створюємо макет свого класу) |
15 |
|
МОВ Взаємодіємо усно -створює власне висловлення на основі почутого/ побаченого/ прочитаного Читаємо -висловлює свій погляд на предмет обговорення (тему, головну думку, висновки тощо) ТЕО Технічна творчість та техніка -самостійно добирає конструкційні матеріали для виготовлення виробу з готових елементів (використання металевих, дерев’яних чи пластмасових конструкторів; готових елементів з паперу, пластику, деревини, пінопласту та інших для макетування) СЗО Безпека -дотримується правил безпечної поведінки вдома, у школі, у громадських місцях (вогонь, вода, газ, побутові хімічні сполуки тощо) Добробут -спілкується з дітьми іншої статі, демонструючи повагу, приязнь та щирість у стосунках ГІО Я серед людей -доводить на конкретних прикладах важливість приймати кожну людину як неповторну та рівну іншим, незалежно від її раси, кольору шкіри, переконань, статі, походження, майнового стану, місця проживання, фізичних і розумових особливостей та інших ознак -аргументує цінність різних людей у класі / школі / спільноті -досліджує родинні та шкільні звичаї Моя шкільна та місцева громади -пояснює, навіщо потрібні правила -пояснює, які він / вона має обов’язки в класі, школі, родині, громаді та чому -бере участь у виборах лідерів класу, аналізує та оцінює їхню роботу Моя шкільна та місцева громади -визначає разом із класом бажане майбутнє своєї школи / громади та ідентифікує проблему, яку треба для цього вирішити -у складі команди збирає інформацію і презентує історію про досягнення класу, школи чи місцевої громади, пояснює фактори, які допомогли досягти успіху
|
|
8 |
Незвичайні школи |
16 |
|
|
|
9 |
Шкільне самоврядування |
17 |
|
|
|
10 |
Шкільні правила |
18-19 |
|
|
|
11 |
Школи поза школою |
20 |
|
|
|
12 |
Вправи з мови |
|
8-11 |
|
|
Тиждень 3. Світ сім’ї |
|||||
13 |
Сім’ї в природі |
23 |
|
МОВ Взаємодіємо усно -обговорює усне повідомлення в парі або групі для пошуку додаткових аргументів або спростування наведених - зіставляє почуте з власним досвідом - систематизує та узагальнює необхідну інформацію - вступає і підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими для дитини життєвими ситуаціями Читаємо - узагальнює, систематизує, класифікує інформацію з тексту у вигляді таблиць, схем ПРО Я пізнаю природу -правильно використовує пристрої для пошуку і здобуття інформації природознавчого змісту
-самостійно добирає та поширює необхідну інформацію природознавчого змісту
-готує повідомлення / презентації і представляє їх ТЕО Технічна творчість та техніка -самостійно добирає конструкційні матеріали для виготовлення виробу (за зразком та за власним задумом), зіставляючи їх властивості ТЕО Технічна творчість та техніка -самостійно створює виріб за зразком (шаблоном) та власним задумом із використанням паперу, картону, ниток, природних матеріалів Світ технологій -самостійно дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань (використання клею, інструментів та пристосувань з гострими частинами)
СЗО Здоров’я -аргументує важливість родини, роль рідних (напр., батьків) для кожної людини Добробут -спілкується з дітьми іншої статі, демонструючи повагу, приязнь та щирість у стосунках ГІО Я - людина -розпитує про попередні покоління у своєму роді; розповідає про життя найдавнішого покоління, відомого у своєму роді -знаходить інформацію про дитинство, дозвілля попередніх поколінь, презентує здобуту інформацію, визначаючи, що змінилося, а що залишилося схожим на його/її дитинство Я серед людей -створює родинне дерево, досліджує життя своїх родичів, добирає джерела для створення родинного дерева та знаходить потрібну йому / їй інформацію -описує традиції і свята у своїй родині, традиції та свята своїх друзів / однокласників / земляків; виокремлює спільне і відмінне -обґрунтовує на прикладі власної родини важливість традицій виявляє інтерес до власних традицій і традицій інших сімей / культур, ставиться до них із повагою |
|
14 |
Склад родини |
24 |
|
|
|
15 |
Створюємо родинне дерево |
25 |
|
|
|
16 |
Взаємодопомога в родині |
27-28 |
|
|
|
17 |
Сімейні традиції |
29-30 |
|
|
|
18 |
Вправи з мови |
|
12-15 |
|
|
Тиждень 4. Вчимося діяти разом |
|||||
19 |
Взаємодія тварин |
33 |
|
МОВ Читаємо -знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання -зіставляє прочитане із власним життєвим досвідом ПРО Я пізнаю природу -спостерігає за рослинами і тваринами ТЕО Технічна творчість та техніка -самостійно добирає конструкційні матеріали для виготовлення виробу з готових елементів (використання металевих, дерев’яних чи пластмасових конструкторів; готових елементів з паперу, пластику, деревини, пінопласту та інших для макетування) -самостійно добирає конструкційні матері али для виготовлення виробу (за зразком та за власним задумом), зіставляючи їх вл астивості: папір, пластилін, полімерна гл ина чи солене тісто, тканина, нитки нетка ні, природні та інші матеріали -планує послідовність технологічних операцій за технологічними картами -самостійно виконує знайомі технологічні операції з конструкційними матеріалами -самостійно створює виріб за зразком (шаблоном) та власним задумом із використанням паперу, картону, ниток, природних матеріалів СЗО Добробут -виконує різні ролі в роботі малих груп незалежно від їх складу та наповненості -планує свою роботу у групі згідно зі спільним завданням та своєю роллю -працює у групі, розуміючи важливість досягнення спільного результату ГІО Я серед людей -взаємодіє з іншими на основі спільних цілей, дотримується правил співпраці у парі, групі -виконує різні ролі під час роботи у групі Я серед людей -оцінює свій внесок та внесок інших у досягнення спільних цілей; визначає, у яких ролях він/ вона працює найкраще -підтримує та заохочує інших, демонструє емпатію під час роботи в групі -аргументує значущість сумлінної праці в групі
|
|
20 |
Ефективна і неефективна взаємодія |
34 |
|
|
|
21 |
Як звучить і як виглядає взаємодія |
35 |
|
|
|
22 |
Правила роботи в групах |
36 |
|
|
|
23 |
Працюємо разом за технологічною картою |
38 |
|
|
|
24 |
Вправи з мови |
|
16-18 |
|
|
25 |
Діагностувальна робота №1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Тиждень 5. Секрети спілкування |
|||||
26 |
Аналіз д.р.. Як спілкуються тварини |
41 |
|
МОВ Взаємодіємо усно -з увагою сприймає усні репліки діалогу, перепитує, уточнює з огляду на ситуацію спілкування -перефразовує репліки в діалозі -передає зміст усного повідомлення (послідовність подій у розповіді; перелік ознак в описі; наведені аргументи в міркуванні) -виокремлює інформацію для створення власного висловлення з конкретною метою (усне оголошення, усний відгук, усний стислий переказ) -прогнозує, як відібрану інформацію можна використати корисно Взаємодіємо усно -добирає словесні й несловесні засоби спілкування з огляду на мету та умови спілкування, враховуючи наявність варіантів -використовує засоби художньої виразності для досягнення комунікативної мети (привітання, побажання, вияв співчуття, захоплення) -правильно інтонує різні види речень за метою висловлювання та емоційним забарвленням Читаємо -знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання Досліджуємо медіа - визначає мету простого медіатексту (усна реклама, аудіокнига, мультфільм, комп’ютерна гра), пояснює, кому він адресований -створює прості аудіальні медіапродукти (презентує роботу групи, робить оголошення зі сцени, повідомляє новини через гучномовець тощо) самостійно та в групі ТЕО Технічна творчість та техніка -самостійно добирає конструкційні матеріали для виготовлення виробу (за зразком та за власним задумом), зіставляючи їх властивості -задумує об’єкт праці для виготовлення -самостійно створює виріб за зразком (шаблоном) та власним задумом із використанням паперу, картону, ниток, природних Світ технологій -самостійно дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань (використання клею, інструментів та пристосувань з гострими частинами) СЗО Здоров’я -оцінює наслідки порушення норм поведінки для себе та інших Добробут -спілкується з дітьми іншої статі, демонструючи повагу, приязнь та щирість у стосунках -вислуховує інших для підтримки та розуміння їхніх почуттів
|
|
27 |
Вербальне і невербальне спілкування |
42 |
|
|
|
28 |
Вчимося слухати |
43 |
|
|
|
29 |
Гарні манери |
45 |
|
|
|
30 |
Як висловити прохання |
46 |
|
|
|
31 |
Вправи з мови |
|
19-23 |
|
|
Тиждень 6. Як залагодити конфлікт |
|||||
32 |
Що таке конфлікт |
49 |
|
МОВ Взаємодіємо усно -зважає на ситуації спілкування: враховує умови, учасників, мету -обговорює усне повідомлення в парі або групі для пошуку додаткових аргументів або спростування наведених -зіставляє почуте з власним досвідом -наводить аргументи на захист власної думки та ілюструє її прикладами -ініціює дискусію, висловлюючи власні погляди і слухаючи інших -висловлює доброзичливо своє ставлення до думок інших (поділяє їх повністю, частково чи аргументовано відхиляє) Читаємо -аналізує емоційний стан персонажів, пояснює причини відповідних переживань персонажів -створює власний художній текст, наслідуючи сюжетні та стильові особливості Взаємодіємо письмово -створює художні тексти (загадки, лічилки, невеликі казки, байки, вірші… Театралізуємо -творить власні художні тексти (усмішки, вірші, казки, оповідання тощо) на основі відомих ті прочитаного тексту ТЕО Технічна творчість та техніка -самостійно добирає конструкційні матеріали для виготовлення виробу (за зразком та за власним задумом) -ріже ножицями по прямій, кривій та ламаній лініях за запропонованим зразком (шаблоном) нитки, папір, картон Світ технологій -виконує прості геометричні побудови за зразком чи творчим задумом -самостійно дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань (використання клею, інструментів та пристосувань з гострими частинами) -розмірковує над результатом власної діяльності та презентує її СЗО Безпека -безпечно поводиться в мережі Інтернет Здоров’я - демонструє іншим можливість вирішення конфліктів без насильства Добробут -висловлює та аргументує власну думку, поважаючи позицію інших та дослухаючись до спільних рішень
|
|
33 |
Коли варто поступитися |
50 |
|
|
|
34 |
Протидія булінгу |
51 |
|
|
|
35 |
Як попередити і розв’язати конфлікт («Коло вибору») |
52 |
|
|
|
36 |
Як помиритися з другом |
53 |
|
|
|
37 |
Вправи з мови |
|
24-25 |
|
|
Тиждень 7. Ми – українці |
|||||
38 |
Україна – європейська держава |
57 |
|
МОВ Взаємодіємо усно -передає зміст повідомлення за допомогою асоціативних схем, таблиць -створює есе для висловлювання власних поглядів та усної презентації Читаємо -знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання -висловлює свій погляд на предмет обговорення (тему, головну думку, висновки тощо) -добирає необхідну інформацію з різних джерел: шукає її у словниках, довідниках, енциклопедіях, бібліотеці, Інтернеті ПРО Я пізнаю природу -читає (тлумачить) план і карту ТЕО Технічна творчість та техніка -ріже ножицями по прямій, кривій та ламаній лініях за запропонованим зразком (шаблоном) нитки, папір, картон -розміщує елементи виробу на площині -Світ технологій -розмічає прямі лінії на папері і картоні -самостійно дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань (використання клею, інструментів та пристосувань з гострими частинами) ГІО Моя культурна спадщина -шукає й опрацьовує інформацію про пам’ятки культури рідної місцевості / України Ми - громадяни України. Ми - європейці -описує історичні події та діяльність видатних історичних осіб -добирає (з різних джерел) і представляє загальні відомості про Україну та інші держави |
|
39 |
Фрагменти історії на лінії часу |
58 |
|
|
|
40 |
Україна – демократична держава |
59 |
|
|
|
41 |
7 чудес України |
60 |
|
|
|
42 |
Виготовляємо карту України |
62 |
|
|
|
43 |
Вправи з мови |
|
26-30 |
|
|
Тиждень 8. У рідному краї |
|||||
44 |
Наш край на карті України |
65 |
|
МОВ Досліджуємо медіа -добирає необхідну інформацію з різних джерел: шукає її у словниках, довідниках, енциклопедіях, бібліотеці, Інтернеті ПРО Я пізнаю природу -читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах ТЕО Технічна творчість та техніка -читає (тлумачить) план і карту -самостійно добирає конструкційні матеріали для виготовлення виробу з готових елементів (використання металевих, дерев’яних чи пластмасових конструкторів; готових елементів з паперу, пластику, деревини, пінопласту та інших для макетування) -самостійно виготовляє та оздоблює виріб знайомими технологіями ГІО Я серед людей -виконує простий пошук за ключовими словами, використовуючи пошукові системи у безпечному режимі Моя культурна спадщина -аргументує цінність різних людей у класі / школі / спільноті -орієнтується в місцевості, у якій проживає -розпитує дорослих про походження географічних назв рідного краю -укладає маршрути (користуючись схематичним планом, малюнками, фото, відео) прогулянок у межах свого населеного пункту та його околиць, зокрема місцями пам’яті, пояснює, чому ці місця важливі -описує віртуальну подорож до об’єктів культурної спадщини рідного краю, України, світу, ілюструючи її світлинами Моя шкільна та місцева громади -шукає й опрацьовує інформацію про пам’ятки культури рідної місцевості / України -презентує власні дослідження життя визначних людей, які навчалися у рідній школі, мешкають або мешкали у громаді, пояснює їхню роль у житті місцевої спільноти -описує пам’ятки культури рідної місцевості, які він / вона вважає важливими, пояснює чому Ми - громадяни України. Ми - європейці -визначає разом із класом бажане майбутнє своєї школи / громади та ідентифікує проблему, яку треба для цього вирішити |
|
45 |
Де ми живемо |
66 |
|
|
|
46 |
Громада: колись і тепер |
67 |
|
|
|
47 |
Цінності, що нас об’єднують |
68 |
|
|
|
48 |
Наш край у листівках |
70 |
|
|
|
49 |
Вправи з мови |
|
30-31 |
|
|
Тиждень 9. Культура споживання |
|||||
50 |
Наші потреби: порівнюємо користь і вартість |
73-74 |
|
МОВ Взаємодіємо усно -обговорює усне повідомлення в парі або групі для пошуку додаткових аргументів або спростування наведених -зіставляє почуте з власним досвідом -передає зміст повідомлення за допомогою асоціативних схем, таблиць -виокремлює інформацію для створення власного висловлення з конкретною метою (усне оголошення, усний відгук, усний стислий переказ) Читаємо -висловлює свій погляд на предмет обговорення (тему, головну думку, висновки тощо) Взаємодіємо письмово -записує текст (від руки чи за допомого клавіатури – за потреби) в темпі, який дає змогу записати власну думку та інформацію з різних джерел ТЕО Технічна творчість та техніка -самостійно добирає конструкційні матеріали для виготовлення виробу з готових елементів (використання металевих, дерев’яних чи пластмасових конструкторів; готових елементів з паперу, пластику, деревини, пінопласту та інших для макетування) Світ технологій -самостійно створює виріб, повторно використовуючи матеріали (вироби з пластику, паперу, тканини, фольги та інше) -аргументує доцільність вторинного використання матеріалів та використовує їх для виготовлення виробів СЗО Безпека -поводиться в мережі Інтернет Здоров’я -визначає продукти та послуги, придатні для ведення здорового способу життя Добробут -складає перелік речей, необхідних для життя, і тих, від яких можна відмовитися -складає перелік продуктів харчування, спожитих за день, аналізує їх користь та вартість -оцінює раціональність покупки, орієнтуючись на її корисність та ціну -пропонує рішення щодо економії грошей, матеріальних цінностей та природних ресурсів
|
|
51 |
Родинний бюджет |
76 |
|
|
|
52 |
Вчимося економити родинний бюджет |
77 |
|
|
|
53 |
Гроші різних країн |
78 |
|
|
|
54 |
Вправи з мови |
|
32-33 |
|
|
55 |
Діагностувальна робота №2 за розділом «Світ людей» |
|
80-82 |
|
|
Людина та її здоров’я |
|||||
Тиждень 10. Ріст і розвиток |
|||||
56 |
Тривалість життя тварин |
85 |
|
МОВ Взаємодіємо усно -зіставляє почуте з власним досвідом -передає зміст повідомлення за допомогою асоціативних схем, таблиць -систематизує та узагальнює необхідну інформацію -вступає і підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими для дитини життєвими ситуаціями -використовує різні форми візуалізації (малюнки, графіки,схеми, таблиці) для супроводу своїх поглядів під час презентації, щоби привернути увагу слухачів Читаємо -читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою -розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті -знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання -відтворює фактичну інформацію з тексту -добирає і впорядковує потрібну інформацію з таблиць, графіків, схем тощо -зіставляє прочитане із власним життєвим досвідом -виявляє в тексті неочевидну інформацію, узагальнює її Взаємодіємо письмово -створює документи для спілкування та поширення результатів діяльності, індивідуальної або групової роботи за допомогою цифрових пристроїв та програм Досліджуємо медіа -створює прості візуальні медіапродукти (фото, листівка, комікс, книжечка, стіннівка, колаж тощо) самостійно та в групі, ураховує мету й аудиторію ПРО Я пізнаю природу -проводить дослідження за природним об’єктом / явищем, описує його перебіг застосовує відповідні матеріали, засоби, обладнання, прилади ТЕО Технічна творчість та техніка -самостійно виготовляє та оздоблює виріб знайомими технологіями СЗО Здоров’я -описує, як зароджується життя людини, відбувається її розвиток та дорослішання -оцінює зміни у своєму тілі та зовнішньому вигляді -визначає зміни у своєму тілі залежно від виду діяльності, звичок, настрою -аналізує вплив здорової поведінки та корисних звичок на здоров’я ГІО Я - Людина -переказує окремі факти власної біографії, правильно визначаючи послідовність подій -розпитує про попередні покоління у своєму роді; розповідає про життя найдавнішого покоління, відомого у своєму роді
|
|
57 |
Життя людини на лінії часу |
86 |
|
|
|
58 |
Ріст і розвиток людини |
87 |
|
|
|
59 |
Корисні і шкідливі звички |
88 |
|
|
|
60 |
Спостереження за ростом і розвитком |
90 |
|
|
|
61 |
Вправи з мови |
|
34-37 |
|
|
Тиждень 11. Піклуємося про здоров’я |
|||||
62 |
Самопочуття і здоров’я |
93 |
|
МОВ Взаємодіємо усно -вступає і підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими для дитини життєвими ситуаціями Читаємо -зіставляє прочитане із власним життєвим досвідом Досліджуємо медіа -створює прості візуальні медіапродукти (фото, листівка, комікс, книжечка, стіннівка, колаж тощо) самостійно та в групі, ураховує мету й аудиторію ПРО Я пізнаю природу -проводить дослідження за природним об’єктом / явищем, описує його перебіг -застосовує відповідні матеріали, засоби, обладнання, прилади -узагальнює результати досліджень -розрізняє основні системи органів людини: опорно-рухову, травну, дихальну, серцевосудинну, органи чуття, кров, шкіру ТЕО Технічна творчість та техніка -самостійно виконує знайомі технологічні операції з конструкційними матеріалами -самостійно створює виріб за зразком (шаблоном) та власним задумом із використанням паперу, картону, ниток, природних матеріалів -ріже ножицями по прямій, кривій та ламаній лініях за запропонованим зразком (шаблоном) нитки, папір, картон -розміщує елементи виробу на площині СЗО Безпека -розрізняє ситуації, у яких потребує допомоги інших (напр., консультації фахівця), від тих, у яких можна зарадити власними силами, і відповідно діє Здоров’я -звертається при поганому самопочутті по допомогу до відповідних фахівців -описує вияви погіршення свого здоров’я (наприклад, нежить, кашель, чхання), припускає, що могло спричинити захворювання Добробут -планує свою роботу у групі згідно зі спільним завданням та своєю роллю ГІО Я серед людей -взаємодіє з іншими на основі спільних цілей, дотримується правил співпраці у парі, групі |
|
63 |
У медичному закладі |
94 |
|
|
|
64 |
Створюємо медичну картку |
95 |
|
|
|
65 |
Як зберегти зір |
96 |
|
|
|
66 |
Як зберегти слух |
97 |
|
|
|
67 |
Вправи з мови |
|
38-41 |
|
|
Тиждень 12. Як вберегтися від застуди |
|||||
68 |
Як і для чого ми дихаємо? |
100-101 |
|
МОВ Читаємо -розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті -знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання -відтворює фактичну інформацію з тексту Читаємо -добирає і впорядковує потрібну інформацію з таблиць, графіків, схем тощо -зіставляє прочитане із власним життєвим досвідом -установлює причино-наслідкові зв’язки між подіями, вчинками персонажів та їхніми стосунками з іншими персонажами -висловлює свій погляд на предмет обговорення (тему, головну думку, висновки ПРО Я пізнаю природу -проводить дослідження за природним об’єктом / явищем, описує його перебіг -застосовує відповідні матеріали, засоби, обладнання, прилади -узагальнює результати досліджень -робить висновки із спостережень та досліджень разом з учителем або самостійно -порівнює природні об’єкти за розміром, масою, кількістю тощо Я пізнаю природу -розрізняє основні системи органів людини: опорно-рухову, травну, дихальну, серцевосудинну, органи чуття, кров, шкіру -пояснює значення загартування -розрізняє окремі органи людини та пояснює їх значення ТЕО Технічна творчість та техніка -самостійно добирає конструкційні матеріали для виготовлення виробу з готових елементів -самостійно добирає конструкційні матеріали для виготовлення виробу (за зразком та за власним задумом), зіставляючи їх властивості: папір, пластилін, полімерна глина чи солене тісто, тканина, нитки; неткані, природні тощо -самостійно виконує знайомі технологічні операції з конструкційними матеріалами (використання паперу, ниток, тканини, тощо) Технічна творчість та техніка -природного матеріалу, пластиліну, пласких матеріалів; склеювання, складання, зв’язування тощо) -конструює виріб із рухомими частинами, використовуючи готові до складання елементи та деталі -створює та оздоблює виріб, дотримуючись логічної послідовності, за зразком чи власним задумом із різних конструкційних матеріалів та повторно використовуючи матеріали -самостійно створює виріб за зразком (шаблоном) та власним задумом із використанням паперу, картону, ниток, природних матеріалів (предметні та сюжетні аплікації з природного матеріалу, нескладні сюжетні композиції, вироби в техніці орігамі, макети виробів із штучних матеріалів та картону, вироби об’ємної форми з паперу) - ріже ножицями по прямій, кривій та ламаній лініях за запропонованим зразком (шаблоном) нитки, папір, картон СЗО Безпека -розрізняє ситуації, у яких потребує допомоги інших (напр., консультації фахівця), від тих, у яких можна зарадити власними силами, і відповідно діє -аналізує власну поведінку для запобігання або зменшення ризику для життя та здоров’я -безпечно поводиться в мережі Інтернет Здоров’я -встановлює залежність між активним способом життя та здоров’ям людини, якістю і тривалістю її життя -пояснює, чому людина потребує відпочинку, фізичних вправ та раціонального харчування -встановлює залежність між активним способом життя та здоров’ям людини, якістю і тривалістю її життя -пояснює, чому людина потребує відпочинку, фізичних вправ та раціонального харчування -аналізує вплив здорової поведінки та корисних звичок на здоров’я -аналізує способи запобігання неінфекційним та інфекційним захворюванням -пояснює, як навколишнє середовище, харчування, фізична активність, стрес та інші фактори впливають на здоров’я людини -описує вияви погіршення свого здоров’я (наприклад, нежить, кашель, чхання), припускає, що могло спричинити захворювання Добробут -виконує різні ролі в роботі малих груп незалежно від їх складу та наповненості
|
|
69 |
Як дихають деякі тварини? |
102 |
|
|
|
70 |
Гігієна і повітря |
103 |
|
|
|
71 |
Як захиститися від застуди і грипу |
104 |
|
|
|
72 |
Захисні сили організму |
105 |
|
|
|
73 |
Вправи з мови |
|
42-45 |
|
|
Тиждень 13. Як стати сильними |
|||||
74 |
Найсильніші тварини |
109 |
|
МОВ Читаємо -прогнозує орієнтовний зміст тексту на основі заголовка, ключових слів, анотації, невербальної інформації (ілюстрації, таблиці, схеми, графіки тощо) -знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання -добирає необхідну інформацію з різних джерел: шукає її у словниках, довідниках, енциклопедіях, бібліотеці, Інтернеті Досліджуємо медіа -описує враження від змісту і форми медіатексту -висловлює власні погляди на події, явища, предмети, цінності, представлені в простому медіатексту ПРО Я пізнаю природу -проводить дослідження за природним об’єктом / явищем, описує його перебіг -застосовує відповідні матеріали, засоби, обладнання, прилади -узагальнює результати досліджень -пояснює значення загартування -розрізняє окремі органи людини та пояснює їх значення ТЕО Технічна творчість та техніка -самостійно виконує знайомі технологічні операції з конструкційними матеріалами (використання паперу, ниток, тканини, природного матеріалу, пластиліну, пласких матеріалів; склеювання, складання, зв’язування тощо) -самостійно створює виріб за зразком (шаблоном) та власним задумом із використанням паперу, картону, ниток, природних матеріалів |
|
75 |
Будова людського скелета |
111 |
|
|
|
76 |
Як стати сильним, спритним, витривалим |
110 |
|
|
|
77 |
Вивчаємо кровоносну систему |
112 |
|
|
|
78 |
Вчимося вимірювати пульс |
113 |
|
|
|
79 |
Вправи з мови |
|
46-49 |
|
|
Тиждень 14. Харчування і здоров’я |
|||||
80 |
Шлях їжі в організмі людини |
117 |
|
МОВ Взаємодіємо усно -систематизує та узагальнює необхідну інформацію ПРО Я пізнаю природу - аналізує запропонований раціон харчування (або складає власний раціон здорового харчування) -визначає склад продуктів за написами на упаковках -висловлює судження про корисність / шкідливість продуктів залежно від їхнього складу -розрізняє основні системи органів людини: опорно-рухову, травну, дихальну, серцевосудинну, органи чуття, кров, шкіру ТЕО Технічна творчість та техніка -самостійно виконує знайомі технологічні операції з конструкційними матеріалами (використання паперу, ниток, тканини, природного матеріалу, пластиліну, пласких матеріалів; склеювання, складання, зв’язування тощо) -розміщує елементи виробу на площині СЗО Здоров’я -пояснює, чому людина потребує відпочинку, фізичних вправ та раціонального харчування -визначає продукти та послуги, придатні для ведення здорового способу життя -відбирає продукти харчування, орієнтуючись на свої харчові звички, смак і розуміння їхньої користі для здоров’я -визначає продукти, вживання яких потрібно обмежувати (з великим вмістом цукру, солі, жиру тощо) -вирізняє інформацію, корисну для збереження здоров’я, на пакуваннях та етикетках (складники, дата виготовлення, термін придатності тощо) |
|
81 |
Збалансоване харчування |
118 |
|
|
|
82 |
Правило харчової тарілки |
119 |
|
|
|
83 |
Вода і здоров’я |
120 |
|
|
|
84 |
Як запобігти харчовим отруєнням |
121 |
|
|
|
85 |
Вправи з мови |
|
50-53 |
|
|
Тиждень 15. Досліджуємо мозок |
|||||
86 |
Дивовижний мозок |
125 |
|
МОВ Читаємо -розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті -відтворює фактичну інформацію з тексту -знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання -виявляє в тексті неочевидну інформацію, узагальнює її -розрізняє в тексті факти і судження, знаходить між ними зв’язок ПРО Я пізнаю природу -застосовує предметні моделі, малюнки, схеми, графіки, тексти для пояснення явищ і об’єктів природи -розрізняє основні системи органів людини: опорно-рухову, травну, дихальну, серцево-судинну, органи чуття, кров, шкіру -розрізняє окремі органи людини та пояснює їх значення Технічна творчість та техніка -самостійно добирає конструкційні матеріали для виготовлення виробу з готових елементів (використання металевих, дерев’яних чи пластмасових конструкторів; готових елементів з паперу, пластику, деревини, пінопласту та інших для макетування) -самостійно виконує знайомі технологічні операції з конструкційними матеріалами (використання паперу, ниток, тканини, природного матеріалу, пластиліну, пласких матеріалів; склеювання, складання, зв’язування тощо)
|
|
87 |
Виготовляємо капелюх-мозок |
126 |
|
|
|
88 |
Активізуємо мозок |
127 |
|
|
|
89 |
Розвиваємо пам’ять та увагу |
128 |
|
|
|
90 |
Найрозумніші тварини |
129 |
|
|
|
91 |
Вправи з мови |
|
54-58 |
|
|
Тиждень 16. Праця і відпочинок |
|||||
92 |
Природні ритми: денні і нічні тварини |
133 |
|
МОВ Читаємо -прогнозує орієнтовний зміст тексту на основі заголовка, ключових слів, анотації, невербальної інформації (ілюстрації, таблиці, схеми, графіки тощо) -знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання -відтворює фактичну інформацію з тексту -добирає і впорядковує потрібну інформацію з таблиць, графіків, схем тощо -зіставляє прочитане із власним життєвим досвідом ТЕО Технічна творчість та техніка -ріже ножицями по прямій, кривій та ламаній лініях за запропонованим зразком (шаблоном) нитки, папір, картон Світ технологій -розмічає прямі лінії на папері і картоні -виконує прості геометричні побудови за зразком чи творчим задумомСЗО Здоров’я -пояснює, чому людина потребує відпочинку, фізичних вправ та раціонального харчування -описує вияви погіршення свого здоров’я (наприклад, нежить, кашель, чхання), припускає, що могло спричинити захворювання -планує власний режим розумової праці та відпочинку Добробут -планує власний режим розумової праці та відпочинку -виконує різні ролі в роботі малих груп незалежно від їх складу та наповненості -планує свою роботу у групі згідно зі спільним завданням та своєю роллю ГІО Я - Людина -розпізнає та описує свої емоції, почуття, переживання Я серед людей -взаємодіє з іншими на основі спільних цілей, дотримується правил співпраці у парі, групі
|
|
93 |
Праця і працездатність: складаємо режим дня |
134-135 |
|
|
|
94 |
Свята з користю |
136 |
|
|
|
95 |
Вправи з мови |
|
|
|
|
96 |
Діагностувальна робота №3 за розділом «Людина і здоров’я» |
|
59-62 |
|
|
97 |
Аналіз д.р.. Виготовляємо ігри |
137 |
|
|
|