Хід презентації проєкту І. Ранкова зустріч. Вітання - Діти, як ви думаєте, який у мене настрій? Так, він чудовий! А який ще може бути настрій? (веселий, радісний, сумний, поганий) А як ми можемо дізнатися про настрій оточуючих нас людей? (Так, за виразом обличчя). Давайте покажемо їх. (Діти показують різні настрої зі слів вчителя) ВПРАВА «Ніжна квіточка» Діти по колу передають квіточку один одному і бажають чого-небудь доброго і хорошого. ВПРАВА «Новини дня» Діти називають дату, назву тижня, погоду, кількість присутніх. ВПРАВА «Комплімент по колу» Учасники утворюють два кола: внутрішнє і зовнішнє. Діти, які стоять навпроти одне одного, говорять компліменти, потім за командою вчителя учасники внутрішнього кола рухаються, змінюючи партнера, обмін висловлюваннями повторюється. ІІ. Спрямування до мети Гра «Шифрувальник» Розшифруйте речення, поставивши склади на місця: роЗдовим тибу номод! (Здоровим бути модно!) ІУ. Визначення шляхів розв’язання проблеми У. Формування груп для проведення дослідження УІ. Обговорення та презентація проєкту групами УІІ. Підбиття підсумків
Гра «Доповни речення» Головне - здоровим…(бути) - Все їй хочеться… ( робити ) Це потрібно всім збагнути! і сміятись, і радіти. Бо як є здоров'я й сила, А як тільки…. (захворіє) - То весь світ людині … (милий). зразу й сонечко тускніє. Й думка в неї веселенька, Тому це запам'ятай І тоді вона жвавенька. Й про своє здоров’я … ( дбай )! Н.Красоткіна Чому присвячений вірш? Як почувається здорова людина? Сьогодні ми з’ясуємо, чому «здоровим бути модно». ІІІ. Визначення проблеми проєкту Що таке здоров’я? Чому здоровим бути модно? Як почувається здорова людина? Що сприяє збереженню і зміцненню здоров’я? Які чинники здорового способу життя є? Які звички вважають корисними? ІУ. Визначення шляхів розв’язання проблеми Читання додаткової та енциклопедичної літератури про ознаки і способи здорового способу життя. Навчання самостійного контролю своїх звичок. Визначення, якими корисними звичками володіє кожен учень, а над якими потрібно попрацювати. З’ясування, чому саме здоровий спосіб життя може бути «модним». Складання таблиці «Складові здоров’я».
6. Графічний редактор Фішбоун. 7. Складання листівки-таблиці «Корисні продукти». 8. Презентація. Вибір у магазині корисних продуктів, приготування корисної страви. Відео та фото звіт. У. Формування груп для проведення дослідження Вчитель об’єднує дітей у групи: І – «Дослідники», ІІ – «Бібліотекарі», ІІІ – «Науковці», УІ. Обговорення та презентація проєкту групами І група «Дослідники» – Технологія «Мікрофон» (повідомлення учнів) Здоров'я - це стан живого організму, коли організм у цілому і всі органи здатні виконувати свої життєві функції. Охорона здоров'я громадян - одна із функцій держави. У світовому масштабі охороною здоров'я займається Всесвітня організація охорони здоров'я (ВООЗ). В Україні державним органом, що опікується здоров'ям громадян є Міністерство охорони здоров'я України. Здоров'я - це не тільки відсутність хвороб або фізичних дефектів, а й стан повного фізичного психічного соціального та духовного благополуччя. Отже, щоб бути здоровим, недостатньо мати тільки здорове тіло. Здорова людина значною мірою залежить від багатьох чинників довкілля, зокрема від особливостей навколишнього середовища, від способу життя людини, її духовності, світогляду, ставлення до власного здоров'я та до інших людей і природи. Важливе значення для здоров'я має внутрішня рівновага організму людини - це збалансована робота всіх його функціональних систем: серцево-судинної, дихальної,нервової, опорно-рухової та інших. Щоб навчатися, подорожувати, займатися спортом, допомагати по господарству батькам, збагачувати культурну спадщину народу, необхідне здоров'я. Отже, здоров'я - це те, без чого людині дуже складно активно і щасливо жити.
Складання таблиці «Складові здоров’я» Фізична складова – добре працюють усі органи; людина нормально розвивається і не хворіє; Соціальна складова – доброзичливі стосунки людей; гарні побутові умови, що сприяють зміцненню здоров'я Психічна складова – людина позитивно оцінює себе і оточуючих; вміє долати невдачі; поводиться як господар свого життя Духовна складова - людина відчуває красу навколишнього світу чинить справедливо, живе з почуттям любові, співчуття та відповідальності, прагне стати кращою. Графічний редактор Фішбоун Здоров'я не можна купити і можна в одну мить утратити. Це найцінніший дар людям від самої природи. Його постійно бажають одне одному на різні свята, його потрібно берегти, бо без нього - нікуди. Звісно, йдеться про здоров’я. Людське здоров’я - найвища цінність. Нині в усьому світі все більшого поширення набуває рух за здоровий спосіб життя, поширюється мода на здоров’я. Бути здоровим стає не тільки модно, але й економічно вигідно. Все більше молоді у світі та нашій країні вважають: «Краще бути здоровим і багатим, ніж хворим».
Графічний редактор Фішбоун Особиста гігієна Відсутність шкідливих звичок Правильне харчування Позитивні емоції Фізичні вправи, загартовування Розклад дня, правильний розподіл часу Доброзичливе ставлення до інших Навіщо людині здоров’я? Щоб навчатися, подорожувати, займатися спортом, допомагати батькам, щоб активно та щасливо жити
ІІ група «Бібліотекарі» Обговорення висловів відомих у світі людей Людство з давніх-давен усвідомило ціну здоров'я, присвячуючи цій темі мудрі думки, що є засобом передавання знань і досвіду старшого покоління молодшому. Багато висловів дійшло до нашого покоління від древніх лікарів, філософів, учених, дослідників, письменників, у яких стверджується верховенство здоров'я над усім іншим у житті. Здоров’я - не все, а без здоров’я - ніщо. ( Сократ - давньогрецький філософ) Гарне здоров'я - одне з основних джерел щастя, радості людини, її неоціненне багатство. (І.Д.Звєрєв - учений, педагог). Добути і зберегти своє здоров'я може тільки сама людина (Микола Амосов - видатний хірург, науковець) Існують тисячі хвороб, а здоров'я лише одне. (Карл Людвіг Берне - німецький письменник) Усі здорові люди люблять життя. ( Генріх Гейне - німецький письменник, поет) Гра «Склади прислів’я» Без здоров’я …… той про те й гомонить. Доки здоров’я служить, … немає щастя. Було б здоров’я, … то людина не тужить. У кого що болить, … а все інше наживемо. Хворому і … мед гіркий. Здоров’я нівроку, ….. аби не муляло збоку. Бережи одяг, доки новий, … а здоров’я доки молодий. - Чому присвячені прислів’я? Поясніть, як ви розумієте їх значення.
Гра «Доповни рядок» Щоб здоров’я добре мати, Повноцінно їсти й …..(спати). Слід про нього змалку ….(дбати). Добре мити всі продукти, Кожний ранок обливатись Досхочу вживати ….(фрукти). І зарядкою …(займатись). Будете це все робити – У дворі щодня ….(гуляти), Перестанете …(хворіти). Чого навчає вірш? Гра «Хвостики» Весела дитина - … Бути здоровим означає … Людина повинна … Про здоров’я треба … ІІІ група «Науковці» «Кошик знань» Вітамін А. Я – вітамін А, сприяю росту, допомагаю нормальному зору. Мене багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі. Вітамін В. А я – вітамін В, дуже потрібний для розумової і фізичної праці, поліпшення травлення. Міщусь в житньому хлібі, вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м’ясі. Вітамін С. А я – вітамін С, запобігаю простуді, поліпшую кровообіг, сприяю росту, лікую. Багата мною капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, часник, лимон, чорна смородина. Вітамін D. А я – вітамін D, зміцнюю кістки, запобігаю рахітові. Живу в молоці, печінці, риб’ячому жирі, житньому хлібі.
1) Правильне харчування Смажені сухарики. Вони смачні, але… Розглянемо їх. Якого вони кольору? А чи буває хліб червоного кольору? Тобто вони оброблені барвниками, які, як ми уже знаємо, дуже шкідливі. Цукерки, шоколад, інші солодощі мають підвищений вміст цукру. Це спричиняє ряд захворювань, якщо їх вживати в необмеженій кількості. 2) Заняття фізичними вправами. Якщо людина робить уранці елементарну зарядку й відвідує спортивні заняття, тоді проблеми зі здоров’ям не виникатимуть. 3) Загартовування. Дитина напевно буде простіше ставитися до загартовування організму прохолодною водою або контрастним душем, якщо вона проходитиме цю процедуру щоранку. 4) Дотримання режиму дня. якщо давати людині необхідної навантаження робота навчання секції гуртки заняття відповідно з інтересами та енергія буде витрачатися протягом дня і режим буде дотримуватися 5) Дотримання норм гігієни З раннього дитинства потрібно привчати дитину до чищення зубів щоденного приймання душу миття рук перед їжею і інших гігієнічних процедур подібні звички повинні стати частиною життя людини здоровий спосіб життя людини 6) Відсутність шкідливих звичок. Здоровий спосіб життя дитини - це перш за все здоровий спосіб життя всієї родини.
1. Буряк: дуже корисний овоч, який містить багато вітамінів та мікроелементів. Смакує найкраще: сирим, потертим на терку – варений овоч втрачає вітаміни. 2. Капуста: овоч містить мікроелементи, корисні для людей, хворих на рак, та й здоровим не завадять. Смакує найкраще: свіжа нашаткована капуста в салаті. 3. Кориця: має високі антимікробні та антиоксидантні властивості. Смакує найкраще: кориця чудово підходить як до гострих м’ясних страв, так і для солодких десертів. її додають у каву та в різноманітні маринади. 4. Гранатовий сік: гранатовий сік знижує тиск і є хорошим антиоксидантом. Смакує найкраще: просто пийте. 5. Чорнослив: вітаміни добре зберігаються у сухофруктах. Смакує найкраще: додає особливого смаку м’ясним стравам. 6. Гарбузове насіння: найпоживніша частина гарбуза, яка містить магній. Смакує найкраще: смажене гарбузове насіння – як легка закуска чи компонент салату. 7. Сардини: містять залізо, магній, фосфор, вітамін В та інші вітаміни. Смакує найкраще: обирайте сардини з олією та спробуйте їх на тостах, у салатах або просто з цибулею. 8. Заморожена чорниця: на думку деяких фахівців, заморожування знищує певну кількість корисних речовин в овочах і фруктах, проте це не про чорницю. Її ягоди смачні й корисні весь рік, морожені чи свіжі.Смакує найкраще: змішана у блендері з йогуртом, сиром чи молоком.
Вправа «Корисно-некорисно. Так чи ні?» Вчитель обирає питання (зміст та кількість) на свій розсуд. 1. Корисно об’їдатися цукерками та тістечками. 2. Ви повинні їсти 20 разів на день. 3. Ви повинні вживати свіжу їжу, яка зберігає ваше здоров’я. 4. Ви повинні їсти різноманітні продукти – м’ясо, рибу, моло- ко. 5. Вам корисно їсти тільки вермішель. 6. Ви повинні їсти більше овочів та фруктів. 7. Корисно їсти багато солодкого. 8. Необхідно випивати щодня 2 л води. 9. Газовані напої добре втамовують спрагу. 10. Не їжте солодке перед їжею – втратите апетит. 11. Чорний хліб корисніший за білий. 12. Накопичивши за літо вітаміни, ми повністю готові до зустрі- чі з холодами. 13. Щоб перебити апетит, можна з’їсти яблуко чи апельсин. 14. Фруктові соки кращі за лимонад.
УІІ. Рефлексія. Тестування «Оціни себе сам» Постав «+», якщо ти: Дотримуєшся розкладу дня; можеш підтягнутися на турніку кілька разів; любиш кататися на велосипеді; віддаєш перевагу корисній їжі; граєш у футбол, волейбол, баскетбол; умієш стрибати через скакалку; любиш ходити в походи, на екскурсії; вмієш кататися на ковзанах і лижах; береш участь у спортивних змаганнях; не маєш шкідливих звичок; любиш довго грати у комп’ютерні ігри; гризеш нігті; любиш їсти багато солодкого. Якщо ви чого-небудь зі згаданого не вмієте, поставте собі «-», але сформуйте для себе план, за яким ви обов’язково навчитеся це робити.