КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
уроків зарубіжної літератури
7 клас
(70 годин / 2 години на тиждень)
Складено відповідно до програми Світова література. 5 – 9 класи. Програма для закладів загальної середньої освіти – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804
Рішення робочої групи з оновлення змісту навчальних програм із зарубіжної літератури для 6-9 класів (2017) закладів загальної середньої освіти від 13 червня 2022 р. (протокол № 2)
Контрольні роботи – 6
Розвиток мовлення – 4
Позакласне читання – 4
№ |
Тема |
К-сть годин |
Дата |
Примітка |
І СЕМЕСТР ВСТУП |
||||
1 |
Вступ. Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу. Майстри художнього перекладу |
1 |
|
|
2 |
Переклад і переспів: схожість і відмінність. Роль художніх перекладів у розвитку культури, взаємин між народами, становленні особистості |
1 |
|
|
ЖАНР БАЛАДИ У ЄВРОПЕЙСЬКИХ ЛІТЕРАТУРАХ
|
||||
3 |
Балада як жанр фольклору і літератури. Характерні ознаки балади Фольклорна балада «Король Лір і його дочки». |
1 |
|
|
4 |
Король Лір як вічний образ. Моральний урок у творі. |
1 |
|
|
5 |
«Як Робін Гуд став розбійником». Образ народного захисника Робіна Гуда |
1 |
|
|
6 |
«Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном». Ідеї свободи і служіння народові в баладах про Робіна Гуда |
1 |
|
|
7 |
Літературні балади Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759-1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність |
1 |
|
|
8 |
Адам Міцкевич (1798-1855). «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А.Міцкевича. |
1 |
|
|
9 |
Символічні образи, елементи фольклору в баладі А. Міцкевича «Світязь». |
1 |
|
|
10 |
Роберт Льюїс Стівенсон (1850-1894). «Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади (батько і син – король, свобода - рабство) |
1 |
|
|
11 |
Утвердження духовної сили пиктів, їх героїзму в захисті національних цінностей. Символіка твору |
1 |
|
|
12 |
Контрольна робота № 1 на тему «Вступ. Жанр балади у європейських літературах» (тести, відповіді на запитання) |
1 |
|
|
ІСТОРИЧНЕ МИНУЛЕ В ЛІТЕРАТУРІ
|
||||
13 |
Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго». В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго». |
1 |
|
|
14 |
Історичний колорит твору і засоби його створення. Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу. Зіставлення літературного твору із його втіленнями в інших видах мистецтва (кіно, ілюстрації та ін.) |
1 |
|
|
15 |
Зіткнення справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі |
1 |
|
|
16 |
Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Ідея віротерпимості в романі. Леді Ровена та Ребекка – дві різні долі |
1 |
|
|
17 |
РМ 1 (у) Створення репортажу з «місця подій» (сцена штурму замку Фрон де Бефа). Лицарський турнір |
1 |
|
|
18 |
Друга світова війна у європейській поезії. К.І.Галчинський «Лист з полону», Пісня про солдатів Вестерплятте». |
1 |
|
|
19 |
А. Марґул-Шпербер «Про назву концтабору Бухенвальд». І. Вайсґлас («Круки»). Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи. |
1 |
|
|
20 |
Джон Бойн (народ. 1971). «Хлопчик у смугастій піжамі». Зображення Другої світової війни крізь долі дітей ідорослих. Теми нацизму та Голокосту в повісті. |
1 |
|
|
21 |
Образи дітей (німецький хлопчик Бруно, єврейський хлопчик Шмуль), їхня дружба і взаємодопомога. |
1 |
|
|
22 |
Ідея рівності представників різних рас, націй, національностей і народів у творі.Трагічний фінал як відображення злочинів фашизму. |
1 |
|
|
23 |
ПЧ № 1 Е.Е. Шмітт (народ. 1960) «Діти Ноя». Доля дітей у період Другої світової війни. Духовний подвиг священика Понса, його турбота про дітей. Тема культури у творі. Біблійні мотиви |
1 |
|
|
24 |
Контрольна робота № 2 з теми «Історичне минуле в літературі». Твір-роздум за вивченими текстами |
1 |
|
|
ДУХОВНЕ ВИПРОБУВАННЯ ЛЮДИНИ |
||||
25 |
Джеймс Олдрідж (нар. 1918). «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками і дітьми |
1 |
|
|
26 |
Образи Бена і Деві, художні засоби їх створення. Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. |
1 |
|
|
27 |
Утвердження сімейних цінностей в оповіданні Дж. Олдріджа «Останній дюйм». Сенс назви та проблематика оповідання |
1 |
|
|
28 |
ПЧ № 2 А. Нанетті «Мій дідусь був черешнею» |
1 |
|
|
29 |
РМ 2 (п) Висловлювання власного ставлення до проблем, порушених у творах (написання есе за прочитаними творами) |
1 |
|
|
30 |
Редьярд Кіплінг (1865-1936). «Якщо…». Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея (людина повинна залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність моральним принципам). Вивчити напам’ять |
1 |
|
|
31 |
Редьярд Кіплінг (1865-1936). «Балада про Схід і Захід». Протистояння і примирення Сходу й Заходу в «Баладі про Схід і Захід» Р. Кіплінга. Антитези у творі. Ідеї миру і дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, полковничий син). |
1 |
|
|
32 |
Контрольна робота № 3 з теми «Духовне випробування людини» (тести, відповіді на запитання) |
1 |
|
|
ІІ семестр |
||||
33 |
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. П’єр Ронсар (1524-1585) «До того, як любов у світ прийшла…» (Вірш напам’ять один за власним бажанням) |
1 |
|
|
34 |
Р. Бернс (1759– 1796) «Моя любов…» |
1 |
|
|
35 |
Адам Міцкевич (1798-1855) «Непевність». Поетизація високого почуття кохання, розкриття у віршах його впливу на людину. |
1 |
|
|
36 |
Ульф Старк (1944-2017). «Маленька книжка про любов». Різдвяна історія в контексті історичного минулого. |
1 |
|
|
37 |
Зображення світу дитинства крізь призму складних життєвих обставин (війна, туга за батьком, бідність, несправедливість). |
1 |
|
|
38 |
Родинні та шкільні стосунки у творі. |
1 |
|
|
39 |
Ідеї підтримки й любові, які допомагають людям вижити й морально встояти в скрутних обставинах |
1 |
|
|
40 |
ПЧ № 3 Ульф Старк. «Диваки і зануди». Доля дівчинки Симони, її проблеми в родині та у школі. Стосунки Симони з однолітками. Складний шлях героїні до усвідомлення власної сутності. |
1 |
|
|
41 |
Контрольна робота № 4 з теми «Дружба і кохання». Твір за вивченими текстами (теми на вибір)
|
1 |
|
|
ЛІТЕРАТУРНИЙ ДЕТЕКТИВ |
||||
42 |
Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів. Е.А. По (1809-1849) – засновник жанру детективу у світовій літературі. |
1 |
|
|
43 |
Захопливий сюжет повісті «Золотий жук» Е.По |
1 |
|
|
44 |
Е. А. По «Золотий жук».. Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін.). Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача |
1 |
|
|
45 |
Артур Конан Дойл (1859-1930) – відомий автор класичних детективів, популярність його героїв у різних країнах. Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса. |
1 |
|
|
46 |
А.К.Дойл «Пістрява стрічка». Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка». |
1 |
|
|
47 |
Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей. |
1 |
|
|
48 |
А.К. Дойл «Спілка рудих» Іронічне зображення пристрасті людини до легкого збагачення в оповіданні «Спілка рудих». |
1 |
|
|
49 |
Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості |
|
|
|
50 |
РМ 3. (у) Створення віртуальної екскурсії (презентації, відеофільм та ін.) до музею літературного героя (Шерлок Холмс, Лондон, Великобританія). |
1 |
|
|
СВІТОВА НОВЕЛА |
||||
51 |
Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди. О. Генрі (1862-1910). - майстер новели. «Дари волхвів». |
1 |
|
|
52 |
Моральні цінності в новелі О. Генрі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі художні деталі. (ЛК) Біблія («Поклоніння волхвів»). |
1 |
|
|
53 |
О. Генрі. Новела «Останній листок» - гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. Образи дівчат, їх динаміка (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели, розповідач. |
1 |
|
|
54 |
О. Генрі. Новела «Останній листок» . Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця). Порівняння образів героїв новел О. Генрі. |
1 |
|
|
55 |
РМ 4. (п) Есе про важливість емпатії (співпереживання) за змістом новели О. Генрі «Останній листок» |
1 |
|
|
56 |
ПЧ № 4 Курт Воннегут «Брехня» |
1 |
|
|
57 |
Герберт Джордж Уеллс (1866–1946) - видатний англійський фантаст. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу. |
1 |
|
|
58 |
«Дива» та їхнє сприйняття персонажами. Роль елементів фантастики. |
1 |
|
|
59 |
Рюноске Акутаґава (1892–1927) - майстер японської новели. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка». |
1 |
|
|
60 |
Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата). |
1 |
|
|
61 |
Контрольна робота № 5 з теми «Літературний детектив. Світова новела». Тестові завдання. |
1 |
|
|
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА. Я І СВІТ |
||||
62 |
Айзек Азімов (1920-1992). Короткі відомості про письменника. «Фах». Роздуми про майбутнє людини і людства |
1 |
|
|
63 |
Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини. Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі. |
1 |
|
|
64 |
Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей у творі А. Азімова «Фах» |
1 |
|
|
65 |
Діана Вінн Джонс (1934-2011) «Мандрівний замок Хаула». Поєднання елементів казки й детективу у творі |
1 |
|
|
66 |
Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів |
1 |
|
|
67 |
Значення художнього прийому чаклунства у творі Д.В. Джонс «Мандрівний замок Хаула». |
1 |
|
|
68 |
Контрольна робота № 6 з теми «Сучасна література. Я і світ» (тести, відповіді на запитання) |
1 |
|
|
|
ПОВТОРЕННЯ |
|||
69 |
Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу. Представлення творчого проекту «Портфоліо юного читача» |
1 |
|
|
70 |
Підсумковий урок-гра «Літературний ринг» |
1 |
|
|