Календарно-тематичне планування " Зарубіжна література 5 клас" (І та ІІ семестри)

Про матеріал

Календарне планування уроків зарубіжної літератури у 5 класі розроблене за програмою під редак. О.Ніколенко з урахуванням ключових змін в оновлених навчальних програмах 5-9 кл. з предмету (2017 р.)

Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування на 2018-2019 н.р.

Зарубіжна література 5 клас

 

1.

 

Вступ. Світова література – духовна скарбниця людства. Роль книги в сучасному житті. ТЛ Світова література. Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів. ТЛ. Фольклор, прислів’я, приказки, загадки, пісні.

 

2.

 

Гуманістичні цінності, втілені у фольклорних творах різних народів. Література і фольклор. ЛК. Зв'язок фольклорних жанрів із культурними традиціями різних народів і національностей.

 

3.

 

РЗМ (ус.) «Хто зрозумів прислів’я, той мудрий…». УС. Спільні для укр. та зар. фольклору (малі жанри) теми, сюжети, образи, художні особливості. ЕК. Схожість і відмінність малих жанрів фольклору різних народів.

 

4.

 

Казки народів світу. Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок, їх характерні ознаки.

 

5.

 

«Панчатантра» – перша у світі фольклорна збірка, книга про основи житейської мудрості.

 

 

6.

 

Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Філософський зміст казки. ТЛ. Алегорія. УС. Типологічно подібні  образи в зар. і укр. казках (Фарбований Шакал – Фарбований Лис).

 

7.

 

Японська народна казка «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості в образі Іссумбосі. ЛК. Національний колорит японських казок. УС. Типологічно подібні  образи в зар. і укр. казках (Іссумбосі – Хлопчик-Мізинчик).

 

8.

 

Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця. Значення фантастичних елементів.

 

9.

 

Арабська народна казка «Сіндбад –Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності, людяності, віри в перемогу людини над обставинами. ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва.

 

10.

 

 

Повторення й узагальнення вивченого. Контрольна робота : тести (п.).

 

 

11.

12.

13.

 

Аналіз к.р. Брати Я. та В. Грімм. «Пані Метелиця». Значення діяльності братів Грімм у збиранні та збереженні фольклору.  Моральні цінності казки (боротьба добра зі злом, уславлення любові до праці). Характеристика образів персонажів. ТЛ. Антитеза.

ДЗ: художній міні-проект «Царство пані Метелиці»

14.

 

РЗМ (п.). Характеристика падчірки.

 

15.

 

 

ПЧ. Ш. Перро. «Попелюшка». Поетизація працьовитості та скромності, віра в перемогу добра. ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва (мультиплікація).

ДЗ: особливості інтерпретації образів, змісту в казці та м/ф

16.

 

 

О.С.Пушкін (1799-1837). Вступ до поеми «Руслан і Людмила». ТЛ. Автор літературного твору. Початкові поняття про оригінал і переклад.

ЕК. Зіставлення оригіналу уривку з укр. перекладом.

 

17.

18.

 

«Казка про мертву царівну і сімох богатирів». Синтез фольклорних і літературних елементів у казці. Система образів. Автор.

 

19.

20.

21.

 

Г.К.Андерсен (1805-1875). «Снігова королева». Змалювання протистояння щирих людських стосунків фантастичному світу зла в казці «Снігова королева».

 

 

22.

23.

24

 

О. Уайльд (1854-1900). «Хлопчик – зірка». Казкові персонажі, їх характеристика. Основний конфлікт твору. Еволюція образу головного героя. Символічний зміст назви твору.

 

25.

 

 

Повторення й узагальнення вивченого. Контрольна робота : тести (п.).

 

 

26.

 

Аналіз к. р. Природа і людина.

Джон Кітс (1795-1821). «Про коника і цвіркуна».  Поетизація образу природи у вірші, його ідея. ТЛ. Початкове поняття про вірш. Пейзаж, тема, ідея, епітет, метафора.

 

27.

 

Й.В.Гете (17449-1832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи і людини. Робота над виразним читанням вірша. ЛК. Пейзаж у літературі й інших видах мистецтва.

Вивчити вірш напам’ять

28.

 

Г.Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…». Втілення краси весняної природи у вірші. Зв'язок із фольклором (пісня). УС. Майстерність українських перекладачів творів зарубіжних авторів про природу. ЕК. Елементи фольклору в літературних творах про природу.

Вивчити вірш напам’ять

29.

 

ПЧ. С.Єсєнін. «Білая береза».

ЕК. Зіставлення оригіналу вірша з укр. перекладом.

 

30.

31.

.

 

Е.С.-Томпсон (1860-1946). «Лобо». Авторські спостереження над світом природи. Утвердження любові до всього живого. Художні образи та їх розкриття в подіях твору.

 

32.

 

 

Повторення й узагальнення вивченого. Контрольна робота : літературний диктант (дир., п.).

 

 

33.

 

Аналіз контрольної роботи. Підсумки роботи за І семестр.

 

34.

35.

 

Світ дитинства. Марк Твен ( 1835-1910). «Пригоди Тома Сойєра». Світ дорослих і дітей у повісті. ТЛ. Початкове поняття про сюжет, повість.

 

36.

 

Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. ТЛ. Портрет.

 

37.

38.

 

Ставлення автора до своїх героїв.

 

39.

 

Провідні ідеї твору.

 

40.

 

Підсумковий урок за повістю. ЛК. Втілення сюжетів Марка Твена у кіно, живопису, музиці. УС. Українські перекладачі творів Марка Твена.

 

41.

 

ПЧ. А. Ліндгрен. «Пеппі Довгапанчоха».

 

42.

 

Е.Портер (1868-1920). «Полінна». Щирість, мужність, оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста. ТЛ. Початкові поняття про роман.

 

43.

 

Поліанна та її друзі.

 

44.

45.

 

Художні засоби розкриття образу Поліанни. Ідея радості життя й відкриття світу в творі. УС. Українські перекладачі творів Е. Портер.

 

46.

 

РЗМ (ус.) Порівняльна характеристика образів Тома Сойєра і Поліанни (на рівні рис характеру).

 

47.

 

 

Контрольна робота: твір – порівняльна характеристика образів Тома Сойєра і Поліанни (п.).

 

ДЗ: творчі міні-проекти за темою

48.

 

Аналіз к.р. Підсумковий урок за темою. Захист власних творчих робіт.

 

49.

 

Сила творчої уяви. Л.Керрол. «Аліса в Країні Див». Творча історія книги, її зв'язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби.

 

50.

51.

 

Образ Аліси. Світ її уяви і захопливі пригоди. ТЛ. Початкові поняття про фантастику. Поглиблення понять про літературну казку.

 

52.

53.

 

Персонажі, які оточують героїню. Елементи казки у творі.

 

54.

 

Особливості художньої мови твору. ЛК. Втілення сюжету повісті-казки Керрола в різних видах мистецтва. Продовження книги («Аліса в Задзеркаллі»).УС. Переклади й видання книг Л.Керрол.

 

55.

 

РЗМ(п.) Переказ уривку із повісті-казки.

 

56.

 

 

М. Цвєтаєва (1892-1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва в вірші М.Цвєтаєвої. Знайомі образи із прочитаних книг. Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі.

 

57.

 

 

Контродьна робота: тести (п.).

 

 

58.

 

ПЧ. Р. Кіплінг. «Мауглі».

 

59.

 

Сучасна література. Т.Янсон(1914-1990). «Капелюх чарівника». ТЛ. Персонаж і герой літературного твору.

 

60.

61.

62.

63.

 

Чарівність художнього світу твору. Персонажі твору, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.

 

64.

65.

 

Р.Дал (1916-1990). «Чарлі і шоколадна фабрика». П .Маар (нар. 1937р.). «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається у суботу»(огляд).

 

66.

 

Урок повторення та узагальнення вивченого матеріалу.

 

67.

 

 

Контрольна робота: тести (письм., дир.).

 

 

68.

 

Аналіз к.р. УС. Сучасні дитячі літературно-художні видання (газети, журнали тощо). Українські перекладачі творів зарубіжних письменників. Поняття «переклад», «переспів», «оригінал».

Куточок теорії літератури

69.

70.

 

Підсумки. Узагальнення й систематизація вивченого матеріалу.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 серпня 2018
Переглядів
2394
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку