Матеріал до контрольної роботи у 5-му класі з теми "Світ дитинства" (тестові завдання відкритого та закритого типу). 1-6 питань тестові на знання творів. 7-8 належать до ІІІ рівня складності, які належать до питань відкритого типу, де учні застосовують свої практичні навички. ІV рівень творчий (твір-мініатюра)
Контрольна робота №3
З теми «Світ дитинства»
І варіант
Початковий та середній рівень (6 балів)
1. «…Худорлява дівчинка в сукенці у червону клітинку, брилику із двома грубенькими світло-жовтими косами, що звисали на спині. Миле веснянкувате личко поверталося то ліворуч, то праворуч…» - це портрет:
А) Беккі Тетчер;
Б) Полліанни;
В) Мері, сестри Тома;
Г) Еммі Лоренс, колишньої подруги Тома.
2. Про те, що Том Сойєр не ходив до школи, тітка Поллі дізналася завдяки:
А) Сіду;
Б) Геку;
В) Бену Роджерсу;
Г) Беккі Тетчер.
3. Утікши на безлюдний острів, Том Сойєр і його друзі уявляли себе:
А) благородним розбійниками, робін-гудами;
Б) робінзонами крузо;
В) піратами;
Г) першовідкривачами нових земель.
4. Поліанна допомогла Джиммі тим, що:
А) улаштувала його на роботу до тітки Поллі;
Б) домовилася із Жіночою допомогою на Заході, де вона раніше жила, про опіку над ним;
В) наполягла, щоб Джон Пендлтон усиновив його;
Г) знайшла жінку з місцевої Жіночої допомоги, яка його усиновила.
5. Гру в радість придумав тато Поліанни, коли їм прислали як допомогу замість ляльки:
А) боксерські рукавички;
Б) милиці;
В) гумовий човен;
Г) інвалідний візок.
6. Справжнє ім’я Марка Твена:
А) Семюель Ленгхорн Клеменс;
Б) Джорж Редьярд Клеменс;
В) Ганс Крістіан Клеменс;
Г) Джон Гріффіт Чейні.
Достатній рівень (3 бали)
7. Повість – це…?
8. Схарактеризуйте образ Тома. («Пригоди Тома Сойера»)
Високий рівень (3 бали)
Напишіть твір-мініатюру «Чого можуть навчитися дорослі в дітей» (за прочитаними творами) або складіть пам’ятку для дорослих (на основі вивченого матеріалу).
Контрольна робота №3
З теми «Світ дитинства»
ІІ варіант
Початковий та середній рівень (6 балів)
1. «Чарівне глибоке створіння з двома довгими золотистими кісками в білому платтячку та вишитих панталончиках» - це портрет:
А) Полліанни;
Б) Беккі Тетчер;
В) Еммі Лоренс;
Г) Мері, сестри Тома.
2. Про те, що Том не був у школі, тітка Поллі дізналася через:
А) відірваний ґудзик;
Б) мокру сорочку;
В) чорну нитку;
Г) незаписане домашнє завдання.
3. Том Сойєр і Гек Фінн опинилися на цвинтарі вночі, щоб:
А) перевірити свою сміливість, чи не бояться вони нечистої сили;
Б) сховати там свій знайдений скарб;
В) перевірити дію кота на бородавки;
Г) дізнатися про страшну таємницю індіанця Джо.
4. Полліанна допомогла місіс Сноу тим, що:
А) знайшла їй заняття до душі, показала, з чого можна порадіти;
Б) запропонувала більше гуляти, домоглася, щоб її привозили на засідання Жіночої допомоги;
В) домовилася з Жіночою допомогою, щоб їй щодня приносили щось смачненьке;
Г) під впливом дівчинки місіс Сноу почала листуватися з друзями й писати спогади.
5. Для тітки Поллі Гаррінгтон узяти племінницю Полліанну на виховання означало спочатку:
А) виконання свого обов’язку;
Б) збереження пам’яті про сестру і вшанування її;
В) мати зайвий клопіт, тягар, витрати.
6. Жанр твору «Пригоди Тома Сойера»:
А) оповідання;
Б) повість;
В) казка;
Г) поема.
Достатній рівень (3 бали)
7. Роман – це…?
8. Схарактеризуйте образ Полліанни.
Високий рівень (3 бали)
Напишіть твір-мініатюру «Чого сучасні діти можуть повчитися в героїв творів Марка Твена й Елеонор Портер» або складіть пам’ятку для сучасних дітей щодо ставлення їх до життя та життєвих труднощів.