Оскар Уайльд. «Хлопчик-зірка». Зовнішня і внутрішня краса людини

Про матеріал

Тема: Оскар Уайльд. «Хлопчик-зірка». Зовнішня і внутрішня краса людини.

Мета:

-Навчальна: продовжити знайомство з казкою О.Уайльда,аналізувати прочитаний твір

  • - розкрити поняття внутрішньої і зовнішньої краси, показати в чому полягає справжня краса людини
  • -формувати уявлення про красу,
  • - розвивати асоціативне мислення, навички переказу тексту ;
  • -Виховувати доброту, милосердя.

Обладнання:

! портрет О. Вайльда,

oнамальовані сніжинка, жаба,

! Тип уроку: комбінований урок.

Епіграф Гляди не забудь: людиною будь

Прислів'я

Перегляд файлу

Тема:     Оскар Уайльд. «Хлопчик-зірка». Зовнішня і внутрішня краса людини.

Мета:

  • Навчальна: продовжити знайомство з казкою О.Уайльда,аналізувати прочитаний твір
  •  розкрити поняття внутрішньої і зовнішньої краси, показати в чому полягає справжня краса людини
  • формувати уявлення про красу,
  •  розвивати асоціативне мислення, навички  переказу тексту ;
  • Виховувати доброту, милосердя.

Обладнання:

  • портрет О. Вайльда,
    • намальовані сніжинка, жаба,
  • Тип уроку: комбінований урок.

Епіграф      Гляди не забудь: людиною будь

         Прислів’я

 

ХІД УРОКУ

 І. Організаційний момент

 

ІІ. Повідомлення теми та завдань уроку

Вч: На цьому уроці ми звернемося до поняття краси, постараємося зрозуміти, в чому полягає справжня краса людини. А допоможе нам це зробити англійський письменник Оскар Уайльд і його казка «Хлопчик – зірка»

Тому темою нашого уроку є «Оскар Уайльд. «Хлопчик-зірка». Зовнішня і внутрішня краса людини.»

Мета уроку:

(Запис теми уроку та епіграфу в зошити)

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

(показати портрет письменника слайд 1)

Давайте пригадаємо творчість письменника, кожний скаже те що вам найбільше запам’яталось з його творчості.

-Давайте пригадаємо перш за все яка це в нас казка «Хлопчик-зірка»?

-Що таке «літературна казка»?

-А які бувають ще казки?

-До якого жанру належать казки?

-Що таке фольклор?

( трішечки ми з вами пригадали попередній матеріал, і все ж таки повертаємось до теми нашого уроку «Зовнішня і внутрішня краса людини»

 

ІV.  Асоціативна робота

Вч:  Перед вами (закріплені на дошці) сніжинка і жаба.

  • Що гарніше: сніжинка чи жаба?
  • Давайте простягнемо руку і уявимо, що сніжинка впала нам на руку. Яка вона?Схарактеризуйте сніжинку.(Красива, біла, холодна)
  • А що ви відчуваєте, коли промовляєте слово "сніжинка?" З якими словами вона асоціюється? (Зима, холод, сніг, хурделиця, мороз, віхола, завірюха..)
  • Що ви можете сказати, дивлячись на жабу?Чи можемо ми ось так простягнути руку, щоб вона стрибнула нам на руку, роздивитися її і схарактеризувати (Неприємна, неприваблива, холодна і навіть бридка)
  • А що корисніше: сніжинка чи жаба? Чому?

(Жаби поїдають протягом літа тисячі комах, які нас кусають, слимаків, які поїдають листя на рослинах, а ще жаби є своєрідним індикатором водойм. Якщо жаби відсутні у водоймі, то це означає, що вода у водоймі забруднена)

Висновок.

Отже, гарна зовні сніжинка  ніякої користі не приносить, до того ж вона холодна. А від бридкої і непривабливої зовні жаби ми маємо користь. Таким чином, однієї зовнішньої краси  замало.

  • Що означає для вас «краса»?

Прочитайте тлумачення слова «краса», яке подає словник (слайд: «Краса – сукупність якостей, що доставляють насолоду погляду чи слуху, щось приємне, що приносить задоволення) запишіть цей термін до ваших зошитів.

  • А чим визначається краса людини: її зовнішністю чи вчинками?

Те, що ми бачимо очима, дивлячись на людину (гарне обличчя, ясні очі, чарівну посмішку), називаємо зовнішньою красою. Але цього недостатньо, щоб сказати, що людина добра і гарна. Краса визначається вчинками людини, такими рисами її характеру, як милосердя, доброта, людяність. Саме це ми називаємо внутрішньою красою.

 

V.  Вивчення нового матеріалу

1. Вч. Слово «краса» можна поєднати з іменем англійського письменника кінця ХІХ століття Оскара Вайльда. Його називали «королем життя», і це цілком справедливо. Він любив життя, любив ту красу, що його оточувала.

Світ краси відкрив майбутньому письменникові його батько, коли ще в дитинстві будив його дуже рано, щоб показати схід сонця або, навпаки, не давав спати до півночі, щоб син побачив справжню грозу: невпинний дощ, за стіною якого нічого не видно, та спалахи блискавки, щоб почув гуркіт грому, який то набігав і розкочувався над самісінькою головою, то віддалявся, і відлуння його було чути дуже далеко.

2. ВЧ. Яка ж історія створення цієї казки? Звернемося за відповіддю до підручника с.104. (Коментоване читання вчителем)

3. Вч. Зі змістом казки ви познайомилися вдома, а зараз давайте швидко згадаємо зміст, відповідаючи на запитання .

«Лабіринт запитань»

  • Згадаймо, як з’явився Хлопчик – Зірка?
  • (Холодної зимової ночі Лісоруби знайшли немовля у лісі).
  • Як ви гадаєте, чому саме взимку з’явився хлопчик?
  • (Зима – символ холоду. Хлопчику притаманне холодне і байдуже ставлення до людей).
  • Як автор описує зовнішність хлопчика? Знайдіть рядки у тексті.
  • Чим була особлива перша зустріч матері з Хлопчиком – Зіркою?
  • Як покарали його люди й чому?
    • Хлопчик учинив великий гріх, прогнавши матір, зрікся її, люди цього не пробачили. У Біблії сказано: «Шануй батька й матір своїх», а українці споконвіків дотримувалися Божих заповідей.
  • - Як природа відплатила  хлопчику за жорстокість до матері? Зачитати (ст.101)
  • - Чи усвідомив хлопчик,що вчинив жорстоко? Зачитати (ст.99). Що вирішив зробити?
  • Чи справедливою була кара?
  • Як змінився Хлопчик – Зірка після трьох років поневірянь?
  • З чим автор порівнює хлопчика? (З квіткою)
  • Що символізує квітка?

 

Після 14 слайду

Вч:  Щоб зрозуміти, що символізує квітка нарцис, послухайте давньогрецьку легенду і знайдіть ключові слова.

http://img-fotki.yandex.ru/get/5641/47407354.ba4/0_11c9e6_542e3703_orig.pngЛегенда

Якось у густому лісі під час полювання заблукав красень-юнак Нарцис, син річкового бога Кефіса і німфи Лавріони. Побачила його німфа Ехо і закохалася. Із захопленням дивилася вона на стрункого вродливого юнака. Прагнучи, щоб він покохав її, простягла німфа вперед руки, вийшла назустріч Нарцису з лісу. Та гнівно відштовхнув її прекрасний юнак.

Страждає від кохання до Нарциса німфа, ховаючись у непрохідній гущавині. А Нарцис залишився, як і раніше, гордим і себелюбним. Нікого він не любив, він нехтував коханням німф, відштовхуючи їх від себе, і багатьох з них зробив нещасливими.

І якось одна з німф, що її відштовхнув Нарцис, почала благати богиню кохання Афродиту покарати гордовитого зухвальця. Почула її благання богиня.

одного разу Нарцис зайшов до струмка й захотів напитися. Став на коліно, спираючись руками на камінь, нагнувся до чистої й прозорої води, в якій, ніби в дзеркалі, відбивалося все навкруги. Саме в цей час з'явилася богиня Афродита зі своїм покаранням. Із спокійного плеса дивилося на Нарциса прекрасне обличчя - його власне відображення. З того часу він забув про все на світі: не їсть, не п'є, не спить. Нарцис не міг відірвати закоханого погляду від свого відображення - таким було покарання богині. Згодом сили почали залишати його. Схилилася золотава голова Нарциса на зелену прибережну траву, перетворившись на голівку чудесної квітки зі сніжно-білими пелюстками.

 

V І. Закріплення знань, умінь і навичок

Літературний диктант

 

VІІ. Підсумок уроку. Оцінювання.

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Продовжте речення :

«Прочитавши про Хлопчика – зірку я зробив (-ла) для себе висновок, що…»

«Сьогодні на уроці я зрозумів (-ла), що…»

 

VІІІ. Домашнє завдання

Написати міні-твір 8-9 речень «Що таке справжня краса?»

 

doc
Додано
6 вересня 2018
Переглядів
5271
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку