Календарно-тематичне планування занять факультативного курсу «Сторінками дитячої літератури» для 5 класу.
Програма: Ходос Л.В., Комлик С.В. Сторінками дитячої літератури: програма факультативу. - Кагарлик, 2015.- 21 с.
Календарно-тематичне планування занять факультативного курсу «Сторінками дитячої літератури»
5 клас (35 год.)
№ |
Дата |
Назви розділів і тем |
Теорія л-ри |
|
|
ВСТУП (1 год.) |
|
1. |
|
Казка як різновид фольклору. Роль казки в житті людини. |
Фольклор,казка (літературна, народна). |
|
|
КАЗКОВИЙ ДИВОСВІТ (7 год.) |
|
2. |
|
Скандинавські народні казки, їх особливості. Норвезька народна казка «Як хлопчик до північного вітру по своє борошно ходив». Відображення кмітливості та справедливості в казці. |
Антитеза, гіпербола, оригінал і переклад. |
3. |
|
Шведська народна казка «У пошуках щастя». Жага до пізнання світу. |
|
4. |
|
Фінська народна казка «Лаппі і Тапіо». Єдність людини і природи. |
|
5. |
|
Ісландська народна казка «Казка про Йоуна Силача». Утвердження мужності й людяності в казці. |
|
6. |
|
Данська народна казка «Солдатський ранець». Всеперемагаюча сила людської доброти. |
|
7. |
|
Літературна казка. Джоан Роулінг. «Казки барда Бідля» (2-3 на вибір). Моральні цінності в казках. |
|
8. |
|
Підсумковий контроль №1. Інсценізація уривку з казки (на вибір). |
|
|
|
НА СТРУНАХ ПОЕЗІЇ (4 год.) |
|
9. |
|
Поняття про лірику як один з родів літератури. Марк Твен. «Є місце на землі…».Спогади про безтурботне дитинство та зображення неповторної краси рідного краю. |
Вірш, пейзаж, лірика (пейзажна, патріотична). |
10. |
|
Ганс Крістіан Андерсен. «Данія – моя Батьківщина». |
|
11. |
|
Роберт Бернс «На чужині». Звеличення глибокого патріотизму в поезії. |
Тема, ідея, епітет, метафора. |
12. |
|
Підсумковий контроль №2. Написання власної поезії. |
|
|
|
МАНДРУЮЧИ КРАЇНОЮ ДИТИНСТВА (10 год.) |
|
13. |
|
Тамара Крюкова «Потапов, до дошки!». Зображення картин шкільного життя. |
Повість, сюжет, композиція. |
14. |
|
Образи сучасних школярів Льохи й Женьки. |
Портрет. |
15. |
|
Характеристика другорядних образів твору. |
|
16. |
|
Ідея справжньої дружби. Гумористичні моменти в повісті. |
|
17. |
|
Марина Аржиловська. «Таємниці старого горища». |
|
18. |
|
Поетизація щирих та дружніх стосунків у повісті. |
|
19. |
|
Фантастичний світ очима дітей. |
|
20. |
|
Ставлення автора до своїх героїв. |
|
21. |
|
Провідні ідеї твору (дружба, щирість, людяність та ін.). |
|
22. |
|
Підсумковий контроль №3. Створення мультимедійної презентації. |
|
|
|
КАЛЕЙДОСКОП ФЕНТЕЗІ (12 год.) |
|
23. |
|
Реймонд Смалліан. «Пригоди Аліси в країні Головоломок». |
Фентезі. |
24. |
|
Казкові персонажі, їх характеристика. |
|
25. |
|
Вміння Аліси знаходити вихід зі складних ситуацій. Роль діалогів у творі. |
Діалог. |
26. |
|
Лорен Олівер. «Пригоди дівчинки Лізи та її брата Патріка». |
|
27. |
|
Фантастичний світ магічних істот. Перемога добра над злом. |
|
28. |
|
Образ Лізи, її захопливі пригоди. Персонажі, які оточують героїню. |
|
29. |
|
Відданість, любов і всеперемагаюча надія. Теплота родинних стосунків. |
|
30. |
|
Едвард Ігер. «Чаклунство наполовину». |
|
31. |
|
Фантастичні подорожі крізь час. |
|
32. |
|
Головні персонажі твору. Образи лицаря Ланселота, короля Артура, Мерліна. |
|
33. |
|
Незвичайні бажання звичайних дітей. |
|
34. |
|
Підсумковий контроль №4. Створення фанфікшн. |
|
|
|
ПІДСУМКИ (1 год.) |
|
35. |
|
Узагальнення й систематизація навчального матеріалу. |
|