ІІ семестр
Сила дружби і кохання |
|||
31 |
|
Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди. О.Генрі (1862-1910) – майстер новели. «Дари волхвів». (ТЛ) Новела, розповідач, композиція художнього твору, символ. Поглиблення понять: художня деталь, герой/героїня. |
|
32 |
|
Моральні цінності в новелі О. Генрі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі. |
|
33 |
|
О. Генрі. Новела «Останній листок» - гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. |
|
34 |
|
Образи дівчат, їх динаміка (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели, розповідач. |
|
35 |
|
О. Генрі. Новела «Останній листок». Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця). |
|
36 |
|
РМ (п) Есе про важливість емпатії (співпереживання) за змістом новели О.Генрі «Останній листок». |
|
37 |
|
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. П’єр Ронсар (1524-1585). «До того, як любов у світ прийшла…». (ТЛ) Поглиблення поняття про вірш, образ автора. |
|
38 |
|
Йоган Вольфганг Гете (1749-1832). «До моїх пісень». |
|
39 |
|
Р. Бернс (1759-1796). «Моя любов – рожевий квіт», Г. Гейне (1797-1856). «Коли настав чудовий май…» Вірші напам’ять на вибір |
|
40 |
|
Адам Міцкевич (1798-1855). «Непевність». Поетизація високого почуття кохання, розкриття у віршах його впливу на людину. |
|
41 |
|
ПЧ № 3 Курт Воннегут. «Брехня». |
|
42 |
|
Контрольна робота № 4 з теми «Сила дружби і кохання» (тестування). |
|
Розслідуємо детективні історії |
|||
43 |
|
Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів. Е. А. По (1809-1849) – засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук». (ТЛ) Детектив, оповідач. Поглиблення понять: сюжет, композиція (детективного твору). |
|
44 |
|
Е. А. По. «Золотий жук». Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін.). (ТЛ) Поглиблення понять: сюжет, композиція (детективного твору). |
|
45 |
|
Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача. |
|
46 |
|
А. К. Дойл (1859-1930) – відомий автор класичних детективів, популярність його героїв у різних країнах. Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса. |
|
47 |
|
А. К. Дойл. «Пістрява стрічка». Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка». |
|
48 |
|
Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей. |
|
49 |
|
Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості. |
|
50 |
|
РМ (у) Створення віртуальної екскурсії (презентації, відеофільм та ін.) до музею літературного героя (Шерлок Холмс, Лондон, Велика Британія). |
|
51 |
|
ПЧ № 4 А. К. Дойл. «Спілка рудих». |
|
52 |
|
Контрольна робота № 5 з теми «Розслідуємо детективні історії» (тестування, відповіді на запитання). |
|
Особиста відповідальність |
|||
53 |
|
Антуан де Сент-Екзюпері (1900–1944). «Маленький принц». Алегоричні образи та ситуації, людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі «Маленький принц». |
|
54 |
|
Філософський зміст твору. Маленький принц у ставленні до своєї планети, троянди, лиса та ін. |
|
55 |
|
Риси людей у казкових персонажах твору. |
|
56 |
|
Рюноске Акутаґава (1892–1927).«Павутинка». Утілення ідеї моральної відповідальності в новелі «Павутинка». |
|
57 |
|
Філософський зміст твору. Підтекст. |
|
58 |
|
Художні образи новели (Будда, Кандата). Символічні образи природи. |
|
Сутність людини |
|||
59 |
|
Айзек Азімов (1920–1992). «Фах». Роздуми про майбутнє людини й людства. |
|
60 |
|
Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини. Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі. |
|
61 |
|
Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей у творі А. Азімова «Фах». |
|
62 |
|
Ніл Річард Мак-Кіннон Ґейман (нар. 1960) «Кораліна». Проблеми родинних стосунків, пошуку свого єства, самооцінки. |
|
63 |
|
Казкові пригоди дівчинки Кораліни у фантастичному світі з іншими «татом» і «мамою». |
|
64 |
|
Випробування та відкриття Кораліни. |
|
65 |
|
Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книжки в романі. Образ Меґі – дівчинки, котра любить читати. |
|
66 |
|
Пригоди й духовні випробування Меґі. Поєднання уявного і реального світів. Зіткнення сил добра і зла у творі. |
|
67-68 |
|
Контрольна робота № 6 з тем «Особиста відповідальність», «Сутність людини». Письмовий твір-роздум на тему «Найголовнішого очима не побачиш». |
|
69 |
|
Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу. Представлення творчого проєкту «Портфоліо юного читача». |
|
70 |
|
Підсумковий урок-гра «Літературний ринг». |
|