Календарно-тематичне планування з зарубіжної літератури на I семестр для 5 класу НУШ

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з предмету "Зарубіжна література" для 5 класу НУШ на I семестр із навантаженням 2 години на тиждень за модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5-6 класи» , автори Богданець-Білоскаленко Н. І., Снєгірьова В. В., Фідкевич О. Л., рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ № 795 від 12.07.2021 р), за підручником Кадоб’янська Н.М.,Удовиченко Л.М., Снєгірьова В.В. «Зарубіжна література. 5 клас» (Київ, Видавничий дім «Освіта», 2022)
Перегляд файлу

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА. 5 КЛАС

I СЕМЕСТР

(Усього - 70 год. На тиждень –  2 год.)

За модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5-6 класи»  , автори Богданець-Білоскаленко Н. І., Снєгірьова В. В., Фідкевич О. Л., рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ № 795 від 12.07.2021 р), за підручником Кадоб’янська Н.М.,Удовиченко Л.М., Снєгірьова В.В. «Зарубіжна література. 5 клас» (Київ, Видавничий дім «Освіта», 2022)

 

 

№ з/п

Тема уроку

К-сть годин

Дата

 

Вступ. Казка. Фольклорні казки

 

 

 

1

Значення творів зарубіжних
письменників для сучасних
читачів

1

 

2

Види читання в цифрову
епоху. Зміст навчального предмета
«Зарубіжна література».
Теорія літератури. Оригінал і
переклад

1

 

3

Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їхні характерні ознаки

1

 

4

Німецька народна казка «Пані
Метелиця». Відображення у казці народних ідеалів:
прославлення доброти,
працьовитості, справедливості і
засудження жадібності, лінощів,
пихи. Теорія літератури. Діалог як засіб вираження почуттів і настроїв героїв

1

 

5

Німецька народна казка «Пані
Метелиця». Антитеза як
композиційний елемент казки. Теорія літератури. Антитеза

1

 

6

Французька народна казка
«Дроворубова донька».
Своєрідність інтерпретації у
казці мандрівного сюжету
«красуня і чудовисько». Теорія літератури. Мандрівний  сюжет

1

 

7

«Дроворубова донька». Поєднання в образі героїні
краси зовнішньої і внутрішньої.
Утвердження ідеї активного
добра. Чарівні елементи в казці. Теорія літератури. Сюжет чарівної казки

1

 

8

Арабська народна казка
«Синдбад-Мореплавець»
(перша подорож).
Утвердження духовної
стійкості людини в образі
Синдбада-Мореплавця. Теорія літератури. Гіпербола

1

 

9

«Синдбад-Мореплавець». Ідеї
дружби, поваги до
представників різних країн і
народів, любові до батьківщини.
Пригодницький елемент в
чарівній казці
 

1

 

10

Тематична діагностувальна робота  №1 за темою  «Фольклорні казки» (різнорівневі завдання)

1

 

 

Літературні (авторські) казки

 

 

11

 Ганс Крістіан Андерсен (1805–
1875). «Снігова королева». Боротьба  добра і зла, торжество самовідданої дружби в казці. Теорія літератури. Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки

1

 

12

Перешкоди на шляху Герди, її помічники. Теорія літератури. Автор художнього твору. Авторське ставлення до героїв твору

1

 

13

«Снігова королева». Чарівний світ твору. Образи
скандинавського фольклору.
Роль фантастики

1

 

14

Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). «Казка про царя
Салтана, про сина його славного
й могутнього богатиря князя
Гвідона Салтановича та про
прекрасну царівну Лебедицю».
Традиції народної казки
та багатство авторських образів.
Перемога справжньої краси над
заздрощами та підступністю. Теорія літератури. Герой літературного твору

1

 

15

«Казка про царя
Салтана». Авторське ставлення до
персонажів через зображення
їхніх характерів і
вчинків. Чарівне у казці.
Особливості мови пушкінської
казки
 

2

 

16

Оскар  Уайльд (1854-1900). «Хлопчик -Зірка». Символічний зміст назви твору.
Шлях Хлопчика-Зірки від
егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й
милосердя

1

 

17

Оскар  Уайльд. «Хлопчик -Зірка». Хибні та справжні
цінності. Краса зовнішня та
внутрішня. Теорія літератури. Антитеза (збагачення знань:
протиставлення краси зовнішньої і
внутрішньої)

1

 

18

Розвиток мовлення (письмово). Характеристика  головного героя твору. Складання простого плану характеристики головного персонажу (письмово)

1

 

19

Позаклане читання. Довга дорога до себе. Випробування головного героя у казці Сельми Лагерлеф «Дивовижна подорож Нільса Хольгерсона з дикими гусаками Швецією»)

1

 

20

Тематична діагностувальна робота № 2 за темою «Літературні казки» (різнорівневі завдання)

1

 

 

 Реальність і вигадка в художній літературі

 

 

21

Рудольф Еріх Распе (1736-1794),
«Пригоди барона
Мюнхгаузена». («За волосся», «Дивовижне полювання»,   «Перша полорож на місяць»). Життєствердний образ барона
Мюнхгаузена. Теорія літератури.Комічне в літературі

1

 

22

«Пригоди барона
Мюнхгаузена». Вигадані ним
історії, поєднання в них
правдоподібності й уяви
 

1

 

23

«Пригоди барона
Мюнхгаузена». Використання в розповідях героя
комічних елементів, фантастики,
гіперболи та інших художніх
засобів. Теорія літератури.Гіпербола (поглиблення знань)

1

 

24

Ернст Теодор Амадей Гофман
«Лускунчик і Мишачий король».
Реальний світ і вигадка в казці.
Характер головної героїні (Марі). Теорія літератури. Реальність і фантастика в літературі

1

 

25

«Лускунчик і Мишачий король». Фантастичні перетворення
персонажів. Битва добра і зла

1

 

26

«Лускунчик і Мишачий король». Символічний образ Різдва,
різдвяної ялинки. Ідеї добра,
людяності, любові. Значення мрії в
житті людини
 

1

 

27

Позакласне читання. Льюїс Керролл «Аліса в Країні
Див». Аліса, світ її уяви та
захопливі пригоди. Персонажі, які
оточують героїню. Елементи казки
і гри у творі. Ідея творчого
ставлення до життя

1

 

28

Елеанор Портер (1868-1920). «Полліанна». Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста.

1

 

29

«Полліанна». Творча
фантазія головної героїні. Ідея
радості життя, що змінює світ на
краще. Теорія літератури. Головна героїня художнього твору

1

 

30

«Полліанна». Художні засоби розкриття
образу Полліанни.
Теорія літератури.
Поняття про повість-
казку; роман

1

 

31

Контрольна робота № 3 (твір за повістю Е.Портер «Полліанна»)

1

 

32

Розвиток мовлення (усно). Презентація улюбленого прочитаного твору (лепбук або буктрейлер)

 

1

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Болдирєва Тетяна Федорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 червня 2023
Переглядів
5719
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку