Календарно-тематичне планування з зарубіжної літератури для 5 класу

Про матеріал

За програмою: Зарубіжна література. 59 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

Перегляд файлу

5 клас

Усього – 70 годин;

текстуальне вивчення творів – 56 годин;

розвиток мовлення – 4 години;

позакласне читання – 4 години;

резервний час – 6 годин.

 

за програмою: Зарубіжна література.  59 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017                   № 804

Авторський колектив: О. М. Ніколенко, доктор філологічних наук, проф., зав. кафедри світової літератури Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка (керівник авторського колективу); К. В. Таранік-Ткачук, кандидат педагогічних наук, головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України; С. П. Фоміна, зав. сектору науково-методичного забезпечення змісту освіти загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською та іншими мовами національних меншин Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України; О. В. Ревнивцева, зав. навчально-методичного кабінету зарубіжної літератури та російської мови Кіровоградського ОІППО імені В. Сухомлинського; Т. П. Сегеда, учитель-методист гімназії № 117 імені Лесі Українки м. Києва; Н. В. Онищенко, учитель-методист спеціалізованої школи № 80 м. Києва.

 

І семестр

Дата

К-ть год.

Зміст навчального матеріалу

Примітки

Д/з

ВСТУП (2 ГОД.)

1

 

1

Художня література — духовна скарбниця людства. Роль книжки в сучасному житті. Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні).

ТЛ: фольклор, прислів’я, приказка, загадка, пісня.

 

  Література і культура (ЛК). Зв’язок фольклорних жанрів із культурними традиціями різних народів і національностей.

Україна і світ (УС). Спільні для українського та зарубіжного фольклору (малих жанрів) теми, сюжети, образи.

Елементи компаративістики (ЕК). Порівняння малих жанрів фольклору різних народів (на рівні окремих компонентів тексту).

Міжпредметні зв’язки (МЗ).

Українська мова, українська література, історія, музичне мистецтво.

 

2

 

1

Гуманістичні цінності, втілені у  фольклорних творах різних народів. Література і фольклор.

 

КАЗКИ НАРОДІВ СВІТУ (19 ГОД.)

3

 

1

Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки.  Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їх характерні ознаки.

ТЛ: антитеза, алегорія. Початкове поняття про автора, початкові поняття про оригінал і переклад

 (ЛК) Національний колорит казок і засоби його створення. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва (живопис, кіно, музика, мультиплікація та ін.).

(УС) Типологічно подібні образи в зарубіжних і українських казках (Іссумбосі – Хлопчик-Мізинчик; Фарбований Шакал – Фарбований Лис та ін.).

(ЕК) Спільні елементи зарубіжних казок (теми, образи, особливості будови). Зіставлення оригіналів (фрагментів) зарубіжних казок з їхніми українськими перекладами (за умови володіння відповідною іноземною мовою).

(МЗ) Іноземна мова, історія, музичне мистецтво, образотворче мистецтво, природознавство

 

4

 

1

Індійська народна казка «Фарбований Шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Повчальний зміст казки.

 

5

 

1

«Панчатантра» - перша у світі фольклорна збірка, книга про основи житейської мудрості

 

6

 

1

Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в  образі Момотаро. Національний колорит японських казок.

 

7

 

1

Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. Значення фантастичних елементів.

 

8

 

1

Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження  жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці.  Утілення в образі Синдбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами.  Підготовка до контрольної роботи.

 

9

 

1

ПЧ №1. Арабська казка «Про Аладдіна і чарівну лампу».

 

 

10

 

1

РМ № 1 (усно). Складання власної казки.

 

 

11

 

1

Контрольна робота № 1 (тести). Казки народів світу.

 

 

ТЕМАТИЧНА

12

 

1

Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі. Брати Я. і В. Ґрімм. «Пані Метелиця». Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм у збиранні й збереженні фольклору.

 

 

13

 

1

Моральні цінності в казці «Пані Метелиця».  Характеристика образів персонажів. Антитеза.

 

 

14

 

1

Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). Вступ по поеми «Руслан і Людмила». Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна.

Вірш напам’ять

 

15

 

1

О. С. Пушкін. Вступ до поеми «Руслан та Людмила». Система образів. Автор. 

 

 

16

 

1

Ганс Крістіан Андерсен (1805 -1875).  «Непохитний олов’яний солдатик».

 

 

17

 

1

Ганс Крістіан Андерсен. Утвердження сили кохання й відданості в казці «Непохитний олов’яний солдатик».

 

 

18

 

1

Оскар Уайльд (1854-1900).  «Хлопчик-зірка».  Казкові персонажі, їх характеристика.

 

 

19

 

1

Оскар Уайльд.  «Хлопчик-зірка». Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору.

 

 

20

 

1

Оскар Уайльд.  «Хлопчик-зірка». Еволюція образу головного героя.

 

 

21

 

1

РМ № 2 (письмово). Твір-роздум «Що таке справжнє щастя?»

 

 

ТЕМАТИЧНА

ПРИРОДА І ЛЮДИНА (11 ГОД.)

22

 

1

Джон Кітс (1795-1821). «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»).

ТЛ: початкове поняття про вірш, пейзаж, тема, ідея,епітет, метафора.

 (ЛК) Пейзаж у літературі та інших видах мистецтва.

(УС) Українські переклади творів зарубіжних авторів про природу.

(ЕК) Елементи фольклору в літературних творах про природу (Г. Гейне).

Вірш напам’ять

(МЗ) Іноземна мова, музичне мистецтво, образотворче мистецтво, природознавство

Вірш напам’ять

 

23

 

1

Йоганн Вольфганг Ґете (1749-1832). «Нічна пісня  подорожнього».  Зображення  взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі.  

 

24

 

1

Генріх Гейне. «Задзвени із глибини…». Утілення краси весняної природи у вірші. Зв'язок із фольклором (пісня).

 

25

 

1

ПЧ №2. Вірші С.О.Єсеніна про природу.

 

 

26

 

1

Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946). «Снап». Авторські спостереження за світом природи.

 

 

27

 

1

Ернест Сетон-Томпсон «Снап». Утвердження любові до всього живого.

 

 

28

 

1

Ернест Сетон-Томпсон «Снап». Зображення художніх образів, їхнє розкриття в подіях твору. Підготовка до контрольної роботи.

 

 

29

 

1

Контрольна робота №2 (відповіді на питання). Природа і людина.

 

 

30

 

1

Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі. Узагальнення матеріалу. Підготовка до семестрової контрольної роботи.

 

 

31

 

1

Семестрова контрольна робота.

 

 

32

 

1

Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі. Завершення I семестру. Підсумковий урок.

 

 

ТЕМАТИЧНА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ семестр

СВІТ ДИТИНСТВА (13 ГОД.)

33-34

 

2

Марк Твен (1835-1910). «Пригоди Тома Сойєра».  Світ дорослих і світ дітей у повісті.

ТЛ: портрет, початкові поняття про сюжет, повість, роман.

  (ЛК) Утілення сюжетів творів Марка Твена і Е. Портер у кіно, живопису, графіці та інших видах мистецтва.

(УС) Українські переклади творів Марка Твена, Е.Портер.

(ЕК) Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Том Сойєр і Полліанна.

(МЗ) Іноземна мова, музичне мистецтво, образотворче мистецтво

 

 

35

 

1

Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра».  Том Сойєр і Гекльберрі Фінн.

 

36

 

1

РМ  № 3 (письмово). Порівняльна характеристика Тома та Гека за поданим планом.

 

37-38

 

2

Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра».  Ставлення автора до своїх героїв. Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність).

 

ТЕМАТИЧНА

 

39-40

 

2

Елеанор Портер (1868-1920). «Полліанна». Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста.

 

41

 

1

Елеанор Портер. «Полліанна».Полліанна та її друзі.

 

42

 

1

Елеанор Портер. «Полліанна».Художні засоби розкриття образу Полліанни. Ідея радості життя й відкриття світу у творі. Підготовка до контрольної роботи.

 

43

 

1

РМ № 4 (усно). Переказ уривку з твору «Поліанна».

 

44

 

1

Контрольна робота № 3 (тести) за розділом «Світ дитинства».

 

 

45

 

1

ПЧ №3. Астрід Ліндґрен. «Пеппі Довгапанчоха».

 

 

ТЕМАТИЧНА

СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ (11 ГОД.)

46-47

 

2

Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі. Льюїс Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книги. Зв’язок книги «Аліса в Країні Див» із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби.

ТЛ: початкові поняття про фантастику. Поглиблення понять про казку (літературну), повість, вірш.

(ЛК) Утілення сюжету повісті-казки Льюїса Керролла «Аліса в Країні Див» у різних видах мистецтва (кіно, мультиплікація, музика та ін.).

(УС) Переклади й видання книжок Льюїса Керролла.

(ЕК) Елементи казки у творі.

(МЗ) Музичне мистецтво, образотворче мистецтво, природознавство, математика, іноземна мова

 

 

48

 

1

Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див». Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди.

 

49

 

1

Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див». Персонажі, які оточують героїню.

 

50

 

1

Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див». Особливості художньої мови твору. Організація казки як гри (гра з часом і простором, гра зі словами (назвами), гра з правилами).

 

51

 

1

ПЧ №4. К. Буличов. Цикл «Аліса» (1-2 твори за вибором).

 

52-53

 

2

Марина Іванівна Цвєтаєва (1892-1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші          М. І. Цвєтаєвої.

 

54

 

1

Марина Іванівна Цвєтаєва. «Книги в червоній палітурці». Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.).

 

55

 

1

Марина Іванівна Цвєтаєва. «Книги в червоній палітурці». Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі. Підготовка до контрольної роботи.

 

56

 

1

Контрольна робота №4 (твір) за розділом «Сила творчої уяви».

 

 

ТЕМАТИЧНА

СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА. У КОЛІ ДОБРИХ ГЕРОЇВ (12 ГОД.)

57

 

1

Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі. Роальд Дал (1916-1990). «Чарлі і шоколадна фабрика».

ТЛ: персонаж і герой літературного твору.

(ЛК) Твори сучасного мистецтва (кіно, театр та ін.) для дітей і про дітей.

(УС) Сучасні книжки українських та зарубіжних письменників для дітей.

(ЕК) Дитячі персонажі в класичній і сучасній літературі: динаміка змін.

(МЗ) Природознавство, образотворче мистецтво

 

58-59

 

2

Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика».

Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі.

 

60

 

1

Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика».

Доброта і щирість головного героя.

 

61-62

 

2

Пауль Маар (нар.1937). «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу».  Яскравість художнього світу твору.

 

63

 

1

Пауль Маар. «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу».  Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки й фантазії.

 

64

 

1

Пауль Маар. «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу».  Реальне і фантастичне у творі.

 

65

 

1

Пауль Маар. «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу».  Елементи фольклору (казки) та їхнє значення для розкриття головної ідеї – реалізації мрій, бажань і прагнень особистості. Підготовка до контрольної роботи.

 

66

 

1

Контрольна робота № 5 (тести) за розділом «Сучасна література у колі добрих героїв».

 

 

67

 

1

Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі. Узагальнення вивченого матеріалу. Підготовка до річної контрольної роботи.

 

 

68

 

1

Річна контрольна робота.

 

 

ТЕМАТИЧНА

ПІДСУМКИ (2 ГОД.)

69

 

1

Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

(МЗ) Українська література

 

70

 

1

Підсумковий урок.

 

 

docx
Додано
19 жовтня 2018
Переглядів
2343
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку