Календарне планування уроків зарубіжної літератури у 5 класі розроблене за програмою під редак. О.Ніколенко з урахуванням ключових змін в оновлених навчальних програмах 5-9 кл. з предмету (2017 р.)
Календарно-тематичне планування на 2018-2019 н.р.
Зарубіжна література 5 клас
1. |
|
Вступ. Світова література – духовна скарбниця людства. Роль книги в сучасному житті. ТЛ Світова література. Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів. ТЛ. Фольклор, прислів’я, приказки, загадки, пісні. |
|
2. |
|
Гуманістичні цінності, втілені у фольклорних творах різних народів. Література і фольклор. ЛК. Зв'язок фольклорних жанрів із культурними традиціями різних народів і національностей. |
|
3. |
|
РЗМ (ус.) «Хто зрозумів прислів’я, той мудрий…». УС. Спільні для укр. та зар. фольклору (малі жанри) теми, сюжети, образи, художні особливості. ЕК. Схожість і відмінність малих жанрів фольклору різних народів. |
|
4. |
|
Казки народів світу. Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок, їх характерні ознаки. |
|
5. |
|
«Панчатантра» – перша у світі фольклорна збірка, книга про основи житейської мудрості.
|
|
6. |
|
Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Філософський зміст казки. ТЛ. Алегорія. УС. Типологічно подібні образи в зар. і укр. казках (Фарбований Шакал – Фарбований Лис). |
|
7. |
|
Японська народна казка «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості в образі Іссумбосі. ЛК. Національний колорит японських казок. УС. Типологічно подібні образи в зар. і укр. казках (Іссумбосі – Хлопчик-Мізинчик). |
|
8. |
|
Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця. Значення фантастичних елементів. |
|
9. |
|
Арабська народна казка «Сіндбад –Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності, людяності, віри в перемогу людини над обставинами. ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва. |
|
10. |
|
Повторення й узагальнення вивченого. Контрольна робота : тести (п.).
|
|
11. 12. 13. |
|
Аналіз к.р. Брати Я. та В. Грімм. «Пані Метелиця». Значення діяльності братів Грімм у збиранні та збереженні фольклору. Моральні цінності казки (боротьба добра зі злом, уславлення любові до праці). Характеристика образів персонажів. ТЛ. Антитеза. |
ДЗ: художній міні-проект «Царство пані Метелиці» |
14. |
|
РЗМ (п.). Характеристика падчірки. |
|
15. |
|
ПЧ. Ш. Перро. «Попелюшка». Поетизація працьовитості та скромності, віра в перемогу добра. ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва (мультиплікація). |
ДЗ: особливості інтерпретації образів, змісту в казці та м/ф |
16. |
|
О.С.Пушкін (1799-1837). Вступ до поеми «Руслан і Людмила». ТЛ. Автор літературного твору. Початкові поняття про оригінал і переклад. ЕК. Зіставлення оригіналу уривку з укр. перекладом. |
|
17. 18. |
|
«Казка про мертву царівну і сімох богатирів». Синтез фольклорних і літературних елементів у казці. Система образів. Автор. |
|
19. 20. 21. |
|
Г.К.Андерсен (1805-1875). «Снігова королева». Змалювання протистояння щирих людських стосунків фантастичному світу зла в казці «Снігова королева».
|
|
22. 23. 24 |
|
О. Уайльд (1854-1900). «Хлопчик – зірка». Казкові персонажі, їх характеристика. Основний конфлікт твору. Еволюція образу головного героя. Символічний зміст назви твору. |
|
25. |
|
Повторення й узагальнення вивченого. Контрольна робота : тести (п.).
|
|
26. |
|
Аналіз к. р. Природа і людина. Джон Кітс (1795-1821). «Про коника і цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея. ТЛ. Початкове поняття про вірш. Пейзаж, тема, ідея, епітет, метафора. |
|
27. |
|
Й.В.Гете (17449-1832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи і людини. Робота над виразним читанням вірша. ЛК. Пейзаж у літературі й інших видах мистецтва. |
Вивчити вірш напам’ять |
28. |
|
Г.Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…». Втілення краси весняної природи у вірші. Зв'язок із фольклором (пісня). УС. Майстерність українських перекладачів творів зарубіжних авторів про природу. ЕК. Елементи фольклору в літературних творах про природу. |
Вивчити вірш напам’ять |
29. |
|
ПЧ. С.Єсєнін. «Білая береза». ЕК. Зіставлення оригіналу вірша з укр. перекладом. |
|
30. 31. . |
|
Е.С.-Томпсон (1860-1946). «Лобо». Авторські спостереження над світом природи. Утвердження любові до всього живого. Художні образи та їх розкриття в подіях твору. |
|
32. |
|
Повторення й узагальнення вивченого. Контрольна робота : літературний диктант (дир., п.).
|
|
33. |
|
Аналіз контрольної роботи. Підсумки роботи за І семестр. |
|
34. 35. |
|
Світ дитинства. Марк Твен ( 1835-1910). «Пригоди Тома Сойєра». Світ дорослих і дітей у повісті. ТЛ. Початкове поняття про сюжет, повість. |
|
36. |
|
Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. ТЛ. Портрет. |
|
37. 38. |
|
Ставлення автора до своїх героїв. |
|
39. |
|
Провідні ідеї твору. |
|
40. |
|
Підсумковий урок за повістю. ЛК. Втілення сюжетів Марка Твена у кіно, живопису, музиці. УС. Українські перекладачі творів Марка Твена. |
|
41. |
|
ПЧ. А. Ліндгрен. «Пеппі Довгапанчоха». |
|
42. |
|
Е.Портер (1868-1920). «Полінна». Щирість, мужність, оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста. ТЛ. Початкові поняття про роман. |
|
43. |
|
Поліанна та її друзі. |
|
44. 45. |
|
Художні засоби розкриття образу Поліанни. Ідея радості життя й відкриття світу в творі. УС. Українські перекладачі творів Е. Портер. |
|
46. |
|
РЗМ (ус.) Порівняльна характеристика образів Тома Сойєра і Поліанни (на рівні рис характеру). |
|
47. |
|
Контрольна робота: твір – порівняльна характеристика образів Тома Сойєра і Поліанни (п.).
|
ДЗ: творчі міні-проекти за темою |
48. |
|
Аналіз к.р. Підсумковий урок за темою. Захист власних творчих робіт. |
|
49. |
|
Сила творчої уяви. Л.Керрол. «Аліса в Країні Див». Творча історія книги, її зв'язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби. |
|
50. 51. |
|
Образ Аліси. Світ її уяви і захопливі пригоди. ТЛ. Початкові поняття про фантастику. Поглиблення понять про літературну казку. |
|
52. 53. |
|
Персонажі, які оточують героїню. Елементи казки у творі. |
|
54. |
|
Особливості художньої мови твору. ЛК. Втілення сюжету повісті-казки Керрола в різних видах мистецтва. Продовження книги («Аліса в Задзеркаллі»).УС. Переклади й видання книг Л.Керрол. |
|
55. |
|
РЗМ(п.) Переказ уривку із повісті-казки. |
|
56.
|
|
М. Цвєтаєва (1892-1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва в вірші М.Цвєтаєвої. Знайомі образи із прочитаних книг. Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі. |
|
57. |
|
Контродьна робота: тести (п.).
|
|
58. |
|
ПЧ. Р. Кіплінг. «Мауглі». |
|
59. |
|
Сучасна література. Т.Янсон(1914-1990). «Капелюх чарівника». ТЛ. Персонаж і герой літературного твору. |
|
60. 61. 62. 63. |
|
Чарівність художнього світу твору. Персонажі твору, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей. |
|
64. 65. |
|
Р.Дал (1916-1990). «Чарлі і шоколадна фабрика». П .Маар (нар. 1937р.). «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається у суботу»(огляд). |
|
66. |
|
Урок повторення та узагальнення вивченого матеріалу. |
|
67. |
|
Контрольна робота: тести (письм., дир.).
|
|
68. |
|
Аналіз к.р. УС. Сучасні дитячі літературно-художні видання (газети, журнали тощо). Українські перекладачі творів зарубіжних письменників. Поняття «переклад», «переспів», «оригінал». |
Куточок теорії літератури |
69. 70. |
|
Підсумки. Узагальнення й систематизація вивченого матеріалу. |
|