Тема: Оскар Уайльд. «Хлопчик-зірка». Зовнішня і внутрішня краса людини.
Мета:
-Навчальна: продовжити знайомство з казкою О.Уайльда,аналізувати прочитаний твір
Обладнання:
! портрет О. Вайльда,
oнамальовані сніжинка, жаба,
! Тип уроку: комбінований урок.
Епіграф Гляди не забудь: людиною будь
Прислів'я
Тема: Оскар Уайльд. «Хлопчик-зірка». Зовнішня і внутрішня краса людини.
Мета:
Обладнання:
Епіграф Гляди не забудь: людиною будь
Прислів’я
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Повідомлення теми та завдань уроку
Вч: На цьому уроці ми звернемося до поняття краси, постараємося зрозуміти, в чому полягає справжня краса людини. А допоможе нам це зробити англійський письменник Оскар Уайльд і його казка «Хлопчик – зірка»
Тому темою нашого уроку є «Оскар Уайльд. «Хлопчик-зірка». Зовнішня і внутрішня краса людини.»
Мета уроку:
(Запис теми уроку та епіграфу в зошити)
ІІІ. Актуалізація опорних знань
(показати портрет письменника слайд 1)
Давайте пригадаємо творчість письменника, кожний скаже те що вам найбільше запам’яталось з його творчості.
-Давайте пригадаємо перш за все яка це в нас казка «Хлопчик-зірка»?
-Що таке «літературна казка»?
-А які бувають ще казки?
-До якого жанру належать казки?
-Що таке фольклор?
( трішечки ми з вами пригадали попередній матеріал, і все ж таки повертаємось до теми нашого уроку «Зовнішня і внутрішня краса людини»
ІV. Асоціативна робота
Вч: Перед вами (закріплені на дошці) сніжинка і жаба.
(Жаби поїдають протягом літа тисячі комах, які нас кусають, слимаків, які поїдають листя на рослинах, а ще жаби є своєрідним індикатором водойм. Якщо жаби відсутні у водоймі, то це означає, що вода у водоймі забруднена)
Висновок.
Отже, гарна зовні сніжинка ніякої користі не приносить, до того ж вона холодна. А від бридкої і непривабливої зовні жаби ми маємо користь. Таким чином, однієї зовнішньої краси замало.
Прочитайте тлумачення слова «краса», яке подає словник (слайд: «Краса – сукупність якостей, що доставляють насолоду погляду чи слуху, щось приємне, що приносить задоволення) запишіть цей термін до ваших зошитів.
Те, що ми бачимо очима, дивлячись на людину (гарне обличчя, ясні очі, чарівну посмішку), називаємо зовнішньою красою. Але цього недостатньо, щоб сказати, що людина добра і гарна. Краса визначається вчинками людини, такими рисами її характеру, як милосердя, доброта, людяність. Саме це ми називаємо внутрішньою красою.
V. Вивчення нового матеріалу
1. Вч. Слово «краса» можна поєднати з іменем англійського письменника кінця ХІХ століття Оскара Вайльда. Його називали «королем життя», і це цілком справедливо. Він любив життя, любив ту красу, що його оточувала.
Світ краси відкрив майбутньому письменникові його батько, коли ще в дитинстві будив його дуже рано, щоб показати схід сонця або, навпаки, не давав спати до півночі, щоб син побачив справжню грозу: невпинний дощ, за стіною якого нічого не видно, та спалахи блискавки, щоб почув гуркіт грому, який то набігав і розкочувався над самісінькою головою, то віддалявся, і відлуння його було чути дуже далеко.
2. ВЧ. Яка ж історія створення цієї казки? Звернемося за відповіддю до підручника с.104. (Коментоване читання вчителем)
3. Вч. Зі змістом казки ви познайомилися вдома, а зараз давайте швидко згадаємо зміст, відповідаючи на запитання .
«Лабіринт запитань»
Після 14 слайду
Вч: Щоб зрозуміти, що символізує квітка нарцис, послухайте давньогрецьку легенду і знайдіть ключові слова.
Легенда
Якось у густому лісі під час полювання заблукав красень-юнак Нарцис, син річкового бога Кефіса і німфи Лавріони. Побачила його німфа Ехо і закохалася. Із захопленням дивилася вона на стрункого вродливого юнака. Прагнучи, щоб він покохав її, простягла німфа вперед руки, вийшла назустріч Нарцису з лісу. Та гнівно відштовхнув її прекрасний юнак.
Страждає від кохання до Нарциса німфа, ховаючись у непрохідній гущавині. А Нарцис залишився, як і раніше, гордим і себелюбним. Нікого він не любив, він нехтував коханням німф, відштовхуючи їх від себе, і багатьох з них зробив нещасливими.
І якось одна з німф, що її відштовхнув Нарцис, почала благати богиню кохання Афродиту покарати гордовитого зухвальця. Почула її благання богиня.
одного разу Нарцис зайшов до струмка й захотів напитися. Став на коліно, спираючись руками на камінь, нагнувся до чистої й прозорої води, в якій, ніби в дзеркалі, відбивалося все навкруги. Саме в цей час з'явилася богиня Афродита зі своїм покаранням. Із спокійного плеса дивилося на Нарциса прекрасне обличчя - його власне відображення. З того часу він забув про все на світі: не їсть, не п'є, не спить. Нарцис не міг відірвати закоханого погляду від свого відображення - таким було покарання богині. Згодом сили почали залишати його. Схилилася золотава голова Нарциса на зелену прибережну траву, перетворившись на голівку чудесної квітки зі сніжно-білими пелюстками.
V І. Закріплення знань, умінь і навичок
Літературний диктант
VІІ. Підсумок уроку. Оцінювання.
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Продовжте речення :
«Прочитавши про Хлопчика – зірку я зробив (-ла) для себе висновок, що…»
«Сьогодні на уроці я зрозумів (-ла), що…»
VІІІ. Домашнє завдання
Написати міні-твір 8-9 речень «Що таке справжня краса?»